Minkä virheen toinen osapuoli(oletetusti) eli Rautakorpi/Nemo ovat tehneet. Ensimmäinen kausi epäonnistui mutta toisella kaudella saivat materiaalista irti sen mitä oli saatavissa? Huomasivat varmaan ettei Seppäsen "strategialla" ollut mahdollista menestyä pelaajamateriaaliin verrattuna ja pitivät päänsä.
He pistivät parastaan JYPin eteen ja pleijareihin oltiin kevyesti menossa. Eli missä virhe?
Tuota, en missään vaiheessa ole Rautakorpi/Nemoa varsinaisiksi osapuoliksi mieltänyt tässä kuviossa.
Jos nyt miettii sitä virheiden sumaa, joka vuosiin on mahtunut, siellä on tietenkin isona Seppäsen taka - alalle vetäytyminen ja luotto, että hommat on hyvissä käsissä jatkoon.
Kuinka se on näkynyt edustuksessa asti, tulee mieleen tämä Virtasen ajan tempoilu, jossa ilmiselvää oli, että pelitapa on päivitettävä, tai muuten hukka perii ja Veltsu sitä haki, mutta palautettiin takaisin ruotuun ja pystyyn puskemaan. Kenen taholta tätä määrättiin, en nimin tiedä, enkä lopulta edes välitä, mutta asetelman vuoksi tuskin se Seppänen itse oli kumminkaan. Samoin sitä seurannut näköalattomuus ja luulo, että on on olemassa jossain ammattitaitoa, jolla JYP palaa loistoonsa ilman suurempaa panostusta kaikilla osa-alueilla, tässäkään en tiedon murusten perusteella näe Seppäsellä olleen kuin vähemmistönä hyväksyjän roolia päättävissä pöydissä, kunnes päätti vielä hankkia sen riittävän vallan kääntää kurssia. Tämä on JYPin onni minun mielestä.
Jos taas puhutaan tästä ajasta, olen täysin eri mieltä kanssasi. Rautakorven strategialla oltaisiin jatkossakin silloin tällöin sääleissä, mutta siinä se. Pikkupaikan pikkujoukkueen agenda. Jos siihen tyytyy niin fine, mutta en minä moista voi miksikään strategiaksi hyväksyä.
Kuinka käy Seppäsen strategialla sitä en minä, et sinä tai kukaan mukaan vielä voi tietää, koska se vaatii aikaa toteutuakseen. Periaatteena minä pidän sitä oikeana mahdollisuutena nousta sinne kärkikuusikkoon tappelemaan ja joskus jopa finaaleissa asti osuessaan vääntämään.
Perusteena se, että JYP ei koskaan tule olemaan kilpailukykyinen ostojoukkueella, kun raha ei siihen riitä, samoin matkimalla pelitapoja jotka on keksitty, ei koskaan saa mitään pelitavallista etua kilpailijoihin, joten miettipä kuinka päin tahansa en minä parempaa polkua JYPille keksi, kuin Seppäsen prosessin. Siksi hiukan korpeaa lukea täällä tätä suolaamista, kun on kuin haukkuisi maalarin epäonnistuneeksi vaikka taulu on edelleen tyhjä.
Samoin nämä tunnustamiset ja vastuun kannot, minun on vaikea tässä pidättää hymyä, koska lopulta, kukapa sen perstaskullaan vastuun kuittaa jokaisesta virheestä jonka tekee ja samoin perstaskullaan kuittaa jos onnistuu. Mikäli tämä strategia ei sitten toimi ja menee kiville, on 100% varmaa, että Seppänen ei ole enää kuvioissa, mitä JYP tulevaisuuteen tulee. 2-3 kautta siinä menee jos katsoo mihin tämä vireille pantu riittää, kun siihen laskee Rautakorpi harharetken mukaan.
'
Minun ymmärryksen mukaan on niin, että jos tosissaan on oikea kannattaja niin nyt on sen tuen ja yhteen hiileen puhaltamisen paikka, jos oikeasti JYPille mitään hyvää toivoo jatkoon ja tämän soisi avautuvan jokaiseen ymmärrykseen myös näihin kenkijöihin, vaikka vissiin tämä sakki on sitä valtataistelun toista osapuolta ja siten toiveena ihan turha.