pjotrborodin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- tunturikiekko
Eikös Cheddar ole kotoisin Briteistä? Sieltä aikanaan ainakin kannoin jos jonkinlaista tavallista/savuista/maustettua Cheddaria. Toki jos ainoa kokemus Cheddarista on Big-Macin välistä, niin tokihan nämä paloina myytävät juustot ovat eri planeetalta.
Maistelin tuossa juuri kyseistä juustoa ja ei se nyt niin erikoista ollut hintaansa nähden. Turhan laimeaa tavaraa oli. Varmaan edellisellä kerralla minulla oli eri merkkiä. Täytynee kysyä marketista, mitä merkkiä tuo on, niin voi sitten käydä vaikka Stockalla/kauppahalleista väijymässä onko siellä jotain muuta brändiä tarjolla.
Kyllä, Cheddaria löytyy monenlaisia. Klassisin taitaa olla Keen`s Cheddar, joka on kotoisin Briteistä, ja sieltäpä Cheddar-juusto taitaa olla lähtöisin. Itse viittasin Big-Mac Cheddariin aiemmin, se on ihan hyvä hampurilaisen välissä.
Löytyypä Cheddaria vuohenmaidosta valmistettunakin, tais olla Kolatun Vuohijuustolan kehittelemä.
Mut tuo jalopeno-cheddar, itse en sanoisi laimeaksi, juuri tuon tulisuuden takia. Tämä tulisuus juuri jakaa mielipiteitä, se kun peitää alleen muut maut.
Ja tulisuus juustossa on harvoin se, mitä makuna ensimmäisenä odotan.