Jussi Halla-aho

  • 754 180
  • 6 265

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miksei kukaan ole Osmo Soininvaaran kimpussa, kun hän silloisen Tehy kiistan aikana päästi tämmöisiä lausuntoja. En odota vastauksia, koska kaikki tietävät miksi Halla-ahon lauseita kauhistellaan ja miksi Soininvaaran ei.

Niin tietävätkin. On iso ero kirjoittaa että haluaa hakea kotoa aseen ja ampua jotakuta päähän kuin kirjoittaa että jos jonkun on pakko kuolla Tehyn lakon takia, niin toivottavasti se on joku Tehyn sympaajan omaisista.

Itse en tekisi tuosta Halla - Ahonkaan kommentista liian suurta numeroa, varmaan aika moni ihminen on joskus kiivastuksissaan ajatellut että haluaisi tappaa jonkun. Moisen möläyttäminen julkisuuteen on toki hölmöyttä mutta ei vielä tee Halla - Ahosta aidosti vaarallista. Vaaraa luovat nähdäkseni aivan muut asiat.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enpä ole julkisuudessa tai muuallakaan ollut minkäänlaista keskustelua tästä Soininvaaran möläytyksestä. Kertoo kai sekin jotain, että ei ole väliä mitä sanoo vaan ainoastaan se, että kuka sanoo.

Se kertoo siitä, että Jussi Halla-aho on median kannalta kiinnostavampi persoona, mutta ei se silti poista Soininvaaran lausunnon hölmöyttä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itsekin olen aina sitä vastaan, että napsitaan juttuja pois kontekstista ja kauhistellaan sitten niiden hirveyttä täysin irrallisina heittoina, mutta osa (en jaksanut lukea loppuun) noista lainauksista on kyllä niin yksiselitteistä kamaa, ettei siihen mitään asiayhteyttä tarvita sanoakseen, että jotain mätää tuossa jannussa on.
Aika monessa jannussa on mätää, kun tosissaan aletaan lauseita irrottelemaan:

Ja kohta noiden vitun kalliiden tsekkien pitäis saada aikaan jotain tulostakin, saatanan velttoperseet. Mä tapan sen agentin vielä.
No jos nyt se vitun paska homo Antti nyt ei heitä Kolkkaa vittuun ja ota tilalle JereEreä niin vittu mää tapan sen, -
Jos joku sitten toisaalta spoilaa niin mää tapan sen..

Nopeasti haulla muutama tulos.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olet siis sitä mieltä, että Halla-aho heittää toistuvasti vain läppää?
Ei minulla ole tarpeeksi tietoa aiheesta, jotta voisin mielipiteen muodostaa. Enkä osaa antaa itselleni samanlaista vapautta kuin sinä, että alkaisin sitä muodostamaan vain satunnaisten lauseiden perusteella.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei tämä ole minulla millään tavalla kiusallista. Minä edellisessä viestissäni listasin ominaisuuksia, joiden perusteella maahanmuuttajia voitaisiin valita. Edelleenkään en rotua listaan tarvitse. Mustalaisistakin löytyy yksilöitä, jotka työllistyvät. Se vain vaatii että nuo ominaisuudet ovat kunnossa.

Lähinnä romanit osoittavat sen ettei kotoutuminen ole mikään väistämättömyys, itseisarvo. Sen sijaan tulisi maahanmuutossa pyrkiä bongaamaan tulevaisuuden romanit ja pysäyttää sellaisen populaation kasvu. Voi olla että tällöin joskus menee huti, mutta sellaista se on.

Olen nähnyt tutkimuksen, joissa lähetettiin sama cv kahdella eri nimellä toinen perussuomalainen ja toinen neekerinimellä. Aika iso ero oli suhtautumisissa. Ei tämä silti rakettitiedettä ole. Niin kauan kun Suomessa on rasisteja, niin he taatusti syrjivät ulkomaalaisia - myös tummaihoisia - työhönotossa. Kiistätkö tämän logiikan?

Hetkonen, puhummeko nyt ulkomaalaisuudesta vai ihonväristä. Minkä värinen nimi Pernel Karl Subban on?
Lähdit argumentoimaan ihonvärillä, osoitin kiistatta että löytyy etnisiä ryhmiä joilla on samanlaisesta ihonväristä huolimatta täysin erilaiset työllisyysasteet, joten ihonväri ei selvästikään voi olla sellainen karakteristinen ominaisuus joka dominoi työllistymisessä.

Siinä ettei palkkaa ihmistä jolla on ulkomaalainen nimi on taustalla paljon muutakin kuin vain ihonväri, joten yritäs nyt uudelleen kun kerta ihonvärin ja rotuopin otit esille.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mä en ole koskaan lukenut SAFKAn kirjoituksia. Ja nuo lauseethan olivat itse asiassa Halla-ahon kirjoituksia ja pidän häntä säälittävänä luuserina noiden kirjoitusten perusteella. Korostan: Noiden kirjoitusten perusteella.

Haluatko ihan oikeasti lähteä tähän? Koska siis et ehkä itse muista, mutta tuolla vuoden 2002 tienoilla erästä Jatkoajan nimimerkkiä taidettiin hieman uhkailla ja sitten hänen "seuratoverinsa" esittivät varsin värikkäitäkin kielikuvia siitä mitä asialle voitaisiin tehdä ja ne keinot eivät todellakaan liikkuneet missään komitean perustamisen ja keskustelukerhon tiimoilla.

Eli itse kunkin tekemänä löytyy kaikenlaisia kirjoituksia ja jotkut meistä sattuvat muistamaan sellaisia toisia paremmin. Mutta koska menneet ovat menneitä, en näe kovinkaan hedelmälliseksi alkaa kaivella lähes 10v vanhoja tekstejä. Eli tiivistäen, ei ehkä kannata kauhean paljon ylianalysoida ihmisten luonteenpiirteitä vain muutaman otoksen perusteella jos konteksti ei ole selvillä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kannattaisiko niitä juttuja ensin lukea ja sitten analysoida sen jälkeen? Siis kokonaisia kirjoituksia ei muutaman lauseen pätkiä. Nyt olet turvautunut median ja muiden kertomuksiin näistä jutuista ja kirjoitat sen pohjalta. Menetit ainakin osan uskottavuudestasi tässä.

Justhan mä sanoin, että noi lauseet olivat niin pöyristyttäviä, että ei niitä voi puolustella sillä, että media tai joku muu julkaisi ne. Ongelma ei ole median tai sen muun, joka julkaisi ne. Ongelma lepää täysin noiden juttujen kirjoittajassa. Se, mitä tapahtuu nickin JHag uskottavuudelle jonkun toisen nickin mielestä, on maailmankaikkeudessa niin mitätön asia, että en keksi sopivaa vertausta? Eihän täällä mitään uskottavuuspisteitä jaeta tai metsästetä, vaan vaihdetaan mielipiteitä. Aina ne eivät osu yksiin, sellaista on elämä.

varjo: Kyllä, meidän kaikkien kirjoitushistoriasta löytyy esimerkkejä. Sinäkin olet näköjään ollut tappamassa jotain spoilaajaa ja minä olen ollut tappamassa pelaaja-agenttia. Näissä esimerkeissä pari nettinickiä jorisee joutavia. Kumpikaan meistä ei ole (tietääkseni?) kansanedustaja, joka olisi ihan omissa nimissään kirjoittanut tositapahtumaan (homon pokausyritys) pohjautuvaa vihakolumnia, jossa uhkaa ampua todellisen henkilön. Jos et näe näissä konteksteissa eroa, ei voi mitään. Siis nettinickien jorinat vs. tosielämä ja omalla nimellä kirjoittaminen. Kukaan ei luultavasti ottanut tosissaan spoilaajan tai tsekkiagentin tappamista. Pointtina pitäisi oikeasti olla kansanedustaja Jussi Halla-ahon aidot kirjoitukset, ei nettinickien höpinät. Jotka eivät pääse samalle viivallekaan Halliksen juttujen kanssa. Toisten nickien menneiden viestien kaivelu on nimenomaan asioiden irrottamista kontekstista. Halla-aho -ketju on omistettu Halla-aholle. Jos joku kokee tarpeelliseksi perustaa Jatkoaikaan "Tätä nämä nickit ovat joskus sanoneet" -topicin, niin eikun avamaan ketjua.

Halliksen puolustukseksi on sanottava, että hän on selvästi katunut kirjoitustaan ja lisäksi hän ei ole oikeasti ampunut ketään. Louskuttaahan saa vapaasti ja louskuttajia suurempi ongelma lepää tietenkin näissä Auvisissa ja Saarissa, jotka eivät tyydy ottamaan vain nettikicksejä, vaan toteuttavat visionsa oikeasti. Auviseen ja Saareen verrattuna Halla-aho on vaaraton kuin kärpänen - tämäkin on syytä muistaa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
ei ehkä kannata kauhean paljon ylianalysoida ihmisten luonteenpiirteitä vain muutaman otoksen perusteella jos konteksti ei ole selvillä.

Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla tuossa homokeississä ei ole konteksti selvillä? Kysehän ei ole mistään irrallisesta sivulauseesta väikkärin liitteissä vaan yksittäisestä blogikirjoituksesta, jonka Hallis omisti tälle homoepisodille. Toki ketjun perusjargoniin kuuluu, että kaikki hiemankin epäilyttävä on aina vain irrotettu muutoin ansiokkaasta pohdinnasta.

Aiemmin linkitetty selittely on aikalailla erikoista luettavaa myös:

Vaikkei Halla-aho olisi tarkoittanut sitä, mitä kirjoitti, tuollaiset möläytykset eivät sovi kaupunginvaltuutetulle. Halla-aho on siten sopimaton kaupunginvaltuutetuksi.

Tässä unohtuu nyt se, että en minä kommenttiani möläyttänytkään kaupunginvaltuutettuna. Möläytin sen tuntemattomana rivikansalaisena. Se, että möläytys jatkaa olemassaoloaan nyt, ei johdu minusta. Minä olen poistanut sen ja siten tuonut julki, että tuollaisen sanominen ei ole omastakaan mielestäni sopivaa.

Suomessa on valtava määrä ammatteja/luottamustoimia/tjsp., joissa toimimiseen näillä aikaisemmilla "tuntemattomana rivikansalaisena" tehdyillä toimilla on vaikutusta. Miksi Halla-aho olisi tästä jotenkin poikkeus? Minusta on ihan oikeasta hieman häiritsevää, että tällainen henkilö on jollain lailla osallisena aselainsäädännön kanssa.

Tehtaanpuiston homoa koskevassa kommentissani en kerro, mitä suuseksiä kadulla ehdottaville mielestäni pitäisi tehdä tai mitä aion sellaisille tehdä. Siinä kuvailtiin ajatuksia, jotka - teoreettisena pohdintana - käväisivät vihanpuuskan keskellä päässäni.

Tuon boldatun kohdan muistamista suosittelen jatkossa kaikille kunnianloukkausesta tai laittomasta uhkauksesta asiakastaan puolustaville juristeille.

Harmi, että esimerkiksi tässä tapauksessa ei tuohon pieneen eroon havahduttu:

Kaleva: Punkbiisi uhkasi upseereita - sakkoja sanoittajalle.

Tuskinpa tuokaan kiljuveikko biisissään kertoi todella mitä aikoi noille skappareille tehdä, ennemminkin vain kai kuvaili ajatuksiaan, jotka teoreettisena pohdinta käväisivät mielessä harmistuksen aikana.

No joo, en usko kuitenkaan, että Jussi oikeasti tuota homoa olisi lähtenyt lahtaamaan, mutta jotenkin naurettavaa kitistä, jos tällaiset heitot nousevat toistuvasti esille.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eli tiivistäen, ei ehkä kannata kauhean paljon ylianalysoida ihmisten luonteenpiirteitä vain muutaman otoksen perusteella jos konteksti ei ole selvillä.

Tähän vielä erikseen: voisi olla mun omasta kirjoituksestani. En voisi olla enemmän samaa mieltä. Tähän mennessä en ole kommentoinut Halla-ahoa henkilönä juuri ollenkaan tässä ketjussa. Olen toki sanonut, että vaikuttaa ristiriitaiselta hahmolta. Mutta nuo kaksi hänen tekstiään menivät kyllä jonkun rajan yli ja itse asiassa kysyinkin originaaliviestissäni, ovatko ne osia jonkunlaisesta pakinasta? Hallis itsehän kuittaa homon ampumisviestin "huonona huumorina" ja jos tästä on ollut kysymys, ei tässä ole aihetta muuhun kuin Halla-ahon huumorintajun kommentointiin. Lisäksi Halla-aho ei ole enää nobody, joka pitää hassua blogia. Hänestä tuli juuri isolla äänimäärällä kansanedustaja. Mä olen viimeinen hiomaan ihmisten särmiä, ei ole varaa heitellä kiviä. Mutta joku roti nyt kuitenkin, jooko...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
varjo: Kyllä, meidän kaikkien kirjoitushistoriasta löytyy esimerkkejä. Sinäkin olet näköjään ollut tappamassa jotain spoilaajaa ja minä olen ollut tappamassa pelaaja-agenttia. Näissä esimerkeissä pari nettinickiä jorisee joutavia. Kumpikaan meistä ei ole (tietääkseni?) kansanedustaja, joka olisi ihan omissa nimissään kirjoittanut tositapahtumaan (homon pokausyritys) pohjautuvaa vihakolumnia, jossa uhkaa ampua todellisen henkilön.

Pitää nyt ihan ihmetellä että mitä ihmeen tekstiä sinä oikein olet lukenut. Oliko Halla-aho kansanedustaja kirjoittaessaan tuon homo-kommentin? Miten siis sinänsä kansanedustajuudella on yhtään relevanssia jonkun vanhan kirjoituksen kohdalla ihan samassa määrin mitä meidän vanhoilla kirjoituksilla on väliä nykyhetken kannalta? Kirjoitushetkellä (siis vuonna 2003) Halla-aho oli ihan kuin kuka tahansa meistä, ainoa ero oli että hän piti blogiaan omalla nimellään mutta aika harva meistä ns. kymppikerholaisista (eli 10v jatkoajassa hilluneista) enää järin anonyymejäkään on ja en usko että vaikkapa lehdistöä juurikaan kiinnostaisi jotkut Jatkoajan säännöt nimimerkin ja henkilöllisyyden yhdistelystä jos he saisivat tietää jonkun julkisuudessa pyörivän jatkoaikalaisen kyseenalaisista kirjoituksista.

Toiseksi missä kohtaa Halla-aho uhkaa ampua ketään? Koko kommenttihan on lähinnä tunnetilatarkastelu ja Jatkiksesta löytyy ihan vastaavaa tekstiä runsain mitoin jos aihe on vähänkään tunteita sivuavaa (miten monta pedofiilia on uhattu kuohia keskusteluitten aikana noin esimerkiksi) ja jos silloin todella aletaan olla aika kaukana länsimaisesta oikeusvaltiosta jos aletaan määrittelemään minkälaisia tunnetiloja saa tuntea, kritiikkiä voi toki esittää siitä oliko Halla-ahon tuntemukset perusteltuja.

Minä en ole puolustelemassa sitä mitä Halla-aho on sanonut, lähinnä yrittämässä saada jonkunlaista tolkkua argumentointiin.

Oikeastaan kaikki olennainen koko homokommentista voidaan kiteyttää Halla-ahon omiin kommentteihin
"3. Kaikkia päässä käväiseviä ajatuksia ei ole viisasta sanoa ääneen. Teksti kuitenkin kirjoitettiin viisi vuotta sitten, aikana, jolloin en ollut julkisuuden henkilö ja jolloin aseet ja niillä tehty väkivalta eivät olleet yhtä akuutteja ja kivuliaita kysymyksiä kuin nykyään.

4. Koska aika ja oma asemani muuttuivat, ja koska mainittu möläytys ei absoluuttisestikaan ole kovin älykäs, poistin sen kirjoituksesta."

Mutta ilmeisesti Jatkoajan suvaitsevisto ei hyväksy virheitten myöntämistä ja anteeksiantoa?

Miltei sanoisin että jokainen joka tuntee nyt jonkinasteista henkistä närkästystä Halla-ahon kommenteista on lähinnä tekopyhä, miltei kenet tahansa saa tuntemaan ihan samanlaisia tuntemuksia ja ehkä jopa kirjallisesti ilmaisemaan niitä kunhan vain käyttää sopivia retorisia keinoja tunnepurkausten esillekaivamiseksi. Ja mistä tiedän, no, ehkä sitä on tullut jo tehtyä (niin tahattomasti kuin tahallisestikin) pariin otteeseen ja paras tapaus taisi olla sellainen joka veti hillittömät itkupotkuraivarit johonkin kommenttiini eläinten oikeuksista liittyen, noh, koiraihmiset ovatkin yleensä vähän sekaisin :)
Harmittaa vain ylettömästi että olen hukuttanut alkuperäisen viestin kokonaan, jäljellä on vain oma vastaukseni yksityisviestiin jossa on vain mitättömiä pikkulainauksia koko viestistä.
Itseasiassa hauskintahan on se että tähänkin tapaukseen liittyi tällainen pikku juttu, samanlainen asia josta tässäkin yhteydessä puhutaan:
"Niin, ne tiivistelmät mitä kaverini minulle lähetti, antoivat sinusta aika erikoisen kuvan; johtuen kai lähinnä siitä, että asiat oli irroitettu varsinaisista asiayhteyksistään."

Jos nyt tuo Halla-ahon kommentti on jotenkin täysin mahdoton asia ja sellaisten esittäjien ei pitäisi saada toimia yhtään missään, niin aika vaikea olisi löytää kansanedustajia ollenkaan, koska sopivilla vaikuttimilla aika moni meistä voisi ajatella/sanoa jotain vastaavaa.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Sano vaan, sillä tuo on hyvin sanottu. Hallis ei ole sellainen ylittämätön logiikkamestari ja argumentoinnin suurvisiiri, jollaisena osa hänen opetuslapsistaan miestä pitää, joten häntä vastaan voi käydä myös asia-argumentein ilman kauhistelevaa mukaloukkaantumista jonkun vuosikausia vanhan korkeintaan puolivakavan blogiheiton takia.

Siis lähinnä tämä liittyy siihen että jos mies sitten on itse todennut kommentin olleen liioiteltu jne. niin asiasta vaahtoaminen on vähän, tarpeetonta, koska olettaisin että aika monelta löytyy vastaavia luurankoja kaapeista jos niitä aletaan kaivamaan. Ero lähinnä on vain siinä että siinä missä moni meistä kiroaa milloin mitäkin kodin hiljaisuudessa, Halla-aho on sattumalta pistänyt mietteensä nettiin luettavaksi. Jos nyt ajatellaan että Halla-ahon kommentti on "ajatusrikos" (kun on esitetty ettei ko. kommenttien esittäjillä pitäisi olla asiaa yhteiskunnallisissa tehtävissä), niin ei kai pelkkä kommentin esitystapa ole kovinkaan relevanttia ja sikäli silloin jokainen joka on joskus tuntenut väkivaltaisia tuntemuksia vaikkapa uutisissa esilläolevaa sarjamurhaajaa yms. kohtaan on aikalailla samalla viivalla ajatusrikoksensa kanssa. Tämä on nyt vähän toistoa, mutta piti hieman selventää myös omia ajatuksiani.

Mielestäni Halla-aholla asiat ovat aika hyvin, jos suurinta meteliä herättävät kommentit 8 vuoden takaata, mielelläni kieltämättä näkisin argumentointia viimeaikaisempiin kirjoituksiin kun sieltä erinäisiä puutteita ja turhuuksia löytyykin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta ilmeisesti Jatkoajan suvaitsevisto ei hyväksy virheitten myöntämistä ja anteeksiantoa?

Mitä se tuossa sitten varsinaisesti katui ja pahoitteli?

* Huonoa harkintakykyään, kun oli julkaissut kyseisen "humoristisen" tekstin?
* Sitä, että tuli ojentaneeksi sauhuavan aseen "vastustajiensa" käsiin?
* Vai sitä, että fantasioi tappavansa homon?

Ja sitten jatkokysymyksenä: mitä sen olisi mielestänne pitänyt pahoitella?


Ihmisten on ylipäätään kannettava vastuu omista sanoistaan ja tekemisistään. Nykyinen netin mahdollistama "moderni keskustelutapa" on vielä sen verran uusi ilmiö, että jopa akateemisesti koulutetulla herraskansalla on edelleen vaikeuksia ymmärtää sen vaikutuksia.

Jos se kylän rääväsuisin hintelö rillipää huuteli aikoinaan muille turvallisen välimatkan päästä ja pinkoi pakoon, niin kyllä sille ennemmin tai myöhemmin sakinhivutusta tarjoiltiin. Tai kun se pilottitakkinen taitelijasielu sattui kerran sammumaan tunneliin liimahöyryissään ja spray-purkki käsissään "KILL NIGERS" -installaationsa viereen, niin eiköhän poliisit vähintään pesusienen iskeneet sankarin käsiin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sano vaan, sillä tuo on hyvin sanottu. Hallis ei ole sellainen ylittämätön logiikkamestari ja argumentoinnin suurvisiiri, jollaisena osa hänen opetuslapsistaan miestä pitää, joten häntä vastaan voi käydä myös asia-argumentein ilman kauhistelevaa mukaloukkaantumista jonkun vuosikausia vanhan korkeintaan puolivakavan blogiheiton takia.

Niin no, varmastikin tuollainen töräytys on ihan yleisten tuntemusten ilmaisua, kaikilla meillä on epäkorrektit fantasiamme. Pidän Halla-ahoa vakavastiotettavana poliitikkona, enkä ollut edes tiennyt kyseisestä tekstistä ennenkuin sen täällä näin, ja lähinnä siitä tulee sellainen olo, että, kiitos, en olisi halunnut todellakaan tietää. Ei tarvitse sielunmaisemistaan ventovieraille avautua, edes netissä. Eiköhän mies kuitenkin pidä itsensä ihan rationaalisessa kontrollissa, ja ehkä on tästä menneestä jutusta jo tarpeeksi hyvin oppinut tajunnanvirtansa sensuroimisen jalon taidon.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niin, no minkä Mestari edellä sitä opetuslapset perässä, tai siis...

Joku FB-ihminen ehkä voisi varmistaa ko. kommentin olemassaolon.
Ts. Laura Latvan kommentit Facebookissa

ImageShack - Online Photo and Video Hosting

Tuota jo voi pitää oikeasti jokseenkin epäsuvaitsevaisena asenteena! Aivan hyvä, että on keksitty liberaalidemokratia näiden asioiden ratkaisemiseksi niin ei tarvitse kaduilla otattaa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten muistelisin, että Halla-aho teki joskus jonkun ilmoituksen, kun Simo Rantalainen vai mikä Mujahed tänä päivänä onkaan, niin sanotusti "uhkaili" häntä jossain radiossa? Miten kova uhkaus se oli? Jotain huvittavaa tuossa toki on, varsinkin kun ajattelee noita hänen omia kypsiä lausuntojaan.

Tuo puskahomo vs. Halla-aho ainakin naurattaa itseäni tosi paljon. Koko skenaario on niin monella tapaa koominen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Lähinnä romanit osoittavat sen ettei kotoutuminen ole mikään väistämättömyys, itseisarvo. Sen sijaan tulisi maahanmuutossa pyrkiä bongaamaan tulevaisuuden romanit ja pysäyttää sellaisen populaation kasvu. Voi olla että tällöin joskus menee huti, mutta sellaista se on.
Eiköhän tässä ole saavutettu riittävä samanmielisyys siitä, että huoltosuhteet eivät ole kiveen hakattuja muuttumattomia faktoja ja toisaalta siitä, että kaikki eivät suomalaisia arvoja halua omaksua. Erimielisiä ollaan edelleen siitä, että voidaanko tilastollisia yleistyksiä ja sen perusteella tehtävää syrjintää harrastaa. Minulle tämä asiantila riittää vallan mainiosti.

Hetkonen, puhummeko nyt ulkomaalaisuudesta vai ihonväristä. Minkä värinen nimi Pernel Karl Subban on?
Se on Pernell kahdella koolla ja neekeri on.

Lähdit argumentoimaan ihonvärillä, osoitin kiistatta että löytyy etnisiä ryhmiä joilla on samanlaisesta ihonväristä huolimatta täysin erilaiset työllisyysasteet, joten ihonväri ei selvästikään voi olla sellainen karakteristinen ominaisuus joka dominoi työllistymisessä.
En nyt ymmärrä miksi on tarvetta tähän hiusten halkomiseen. En minä ole sanonut, että tummaihoisuus olisi ainoa työllistymiseen vaikuttava tekijä. Rasismi kun ei koske pelkästään tummaihoisia. Pelkkä ulkomaalaistaustakin haittaa. Tummaihoisuus on vain ominaisuus joka ei ihmisestä lähde (nimen ja kansalaisuuden voi muuttaa), paitsi tietenkin Michael Jacksonista.

Siinä ettei palkkaa ihmistä jolla on ulkomaalainen nimi on taustalla paljon muutakin kuin vain ihonväri
niin tietenkin, niin tietenkin.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten muistelisin, että Halla-aho teki joskus jonkun ilmoituksen, kun Simo Rantalainen vai mikä Mujahed tänä päivänä onkaan, niin sanotusti "uhkaili" häntä jossain radiossa? Miten kova uhkaus se oli?

kontekstistaan irroitettuna:
"tuokaa se tänne, niin taas saadaan vähän niinkun säpinää tänne studioon, niin mä voin vähän ravistella"
"toivottavasti tavataan tän jätkän kans joskus"

koko(?) juttu:
Mediaseuranta: Korporaatio: "Simo Rantalainen uhkaili Jussi Halla-ahoa"


Ja tutkintapyynnön teki Rantalaisesta:
Jussi Hallan poliisille - HS.fi - Kotimaa

Tarina ei kerro, että olisiko riittänyt, jos Simo olisi vaan myöhemmin pahoitellut asiaa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisikin muuten oikein hyvä ja viihdyttävä idea pistää kunnon puolen tunnin keskusteluohjelma, jossa Halla-aho ja Muhajed Rantalainen vaihtaisivat näkemyksiä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"3. Kaikkia päässä käväiseviä ajatuksia ei ole viisasta sanoa ääneen. Teksti kuitenkin kirjoitettiin viisi vuotta sitten, aikana, jolloin en ollut julkisuuden henkilö ja jolloin aseet ja niillä tehty väkivalta eivät olleet yhtä akuutteja ja kivuliaita kysymyksiä kuin nykyään.

4. Koska aika ja oma asemani muuttuivat, ja koska mainittu möläytys ei absoluuttisestikaan ole kovin älykäs, poistin sen kirjoituksesta."

Mutta ilmeisesti Jatkoajan suvaitsevisto ei hyväksy virheitten myöntämistä ja anteeksiantoa?

Kyllä minä ainakin hyväksyn tuon Halla-ahon kommentin ja annan ilman muuta anteeksi. Olet aivan oikeassa siinä, että jokainen meistä tulee joskus sanoneeksi ja tehneeksi jotain, mikä kaduttaa jälkikäteen. Mun tiedoistani puuttui se, että kansanedustaja Halla-aho katuu muinaista kirjoitustaan. Käsitin niin, että hän on pää pystyssä ja ylpeänä sanomisistaan yhä. Tämä on minun virheeni, tein johtopäätökseni puutteellisin tiedoin ja myönnän olleeni turhan hätäinen. Aika nopeasti tunteella vedän minäkin. Itse asiassa nostan Hallikselle hattua siitä, että hän ei yritä jälkikäteen selitellä kirjoitustaan kauniimmaksi tai miedommaksi. Hän myöntää kirjoittaneensa skeidaa ja katuu sitä. Case closed tältä osin. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja kaipa elämässä on sellainen tarkoitus, että mokat ja ansiot yhteensummattuna ollaan kuitenkin enemmän siellä plussan puolella.

Olen absoluuttisen varma, että 98% Jatkoajan kirjoittajista eivät ole millään mittapuulla julkisia henkilöitä ja / tai tärkeissä edustuksellisissa tehtävissä. Jos näin olisi, miten ihmeessä kaiken keskellä löytyy aikaa sentata kiekkosaitille? Nettisaittien merkitystä ei kannata nostaa. Tämä saitti on olemassa jääkiekon vuoksi ja ilman lätkäyhteyttä tänne kukaan tuskin kirjoittaa. Tämä pelkästään sulkee Jatkiksen ulkopuolelle hirvittävän määrän ihmisiä. Mun mielestäni Jatkis vastaa kapakkapöytäkeskustelua ja netti on nykyajan versio kulmakuppilasta. Tämä on kaikella rakkaudella todettu. Kapakkakeskusteluissa ei muuteta maailmaa, täällä lähinnä kommentoidaan maailmanmenoa ja mennään sitten himaan elämään oikeaa elämää.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Latvan Laurahan oli myös keskustan ehdokkaana eduskuntavaaleissa vaaleissa. Saa nähdä uutisoidaanko tästä. Tappouhkaus kansanedustajaa kohtaan ei luulisi olevan pikkujuttu. Laura Latva uhkailee

Odottelenkin jo milloin puheenjohtaja Kiviniemi irtisanoutuu puolueensa jäsenen ja ehdokkaina ollen uhkailusta vastavalittua edustajaa kohtaan.

Linkki vie kuvaan jossa Laura Latva uhkailee
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niin, no minkä Mestari edellä sitä opetuslapset perässä, tai siis...

[hallis]Toki tuossa ensimmäisessä kommentissahan tämä naisihminen vain kyseenalaistaa omaa haluaan hankkia laillinen käsiase ja käyttää sitä omiin, lain tapauskohtaisesti sanktioimiin, tarkoituksiin. Lisäksi hän ihmettelee miksi tämä halu aseen hankintaan liittyy tiettyyn päivämäärään.

Kirjoitus on liitetty Halla-ahoa koskevaan uutiseen, mutta suoranaista yhteyttä näiden välillä on vaikea nähdä. Nainen kuvaili ajatuksia, jotka - teoreettisena pohdintana - käväisivät vihanpuuskan keskellä päässään.

Lopuksi hän toteaa, että ei halua itse kuormittaa yhteiskuntaa mahdollisilla ajuksistaan johdannaisilla teoilla.[/hallis]

Jos et jaksa näihin minun ämpyilyihin reagoida, niin vastaa nyt edes Evertonin asialliseen viestiin.. ;)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Latvan Laurahan oli myös keskustan ehdokkaana eduskuntavaaleissa vaaleissa. Saa nähdä uutisoidaanko tästä. Tappouhkaus kansanedustajaa kohtaan ei luulisi olevan pikkujuttu. Laura Latva uhkailee

Odottelenkin jo milloin puheenjohtaja Kiviniemi irtisanoutuu puolueensa jäsenen ja ehdokkaina ollen uhkailusta vastavalittua edustajaa kohtaan.

Linkki vie kuvaan jossa Laura Latva uhkailee

Lisäksi myös urheiluväessä on noita epävakaita kavereita
Hetemaj raivostui - Ilta-Sanomat

Jos vaikka nyt huvikseen kaivaisi parisataa vastaavaa juttua niin eiköhän hiljalleen tulisi selväksi että Halla-aho on kommenteillaan vain yksi muista, eli aika hankalaksi menisi julkishallinnon tehtävien täyttämisen kanssa :)
Noei, samapa tuo, tämä asia ei liity mitenkään nykyhetken politiikkaan ja on siksi aika turha.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös