Hytösen nimellä ja numerolla voisi saada jonkun paidan/tuotteen nyt myytyä kun hieman markkinoisi ja design olisi kunnossa.
aVink, aVink.
Toki uskon,
että tätähän toimistolla on siitä asti suunniteltu ja toteutettu kun Kapteenia alettiin muistopeliin kosiskella,
Tai sitten en.
Olisi mielenkiintoista tietää, mikä tällaisen tuotteen menekki voisi olla, On kyse sitten T paidasta tai pelipaidasta. Tai missä ylipäätään kappalemäärissä liikutaan jonkun tietyn pelaajan fanituotteessa.
Mikä voisi olla esim kate jonkun paidan myynnissä? Mitä pienempi erä sitä kiinnostuneempia jotkut keräilijät on ja he ovat valmiita maksamaan kovemman hinnan tuotteesta. Itse en usko että JYPn osalla liikutaan missään isoissa kappalemäärissä, veikkaan että myydään mielummin kymmenissä kuin sadoissa.
Jos vaikka Hytösen käyttämä pelipaita viimeisestä ottelusta laitettaisiin myyntiin, se pitäisi myydä huutokaupalla jos esim Hytönen itse ei haluaisi paittaa itselleen. max voisi olla 3/4 kpl jokainen erä ja veryttely, esim jos pelaisi koko ottelun eikä mikään pari vaihtoa ottelun alusta ja kahvittelemaan kutsuvieraiden kanssa. tällöin paidoista sen verran että osa iltajuhlien juomista paidat kattaisi.
Se että suunniteltaisiin ihan oma tuote kyseiseen otteluun, niin paljonko jokin suunnittelija veloittaisi työstään, esim tällaisia T paitoja myytäisiin 100 kpl hintaan 30e suurempi hinta jo rajaisi ostajakuntaa. Brutto myynti olisi 3 000e josta vähennetään alv, peruspaita, painokulut ja suunnittelijan palkka. niin ei tuolla myynnillä voi kehuskella.
Ainoa tapa saada edes jotain on tehdä mahdolliseman huonolaatuisella halvalle rievulle jyp log, hytösen numero ja nimi selkään. Sen jälkeen yrittää myydä tolkuttomalla hinnalla. Minkä jälkeen kukaan ei ole tyytyväinen. paita ei miellytä näöllää, paita ei miellytä laadullaan, jne.
Nämä myyntimäärät pitäisi olla ihan eri tasolla, jotta kannattaa jotain asioita teettää ja suunnitella, se jos omassa pesässä ei ole rakkaudesta seuraan kohtaan hyvää suunnittelijaa, ja kohtuu hintaista tekopaikkaa pieniin eriin.
Niin näissä sitten ruvetaan laskemaan mikä kannattaa tehdä. Seuralla tuskin itsellä on kummoisia resursseja, vaan nämä teetetään ostopalveluina.
Jos myyntierät olisi suuria, silloin on myös halvempaa teettää ja ottaa jotain tuotetta varastoihin josta pistää maailmalle, Teettää 1000-2000 paitaa jotka tietää mitkä varmasti lähtee eteenpäin. Kuin vastapainona on että myydään 30 paittaa ja 1900 paitaa on koin syöminä jossain kellarissa 25v vuoden päästä.
Itse uskon että seuralla ja yhteistyökumppanilla on jotain hajua tuotteiden menekistä. Täällä kuluttaja puolella on helppo arvostella ja kehuskella kyllä minä ostaisin jos vain olisi. totuushan on että aika monelta jää kumminkin ne ostohousut laittamatta jalkaan.