JYPin mediaketju

  • 1 795 916
  • 7 860

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noissa prosessin alkupään haastatteluissa (en muista missä haastattelussa) Rautakorvelta kysyttiin tuota, että millaisia pelillisiä uudistuksia hän tuo joukkueeseen, niin Rautakorpi käänsi kysymyksen siihen, kuinka valmentaminen on nykyään tiimityötä ja päävalmentajan homma erilaista kuin ennen jne... Nyt jälkeenpäin on helppo tulkita tuo kommentti niin, että Rautakorpi oli tullut toteuttamaan strategiaa eikä sen enempää. Tuomaan auktoriteettia, että strategia saadaan puskettua läpi. Pelikirjaa tai peluutusta ei tarvinnut miettiä niin pitkälle, koska se luki jo strategiassa valmiina. No eihän se tietenkään näin mene käytännössä, mutta jotenkin näin sen Seppänen ilmeisesti oli ajatellut menevän. JYPin viime kausi oli kieltämättä fiasko, mutta oliko vika Rautakorvessa vai strategiassa, pelaajissa vai Vekessä - saahan näitä vääntää.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Perusteena se, että JYP ei koskaan tule olemaan kilpailukykyinen ostojoukkueella, kun raha ei siihen riitä, samoin matkimalla pelitapoja jotka on keksitty, ei koskaan saa mitään pelitavallista etua kilpailijoihin, joten miettipä kuinka päin tahansa en minä parempaa polkua JYPille keksi, kuin Seppäsen prosessin.
Niinpä. Tuskin tälle uudelle tielle olisi edes lähdetty, jos olisi kassa kunnossa ja takamatkan voisi ostaa kiinni. Liigaravien tasoitusajossa köyhät lähtevät liikkeelle enemmän tienaavien takaa...

Oli selvää, että jossain rytisee, koska Seppänen oli mediassa niin voimakkaasti esillä. Aiemmin näille "strategioille ja visioille" saattoi haistattaa pitkät, mutta nyt kellossa on toinen soittoääni. Mutta. Yritysjohtamisen mallit ylhäältä annettuine visioineen ja strategioineen törmäävät urheilun realiteetteihin ja kulttuuriin. Plus siihen, että johtaminen on lopulta ihmisten johtamista ja motivoimista. Ihmiset ovat yleensä omiin töihinsä liittyviä muutoksia vastaan. (Myös minä itse omasssa työssäni.)

Seppänen tuputtaa lääkettään, strategiaa ja visiota, vastahankaiseen yhteisöön. Urheilutoimijat elävät mieluusti omalakisessa maailmassaan ja jos ulkopuolelta jotain inputia sallitaan (kärjistys), on vastikkeeton rahatukko sopiva sekaantumisen muoto.

Resepti voi olla oikea, mutta kuten Kulmalan Ilkka joulun aikaan profetoi, niin onko se koko yhteisön vaivoihin liian kovaa tavaraa? Potilas kun ei tunne olevansa sairas, vaikka lääkäri näin väittää. Etenkin, jos lääkäriä itseään epäillään valelääkäriksi hoitomuotojen tullessa lätkäperinteen ja vierumäkeläisten käypä hoito -suositusten ulkopuolelta.

Lopputulosta saa arvostella ja syystä. Virheiden osoittaminen on tehty helpoksi ja ne on listattu palstalla monta kertaa. Tekemättä pidempää sepustusta (jota kukaan ei lue), näen vaihtoehtoisen eletään kuten ennenkin -vaihtoehdon olleen huonon. Tiivistäen - hidasta hiipumista ja "saipoittumista" Jokereiden ja Bluesin kiristäessä jatkossa kisaa playoffs-paikoista.

En tiedä päättyykö välitila vieläkään, mutta toivottavasti juhlakauden perseily käsitellään nöyrästi virheet tunnustaen. En tarkoita nöyryydellä sitä, että minun suuntaani nöyristellään tai tullaan julkaisemaan kriisiviestijöiden laatimia anteeksipyyntöjä. Eniten seura itse - ja juuri seura, ei yritys - kaipaa sisäistä nöyryyttä tehdä asioita paremmin.

Kaikkein eniten nöyryyttä kaivataan seuran hallituksessa. Välitila julistettiin päättyneeksi, mutta silti ajettiin kaksilla rattailla tyyliin "Rautakorpi ja hyökkäävämpi pelityyli". Lopettakaa siis sisäinen välitilanne ja olkaa keskeisten asioiden takana yksituumaisesti, omistusosuuksista riippumatta. Se on jo hyvä alku.

PS. Wikipedian mukaan "katolinen kirkko sijoitti taivaaseen pääsyn välitilaksi kiirastulen niitä varten, joiden oli ensin sovitettava syntinsä". Kiirastulta on piisannut, joten aika syntisiä ollaan...
 

VeMa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NYR
Minun ymmärryksen mukaan on niin, että jos tosissaan on oikea kannattaja niin nyt on sen tuen ja yhteen hiileen puhaltamisen paikka, jos oikeasti JYPille mitään hyvää toivoo jatkoon ja tämän soisi avautuvan jokaiseen ymmärrykseen myös näihin kenkijöihin, vaikka vissiin tämä sakki on sitä valtataistelun toista osapuolta ja siten toiveena ihan turha.
Mahtavaa, että pystyt jo oikean ja väärän kannattajankin määrittelemään.

Mutta edelleen kun tämän mystisen "valtataistelun" nostat kirjoituksiisi, niin keitä ihmeessä siellä valtataistelun toisella puolella on, jotka Seppästä niin kovasti vastustavat.
Alkaa vähän haiskahtamaan sille, että joku on katsellut leffoja vähän liikaa ja sieltä onkinut jonkin mystisen valtataistelun ja hyvä (Seppänen) vs paha (väärin kannattajat ja joku, joka näitä väärin kannattajia ohjailee(?) ) pyörii nyt vaan mielessä.

Voisiko asia olla vaan niin simppeli, että osalla faneista/kannattajista ja jopa yhteistyökumppaneista on Seppäsen käyttäytyminen mennyt yli ja nyt reagoidaan siihen?

Edelleen väitän niin, että tältä kaudelta olisi saatu niin paljon enemmän, jos Rautakorven ja Niemisen olisi annettu vetää se loppuun saakka. Tulevaisuuden ja sen "oikean" JYPin pelitavan kannalta tämä loppukausi Rautakorvella ja Niemisellä ei olisi vaikuttanut mihinkään.
Nyt JYP on ollut lähinnä pisteautomaatti muille ja koko liigan naurunaihe.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Mä näkisin tämän asian niin että viisikkopeli ei ole nyt kunnossa. Siis kentällä on Viitanen, Seppänen, Polas Hämäläinen ja Korpela.

Keskialue hävitään joka kerta mistä johtuu että Faneille alkaa piisaamaan että eikö sitä saatanan keskialueen viisikkopeliä saada kuntoon. Se on se keskialue mikä ratkaisee onnen nykyään.

Kun ei ala onnistumaan niin ukkoja vaihtoon, tilalle sellaisia jotka taitaa viisikkopelin. Ja keskialueen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mahtavaa, että pystyt jo oikean ja väärän kannattajankin määrittelemään.

Mutta edelleen kun tämän mystisen "valtataistelun" nostat kirjoituksiisi, niin keitä ihmeessä siellä valtataistelun toisella puolella on, jotka Seppästä niin kovasti vastustavat.
Alkaa vähän haiskahtamaan sille, että joku on katsellut leffoja vähän liikaa ja sieltä onkinut jonkin mystisen valtataistelun ja hyvä (Seppänen) vs paha (väärin kannattajat ja joku, joka näitä väärin kannattajia ohjailee(?) ) pyörii nyt vaan mielessä.

Voisiko asia olla vaan niin simppeli, että osalla faneista/kannattajista ja jopa yhteistyökumppaneista on Seppäsen käyttäytyminen mennyt yli ja nyt reagoidaan siihen?

Edelleen väitän niin, että tältä kaudelta olisi saatu niin paljon enemmän, jos Rautakorven ja Niemisen olisi annettu vetää se loppuun saakka. Tulevaisuuden ja sen "oikean" JYPin pelitavan kannalta tämä loppukausi Rautakorvella ja Niemisellä ei olisi vaikuttanut mihinkään.
Nyt JYP on ollut lähinnä pisteautomaatti muille ja koko liigan naurunaihe.

Siinä menet metsään, jos kuvittelet, että tämä valtataistelu on jotenkin minun keksimäni juttu. Saatoin ehkä olla ensimmäisiä, joille tämä nokkaan haiskahti ja sen täällä ilmaisin.

Mikäli kiinnostusta oikeasti riittää, kyllä niitä tiedonmurusia löytää, muualtakin kuin palstan nikeistä, jos on halua kaivaa. Minä muistaakseni käytin termiä hamartia, joka minun mielestäni on jopa osuva ja tarkoittaa sitä, että moni toimija on parhaassa uskossa toiminut kuvitellen tämän toimivan ja kun ei toiminut ole, se johtaa luonnollisesti eri tahojen poteroitumiseen asioissa, kun kaudesta toiseen samaa konttausta jatkuu. Valtataistelu on minun mielestäni vihonviimeinen asia, jonka JYP joutuu kohtaamaan ja pahimmillaan se on myös kohtalokas, mutta toivotaan, että rivit saadaan suoraksi ja egot takataskuun.

Tavallaan asia ei ole niin simppeli, että reagoidaan vaan johonkin joka arsyttää, koska sillä on aina seuraamuksensa käytännön tasolla ja tuota oikeastaan tarkoitin sillä, että nyt ei ole paikka riidellä, eikä poteroistaan räiskiä jos JYPistä ja sen tulevaisuudesta välittää. Se ei sisällä väitettä oikeasta tai väärästä kannattajasta, se sisältää sen mikä oletusarvo milläkin valitulla asemoinnilla on todellisuuteen.

Ajatus siis on, että tuolla pohjalla jokainen voi tarkastella tykönään omaa agendaansa.

Ihan varmaan voisi olla mahdollista saada Rautakorven metodeilla säälipaikka, jos rahaa olisi puskettu riittävästi ja strategia lyöty vessapaperiksi, JYPin tulevaisuuden pyrkimyksen se olisi kumminkin vetänyt vessanpöntöstä alas, antamatta mitään jatkoon, millä kehittyä, koska sitä pelitapaa ei ollut, jolla oikeasti menestystä voi liigassa saavuttaa. Jollekin tietty se säälipaikka on kuin ruukku kultaa sateenkaaren päässä ja ne joille se noin näkyy, ymmärrettävästi siitä ja sen puolesta vouhkaa.

Itse en JYP kannattajana ole tyytyväinen mihinkään säälipaikkaan, joten minun näkemykseni lähtee siitä näkökulmasta. Myös se, että Rautakorpi sai lähteä, oli minusta oikea liikku, vaikka liian myöhään, koska aikaa ei muuttuvassa liigassa ole määrättömiin, on tulossa karsimiset ja jokainen kuukausi oikeita asioita tehden on tarpeen, sillä myös se vaikuttaa isosti, että viimein se halliuudistus antaa leveämpää hartiaa myös kilpailla paremmin tarvittavista pelaajista taloudessa, mutta jotta se toimii pitää paketin olla kunnossa. Kokonaisuutta kun tehdään sekä kaukalossa, että sen ulkopuolella mikäli siitä halutaan toimiva.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä näkisin tämän asian niin että viisikkopeli ei ole nyt kunnossa. Siis kentällä on Viitanen, Seppänen, Polas Hämäläinen ja Korpela.

Keskialue hävitään joka kerta mistä johtuu että Faneille alkaa piisaamaan että eikö sitä saatanan keskialueen viisikkopeliä saada kuntoon. Se on se keskialue mikä ratkaisee onnen nykyään.

Kun ei ala onnistumaan niin ukkoja vaihtoon, tilalle sellaisia jotka taitaa viisikkopelin. Ja keskialueen.

Tuo porukka tarvitsisi melkein jonkun maalin vahdin, mutta en tiedä mistä löytyisi. Tyni?
 

VeMa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NYR
Ihan varmaan voisi olla mahdollista saada Rautakorven metodeilla säälipaikka, jos rahaa olisi puskettu riittävästi ja strategia lyöty vessapaperiksi, JYPin tulevaisuuden pyrkimyksen se olisi kumminkin vetänyt vessanpöntöstä alas, antamatta mitään jatkoon, millä kehittyä, koska sitä pelitapaa ei ollut, jolla oikeasti menestystä voi liigassa saavuttaa. Jollekin tietty se säälipaikka on kuin ruukku kultaa sateenkaaren päässä ja ne joille se noin näkyy, ymmärrettävästi siitä ja sen puolesta vouhkaa.
En nyt ihan tajua tätä ajatuksenjuoksua.

Rautakorven kanssa oltiin tukevasti menossa jatkopeleihin. Uskallan väittää, että silloin otettiin maksimit irti, mitä tästä materiaalista saa.
Miten ihmeessä siihen olisi nyt yhtäkkiä tungettu rahaa "riittävästi", jos nytkään yhtäkään vahvistusta ei ole tullut. Vaikka sen vetovoiman piti parantua kun Rautakorvesta päästiin eroon.

Mitä tuohon pelitapaan tulee, niin SILLÄ EI OLISI OLLUT YHTÄÄN MITÄÄN VAIKUTUSTA JYPIN PELITAPAAN TULEVAISUUDESSA JOS RAUTAKORVEN JA NIEMISEN OLISI ANNETTU VETÄÄ KAUSI LOPPUUN ja vasta keväällä irtisanottu. Yksi puolen vuoden jakso ei vaikuta yhtään mihinkään varsinkin jos sen ajan vetää valmentajat, jotka eivät projektia tule jatkamaan.

Vai miten JYPin pelin on nyt kehittynyt siihen "JYPin oikea pelitapa" suuntaan potkujen jälkeen?

Ja jos joukkue lähtökohtaisesti on rakennettu niin, että sille hyvä suoritus on se säälipaikka, kelpaa se minulle ja on minulle se "ruukku kultaa sateenkaaren päässä".
Nyt potkujen jälkeen ei tarvitse olla kamala mentalisti huomatakseen sen, että homma meni ihan "seppäseksi" ja ketään pelaajaa kiinnosta enää mikään.
Itse en JYP kannattajana ole tyytyväinen mihinkään säälipaikkaan, joten minun näkemykseni lähtee siitä näkökulmasta.
Jos kuuteen kauteen ollaan kerran oltu top kympin puolella, niin ehkäpä edes ne säälipleijarit olisi kiva ylläri pitkästä aikaa?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Jos kuuteen kauteen ollaan kerran oltu top kympin puolella, niin ehkäpä edes ne säälipleijarit olisi kiva ylläri pitkästä aikaa?
Lisäksi Rautakorven johdolla oltiin tukevasti menossa kuuden joukkoon, erikoista on tämä @JypFabu'n tarve valkopestä Seppäsen idioottiratkaisua eli potkuja, sekä antaa kohtuutonta kritiikkiä Rautakorven valmennustiimille.

Rautakorven alaisuudessa tällä kaudella JYP oli pitkästä aikaa menossa johonkin ja sen näki paitsi suurinosa kotiyleisöstä myös vierasjoukkueiden kannattajat.

En minäkään Rautakorven pelistä sano, että se oli parasta ikinä missään, mutta varsin hyvää, tehokasta ja selvää kehitystä oli näkyvissä, eli kuuluisa prosessi oli hyvässä vaiheessa.

Ennenkuin fabu tai joku muu tuo jälleen palstatotuuden huonosta suunnasta esiin, niin kerrataan jälleen. Rautakorven JYPillä oli huono vaihe, kuten suurinosa on myöntänyt, mutta isona selittävänä tekijänä loukkaantumissuma ja sairastumiset. Ennen potkuja homma oli kuitenkin palannut jo raiteilleen ja JYP ottanut neljästä viime pelistään kolme voittoa. Tämä on fakta, saahan sitä selitellä omia teorioitaan, mutta hyvä olisi tuoda näkemykselle oikeaa katetta.

Nyt Fabu kirjoittaa pitkiä viestejä käytännössä ilman ydintä, toki jotkut viestit erittäin hyviä, mutta paljon viestejä joissa paljon tekstiä, mutta ei mitään sisältöä, ns poliitikon puppulause puhetta jota Seppänenkin monesti visioissaan tarjoillut.

Toki maailmaan näkemyksiä mahtuu, mutta puhdas paskan puhuminen ja väitteiden tuominen ilman mitään perusteita ei minusta ole sitä. Tarkoituksena ei ole todellakaan rajoittaa keskustelua, mutta perusteet olisi hyvä tuoda näkemykselle. Ei haukkua toisia tyhmiksi ja huudella että näkeehän sen tyhmäkin yms.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Rautakorven kanssa oltiin tukevasti menossa jatkopeleihin.

Rautakorven johdolla JYP paatti oli menossa lujasti pohjaan ensimmäisen neljänneksen jälkeen. Pelillisesti se kertakaikkiaan riittänyt, kun muut laittoivat pelitapaansa kuntoon. Jos uskoo toisin, eihän sille mitään voi, mutta kyllä se ikävä kyllä oli vaan saman jatkumoa, kun sitä edelliselläkin kaudella ja silloinkin samaan asiaan kyykättiin, eikä menty edes sääleihin, jos se kerta kultapotta on, vaikka sitä suorastaan tyrkytettiin organisaationkin puolelta.

Kuten olen kirjoittanut, Rautakorven olisi pitänyt olla ulkona jo viime kauden jälkeen, nyt odottelu maksoi tämän kauden.

Edelleen, kun rakennetaan organisaatiota kilpailukykyiseksi se ei kestä vastarannan kiiskejä ja sopimuksista piittaamattomia sooloilijoita, ne vain viivästyttävät työmaata, joka on edessä. Siksi mieluummin ulos kesken kauden, kuin monella tasolla toimimatonta raahata koko kausi mukanaan, kun moni asioista, jotka tapahtuu vasta ensi kaudella valmistellaan jo tämän kauden aikana, sillä on iso vaikutus aika ikkunaan jolla näkyvää voi saada aikaan, vaikka sitten tämän kauden säälien kustannuksellakin.

Minulle säälipaikka on yhdentekevä asia, kiva jos tulee, mutta se ei ole tavoite, eikä koskaan saa olla. Mieluummin sääleistä ulkona ja saa rotia jolla kipuaa sinne kuuden sakkiin tappelemaan uskottavalla identiteetillä ja pelitavalla. Eli en myöskään kaipaa tähän hetkeen sentinkään tuhlaamista "vahvistuksiin", koska säälit eivät ole sen rahan arvoisia. Olevakin joukkue, jos tuo jo hetkin nähty viisikkotyö iskostuu, voi sinne sääleihin yltää nytkin.

Meillä on siis vahvasti hyvin erimielinen näkemys näistä asioista ja se on ihan ok. Vaikka on kausikaupalla kontattu, minulle säälit ei ole mikään palkinto, jo nimi kertoo asian laidan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nyt Fabu kirjoittaa pitkiä viestejä käytännössä ilman ydintä

Näinkin saa ja voi nähdä, mikäs siinä. Minusta kyllä niin silmät kuin tilastot kertoi karusti mikä se tilanne oikeasti oli. Mitkään sairastumiset sun muut hörhöilyt ei taas minun mielestä ole mikään fakta, vaan todiste siitä, että ukko ei laittanut koko joukkueelle heidän resurssien mukaista pelitavallista tukea. Toki jokainen uskokoon faktaksi minkä haluaa, minun nähdäkseni moiset on tekosyitä, ei faktoja.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Näinkin saa ja voi nähdä, mikäs siinä. Minusta kyllä niin silmät kuin tilastot kertoi karusti mikä se tilanne oikeasti oli. Mitkään sairastumiset sun muut hörhöilyt ei taas minun mielestä ole mikään fakta, vaan todiste siitä, että ukko ei laittanut koko joukkueelle heidän resurssien mukaista pelitavallista tukea. Toki jokainen uskokoon faktaksi minkä haluaa, minun nähdäkseni moiset on tekosyitä, ei faktoja.
Voisit kerrankin yrittää esittää jotain konkreettista, miten sitä pelitapaa olisi tuolla rosterilla pitänyt kehittää?
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollaan tässä väärässä ketjussa varmaan, mutta välikysymys tähän lähinnä ehkä @JypFabulle: mikä oli se olennainen pelitavallinen uudistus, jonka Heiskanen toi JYPiin? Paitsi se, että pitää olla hauskaa, mikä näkyi lähinnä siinä, kun pelaajat alkoivat paiskomaan mailojaan ja huutelemaan vittuja, mutta mitä muuta muuttui? Avatkaa mulle joku, mikä pelitavallinen uudistus on tullut, siis joku muukin kuin että nyt pelaajilla ei pysy fokus pelissä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suht, sanotaanko vaikka vailla näyttöä oleva väite on mielestäni tuokin että muut laittoivat pelitapansa kuntoon.

Miten se yhtäkkiä joka paikassa laitettiin kuntoon? Miksi pelitapaa ei laiteta joka paikassa kuntoon jo elokuussa jos sen voi vain laittaa kuntoon.

Kaikenlaisia mielipiteitä maailmaan mahtuu ja jokainen saa uskoa mihin haluaa. Sitten on näitä näyttää, kuulostaa, kävelee kuin ankka ja sillon usein on ankka. Oma arvio on että JYP organisaatiossa on yksi ankka.

On muuten niinkin että englannin kielillä ankka on duck, mutta joskus duck on esim. lasten kirjoissa oikeasti sorsa. Siis sellainen Sinisorsa aka. Heinäsorsa. Että otappa tästä sitten selvää.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Suht, sanotaanko vaikka vailla näyttöä oleva väite on mielestäni tuokin että muut laittoivat pelitapansa kuntoon.

Miten se yhtäkkiä joka paikassa laitettiin kuntoon? Miksi pelitapaa ei laiteta joka paikassa kuntoon jo elokuussa jos sen voi vain laittaa kuntoon.

Kaikenlaisia mielipiteitä maailmaan mahtuu ja jokainen saa uskoa mihin haluaa. Sitten on näitä näyttää, kuulostaa, kävelee kuin ankka ja sillon usein on ankka. Oma arvio on että JYP organisaatiossa on yksi ankka.

On muuten niinkin että englannin kielillä ankka on duck, mutta joskus duck on esim. lasten kirjoissa oikeasti sorsa. Siis sellainen Sinisorsa aka. Heinäsorsa. Että otappa tästä sitten selvää.
"Muut laittoivat pelitapansa kuntoon" on vain ovela retorinen harhautus eikä siitä todellakaan ole mitään faktaa. Fabu ei sen sijaan hyväksy sairastelukierrettä selitykseksi, vaikka siitä on faktaa. On se mestari veivaaja.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voisit kerrankin yrittää esittää jotain konkreettista, miten sitä pelitapaa olisi tuolla rosterilla pitänyt kehittää?

Jaa, no jos toistaisin taas kerran, mitä sanottuna on jo monesti ollut. Siellä on neljä viisikkoa, joissa on tämän sarjan ammattilaisten tasoisia pelaajia jokaiseen. Ne kaikki eivät ole "kärkiosaamista", joten niille varsinkin on tärkeää toisteinen valmennuksen pohjaama pelitapa olla tuottava palanen. Tämä toimii ihan muissakin liiga joukkueissa, joten mikään myyttinen ei tämä asia voi kenellekään olla.

No, jos mikä Rautakorvelta silmään puolessatoista kaudessa pisti, oli aivan toinen analyysi pelistä, eli pyrkimys tiiviiseen viisikkopuolustamiseen ja kärkiosaamiselle ratkaisijan ruutu. Huomioida kannattaa, että tämä kärkiosaaminen osaa kyllä luoda peliä lahjakkuudellaankin, silti ei heilläkään juuri peliä kummemmin pohjattu pelitapaan, vrt, Ykkönen omissa.

Koska tuolla yllekirjoitetulla ei nykyliigassa kuitata menestystä, muuhun johtopäätelmään ei voi tulla, kuin että valmennus ei hoitanut tonttiaan kuten liigassa pitää.

Minusta on erittäin konkreettista sanoa, että valmennuksen olisi pitänyt luoda koko joukkueen pelitapa ja sillä olisi pitänyt olla vielä mietityt kehitysaskeleet edetä kauden mittaan, koska joukkueet kehittävät peliään koko kauden ajan, ei sillä, mikä toimi syksyllä, tee keväällä yhtään mitään, vrt, Rautakorven edellisen kauden säälijuoksu ja kyykkääminen 100 - 0

Konkreettista vissiin sekin, että pelissä jokaisen viisikon pitää tuottaa viisikkopeliä, jos haluaa tuottaa maaliodottamaa, pelkkä viisikkopuolustus ei riitä mihinkään, oli puolustuksen nimet mitä ylikylää tahansa.

Sitten olemme limbossa, jos näet, että JYPin rosteri kokonaisuudessaan on niin huono, ettei sillä voi kyetä mitään pelitapaa omaksua ja toteuttaa, koska minä olen ihan eri mieltä asiasta, tuo nippu oikein valmennettuna olisi riittänyt suorasta po paikasta ainakin kamppailemaan tasoltaan, jonka po paikan naulasinkin syksyllä tämän joukkueen mestaruudeksi tällä kaudella.

Sitä pahoittelen, että kovin syvälliseen ja yksityiskohtaiseen valmennukselliseen knoppiin ei täällä voi, eikä ole järkeä mennäkään, joten asiat pysyvät yleisellä tasolla ja huomaatkos, minä en pyytele sinulta mitään konkretiaa, tai keneltäkään muultakaan, koska ihan samalla yleisellä tasolla meistä jokainen kirjoittelee ja jos mitään keskustelua asioista haluaa saada aikaan siinä on pysyttäväkin, liika data sulkisi monta huomionarvoisaa maallikko näkemystä ulos keskustelusta, sitä köyhdyttäen.
 

VeMa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NYR
...tuo nippu oikein valmennettuna olisi riittänyt suorasta po paikasta ainakin kamppailemaan tasoltaan...
Tämä kohta...kiitoksia päivän nauruista!

Oltaispa jossain kohti tällä kaudella oltu kamppailemassa suorasta playoff-paikasta. Eiku...

E: Tässä alkaa väkisin miettimään sitä, että ehkäpä sinä oletkin se, joka on valtataistelussa jonkun ryhmittymän puolella.
 

Baldrick

Jäsen
Tapparallakin meni piruvie pelitapa ihan ylikuntoon ja iso kaula vaihtui kärkiposition menetykseen, kun valuivat kuntopuntareissa lähemmäs JYPiä ja SaiPaa. Siinä olisi Seppänen antanut potkut Grönborgin Rikulle.

Liigassa oli joulukuussa 13 joukkuetta, joilla oli pelitapa kunnossa ja sitten JYP ja SaiPa. JYP sinnitteli ilman pelitapaa itsensä suorasta pudotuspelipaikasta tappelemaan, mutta nyt on parempi olla. Meillä on sentään ajatus pelitavasta, jota kohti mennä, mutta sekin vain ajatus vailla konkretiaa ja sitä koristaa 13. sija. Silti parempi näin. Kyllä.

JYP kärsi loukkaantumisista ja oltiin jo pääsemässä yli ainakin tuloksellisesti suvatovaiheesta, jonka jälkeen olisi saattanut asiat loksahdella vielä paremmin paikoilleen pelien ja harjoitusten myötä. Tai no, voi olla että ei, jos johtohenkilöt vuoronperään yrittää valmennuksen onnistumista vesittää.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä kohta...kiitoksia päivän nauruista!

Oltaispa jossain kohti tällä kaudella oltu kamppailemassa suorasta playoff-paikasta. Eiku...

E: Tässä alkaa väkisin miettimään sitä, että ehkäpä sinä oletkin se, joka on valtataistelussa jonkun ryhmittymän puolella.

Olenhan minä sen puolella, että JYP olisi tarvinnut ja edelleen tarvitsee, työstöä niin monen asian kanssa, että mikään sinkoilu sinne tänne päätösten kanssa ei vie mihinkään. Mitä JYP tarvitsee, on pätevä visio siitä mihin pyritään ja kärsivällisyys ja sitoutuminen tuota toteuttamaan. Minusta tämä on ainoa tie, jotta JYP voi menestyä.

Tässä hetkessä uskottavin vaihtoehto meille ulkopuolella oleville on tullut minun mielestä Seppäseltä, mitään muuta uskottavaa, mahdollista ja toimivaa ei eteen ole tullut. Siksi minusta siihen on syytä tarttua ja pulinat pois. Mikäli ei toimi, sen aika näyttää (2-3 kautta) ja sitten kapulan ottaa joku muu. Oikoteitä ei minun ymmärtääkseni ole, kun likviditeetti ei riitä ostelemaan kovempaa rosteria kuin kilpailijat tasoltaan.

Sen tietenkin saat mun puolesta näkemyksenä pitää, ettet joukkueeseen ja sen tasoon usko, se ei sinänsä merkitse mitään, vaan on näkemys muiden seassa, vailla erityisarvoa, mutta jos haluat keskustella minun kanssa tyhjän leukailun sijaan, niin pidä se mielessä, että mun näkemys on toinen ja se siihen mahdolliseen keskusteluun väkisin vaikuttaa.

Eli tottakai minulla on puoli tässä asiassa, kun minulla on siitä näkemyskin. JYP ja JYPin tulevaisuus on minun agendan ykkönen, se kuka sinne vie on samantekevää, kunhan vie.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP kärsi loukkaantumisista ja oltiin jo pääsemässä yli ainakin tuloksellisesti suvatovaiheesta, jonka jälkeen olisi saattanut asiat loksahdella vielä paremmin paikoilleen pelien ja harjoitusten myötä. Tai no, voi olla että ei, jos johtohenkilöt vuoronperään yrittää valmennuksen onnistumista vesittää.

No ei kai se mitään vesittämistä ole jos noin 1600 pelin Katsomokokemuksella käy erätauolla kertomassa valmentajille ja pelaajille miten pitää pelata. Sehän on suorastaan velvollisuus. Näin meillä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta on erittäin konkreettista sanoa, että valmennuksen olisi pitänyt luoda koko joukkueen pelitapa ja sillä olisi pitänyt olla vielä mietityt kehitysaskeleet edetä kauden mittaan, koska joukkueet kehittävät peliään koko kauden ajan, ei sillä, mikä toimi syksyllä, tee keväällä yhtään mitään, vrt, Rautakorven edellisen kauden säälijuoksu ja kyykkääminen 100 - 0
Edellisen kauden tulosta mitattaessa (pisteet) tuossa ei itse asiassa mitään kummempaa kyykkäämistä tapahtunut syksyn tappioputken lisäksi. Tasaista taaperrusta oli, eikä prosessi tuloksellisesti varsinaisesti edennyt, jos ei mennyt taaksepäinkään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Edellisen kauden tulosta mitattaessa (pisteet) tuossa ei itse asiassa mitään kummempaa kyykkäämistä tapahtunut syksyn tappioputken lisäksi. Tasaista taaperrusta oli, eikä prosessi tuloksellisesti varsinaisesti edennyt, jos ei mennyt taaksepäinkään.

Juuri tässä piilee se pointti. Niin ei voi olla. Mikäli Joukkue olisi ollut tikissä, jonka se säälipaikka vaati, sen se olisi myös kairannut. Yhteen sentteripelikieltoon ei voi joukkueen suorituksessa vedota, se on tekosyy sille, että joukkue ei pelitavallaan vaan riittänyt edes siihen. Ihan samat oli askelmerkit tähänkin kauteen ja ihan samalla tulemalla. Jos peli ei kehity, eikä esitys kohene kauden mittaan mihinkään ollaan ainoastaan sen varassa, että löytyy rahalla vahvikkeet kisata, kun muuta ei pankissa ole. En osaa tuota nähdä viisaana ja kestävänä periaatteena millekään joukkueelle, ellei ole pohjaton säkki riihikuivaa pakastimessa sitä varten.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tässä hetkessä uskottavin vaihtoehto meille ulkopuolella oleville on tullut minun mielestä Seppäseltä, mitään muuta uskottavaa, mahdollista ja toimivaa ei eteen ole tullut. Siksi minusta siihen on syytä tarttua ja pulinat pois. Mikäli ei toimi, sen aika näyttää (2-3 kautta) ja sitten kapulan ottaa joku muu. Oikoteitä ei minun ymmärtääkseni ole, kun likviditeetti ei riitä ostelemaan kovempaa rosteria kuin kilpailijat tasoltaan.
Tässä hetkessä ei taida muita vaihtoehtoja olla, tuskin ihan pian jatkossakaan, eiköhän Seppänen siitä huolen pidä, on sitten aivan toinen asia kuinka uskottava se "visio" on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös