JYPin mediaketju

  • 1 795 976
  • 7 860

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuitenkin lie faktaa myös se, että tässä jo vuosia valtikkaa, valintoja ja visiota on toteuttaneet muut tahot , vaikkapa tapaus Rautakorpi viimeisimpänä ja vuosia voi sanoa virheitä tehdyn ja kalliita sellaisia, vaan yksikään ei ole tullut tunnustamaan. Hupaisasti täällä ei edes niiden perään kukaan kysele, taitaa olla niitä parempia virheitä ne.

Sopisi minusta, jos asioita oikeasti haluaa miettiä ottaa käyttöön myös kronoloigia tapahtumille, jos niitä oikeita virheen tekijöitä haluaa orsille nostaa. Sopii tietty tähän valtataisteluun kuin nyrkki silmään, että omien kuvitelmien syylliset pitää saada tuomiolle. JYPille tämmöinen on vaan ikävä kyllä hiekkaa rattaisiin yrittäessään virheiden tekijöiden miettimisen sijaan oikoa kurssi pitävälle uralle.
Kyllähän mm. minä olen kysellyt ihan parin päivän sisäänkin saamatta vastauksia.

Faktana kun esitetään näitä tarinoita siitä, että Seppäsen pillin mukaan ei ole esim. 10 vuoden aikajaksolla menty (taisit itse nostaa 10 vuotta), niin suotavaa olisi kyetä myös kertomaan, kuka tai ketkä ovat näitä valtataistelun osapuolia, joilla on oikeasti ollut valta tehdä asioita Seppäsen tahdon vastaisesti.

Rautakorpi varmasti tunnetuin tuloksin, mutta kuka tai ketkä sitä ennen? Minulla ei ole tietoa, että Jukka olisi langat päästänyt käsistään (ainakaan muille kuin itse valitsemilleen ja palkkaamilleen johtajille) koko tänä aikana ja että JYP-laivaa olisi oikeasti viety eri suuntaan, kuin Seppänen haluaa.

Sinä olet tuon sen verran monesti faktana todennut, niin pystyt varmaan nämä tahot nimeämään?
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopisi minusta, jos asioita oikeasti haluaa miettiä ottaa käyttöön myös kronoloigia tapahtumille, jos niitä oikeita virheen tekijöitä haluaa orsille nostaa. Sopii tietty tähän valtataisteluun kuin nyrkki silmään, että omien kuvitelmien syylliset pitää saada tuomiolle. JYPille tämmöinen on vaan ikävä kyllä hiekkaa rattaisiin yrittäessään virheiden tekijöiden miettimisen sijaan oikoa kurssi pitävälle uralle.
Sinulla kun selvästi vaikuttaa olevan meitä muita parempaa tietoa noista muiden tekemistä virheistä, niin voitko nyt sitten kertoa ne kronologisessa järjestyksessä meille muillekin niin tiedetään mekin sitten ne ja voidaan vaikka keskustella myös niistä?
 

Coutinho

Jäsen
Ja kuitenkin faktaa yhtälailla on että juhlakauden virheet, valmentajapotkut, epäonnistuneet rekryt, tiedotus sekoilut ja muut virheet on Seppäsen, Viitasen ja Hämäläisen aikaansaannosta. Isoin vastuu näistä Seppäsellä.

Case Rautakorven olisi voinut hoitaa kauden jälkeen pienemmällä kohulla. Nyt nähtiin mitä väärin ajoitetut potkut ilman kunnollista varasuunnitelmaa teki juhlakaudelle: Ihan täyden pannukakun ja samalla liattiin seuran maine.
Täytyy kompata tätä aivan täysin.

Eniten itseä edelleen ihmetyttää potkujen ajoitus. Tuleeko tähän koskaan vastausta niin epäilen. Mikä sai tekemään tämän ratkaisun juuri voitetun Ässät pelin jälkeen? Yleensä kaikissa ratkaisuissa kannattaisi syvällisesti pohtia, onko kyseessä isompi uhka vai mahdollisuus. Jälkikäteen tietenkin helppo sanoa, että uhka oli iso ja se toteutui melkein pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta uskallan väittää, että lähes kaikki asiantuntijat, fanit ja muut jääkiekkoa seuraavat olisivat voineet sanoa jo etukäteen, että uhkakuva on paljon suurempi kuin mahdollisuus parempaan menestykseen.

Seppänen puhuu modernista pelistä joka tulisi omista junioreista lähtien, miten tällä ratkaisulla on mitään tekemistä edustusjoukkueen tekemiseen kesken kauden? Kaikki tietävät, että kesken kauden kun välipäiviä on vähän, on todella vaikea tehdä mitään isoja muutoksia. Jos taas oltaisiin kauheassa tappioputkessa niin tämä voisi toimia herätyksenä, mutta tästähän tässä ei ollut kyse.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ja kuitenkin faktaa yhtälailla on että juhlakauden virheet, valmentajapotkut, epäonnistuneet rekryt, tiedotus sekoilut ja muut virheet on Seppäsen, Viitasen ja Hämäläisen aikaansaannosta. Isoin vastuu näistä Seppäsellä.

Case Rautakorven olisi voinut hoitaa kauden jälkeen pienemmällä kohulla. Nyt nähtiin mitä väärin ajoitetut potkut ilman kunnollista varasuunnitelmaa teki juhlakaudelle: Ihan täyden pannukakun ja samalla liattiin seuran maine.

Viestini pointti oli kuitenkin, että syyllisten ja virheiden tekijöiden sijaan kyse on enemmän termistä hamartia JYPin taipaleen kohdalla ja koska niin on, järki pitäisi pitää päässä miettiessä mihin energioitaan suuntaa.

JYP on kontannut kohta kymmenen kautta ja fakta on, että kaikki ovat tehneet virheitä, eikä virheetöntä ole olemassakaan, niinpä vaihtoehdot tässä hetkessä on joko jatkaa samaa, tai mennä jonkun uuden tavan taakse. Meillä opn tällä hetkellä vain Seppäsen maalaama prosessi, jossa on jotakin järkeä, ainakaan ei pysytä saman hakuammunnan tiellä, joka on jo osoittanut tuloksensa usealla kaudella.

Case Rautakorpi olisi pitänyt hoitaa viime kauden päätteeksi, mitään järkeä hukata aikaa paalutetun tavoitteen suhteen ei ole olemassa, aikaa on hukattu ihan tarpeeksi. Sillä ei ole mitään väliä onko kohu pienempi vai ei, kohu olisi edessä joka tapauksessa tässä tilanteessa ja sisäisessä disbalanssissa.

Tuon hamartia termin voi googlailla jos on uusi ja löytyy antiikin kreikan näytelmien termistöstä ja on mielestäni osuvin mahdollinen selittämään miksi ollaan tässä ja kuinka on tultu tähän.

Vähiten hyödyllistä on vaatia nimellä joitakuita ihokastaan julkisesti repimään ja tuhkaa päälleen sirottamaan, se on lähinnä höpön löpöä, eikä yksikään virhe sillä koskaan korjaannu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sinulla kun selvästi vaikuttaa olevan meitä muita parempaa tietoa noista muiden tekemistä virheistä, niin voitko nyt sitten kertoa ne kronologisessa järjestyksessä meille muillekin niin tiedetään mekin sitten ne ja voidaan vaikka keskustella myös niistä?
no, eikös tuo selviä ihan kausi kaudelta tulosta katselemalla, miksi pitää kysellä typeriä?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
no, eikös tuo selviä ihan kausi kaudelta tulosta katselemalla, miksi pitää kysellä typeriä?
Eli heität tyhjää rapalaa ja toivot vain, että joku tarttuu. Et ole vielä kertaakaan perustellut väitteitäsi.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Ei tuolta mieheltä ole suoraa vastausta saanut mihinkään koskaan. Miksi nyt saisi?

Seppäsen ja Rautakorven välit oli poikki todennäköisesti alusta saakka. Ei siihen ole tarvittu kuin yksi heitto läpällä ja Seppäsen kuppi mennyt nurin.

Tällaista tapahtuu kun piiri pieni pyörii, joka nurkassa on oma porukka omaa mieltänsä ja kokonaisuus unohtuu. Sitä kuuluisaa amatöörien puuhastelua.

Seppäsen puolustelu on lapsellista. Oli hän joskus ehkä oikeaan aikaan rahoineen oikeassa paikassa. Siitä pari mestaruutta. Sen jälkeen on mennyt vihkoon koko ajan enemmän ja enemmän.

Mies joka on suurin syypää tähän tilaan missä nyt ollaan on sama mies joka meidät täältä nostaa? Surullista, jos joku uskoo siihen.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten itseä edelleen ihmetyttää potkujen ajoitus. Tuleeko tähän koskaan vastausta niin epäilen. Mikä sai tekemään tämän ratkaisun juuri voitetun Ässät pelin jälkeen?
Itsepäinen ja jääräpäinen Seppänen kun on niin koska hän oli mielessään niin päättänyt että juuri tuolloin edellisen pelin tuloksesta riippumatta Rautakorvelle ja Niemiselle annetaan kenkää niin se päätös pitää eikä sitä muuteta!
Todennäköisesti ainakin Korpela tiesi potkuista, Viitasesta en niinkään ole varma mutta todennäköisesti hänkin tiesi, olisi ainakin ihmeellistä jos UTJ ei olisi ollut asiasta tietoinen.
Aikamoinen pokka kyllä oli Korpelalla kun hän hymyilevänä kukkien kera onnitteli JR:ää yleisön edessä ennen peliä tietäen varmasti että seuraavana päivänä tulee pahaa aavistamattomalle syntymäpäiväsankarille mafian tyyliin puukkoa selkään!
Härskiyden huippu ja pisteenä iin päälle oli vielä se että tulevista pokuista vielä tietämätön Rautakorpi kuulemma määrättiin vielä samana potkuaamuna tai aamupäivänä vetämään sponsoreille sponsoritilaisuus. Tämän jälkeen sanottiin että "good bye" saat potkut!
Jos potkut kerran piti antaa niin oltais nyt herranjestas odotettu tämän kauden loppuun kun sentään ainakin säälipaikkataistelussa oltiin silloin vielä hyvin mukana!
Mutta nyt on myöhäistä pyllistää kun on jo paskat housuissa.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestini pointti oli kuitenkin, että syyllisten ja virheiden tekijöiden sijaan kyse on enemmän termistä hamartia JYPin taipaleen kohdalla ja koska niin on, järki pitäisi pitää päässä miettiessä mihin energioitaan suuntaa.

JYP on kontannut kohta kymmenen kautta ja fakta on, että kaikki ovat tehneet virheitä, eikä virheetöntä ole olemassakaan, niinpä vaihtoehdot tässä hetkessä on joko jatkaa samaa, tai mennä jonkun uuden tavan taakse. Meillä opn tällä hetkellä vain Seppäsen maalaama prosessi, jossa on jotakin järkeä, ainakaan ei pysytä saman hakuammunnan tiellä, joka on jo osoittanut tuloksensa usealla kaudella.

Case Rautakorpi olisi pitänyt hoitaa viime kauden päätteeksi, mitään järkeä hukata aikaa paalutetun tavoitteen suhteen ei ole olemassa, aikaa on hukattu ihan tarpeeksi. Sillä ei ole mitään väliä onko kohu pienempi vai ei, kohu olisi edessä joka tapauksessa tässä tilanteessa ja sisäisessä disbalanssissa.

Tuon hamartia termin voi googlailla jos on uusi ja löytyy antiikin kreikan näytelmien termistöstä ja on mielestäni osuvin mahdollinen selittämään miksi ollaan tässä ja kuinka on tultu tähän.

Vähiten hyödyllistä on vaatia nimellä joitakuita ihokastaan julkisesti repimään ja tuhkaa päälleen sirottamaan, se on lähinnä höpön löpöä, eikä yksikään virhe sillä koskaan korjaannu.
Seppäsen maalaama prosessi meni jo kiville. Nyt pitää aloittaa monella tavalla uudestaan ja todennäköisesti vaihtaa vielä useampi avainhenkilö.

Minunkin mielestä visio ja strategia ovat ihan hyviä, ja miksi eivät olisi kun siihen on konsulttejakin käytetty, jotka ovat luultavasti kirjoittaneet samat laput monelle muullekin seuralle. Tuo vaihe on aina huomattavan helppo verrattuna siihen kun sitä suunnitelmaa pitää alkaa toteuttaa. Toteutus on kuitenkin se juttu, missä veri punnitaan ja nyt on nähty miten on menty.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Eli heität tyhjää rapalaa ja toivot vain, että joku tarttuu. Et ole vielä kertaakaan perustellut väitteitäsi.

En ymmärtääkseni ole heitellyt minkään sortin rapalaa kenellekään. enkä heitä. Ei kuulu minun maailman kuvaani. Pitää olla joko sokea tai leikkiä typerää, jollei JYP kannattajalle ole ilmi käynyt tolkuton virheiden suma, joilla seuraamuksensa ihan urheilulliseen tulokseen on kiistatta ja ollut jo pidemmän aikaa.

Silti, noiden kaivamisessa toteamisen sijaan ei ole mitään mieltä, eikä sillä mikään vekki oikene. Saat tietysti kokea niin, ettei se sinulle kelpaa perusteeksi, että JYP ryssi valinnoillaan ja valitsemattomuuksillaan kilpailukykynsä vuosikausiksi ja saat tietenkin syyttää tästä Seppästä tai vaikka pakkasukkoa minun puolestani, mutta minusta sen selvempää perustetta kirjoittamalleen ei voi löytää, kun toteutuneen historian.

Siksi, minusta on aivan turha etsiskellä ja syyllisiä osoitella, kun niitä on niin monta, ettei siinä mitään järkeä ole. Tällä hetkellä JYPillä on idea ja päämäärä, joka konttaamisen aikana on kokeilematta vielä ja siihen minun ymmärryksellä on fiksuinta laittaa paukut, sillä vain idiootti toistaa samaa odottaen eri tulosta tapahtuvaksi. Ainakaan enää huonommin menoa ei tarvitse pelätä, kun paljoa alemmas ei voi päästä.

Mutta minun puolesta osallistukoon täällä kaikki halukkaat valtataisteluun kuvitelluin syyllisin, mitään se ei muuta taikka paranna, ei edes kenenkään mielialaa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta minun puolesta osallistukoon täällä kaikki halukkaat valtataisteluun kuvitelluin syyllisin, mitään se ei muuta taikka paranna, ei edes kenenkään mielialaa.
Anteeksi nyt taas pohjaton typeryyteni, mutta eikös tämä valtataistelu ja kuvitellut syylliset siihen lähtenyt sinun näppäimistöltä?

Samaa mieltä kyllä siinä, että vihkoon on vedetty ja pitkään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Anteeksi nyt taas pohjaton typeryyteni, mutta eikös tämä valtataistelu ja kuvitellut syylliset siihen lähtenyt sinun näppäimistöltä?

Samaa mieltä kyllä siinä, että vihkoon on vedetty ja pitkään.

Niin minä taisin tuon asian tunnistaa aika aikaisessa vaiheessa, kun näitä täällä puitiin. Silti, olisi aika paksua jos asia minun piikkiin laitettaisiin, minullahan ei siihen konttoriin ole mitään kiinnikettä, ihan kannattajana tässä kirjoittelen.

Viestini ei myöskään tunnu kouhottajille menevän kaaliin, että virheitä on tehnyt ja tehty niin monen toimijan voimin tässä lähihistoriassa, että olisi pähkähullua muka löytää ainoat ja oikeat siitä joukosta. Siksi se minun viesti on ollut, ettei syyllistämällä ja syyllisiä kaivamalla mene organisaatio JYP yhtään mihinkään suuntaan. En siis myöskään ole halunnut kaivaa ainuttakaan nimeä syytettyjen penkille, kun se ei minusta palvele ketään, eikä mitään.

Virheet on tehty eikä se siitä muutu, vaikka kuinka keuhkoaisi asiassa. Fiksumpaa minusta on miettiä tulemaa missä ollaan ja näköaloja, joita se avaa. Tähän perustuen niillä tiedon murusilla, joita minulla on olemassa, fiksuimmalta vaikuttaa Seppäsen visio seurattavaksi. Samalla esitän kuitenkin huolta, että mitä tarmokkaammin kiviä siihen rattaaseen lyödään, sitä varmemmin sekin yritys vesitetään ja siihen ei olisi varaa.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli taaskaan @JypFabu ei pystynyt tuomaan mitään faktaa eikä perustelemaan omia kirjoituksiaan mitenkään, vaan rupeaa vaan nimittelemään ja vähättelemään toisia kirjoittajia kun hänen faktoina esittämiään kirjoituksia haastetaan. Ensin sanot että olisi hyvä kronologisesti katsoa muidenkin virheitä, mutta et itsekään kuitenkaan pysty sitä tekemään tai nostamaan niitä virheitä esille mitä muut sinun tietojen perusteella on tehnyt. Ja kyllä, se on faktana esittämistä jos sanot että siellä on muutkin virheitä tehnyt ja niitäkin pitäisi katsoa. Jos kerran tiedät että siellä on muut tehnyt virheitä jotka ei ollut mitenkään Seppäseen liittyviä tai jossa ei ollut Seppäsen mielipiteellä merkitystä, niin anna nyt jotain esimerkkejä. Muuten on turhaa tyhjän huutelua sinulta taas, siihen tosin on jo totuttu että harvoin pystyt kirjoituksiasi perustelemaan vaan lähdet nimittelemään/vähättelemään muita jos sinun "oikeaa" mielipidettä haastetaan. Ei kauhean hyvä, tai varsinkaan arvostettava tapa keskustella.

Minä kun kritisoin Seppästä tehdyistä virheistä, niin minulla on myös antaa niistä virheistä esimerkkejä jos joku niitä kysyy.

Niinkuin jo aiemmin sanoin, niin eteenpäin meno ja organisaation kehittyminen alkaa kunnolla siinä vaiheessa kun ihan ylintä johtoa myöden käydään asiat perinpohjin läpi, tunnistetaan ja myönnetään tehdyt virheet, otetaan niistä opiksi ja pidetään huoli ettei toisteta niitä. Itse en toivo Seppäsen poistumista (koska en usko että on toista innokasta tuohon paikalle), mutta toivon että Jukka nyt tajuaa palkata johtorooleihin osaavat tekijät ja sen jälkeen antaa heille työrauhan ja itse keskittyy hallituksen puheenjohtajan tehtäviin eikä sekaannu vähän kaikkeen mitä organisaatiossa tapahtuu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
li taaskaan @JypFabu ei pystynyt tuomaan mitään faktaa eikä perustelemaan omia kirjoituksiaan mitenkään, vaan rupeaa vaan nimittelemään ja vähättelemään toisia kirjoittajia kun hänen faktoina esittämiään kirjoituksia haastetaan. Ensin sanot että olisi hyvä kronologisesti katsoa muidenkin virheitä, mutta et itsekään kuitenkaan pysty sitä tekemään tai nostamaan niitä virheitä esille mitä muut sinun tietojen perusteella on tehnyt. J

Kannattaa lukea ajatuksella, jotta ymmärtää, mitä on kirjoitettu. Enkös minä sitä korostanut, että virheitä on tehnyt yks sun toinen, jonka vuoksi minä en edes halua ryhtyä nimiä kaivelemaan. Koska se on hevonpaskaa sen todellisuuden suhteen missä mennään.

Jos ihan ilman minun ritillaa ei selviä siellä päin missä ja kuinka virhettä on tehty, se ikävä kyllä tuo piru lukee raamattua efektin, joka tuntuu lähinnä henkilöön, ei asiaan käyvältä hassuttelulta. Vaan kukin tavallaan. Minä koen tulleen virheet todistetuksi ja näin ollen kirjoittamani perustelluksi, kun katsoo niiden vuosien toteutumaa, kun syöksykierre jatkumo alkoi. Samoin, ei ainakaan minulla ole dataa väittää, että Seppänen on näinä vuosina ollut puikoissa päättämässä toimista, jos hän itse on haastattelussa kohdallaan sanonut etääntyneensä strategisista päätöksistä ja ollut enemmän kuulosteleva osapuoli p-a:n mantereella ollessaan. Käsittääkseni edes Rautakorpi viimeisenä, ei ollut hänen valintansa.

Ennemminkin, jos katsot, että sulla on oikeasti palleja kiistää jollain faktoilla näitä asioita, niin laittaa vaan tiskiin, tarkastellaan sitten niitä.

Tietenkään, ,jos ei näitä faktoina koe, voi vissiin sitä hirsipuuta herralle etsiskellä, mikäs siinä. Minä pitäydyn niissä faktan murusissa jotka ulkopuoliselle on asiasta herunut.

Edelleen, pidän itsestään selvänä, että virhettä on tehty puolin ja toisin, eikä nimien tonkimisella ja vastuullisten etsinnällä saavuta yhtään mitään hyödyllistä JYPin suhteen.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannattaa lukea ajatuksella, jotta ymmärtää, mitä on kirjoitettu. Enkös minä sitä korostanut, että virheitä on tehnyt yks sun toinen, jonka vuoksi minä en edes halua ryhtyä nimiä kaivelemaan. Koska se on hevonpaskaa sen todellisuuden suhteen missä mennään.

Jos ihan ilman minun ritillaa ei selviä siellä päin missä ja kuinka virhettä on tehty, se ikävä kyllä tuo piru lukee raamattua efektin, joka tuntuu lähinnä henkilöön, ei asiaan käyvältä hassuttelulta. Vaan kukin tavallaan. Minä koen tulleen virheet todistetuksi ja näin ollen kirjoittamani perustelluksi, kun katsoo niiden vuosien toteutumaa, kun syöksykierre jatkumo alkoi. Samoin, ei ainakaan minulla ole dataa väittää, että Seppänen on näinä vuosina ollut puikoissa päättämässä toimista, jos hän itse on haastattelussa kohdallaan sanonut etääntyneensä strategisista päätöksistä ja ollut enemmän kuulosteleva osapuoli p-a:n mantereella ollessaan. Käsittääkseni edes Rautakorpi viimeisenä, ei ollut hänen valintansa.

Ennemminkin, jos katsot, että sulla on oikeasti palleja kiistää jollain faktoilla näitä asioita, niin laittaa vaan tiskiin, tarkastellaan sitten niitä.

Tietenkään, ,jos ei näitä faktoina koe, voi vissiin sitä hirsipuuta herralle etsiskellä, mikäs siinä. Minä pitäydyn niissä faktan murusissa jotka ulkopuoliselle on asiasta herunut.

Edelleen, pidän itsestään selvänä, että virhettä on tehty puolin ja toisin, eikä nimien tonkimisella ja vastuullisten etsinnällä saavuta yhtään mitään hyödyllistä JYPin suhteen.
Mutta kun se Seppänen on hallituksen puheenjohtaja ja osa-omistaja. Seppänen palkkasi Korpelan ja halusi Viitasen UTJ:ksi. Vituiksi meni UTJ:n kohdalla ja toimitusjohtaja rooli on ollut hoitaa taloutta ja hän on siinä onnistunut.
Ja kyllä, Seppänen ei halunnut Rautakorpea. Ja siinä kohti Harvia ja Viinanen sai tahtonsa läpi.
Mutta kun Seppänen golfasi ja keskittyi Hippokseen niin kenen tuota kioskia olisi pitänyt johtaa!? Seppänen oli palkannut toimitusjohtajan tekemään yhtä ja palkkasi urheilujohtajan tekemään yhtä tehtävää. Jos toimitusjohtajalle on sanottu että muuhun kun talouteen et puutu on Korpela silloin vapaa vastuusta näissä sekoiluissa.
Urheilutoimenjohtajan aikana on tehty surkeita suorituksia. Kun Seppänen palasi takaisin paikalle niin on antanut edelleen lukemattomia mahdollisuuksia utj:lle.
Väkisinkin tulee tunne että Viitanen saa jatkaa hommissaan vain siksi että myötäilee Seppästä.
Hoet että joku tekee sitä tätä ja tota. Siellä on Harvia ja Viinanen joiden piikkiin voi laittaa Rautakorven palkkaamisen. Muuten kaikki tiet johtaa sinne Seppäseen alkaen seuran tiedottamisesta ja päättyen strategiaan ja siihen että edes makkarat ei riitä hallissa!

Tuolla sinun ja Seppäsen logiikalla se menee niin että seuran hallituksen puheenjohtaja voi häipyä muutamaksi vuodeksi helvettiin, jättää itselle perkeleen iso äänivalta ja puheenjohtajan nuija ja tulla sitten muutaman vuoden päästä takaisin vittuilemaan että mitäs te olette tehneet ja kiukutella kun muilla omistajilla on omia ajatuksia.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tuolla sinun ja Seppäsen logiikalla se menee niin että seuran hallituksen puheenjohtaja voi häipyä muutamaksi vuodeksi helvettiin, jättää itselle perkeleen iso äänivalta ja puheenjohtajan nuija ja tulla sitten muutaman vuoden päästä takaisin vittuilemaan että mitäs te olette tehneet ja kiukutella kun muilla omistajilla on omia ajatuksia.

Jaa, siitä en tiedä, kuinka henkilönä kys. herra toimii, kun en henk.koht. tunne, minä katselen asiaa JYPin vinkkelistä, eikä minulla ole mitään henkilökohtaista biasia koko asiaan.

Minun silmään täällä on pääasiassa syyllistetty yhtä tahoa ja kun varmaa on, että ihan usea taho on näihin virheisiin syyllistynyt, niin haiseehan tuo kuin mätä kanamuna asiain tilassa, jossa käydään jonkin sortin valtakamppailua.

Kuitenkin virheistään huolimatta, kys. herralla on ainoa viisaalta vaikuttava tiekartta JYPille ja näiden vuosien virhesuman jälkeen ollaan kyllä siinä tilassa, että joko tuo onnistuu ja toimii, tai sitten päädytään Saipailemaan kaudesta toiseen ilman muuta näkymää.

Tätä asetelmaa vasten minusta on joko tyhmää tai tarkoitushakuista vaatia yhtä osapuolta tunnustamaan virheensä ja kantamaan vastuu yms. kun siinä kuitenkin on se JYP tulevaisuus. Minusta nämä Seppäsen ulostajat on omaan jalkaan ampujia jokainen, eikä moista ruusuin tule palkita.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun silmään täällä on pääasiassa syyllistetty yhtä tahoa ja kun varmaa on, että ihan usea taho on näihin virheisiin syyllistynyt, niin haiseehan tuo kuin mätä kanamuna asiain tilassa, jossa käydään jonkin sortin valtakamppailua.

Kuitenkin virheistään huolimatta, kys. herralla on ainoa viisaalta vaikuttava tiekartta JYPille ja näiden vuosien virhesuman jälkeen ollaan kyllä siinä tilassa, että joko tuo onnistuu ja toimii, tai sitten päädytään Saipailemaan kaudesta toiseen ilman muuta näkymää.
Minä vain haluaisin tietää että missä roolissa ne muut tämän sopan aiheuttajat tässä organisaatiossa on?
On ihan yleistä tietoa että Seppänen oli hallituksen puheenjohtaja ja edelleen myös omistaja ollessaan pois.
Kenen tätä seuraa olisi pitänyt sillä välin johtaa paremmin?
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä vain haluaisin tietää että missä roolissa ne muut tämän sopan aiheuttajat tässä organisaatiossa on?
On ihan yleistä tietoa että Seppänen oli hallituksen puheenjohtaja ja edelleen myös omistaja ollessaan pois.
Kenen tätä seuraa olisi pitänyt sillä välin johtaa paremmin?
Tämä juuri. Yleensä se vaan tuppaa olemaan niin, että ne suurimmat johtajat ovat myöskin suurimmassa vastuussa, kun suurinta valtaakin käyttävät tai ovat sen käytön valitsemilleen johtajilleen luovuttaneet.

Jos ei taas alaiset hoida hommiaan, niin sitten ne pitää vaihtaa. UTJ esimerkkinä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Edelleen, pidän itsestään selvänä, että virhettä on tehty puolin ja toisin, eikä nimien tonkimisella ja vastuullisten etsinnällä saavuta yhtään mitään hyödyllistä JYPin suhteen.

Minkä virheen toinen osapuoli(oletetusti) eli Rautakorpi/Nemo ovat tehneet. Ensimmäinen kausi epäonnistui mutta toisella kaudella saivat materiaalista irti sen mitä oli saatavissa? Huomasivat varmaan ettei Seppäsen "strategialla" ollut mahdollista menestyä pelaajamateriaaliin verrattuna ja pitivät päänsä.

He pistivät parastaan JYPin eteen ja pleijareihin oltiin kevyesti menossa. Eli missä virhe?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Joku viisas filosofi sanoi jo aikoinaan että "jos et tunne historiaa ja tunnusta virheitä niin et voi rakentaa tulevaa"!

Juu, virheistään pitää oppia, ei siinä mitään. Vaan jos siihen ei anneta mahdollisuutta, niin sittenhän se on se ja sama. Tällä viittaan siihen, että minun ymmärtääkseni hänen ulostuloissaan virheet on myös myönnetty ja tehty suunnitelmat niiden korjaamiseksi. Mikäli sitten siihen ei mahdollisuutta anneta, jonkun muun on kippariksi ryhdyttävä.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minkä virheen toinen osapuoli(oletetusti) eli Rautakorpi/Nemo ovat tehneet. Ensimmäinen kausi epäonnistui mutta toisella kaudella saivat materiaalista irti sen mitä oli saatavissa? Huomasivat varmaan ettei Seppäsen "strategialla" ollut mahdollista menestyä pelaajamateriaaliin verrattuna ja pitivät päänsä.

He pistivät parastaan JYPin eteen ja pleijareihin oltiin kevyesti menossa. Eli missä virhe?
Virhe on siinä, että olivat Seppäsen kanssa eri mieltä ja täällä eräiden palstan kirjailijoiden mielestä Seppänen on se paras visionääri, tietäjä ja osaaja Jypin tulevaisuuden kannalta...
 

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Virhe on siinä, että olivat Seppäsen kanssa eri mieltä ja täällä eräiden palstan kirjailijoiden mielestä Seppänen on se paras visionääri, tietäjä ja osaaja Jypin tulevaisuuden kannalta...

Ja sen takia ei saa arvostella. Muutkin ovat tehneet virheitä ja tonkiminen ei johda mihinkään. Jatketaan vaan valitulla tiellä, mitään virheitä ei ole tehty eikä niistä tarvitse siis ottaa opiksi.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minkä virheen toinen osapuoli(oletetusti) eli Rautakorpi/Nemo ovat tehneet. Ensimmäinen kausi epäonnistui mutta toisella kaudella saivat materiaalista irti sen mitä oli saatavissa? Huomasivat varmaan ettei Seppäsen "strategialla" ollut mahdollista menestyä pelaajamateriaaliin verrattuna ja pitivät päänsä.

He pistivät parastaan JYPin eteen ja pleijareihin oltiin kevyesti menossa. Eli missä virhe?

Tuota, en missään vaiheessa ole Rautakorpi/Nemoa varsinaisiksi osapuoliksi mieltänyt tässä kuviossa.

Jos nyt miettii sitä virheiden sumaa, joka vuosiin on mahtunut, siellä on tietenkin isona Seppäsen taka - alalle vetäytyminen ja luotto, että hommat on hyvissä käsissä jatkoon.

Kuinka se on näkynyt edustuksessa asti, tulee mieleen tämä Virtasen ajan tempoilu, jossa ilmiselvää oli, että pelitapa on päivitettävä, tai muuten hukka perii ja Veltsu sitä haki, mutta palautettiin takaisin ruotuun ja pystyyn puskemaan. Kenen taholta tätä määrättiin, en nimin tiedä, enkä lopulta edes välitä, mutta asetelman vuoksi tuskin se Seppänen itse oli kumminkaan. Samoin sitä seurannut näköalattomuus ja luulo, että on on olemassa jossain ammattitaitoa, jolla JYP palaa loistoonsa ilman suurempaa panostusta kaikilla osa-alueilla, tässäkään en tiedon murusten perusteella näe Seppäsellä olleen kuin vähemmistönä hyväksyjän roolia päättävissä pöydissä, kunnes päätti vielä hankkia sen riittävän vallan kääntää kurssia. Tämä on JYPin onni minun mielestä.

Jos taas puhutaan tästä ajasta, olen täysin eri mieltä kanssasi. Rautakorven strategialla oltaisiin jatkossakin silloin tällöin sääleissä, mutta siinä se. Pikkupaikan pikkujoukkueen agenda. Jos siihen tyytyy niin fine, mutta en minä moista voi miksikään strategiaksi hyväksyä.

Kuinka käy Seppäsen strategialla sitä en minä, et sinä tai kukaan mukaan vielä voi tietää, koska se vaatii aikaa toteutuakseen. Periaatteena minä pidän sitä oikeana mahdollisuutena nousta sinne kärkikuusikkoon tappelemaan ja joskus jopa finaaleissa asti osuessaan vääntämään.

Perusteena se, että JYP ei koskaan tule olemaan kilpailukykyinen ostojoukkueella, kun raha ei siihen riitä, samoin matkimalla pelitapoja jotka on keksitty, ei koskaan saa mitään pelitavallista etua kilpailijoihin, joten miettipä kuinka päin tahansa en minä parempaa polkua JYPille keksi, kuin Seppäsen prosessin. Siksi hiukan korpeaa lukea täällä tätä suolaamista, kun on kuin haukkuisi maalarin epäonnistuneeksi vaikka taulu on edelleen tyhjä.

Samoin nämä tunnustamiset ja vastuun kannot, minun on vaikea tässä pidättää hymyä, koska lopulta, kukapa sen perstaskullaan vastuun kuittaa jokaisesta virheestä jonka tekee ja samoin perstaskullaan kuittaa jos onnistuu. Mikäli tämä strategia ei sitten toimi ja menee kiville, on 100% varmaa, että Seppänen ei ole enää kuvioissa, mitä JYP tulevaisuuteen tulee. 2-3 kautta siinä menee jos katsoo mihin tämä vireille pantu riittää, kun siihen laskee Rautakorpi harharetken mukaan.
'
Minun ymmärryksen mukaan on niin, että jos tosissaan on oikea kannattaja niin nyt on sen tuen ja yhteen hiileen puhaltamisen paikka, jos oikeasti JYPille mitään hyvää toivoo jatkoon ja tämän soisi avautuvan jokaiseen ymmärrykseen myös näihin kenkijöihin, vaikka vissiin tämä sakki on sitä valtataistelun toista osapuolta ja siten toiveena ihan turha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös