Olen toki Halla-ahon kannattaja, mutta en ole minkäänlaisten silmälasien käyttäjä ja ymmärrän, että se puolustelu on kaltaisillesi "uskomatonta".
Lauseen sisältö saa kuitenkin hieman erilaisen merkityksen kun se irroitetaan kokonaisuudesta ja sitä käytetään irrallisena. Sinä et näköjään tuota yksinkertaista asiaa ymmärrä tai halua ymmärtää.
Kun joku kirjoittaa blogiinsa tekstin sitä tekstiä pitäisi arvoida kokonaisuutena, joten tässä tuo koko kirjoitus taas uudestaan sinunkin luettavaksi
Olen lukenut kyseisen kirjoituksen pariinkin kertaan ja kuten usein, Halla-ahon irralliset lauseet muuttuvat entistäkin vaarallisemmiksi kun niitä tulkitaan kokonaisuutta vasten.
Maltillisesti ajatellen JHA on mielestäni ihan oikeilla jäljillä siinä että termiä "rasistinen rikos" olisi syytä vähän avata ja miettiä mitä tämmöinen rikostyyppi on ja mitä ei ole. Itse tosin oletan lainsäätäjien, poliisien ym. tämän myös tietävän ja Halla-ahokin olisi silmissäni uskottavampi jos hän esittäisi kirjoituksessaan sen minkä itse ymmärtää rasistiseksi rikokseksi ennen kuin lähtee viljelemään kärjistyksiään. Mielestäni hän myös tulkitsee asioita kovin mustavalkoisesti eritellessään rikostyyppejä ja ihmetellessään miksei mustien rikoksia pidetä rasistisina. Tuollaisen pohtiminen on jokseenkin tarpeetonta jos ei tunne rikosten yksityiskohtia vaan lukee niistä pelkästään lehdistä.
Eritellessään eri kaupungeissa tehtyjen rikosten uutisointia Halla-aho liikkuu pohjimmiltaan aika heikoilla jäillä. Mainitut Joensuu ja Kajaani ovat niin paljon Helsinkiä pienempiä paikkoja joissa on niin vähän maahanmuuttajia että heihin kohdistunut rikos herättää joka tapauksessa huomiota, oli se motiiveiltaan rasistinen tai ei. Helsinki taas ei voi menettää mainettaan koska sen maine on mennyt jo: esimerkiksi ne Helsingin alueet joita Halla-aho kuvailee "afrikkalaisten legitiimiksi metsästysmaaksi" eivät ole KOSKAAN olleet turvallisia. Halla-ahon logiikka ehkä puree turvenuijiin jotka eivät ole koskaan Helsingissä käyneetkään, mutta eiköhän jokainen ko. kaupungissa joskus asunut tiedä ettei esim. Kaisaniemen puistoon kannata mennä yksin tai kaksinkaan pimeällä ja pikku humalassa, koska se ei ole vain "afrikkalaisten legitimoitua metsästysmaata" vaan aika monen muunkin ihmisryhmittymän.
En sano että nämä olisivat asioita joiden edessä pitäisi vain nostaa kädet pystyyn, mutta se että Halla-aho vierittää syyn tiettyjen alueiden vaarallisuudesta (taas kerran) "suvaitsevaisten" päälle, on jo aika paksua pökälettä ja tarkoitushakuista vääristelyä.
Raiskaustilastojen käsittelystä taas ei pitäisi puhua mitään, mutta merkille pantavaa on että Halla-aho nostaa esiin vain prosentit siitä kuinka suuren osan raiskauksista maahanmuuttajat tekevät ja tämän suhteen heidän väkilukuunsa. Raiskausten suhteellinen määrä mamujen keskuudessa on toki oikea ongelma johon pitää puuttua, mutta oman suhteellisuuten ongelman laajuuteen voisi tuoda sen mainitseminen paljonko raiskauksia Suomessa faktisesti vuosittain on. Ei niin etteikö jokainen tapaus olisi liikaa, mutta kuitenkin.
Eniten minua hämmentää Halla-ahon väite siitä että rasistinen motiivi olisi tuomioita jaettaessa raskauttava asianhaara. Kenen jakamista tuomioista hän puhuu? Median? Vai oikeuden? Kenen? Onko tämän väitteen perusteena alussa kerrattu uutisointi Joensuun (ei linkkiä!) ja Kajaanin (ei linkkiä!) tapauksiin? Melko ohutta on tämäkin, varsinkin kun tapausten välillä on n. 10 vuotta. Silti Halla-aho väittää näiden olevan "näköjään yleisstettäviä" tapauksia. Kuka näin on väittänyt, paitsi hän itse?
Ei, ei, ei ja vielä kerran ei. Tätä kirjoitusta on mahdoton pitää kovin asiallisena.
Kirjoituksen pointti on minusta ihan selvästi "vihatkaa mielummin asioista päättäviä poliitikkojä, kuin rikoksia tekeviä maahanmuuttajia". Kirjoituksen pointti ei kuitenkaan mielestäni viha.
Halla-aho lietsoo itse ensin vihaa ja kertoo lopuksi kehen viha pitäisi kohdistaa, mutta kirjoituksen pointti ei kuitenkaan ole viha? Mikähän se sitten on? Olen valitettavasti sen verran kiihottuneessa tilassa etten pysty tulkitsemaan kirjoitusta oikein muulla tavalla.
Teksti ei muuten loukkaa minua mitenkään, miksi loukkaisi? Enemmänkin pidän tuollaista kirjoittelua epäilyttävänä ja vaarallisena.