So what jos sanovat. Se on heidä oikeus. Se on todella kaukana siitä että pyrittäisiin rajoittamaan halla-ahon sanavapautta. Demarit sanovat mitä sanovat ja se siitä. Sinä saat vaatia ihan mitä haluat.
Niinhän minä juuri totesinkin, että saavat toki lätistä, mitä lystäävät lain puitteissa. Ihmettelinpähän vain, että jos ei oikeasti pyritä vaimentamaan kriittisiä ääniä, niin miksi sitten höpistään moisia niin kovin rajuilla äänenpainoilla.
Itse en vain ymmärrä mikä hirvittävä tarve on puolustella tämmöstä jargongia. Miksi sille ei voi sanoa ei? Miksi kukaan halliksen faneista ei voi sanoa että "siisti kieltäsi hieman niin ehkä joku jaksaa kuunnella sinua". Hallis tietää sen itsekkin koska ei hän käytä samaa puhetta kun hän on telkkarissa tai istuu jossain paneelissa. Eli hän pystyy puhumaan näistä asioista leimaamataa ja vittuilematta. Eli ihmisillä on hirveä tarve puhua maahanmuutosta sanoilla neekeri, somppu, "ne vaan raiskaa" jne. En ymmärrä miksi ja vielä vähemmän minä en ymmärrä miksi tätä pitäisi sietää ja sitä ei saa tuomita? Ymmärrän kyllä miksi sitä ei saa kieltää lailla mutta se on ihan eri juttu.
En tiedä Halliksen faneista, mutta kyllä Halla-ahon kirjoitusten pääasiallinen sisältö on mielestäni jossain aivan muualla kuin missään neekerissä, sompussa tai "ne vaan raiskaa" -heitoissa. Arvatenkin siksi hän ei moisia heittoja telkkarissa tai paneelissakaan esitä, ja on kyllä tainnut käyttää sangen vähän kirjallisissa tuotoksissaankin. En myöskään usko, että juuri kukaan puolustaa sinällään juuri kyseisten termien käyttöä, vaan puolustaa vapautta esittää näkemyksiä lain sallimissa rajoissa. Eiväthän nämä demarien höpötykset ole liittyneet mihinkään yksittäiseen sanaan, tms. vaan yleisesti siihen, että Halla-aho esittää kriittisiä näkemyksiään, jotka ovat mitä ilmeisimmin ristiriidassa näiden eräiden demarien näkemysten kanssa. Ja sehän tässä huvittaakin, että moista on käytetty perusteena pillastua ja vaatia nollatoleranssia. Way to go!