@JypFabu pahoittelut siitä, että ehkä vähän yksinkertaistin asiaa. Vähän omasta kuplastani asiaa kirjoittelen ja tässä kyllä tietoisesti ja tietämättä on joutunut oikomaan mutkia. Fanituotteisiin ja ottelutapahtumaan liittyy paljon elementtejä, joiden on myös tarkoitus tehdä pienemmätkin asiakaskunnat iloiseksi. Tietyt fanituotteet myös tuovat vaikeasti mitattavaa näkyvyyttä, kun porukka pitää niitä päällään tai on niin otettu, että kertoo hankinnastaan kotona ja työ- ynnä kaveripiirissä.
Ajatus lähinnä on siinä kiinni, että tällä hetkellä JYP tekee rajallisilla resursseilla fanituotemyyntiä ja sen puitteissa on pakko olemassa olevaa toteuttaa, sekä fanien toiveiden mukaan vielä kykyjen mukaan kehittää. Se on kuitenkin aivan eri asia operoida, kun on löysää kassaa toteuttaa, versus alimitoitettu budjetti ja työtuntimäärä, joiden piirissä pitää yrittää parhaansa.
Aiemmasta kokemuksesta (siis samanlaisesta tilanteesta, ei JYPin parissa) voin kaikille JYP-faneille kertoa, että ideoita on aina ihan helvetin monta, mitä voisi toteuttaa ja varmasti suurin osa niistä ajan kanssa maksaisi itsensä takaisin. Ongelma tulee siinä, että sulle annetaan X määrä euroja, joka on vain murto-osa kaikista, sekä samalla sen euromäärän pitää palata kassaan Y-ajassa. Silloin homma on valitettavasti paljon monimutkaisempi ja harvan toiveita voidaan toteuttaa, kun yritetään löytää niitä tuotteita, mitkä palvelevat mahdollisimman suurta yleisöä syöden mahdollisimman lyhyeksi aikaa niitä samoja euroja, joilla muukin toiminta pyörii. Jos X-luvussa on pelivaraa ja kassa kestää pidempiaikaisen tuloutumisriskin, niin on paljon helpompaa tehdä erilaisia niche-juttuja ja muuta vastaavaa.
Tällä hetkellä kun kattoo, niin tuotteista puuttuu tiedot materiaaleista, mitoista ja varmasti jotain muutakin luonnehdintaa useammasta tuotteesta olisi hyvä saada. Oma olettamukseni on, että yksinkertaisesti käsiparit ei tällä hetkellä riitä ja oravanpyörä pyörii siinä määrin, että kauppa ei tuota tarpeeksi, jotta sinne uskallettaisiin laittaa lisää resursseja.
Ajatus lähinnä on siinä kiinni, että tällä hetkellä JYP tekee rajallisilla resursseilla fanituotemyyntiä ja sen puitteissa on pakko olemassa olevaa toteuttaa, sekä fanien toiveiden mukaan vielä kykyjen mukaan kehittää. Se on kuitenkin aivan eri asia operoida, kun on löysää kassaa toteuttaa, versus alimitoitettu budjetti ja työtuntimäärä, joiden piirissä pitää yrittää parhaansa.
Aiemmasta kokemuksesta (siis samanlaisesta tilanteesta, ei JYPin parissa) voin kaikille JYP-faneille kertoa, että ideoita on aina ihan helvetin monta, mitä voisi toteuttaa ja varmasti suurin osa niistä ajan kanssa maksaisi itsensä takaisin. Ongelma tulee siinä, että sulle annetaan X määrä euroja, joka on vain murto-osa kaikista, sekä samalla sen euromäärän pitää palata kassaan Y-ajassa. Silloin homma on valitettavasti paljon monimutkaisempi ja harvan toiveita voidaan toteuttaa, kun yritetään löytää niitä tuotteita, mitkä palvelevat mahdollisimman suurta yleisöä syöden mahdollisimman lyhyeksi aikaa niitä samoja euroja, joilla muukin toiminta pyörii. Jos X-luvussa on pelivaraa ja kassa kestää pidempiaikaisen tuloutumisriskin, niin on paljon helpompaa tehdä erilaisia niche-juttuja ja muuta vastaavaa.
Tällä hetkellä kun kattoo, niin tuotteista puuttuu tiedot materiaaleista, mitoista ja varmasti jotain muutakin luonnehdintaa useammasta tuotteesta olisi hyvä saada. Oma olettamukseni on, että yksinkertaisesti käsiparit ei tällä hetkellä riitä ja oravanpyörä pyörii siinä määrin, että kauppa ei tuota tarpeeksi, jotta sinne uskallettaisiin laittaa lisää resursseja.