Olisi ihan mielenkiintoinen tietää miten tuo ravintolapäädyn katsomo "tuottaa"? Ainakin runkosarjapeleissä on usein kutakuinkin tyhjänä, ja on auttamassa tunnelman tappajana. Eihän sitä edes voi kunnolla syödä eikä edes kunnolla katsoa peliä jos yrittää tehdä molempia yhtäaikaa? Itse olen sitä mieltä, että pääty pitäisi palauttaa seisomakatsomoksi. Väittäisin että pelaajanakin on paljon mukavampi pelata jos kaikki katsomonosat olisi edes jollain lailla kansoitettu, puhumattakaan siitä että olisi täysitupa.
Tässä on hyvä pointti, samaa olen itsekin miettinyt. Koko tuo ravintolapääty kumisee tyhjyyttään läpi vuoden, tappaa tunnelman ja tuottaa rutosti turskaa kauden aikana. Joku jo kirjoittikin ettei tuohon kompleksiin kannata investoida enää senttiäkään, koska koko paska kohta puretaan.
Sanoisin että ongelma on enemmän myyntityössä ja sen puutteessa. Totuushan on, että ravintolapääty on huono paikka katsoa jääkiekko-ottelua. Toiseen päähään et näe käytännössä mitään ja tunnelma auttamatta paskin koko hallissa. Lisäksi hinta on todella suolainen ja käytännössä näitä paikkoja hankkivat vain yritykset yleensä jonkin ravintolapaketin kera.
Tässä olisi kunnon haaste lipevälle myyntimiehelle, hinnoittelu kuntoon, houkuttelevia useamman ottelun paketteja ja sitä aivan perusmyyntityötä. Kyllä Jkylän yrityssektorilta aina joku täkyyn tarttuu ja noitahan voisi hyödyntää yhteistyökumppaneiden kanssa/markkinoinnissa tai jakaa jotain ”illallanen+peli VIP-katsomossa” paketteja. Potentiaali olisi, mutta tyhjä katsomo = epäonnistuminen.