Juuso Riksman Jokereihin

  • 156 703
  • 429

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Näin uutisoi Urheilulehti:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article127175-1.html

vaikkakin pienen varauksen uutiselle pitävätkin. Riksman on pelannut huippukauden Ässissä, mutta jotenkin minä en miellä häntä pomminvarmaksi ykköstorjujaksi mestaruutta havittelevaan joukkueeseen. Onko hän sitä tai havitteleeko Jokerit mestaruutta kuinka vakavasti ensi kaudella, se nähdään sitten myöhemmin. Mielenkiintoinen maalivahtiratkaisu, jos pitää paikkaansa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Gags kirjoitti:
Näin uutisoi Urheilulehti:

http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article127175-1.html

vaikkakin pienen varauksen uutiselle pitävätkin. Riksman on pelannut huippukauden Ässissä, mutta jotenkin minä en miellä häntä pomminvarmaksi ykköstorjujaksi mestaruutta havittelevaan joukkueeseen. Onko hän sitä tai havitteleeko Jokerit mestaruutta kuinka vakavasti ensi kaudella, se nähdään sitten myöhemmin. Mielenkiintoinen maalivahtiratkaisu, jos pitää paikkaansa.

Ja se mikä tässä pistää silmään että TAAS narreihin siirtyy mies jolla Hifk-tausta!! Kyllä kelpaa.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hmm... Riksman? Tämä kausi on ollu erittäin hyvä, mutta kestävätkö paineet kun (jos) siirrytään Areenan valoihin? Paineet kolminkertaistuvat ja pitää tulla paljon onnistumisia.

Virmanen sanoi tuossa jonkin aikaa sitten, että huippumaalivahti kaivetaan vaikka kiven takaa? Nyt sitten päädyttiin maalivahtiin, jolla on yksi hyvä kausi alla. Jos tämä on totta, niin hieman kysymysmerkki on minulle...

Itse olisin halunnut jotain semmoista maalivahtia, jolla on kovia näyttöjä muutamalta kaudelta, eikä pelkästään yhdeltä kaudelta. Itse tästä pitäisi maalivahdiksi ruveta...
 

PetoSydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedote
Kyynikko kirjoitti:
Ja se mikä tässä pistää silmään että TAAS narreihin siirtyy mies jolla Hifk-tausta!! Kyllä kelpaa.

Eikä ikävä kyllä jää edes ainoaksi. Vahvat huhut tuovat myös Viitaluoman ensi kaudeksi narreihin. Ja sen veran luotettavana lähdettä pidän, että pikkuhiljaa rupeaa v*tuttamaan. Missä on seurauskollisuus nykypäivänä kysyn minä?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
PetoSydän kirjoitti:
Eikä ikävä kyllä jää edes ainoaksi. Vahvat huhut tuovat myös Viitaluoman ensi kaudeksi narreihin.

Jep. Meillä kun tämä "omat pojat" projekti hieman epäonnistui, on teemana nyt "naapurin pojat".
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Jep. Meillä kun tämä "omat pojat" projekti hieman epäonnistui, on teemana nyt "naapurin pojat".
Eipä tuo omat pojat projekti ole missään oikein onnistunut, josko Jokereilla sellaista on ollutkaan. Toisaalta jos nuo huhut Riksman/Vihko pitävät paikkansa, niin mehän on kohta kaapattu puoli Hifk:ta. Tähän voi laittaa hymiön miten päin tahtoo, mä en oikein tiedä kuinka sen laittaisi.

Kyllä mulle silti Riksman kelpaisi. Kaveri on kuitenkin näyttänyt, että pystyy pelaamaan hyvällä tasolla ja mikä tärkeintä useampia pelejä putkeen. Jokainen veskari* on aina riski ja onnistumisesta ei voi olla varma kuin vasta kauden jälkeen. Riksmanilla on kuitenkin monta tekijää, jotka puoltaisivat miehen hankkimista. Kokenut, kotimainen, hyvä kausi alla ja Stadi ei ole vieras paikka. Ihan hyvät lähtökohdat.

*ei luonnollisesti koske Karia
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
PetoSydän kirjoitti:
Eikä ikävä kyllä jää edes ainoaksi. Vahvat huhut tuovat myös Viitaluoman ensi kaudeksi narreihin. Ja sen veran luotettavana lähdettä pidän, että pikkuhiljaa rupeaa v*tuttamaan. Missä on seurauskollisuus nykypäivänä kysyn minä?

Minusta tässä on hieman huvittavaa kysellä seurauskollisuuden perään, kun yleinen mielipide meidän fanien keskuudessa oli Viitaluoman viimeisellä kaudella että "joutaa muualle, kun ei tuosta näytä mitään tulevan". Faneja kiinnostaa vain HYVIEN pelaajien seurauskollisuus, epäonnistuneet ollaan valmiita pistämään kilometritehtaalle ilman minkäänlaisia tunnontuskia, vaikka olisivat kuinka HIFK-henkisiä. Hyviä esimerkkejä löytyy viime kausilta paljonkin, muun muassa Kuhtaa olivat erittäin monet heivaamassa pihalle ennen läpimurtokautta 03-04. Itsekin pidin miestä jo ikuisena lupauksena ja helppojen pelien miehenä, vaikka sinällään Kuhdan pelistä pidinkin.

Ei nykypäivänä ole monellakaan pelaajalla varaa olla seurauskollinen. Poikkeuksen tekevät ne pelaajat, jotka ovat yksinkertaisesti niin hyviä, että voivat vapaasti valita pelipaikkansa, kun kaikkialla otettaisiin kirkuen vastaan. Näiden nimet ovat luokkaa Koivu, Selänne, Karalahti... Ei seurajohtokaan kauan katsele ukkoja, jos ainoa meriitti on olla "oma poika". Näyttöjä vaaditaan, ja jos niitä ei tule, niin ei siinä menneisyys paljon paina.

Kyllä minuakin toki harmittaa aina, jos joku HIFK-taustainen pelaaja valitsee jonkin muun joukkueen narreista puhumattakaan. Mutta minusta ei ole oikein vaatia pelaajilta sellaista lojaalisuutta, mitä ei löydy meiltä faneilta tai seurajohdoltakaan.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä pidän Riksmanin siirtymistä Jokereihin hyvinkin mahdollisena, mutta en usko että hän olisi sellainen vahti joka voisi kantaa selkeän ykkösmaalivahdin vastuun Jokereiden tasoisessa joukkueessa.
Olen ymmärtänyt että Hjalliksella ja Virmasella on periaatteena koota joukkue huippuvahdin ympärille ja Riksman ei taida sellainen olla.
Riksmanin siirron todennäköisyyttä kuitenkin nostaa se että hän on Toivolan luottomies ja ilmeisesti Toivola haluaa Riksmanin ensi kauden joukkueeseensa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ziggy kirjoitti:
Riksmanin siirron todennäköisyyttä kuitenkin nostaa se että hän on Toivolan luottomies ja ilmeisesti Toivola haluaa Riksmanin ensi kauden joukkueeseensa.

Ehkä enemmänkin laskee, koska Toivola on ensi kaudella lukon koutsi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkkäri kirjoitti:
Ehkä enemmänkin laskee, koska Toivola on ensi kaudella lukon koutsi.

Hetkinen. Toivola on jutellut Lukon johdon kanssa, mutta mitään päätöksiä ei ole vielä tehty.

Aika varmana näköjään Urheilulehti tuota jo hehkuttaa, joten ainakin Juuso on sitten neuvotteluja käynyt Virmasen kanssa. Money talks?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jymäkkä kirjoitti:
- - -
Faneja kiinnostaa vain HYVIEN pelaajien seurauskollisuus, epäonnistuneet ollaan valmiita pistämään kilometritehtaalle ilman minkäänlaisia tunnontuskia, vaikka olisivat kuinka HIFK-henkisiä.
- - -

Näin se vaan menee IFK-leirissä. Pari muuta nippa nappa monottamiselta säästynyttä puukättä ovat Häppölä ja Hirschovits.

Juuso Riksman, Riksmanin Juuso. Ei, ei pätkääkään kiinnosta minne menee ja mitä tekee. Joutaisi puolestani lusikoiden tekijäksi loppuiäkseen. Syykin on selvä. IFK tarjosi miehelle elämänsä tilaisuutta nousta SM-liigan eliittiin HIFKin ykkösveskariksi kun vain olisi yhden kauden malttanut odottaa ja ottaa oppia, vaan mitä tekee Juuso. Omin päin sopimuksen Ruotsiin vaikka on voimassa oleva sopimus IFKoon kanssa. Just. Itsekin yrittäjäpuolella työskentelevänä en voi moista hyväksyä, oli vaikka kuinka jeesusmainen pelastaja.

Ottakaa ihmeessä Juuso, luotettavan tuntuinen rehti suomalainen.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Riksman

Minulle ei tule mieleen naapuri, kun Riksmanista puhutaan, joten mulle kelpaa. Ilmeisesti pelannut hyvän kauden Ässissä joten miksei voisi onnistua meillä. Jos Askey jatkaa, fine, jollei jatka, Juuso käy minulle.
 
fiftyeight kirjoitti:
Ottakaa ihmeessä Juuso, luotettavan tuntuinen rehti suomalainen.

Kai se on pakko. Masan tuntien en pidä tätä siirtoa mahdottomana ("hyvä kausi alla, tolle on pakko sorvaa soppari"), vaan pikemminkin todennäköisenä. Silti en epäile, etteikö Juuso voisi toista yhtä hyvää kautta vetää.

Ziggy kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että Hjalliksella ja Virmasella on periaatteena koota joukkue huippuvahdin ympärille ja Riksman ei taida sellainen olla.

Samaa mieltä. Eikö parempaa ole tarjolla? Ainakin Norrena, Bäckström (ostetaan se kärppäsoppari ulos) ja ulkomaan lukuisat (riski)vaihto-ehdot (Ruotsi, P-Amerikka).

E: Niin Tompasta vielä. Askey on antanut erinomaiset näytöt jokeripaidassa, kannatan hänen jatkoaan ensi kaudella. Tulkoot Riksman sitten luukkua avaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
PetoSydän kirjoitti:
Eikä ikävä kyllä jää edes ainoaksi. Vahvat huhut tuovat myös Viitaluoman ensi kaudeksi narreihin. Ja sen veran luotettavana lähdettä pidän, että pikkuhiljaa rupeaa v*tuttamaan. Missä on seurauskollisuus nykypäivänä kysyn minä?

Jaa, UL:n mukaan Viitaluoma olisi Vihkon ja Grünnin kanssa menossa Hämeenlinnaan ensi kaudeksi.
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Master Chief kirjoitti:
Jaa, UL:n mukaan Viitaluoma olisi Vihkon ja Grünnin kanssa menossa Hämeenlinnaan ensi kaudeksi.
Antaa kirjottaa mitä kirjottaa. Todellisuudessa näissä "huhuissa" on perää jos on, mutta ne eivät vielä tarkoita mitään siirtoa. Yksi karski esimerkki tästä oli viime vuonna (IS veikkaaja "Kariya Jokereihin" --> Virmanen:"Ei edes neuvoteltu".
Juuso Riksman olisi varmasti paras vaihtoehto kotimaisista maalivahdeista.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
1. Ahlqvist Aleksis, JYP 6 307.07 7 136 1 0 2 3 1,37 95,1
2. Brückler Bernd, Blues 5 302.10 8 145 1 2 2 1 1,59 94,77
3. Wallinheimo Sinuhe, JYP 41 2460.49 76 1213 6 17 13 11 1,85 94,1
4. Bäckström Niklas, Kärpät 47 2827.39 79 1211 9 30 8 9 1,68 93,88
5. Lundell Jan, HIFK 28 1652.53 53 785 3 16 5 7 1,92 93,68
6. Riksman Juuso, Ässät 48 2863.21 98 1404 8 24 9 14 2,05 93,48
Eli neljän parhaan joukossa (joilla enemmän pelejä) on kolme Hifk kasvattia.
Siitä kyllä lohkee yksi narreillekin.
Hifk on tänä päivänä liigan johtava kasvattajaseura.
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
mixu kirjoitti:
1. Ahlqvist Aleksis, JYP 6 307.07 7 136 1 0 2 3 1,37 95,1
2. Brückler Bernd, Blues 5 302.10 8 145 1 2 2 1 1,59 94,77
3. Wallinheimo Sinuhe, JYP 41 2460.49 76 1213 6 17 13 11 1,85 94,1
4. Bäckström Niklas, Kärpät 47 2827.39 79 1211 9 30 8 9 1,68 93,88
5. Lundell Jan, HIFK 28 1652.53 53 785 3 16 5 7 1,92 93,68
6. Riksman Juuso, Ässät 48 2863.21 98 1404 8 24 9 14 2,05 93,48
Eli neljän parhaan joukossa (joilla enemmän pelejä) on kolme Hifk kasvattia.
Siitä kyllä lohkee yksi narreillekin.
Hifk on tänä päivänä liigan johtava kasvattajaseura.

Kato,pikkuseuran etu... Kasvattaa isoimmille pelaajia!
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
mixu kirjoitti:
Eli neljän parhaan joukossa (joilla enemmän pelejä) on kolme Hifk kasvattia.

Lisäksi Wallinheimo on pelannut pari peliä HIFK:n A:ssa.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
mixu kirjoitti:
Hifk on tänä päivänä liigan johtava kasvattajaseura.
Ainoa kumma juttu on se, että molarit eivät kasvattajaseurassaan koskaan kasva, vaan pelimitat pitää hakea muualta. Tuo listahan kertoo, montako potentiaalista s/m-liigatason huippuveskaria IFK on menettänyt.
 

Jeffrey

Jäsen
mixu kirjoitti:
Eli neljän parhaan joukossa (joilla enemmän pelejä) on kolme Hifk kasvattia.
Siitä kyllä lohkee yksi narreillekin.
Hifk on tänä päivänä liigan johtava kasvattajaseura.

Totta toi. Sääli vaan, että Jokerit kasvatit joutuvat suuntaamaan p-amerikkaan.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jeffrey kirjoitti:
Totta toi. Sääli vaan, että Jokerit kasvatit joutuvat suuntaamaan p-amerikkaan.
Puhumattakaan turkulaisista maalivahdeista...

Itse otsikon aiheeseen, en usko ollenkaan että Riksman pelaa edes Suomessa ensi kaudella. Ruotsissa vapaantuu maalivahdin pestejä ja raha kutsuu. Esim. HV 71:n Stefan Liv lähtenee NHL:ään, Frölundan Tommy Salon on nykyään jo aika vanha, ja taitaa sieltä joku suomalainen ykkösvahtikin tulla takaisin Suomeen.

Niin ja joku ehdotti Norrenaa, Norrella on vuoteen 2008 asti sopimus Linköpingin kanssa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
kone82 kirjoitti:
Itse otsikon aiheeseen, en usko ollenkaan että Riksman pelaa edes Suomessa ensi kaudella.
Näinpä juuri. Ainakin minun lapuissani Jokereissa on vielä ensi kaudella ykkösenä ulkomaalainen maalivahti. Kakkosena ei ole.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
SM-liigassa se menee niin että hyvää sopimusta odottavat pelaajat hyväksyvät liigaseura x:n tarjouksen suojaverkoksi jos kesän aikana ei mukavaa paikkaa ulkomailta löydykkään. Varmasti Riksmanilla on vähintäänkin suullinen sopimus johonkin -miksei Jokereihinkin- mutta pelaaminen siellä varmistuu tietenkin vasta uuden kauden aattona...
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
fiftyeight kirjoitti:
Juuso Riksman, Riksmanin Juuso. Ei, ei pätkääkään kiinnosta minne menee ja mitä tekee. Joutaisi puolestani lusikoiden tekijäksi loppuiäkseen. Syykin on selvä. IFK tarjosi miehelle elämänsä tilaisuutta nousta SM-liigan eliittiin HIFKin ykkösveskariksi kun vain olisi yhden kauden malttanut odottaa ja ottaa oppia, vaan mitä tekee Juuso. Omin päin sopimuksen Ruotsiin vaikka on voimassa oleva sopimus IFKoon kanssa. Just.

Täysin samaa mieltä. Lisäisin tähän vielä sen, että Riksmanilla ei ollut tuolloin munaa haastaa Tom Draperia ykkösveskarin paikasta. Draperin, jonka hankitaa ihmeteltiin joka ikisessä käänteissä ja joka oli jo ennen kautta ns. satavarma floppaaja. Juuso-poikapa luikki takavasemmalle.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riksmanko?

Niin, tokihan Juuso Riksman on pelannut Ässissä huippukauden, mutta mutta mutta..Mielestäni pitäisi seurata vielä pudotuspelit ennen kuin aletaan sopimusta sorvaamaan. Ensi kaudeksi maalinsuulla on heti kauden alusta oltava takuuvarma huippumies. Tietysti pelaajamarkkinat ovat kuivat ja varmasti Riksmanilla ottajia on, mutta en näe häntä mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkösmaalivahtina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös