Ei taida aivan tämän otsikon alle mennä mutta laitetaan tänne yksi talouden ja myynnin näkökulmaan pohjautuva kehitysajatus.
Sain juniorivanhempana äsken viestin junioreiden tekemästä appsista. Junioreiden appsissa seuran mobiilikortille on laitettu kaikki olennainen tieto vanhemman näkökulmasta. Appsista näkee harjoitusajat, tapahtumat, uutiset... Seura informoi, että se voi lähettää viestejä puhelimeen suoraan, jos tarve vaatii esimerkiksi jäävuoron peruuntuessa.
Yksi osa appsia kiehtoi minua erityisesti. Junnujen tapa tuoda heidän oma yhteistyökumppanisto seuran vanhempien pariin on hieno. Ilmeisesti juniorit ovat nivoneet vanhempien ja myös seuran yhteistyökumppaneiden työntekijät tämän appsin käyttäjiksi. Massaa siis kortin takana on aika kiitettävästi, tai ainakin sinne on mahdollista saada porukkaa hyvin. Junnut ovat tehneet verkoston, jonka työkalu tämä appsi on.
Seura tarjoaakin yhteistyökumppanien etuja, jotka tulevat suoraan appsiin. Isoveli Jypillä on hieman vastaava hurrikaaniverkosto ja kausikorttiasiakkkaillekin tarjotaan etuja, mutta edut on toteutettu vanhanaikaisesti ja systemaattisuus puuttuu tästä. Tarjouksia tulee ainakin sähköpostilla ja printtinä, mutta onko se kovin tehokas tapa kumppanin ja kausikorttiasiakkaan näkökulmasta. Mielestäni ei. Ainakin kortin avauksessa oli todella hyviä etuja usealta eri toimijalta (varustekauppaa, kiinteistönvälitystä, JYP-fanituote...)
Tällaiselle isoveli JYP-kortille olisi minusta kysyntää kausikortti ja yrityspuolella. Ainakin liigalla olisi n. 2000 kausikorttiasiakkaan rekisteri heti valmiina, jonka luulisi kiinnostavan yrityksiä. Veikkaan että tämä toisi konkreettisen myyntityökalun jypin myyntiin, jolla tehdä kauppaa.
Tuollaista tässä pohdin ja tuskin on kovin kallis järjestelmänä, kun junioreilla on tähän ollut varaa. Enemmän taitaa olla kyse siitä miten omaa piiriä halutaan palvella. Ainakin itsestä olisi hyvä jos tällainen kortti olisi, jossa olisi esim. kaikki oleellinen jyp-tieto, fanikauppa, lipunmyynti, "nyt on vielä x-euron hintaisia istumapaikkoja jäljellä viestejä käyttäjilleen, kunnon kausikorttiedut jne. Jos tämän kautta voisi vielä maksaa niin kova olisi kehitysaskel.
Saa kommentoida, vai oliko oma business-henkisyyden tuote ainoastaan :)