Juuso Riksman Jokereihin

  • 157 152
  • 429

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Lindin panosta yhtään vähättelemättä Juuso on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi voiton kannalta, jo pelkästään pelipaikkansa vuoksi. Kynnys antaa kakkos/kolmoskentän laiturille huilivuoro on pienempi, kuin kynnys lepuuttaa ykkösmaalivahtia. Varsinkin, kun huomioidaan Riksmanin ja Hallikaisen välinen tasoero. Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla Hanlonin mielipiteitä tästä maalivahtikuviosta.

Kääntäen taas, Riksman on tärkeämpi mies kentällä (kopissa Lind on varsin tärkeä johtaja) pudotuspeleissä joten kynnys peluuttaa ykkösveskaria isolla riskillä jossain runkosarjan keskivaiheen pelissä on myös suuri. En siis usko että kovinkaan isoja riskejä on otettu parin pisteen takia runkosarjassa.

No kyllä se tässä kauden aikana nähdään kumman uskon asiat on lähempänä todellisuutta, eli onko cobolin usko siitä että Riksman peluutetaan taas rikki todellisuutta vai ei.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
onko cobolin usko siitä että Riksman peluutetaan taas rikki todellisuutta vai ei.

Sulla menee nyt asiat ja käsitteet sekaisin. Minä en ole uskonut mihinkään. Sinä taas uskot. Itse tyydyin uskomisen sijaan nostamaan esille kysymyksen, osaako Jokerien organisaatio välttää jo kolmannella yrittämisellä saman virheen eli ykkösen peluuttamisen loukkaantuneena. Hanlon oli se joka vastasi kysymykseen kertomalla, että Juusoa on jo vähän peluutettukin vähän loukkaantuneena. Tietääkseni Hanlon ei ole nimimerkki cobol.

Taustahan casessa on se, että Jokerit ajaa tosissaan runkosarjan lopullista piikkipaikkaa. Jokereissa ei uskalleta laskea sen varaan, että voitetaan mestaruus. Tämän piikkipaikan eteen otetaan riskejä. Hjallis vaatii, että kaikki mahdollinen ja mahdoton on tehtävä joukkueen saamiseksi toisella yrittämällä Mestarien liigaan. Kyse on Jokerien kannalta niin isosta asiasta, että vastaavaa ei ole aiemmin nähty suomalaisessa seurajääkiekossa. Voin sanoa, että jos Jokerit ei pääse ensi kaudeksikaan Mestareihin, harkinnassa on erittäin isoja muutoksia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sulla menee nyt asiat ja käsitteet sekaisin. Minä en ole uskonut mihinkään. Sinä taas uskot. Itse tyydyin uskomisen sijaan nostamaan esille kysymyksen, osaako Jokerien organisaatio välttää jo kolmannella yrittämisellä saman virheen eli ykkösen peluuttamisen loukkaantuneena. Hanlon oli se joka vastasi kysymykseen kertomalla, että Juusoa on jo vähän peluutettukin vähän loukkaantuneena. Tietääkseni Hanlon ei ole nimimerkki cobol.

Eli ymmärsin siis väärin sen että olet erimieltä minun kanssani siitä kun en usko Hanlon-Lehkonen kaksikon peluuttavan Riksmania rikki, niikö? Vaikka kommentoit asiaa mm näin:

cobol kirjoitti:
Vaatii kovaa uskoa luottaa siihen, että Jokerit ei hölmöile kolmatta kertaa samalla tavalla - varsinkin kun Hanlon jo myöntää Riksmanin pelanneen loukkaatuneena.

Tuo ei kuitenkaan tarkoita että uskoisit Hanlonin ja Lehkosen hölmöilevän Riksmanin peluutuksessa peluuttamalla Juuson rikki, ok. Minulla on käsitteet sekaisin.


Ja kyllä minä olen sen ymmärtänyt että Jokerit haluaa mukaan CHL:n, halusi jo viime kaudella mutta vaikka lähelle päästiin niin aivan se ei riittänyt. Tällä kaudella ei haluta jäädä enää rannalle ruikuttamaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minulla on käsitteet sekaisin.

Juuri näin. Sinä uskot. Minä en usko. En hyvään enkä pahaan. Ainostaan toin esille mitä on tapahtunut aiempina vuosina ja sen mitä Hanlon kertoi tapahtuneen nyt. Huomasit varmaan että viestissä oli lainausmerkit ( " ") koska se oli Hanlonin tekstiä.

Totesin itse, että Jokereissa on jo pitkään oltu hölmöläisiä maalivahtipeluutuksessa. Tämäkään ei ole uskon asia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Juuri näin. Sinä uskot. Minä en usko. En hyvään enkä pahaan. Ainostaan toin esille mitä on tapahtunut aiempina vuosina ja sen mitä Hanlon kertoi tapahtuneen nyt. Huomasit varmaan että viestissä oli lainausmerkit ( " ") koska se oli Hanlonin tekstiä.

Totesin itse, että Jokereissa on jo pitkään oltu hölmöläisiä maalivahtipeluutuksessa. Tämäkään ei ole uskon asia.

Niin kyllä minä olen tuon Hanlonin sanoman asian lukenut. Menneiden asioiden kanssa ei tarvitse uskoa mitään ne tiedetään, tulevissa asioissa tarvitaan myös uskoa. Tai voihan sitä myös keskittyä maalailemaan piruja seinille. Minä uskon että nykyinen valmennusjohto ei ole niin typerä että pilaa kevään pudotuspelit typerällä maalivahdin peluuttamisella. Lind sai lepoa kun tarvitsi. Uskoisin että Riksmankin saa jos sitä tarvitaan.

Noista menneistä hölmöilyistä vastasi eri miehet kuin nyt vastuussa olevat herrat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Niin kyllä minä olen tuon Hanlonin sanoman asian lukenut. Menneiden asioiden kanssa ei tarvitse uskoa mitään ne tiedetään, tulevissa asioissa tarvitaan myös uskoa. Tai voihan sitä myös keskittyä maalailemaan piruja seinille. Minä uskon että nykyinen valmennusjohto ei ole niin typerä että pilaa kevään pudotuspelit typerällä maalivahdin peluuttamisella. Lind sai lepoa kun tarvitsi. Uskoisin että Riksmankin saa jos sitä tarvitaan.

Noista menneistä hölmöilyistä vastasi eri miehet kuin nyt vastuussa olevat herrat.


Sinä siis uskot. Se on ihan OK. Itse en usko sen paremmin siihen että Juusoa peluutettaisiin yli ja loukkaantuneena kuin siihen että näin ei tapahtuisi. Kommentoin ainostaan sitä mitä on jo tapahtunut. Aiemmin ryssittiin Riksman, perään sitten Markkanen. Nyt Hanlon ilmoitti Juuson pelaneen otteluruuhkassa hieman loukkaantuneena. Jokerien on päästävä hinnalla millä hyvänsä Mestarien liigaan eikä valmennus ole luottanut Hallikaiseen vaan on siis peluuttanut Juusoa pikkaisen loukkaantuneenakin. Siinä faktat. Niiden pohjalta totesin, että saa olla aika kova usko siihen ettei virheitä tehdä. Ja kuten aina, faneilta löytyy se usko.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Hanlon oli se joka vastasi kysymykseen kertomalla, että Juusoa on jo vähän peluutettukin vähän loukkaantuneena.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko jossain luettavissa/kuunneltavissa se mitä Hanlon tarkalleen omalla äidinkielellään sanoi?
Näissä asioissa kun pienillä vivahteillakin on suuri merkitys ja väärinkäsityksiä voi hyvinkin syntyä pelkästään ”väärin käännetystä” lauseestakin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jokerien on päästävä hinnalla millä hyvänsä Mestarien liigaan eikä valmennus ole luottanut Hallikaiseen vaan on siis peluuttanut Juusoa pikkaisen loukkaantuneenakin. Siinä faktat. Niiden pohjalta totesin, että saa olla aika kova usko siihen ettei virheitä tehdä. Ja kuten aina, faneilta löytyy se usko.

Hinnalla millä hyvänsä mestareiden liigaan, eli peluutetaan Riksman rikki ja menetetään kaikki myös se mestareiden liigan paikka. Jos meillä mennään hinnalla millä hyvänsä mestareiden liigaan niin jännä että kokoonpanoon on otettu noita meidän junioreita ihan ennätysmäärä, eikä olla hankittu kokemusta tilalle kun ollaan pahassa loukkaantumissumassa. Mestareiden liigaan on palava halu koko seuralla, sinne pääsemiseksi halutaan tehdä kaikki mahdollinen. Tulevaisuus näyttää päästäänkö tavoitteisiin ja ketkä on loukkaantuneena keväällä ja kuinka typerästi meillä ollaan silloin toimittu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko jossain luettavissa/kuunneltavissa se mitä Hanlon tarkalleen omalla äidinkielellään sanoi?
Näissä asioissa kun pienillä vivahteillakin on suuri merkitys ja väärinkäsityksiä voi hyvinkin syntyä pelkästään ”väärin käännetystä” lauseestakin.

Varmasti ao. toimittajalta löytyy. Jos kirjoitus ei vastaa alkuperäistä sanomaa, se on vaan parempi niin. Silloihan ei ole mokattu. Mutta oletin ja oletan edelleen, että sanatarkka lainaus nettiversiosta pitää paikkansa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura

pekkiz

Jäsen
Eipä pelaa Riksman tänään. On tämä uskomatonta, jos Jokerien ykkönen menee tälläkin kaudella rikki ja tämäkin olisi voitu aivan varmasti välttää. No ei tässä auta kun laittaa kädet ristiin ja toivoa, että Riksmanilla on joku pikkuvamma eikä nyt oteta mitään riskiä. Mutta Lahdenkin kanssa oli käynyt niin, että nilkka ei ollut vielä kunnossa, mutta mies halusi pelata ja valmennus tähän suostui ja sitten pamahti terveen jalan nivunen kun se joutui liian kovaan kuormitukseen. Eikö lääkärit yleensä päätä, että milloin pelaaja on pelikykyinen? No Jokereissa näköjään valmentajat..
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Totesin itse, että Jokereissa on jo pitkään oltu hölmöläisiä maalivahtipeluutuksessa. Tämäkään ei ole uskon asia.

Etkös sinä tuolla naapurin ketjussa spekuloinut Pitkämäe mahdollisesta sopimukseen kirjatusta pelimäärästä/mahdollisuudesta päättää peluutuksesta melko pitkälle? Mites meillä on näiden sopimusten kanssa? Kolmen(?) peräkkäisen vuoden aikana ei vain pitäisi pystyä tekemään samaa virhettä yhä uudestaan ja uudestaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Etkös sinä tuolla naapurin ketjussa spekuloinut Pitkämäe mahdollisesta sopimukseen kirjatusta pelimäärästä/mahdollisuudesta päättää peluutuksesta melko pitkälle? Mites meillä on näiden sopimusten kanssa? Kolmen(?) peräkkäisen vuoden aikana ei vain pitäisi pystyä tekemään samaa virhettä yhä uudestaan ja uudestaan.

Luit varmaan naapurin ketjusta, että mitään tietoa ei ollut tällaisesta yksityiskohdasta, mutta sitkeä peluutus tappiosta toiseen huonolla esityksellä viittasi kyllä bonuksiin tai muihn sopimusetuihin. Jokereistakaan en tiedä Riksmanin sopimuksen yksityiskohtia ja ainoat asiat mitkän nostin esille olivat faktat:

1. Riksmania peluutettiin kaksi kautta sitten loukkaantuneena jolloin hän loukkaantui lisää. Lähde: valmennusjohto.
2. Markkasta peluutettiin kausi sitten loukkaantuneena jolloin hän loukkaantui lisää. Lähde: valmennusjohto.
3. Riksmania peluutettiin ennen joulutaukoa hieman loukkaantuneena. Lähde: valmennusjohdon julkinen lausunto.

Kahdelle edelliselle kaudelle on ollut tyypillistä se, että maalivahdin esitykset ovat mm. yllä olevista syistä johtuen tippuneet kauden tärkeimmällä hetkellä tai maalivahti on ollut kokonaan poissa pelistä.

Kaikille kolmelle kaudelle on ollut tyypillistä se, että Jokereissa on ollut kakkonen, jota valmennusjohto ei laita peliin ellei ole aivan pakko. Ja viime kaudella ei silloinkaan, vaan Virmanen osti SaiPaankin kelpaamattoman Puurulan Jokereihin. Tällä kaudella tehtiin taas sama virhe kuin kahtena aiempana eli liigan yhtä liigan parhaista maalivahdeista peluutettiin loukkaantuneena ja nyt sitten pahimmassa skenaariossa katsellaan, josko Keke ja Virmanen saa puhuttua Ketterin aloittamaan maanantaina treenit.

Aika vaikea on uskoa (mutta pakkohan se on) että vajaan 8 miljoonan euron budjetilla operoiva Jokerit sahaa Virmasen johdolla kaudesta toiseen oman mahdollisuusoksansa poikki ihan itse ja aina samalla tavalla.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riksman oli tänään poissa flunssan takia, joten onneksi mistään pahemmasta ei ole kysymys. Hallikainen pelasi hyvän ottelun, vaikka vähän kiekot pomppivatkin. Nyt vaan keväällä Joonakselle enemmän otteluita, jotta varmuutta tulee lisää ja Juusoa ei tarvitse peluuttaa puhki. Hallikainen on varmasti riittävä kakkosveskari, kunhan pääsee vireeseen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ai samanlainen flunssa, mikä Markkasella oli koko viime kevään?

Ei nyt ihan samanlainen, mutta jaloissa tuo flunssa taitaa Riksmanilla olla.

EDIT: Pitääkö muuten paikkaansa, että Hallikainenkaan ei täysin terveenä tänään pelannut?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Riksman oli tänään poissa flunssan takia, joten onneksi mistään pahemmasta ei ole kysymys. Hallikainen pelasi hyvän ottelun, vaikka vähän kiekot pomppivatkin. Nyt vaan keväällä Joonakselle enemmän otteluita, jotta varmuutta tulee lisää ja Juusoa ei tarvitse peluuttaa puhki. Hallikainen on varmasti riittävä kakkosveskari, kunhan pääsee vireeseen.

Aika monta voittoa on Hallikainen meille napannut, eikä ole tainnut olla kertaakaan vielä se parempi maalivahti kentällä. Huono tietenkin pelata kun ei ole tuntumaa mutta en minä eilistäkään esitystä lähtisi kehumaan, yksi helppo kun meni eilenkin.
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei voi edelleenkään kuin ihmetellä tätä Jokerien rulettia veskarien kanssa joka ainoa kausi. Mitään ei ole edelleenkään otettu opiksi mistään, vaan samoja virheitä toistetaan edelleen. Hieman haiskahtaa tuo Riksmanin "flunssa", liekö peräti sama tauti joka Markkasta vaivasi koko viime kevään? Toivotaan, että selvittäis pelkällä säikähdyksellä, mutta jotain kertonee Hanlonin "Juusoa on peluutettu osittain loukkaantuneena". Ei helvetti, on kyllä uskomatonta lottoa, missä harvoin osuu potti kohdalle! Koska organisaation johdossa aletaan oppia??
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika monta voittoa on Hallikainen meille napannut, eikä ole tainnut olla kertaakaan vielä se parempi maalivahti kentällä. Huono tietenkin pelata kun ei ole tuntumaa mutta en minä eilistäkään esitystä lähtisi kehumaan, yksi helppo kun meni eilenkin.

Niin viime kauden tilastotkin olivat huonoja.... 1.85 päästettyä maalia ja torjuntaprosentti vain 93.70. Ei tuollaista maalivahtia voi päästää pelaamaan useammin. Riksmanille ei ole koskaan mennyt yhtään helppoa?

Ei voi edelleenkään kuin ihmetellä tätä Jokerien rulettia veskarien kanssa joka ainoa kausi. Mitään ei ole edelleenkään otettu opiksi mistään, vaan samoja virheitä toistetaan edelleen. Hieman haiskahtaa tuo Riksmanin "flunssa", liekö peräti sama tauti joka Markkasta vaivasi koko viime kevään? Toivotaan, että selvittäis pelkällä säikähdyksellä, mutta jotain kertonee Hanlonin "Juusoa on peluutettu osittain loukkaantuneena". Ei helvetti, on kyllä uskomatonta lottoa, missä harvoin osuu potti kohdalle! Koska organisaation johdossa aletaan oppia??

Viime vuodet on kustu reisille maalivahtien suhteen. Tosi lyhytnäköistä peluuttaa vain yhtä maalivahtia. Eikö muka Hallikaisesta ja Hovisesta ole ollut ainesta edes kakkosmaalivahdiksi, joka helpottaisi otteluruuhkia? Hovinen lähti ja Hallikaisella ei ole mitään tulevaisuutta meillä. Nyt näyttää siltä, että runkosarjan voitto karkaa käsistä. Pitääkö Riksman pelauttaa rikki jäljellä olevissa peleissä? No taistellaan sitten playoffeissa ilman pelituntumaa olevalla Hallikaisella mestaruudesta ja euroliigapaikasta. Kautto varmaan ensi kaudella harjoittelee vaikeaa tehtävää...luukku auki...luukku kiinni...luukku auki...luukku kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruletti pyörähtää jälleen

No nyt voitaneen sanoa ääneen se mitä pelättiin: Riksmanin flunssa taitaa olla nivusissa olevaa sorttia.

Lukko-pelissä äijä ei ole edes kokoonpanossa ja harvemmin aikuisille osuu noita viiden päivän tai yli kestäviä flunssia.

Edelleenkin vaan ihmettelen, että miten vitussa meillä voidaan joka vitun vuosi olla näin tyhmiä. Nyt kun miettii tarkemmin niin meillähän on menty tällä reseptillä jo kauan. Ehkä se olikin uskomattoman hyvää mäihää, että Lehtonen, Häkkinen tai Thomas eivät loukkaantuneet.

Nyt vaan odottelemaan Masan seuraavaa pelastajaa...
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Missäs se Puurula nyt pelaakaan tällä hetkellä? Masa, sopimustarjousta käteen!

Ei tässä taas tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, on tämä taas semmoista touhua että huhhuh! Noh, jospa se Riksman play-offeihin mennessä olisi terve...
 

pekkiz

Jäsen
Riksman ei tänään edes mukana Raumalla. On tämä uskomaton juttu taas ja hieno suoritus Jokerien valmennukselta peluuttaa pelaajaa jolla on vamma ja nyt näyttää, että se vamma on osoittanut pahenemisen merkkejä. Veikkaan nivusta ja leikkaus odottaa, sivussa kaksi kuukautta. Ja Virmanenhan ei jotain hallikaista Jokerien maalilla kattele, joten viimeinen ulkkaripaikka tullaan käyttämään maalivahtiin ja sentteri voidaan unohtaa.

Shedden ylipeluutti Riksmania ja selkä ei kestänyt. Shedden ylipeluutti Markkasta ja nivunen ei kestänyt. Hanlon ylipeluutti Riksmania, todennäköisesti nivunen ei kestänyt, mutta Hanlon peluutti Riksmania kuitenkin ja nyt Riksman ei kykene edes aukaisemaan luukkua.

Onhan tämä myös huonoa tuuria, mutta myös amatöörimäisyyttä niin Sheddeniltä kuin Hanloniltakin. Virmasta tästä ei voi syyttää, koska valmennuksella on ollut käytössään liigatasolle riittävä kakkonen, niin Sheddenillä kuin Hanlonillakin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eipä naurata vaikka juuri se toteutuikin minkä totesin olevan väistämätön seuraus Juuson ylipeluuttamisesta. Jokerien kannalta vittumainen asia ja pitää toivoa, että Juuso saadaan playoffeiksi huippuiskuun. Jokerit tarvitsee Riksmanin loistopeliä mennäkseen keväällä tappiin asti.

Toivotaan ensi kauden jälkeen joku muu rakentaa Jokerien rosterin kuin Virmanen. Kun ei osaa niin ei osaa. Osaamattomuus menee jo säälittelyn puolelle kun Jatkoajastakin löytyy Jokerien kannattajista vähintään 2000 kirjoittajaa jotka ymmärtävät joukkueen rakentamisen tärkeimmät perusasiat Virmasta paremmin. Eikä se valmennus saa minkäänlaista synninpäästöä siitä että Juusoa peluutettiin loukkaantuneena. Aikuiset miehet - yrittäkää edes!
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkaa pistää vihaksi tälläinen urpoilu! Aivan uskomatonta spedeilyä taas kerran. Hanlon ja Ika, nyt niitä valoja päälle jo vähitellen.

Ville Kivisaari (?) siis kaivettu jostain että saadaan toinen maalivahti peliin. Kieltäytyikö Ketterer ja oliko Puurulan numero varattu?

edit.
Toivotaan ensi kauden jälkeen joku muu rakentaa Jokerien rosterin kuin Virmanen. Kun ei osaa niin ei osaa.
Pakko kysyä että mikä osa Riksmanin loukkaantumisesta menee Virmasen piikkiin? Eikö valmennusjohto tee päätökset peluuttaa loukkaantunutta maalivahtia ja olla peluuttamatta Hallikaista?
 

pekkiz

Jäsen
Toivotaan ensi kauden jälkeen joku muu rakentaa Jokerien rosterin kuin Virmanen. Kun ei osaa niin ei osaa.

Sheddenillä oli käytössään liigatasolle riittävä kakkonen, eli Hovinen tai Hallikainen, mutta Shedden luotti vain ykkösmaalivahtiin ja se ei ole Virmasen vika. Hanlonilla on myös ollut käytössään liigatasolle riittävä Hallikainen, mutta Hanlonkin luottaa vain ja ainoastaan ykkösmaalivahtiin, jopa laittaa ykkösmaalivahdin maalille loukkaantuneena.

Jos Jokereilla olisi suomalainen päävalmentaja, niin näihin tilanteisiin ei olisi jouduttu. Kanukit luottavat vain ja ainoastaan ykkösmaalivahtiin, näin myös NHL:ssä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös