Jussi Halla-aho

  • 753 402
  • 6 265

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitä mieltä olet siitä että täällä on varsin yleisesti puututtu JHA:n pukeutumiseen? Asiallista keskustelua?

Minun mielestäni julkisessa työssä olevan ihmisen ulkonäköä ja pukeutumista saa arvostella jos aihetta on. Itse en tosin muista ainakaan Halla-ahon pukeutumiseen puuttuneeni ja ihmettelen myös tuota "varsin yleisesti" kommenttia. Esimerkkiä vaan kehiin jos näin todella on.

Näiden keskustelujen kulusta ylleisellä tasolla olen pitkälti 1936:n linjoilla, toki vikaa on niin Halla-ahon puoltajissa kuin vastustajissakin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minä olin koko ajan valmis kommentoimaan Nuivaa ja kommentoinkin heti.

Et kommentoinut heti. Ennen kommentontiasi vaadit minulta kommentoimaan Nuivaa ja laatimaan top3 lista aiheista josta haluan keskusteltavan.

Puhuu mies joka ensin väittää minun vaatineen kritisoimaan Nuivaa ja nyt seuraavassa viestissä väittää minun vaatineen TOP3 listoja Nuivasta.

Mites sen myöntämisen kanssa?

Olet oikeassa, väärä sananvalinta eli et pyytänyt minua kritisoimaan Nuivaa vaan kommentoida sitä. Ja top3 listojahan sinä pyysit/vaadit.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Niin kysyit. Joku vastasi sinulle tehneensä sellaisen johtopäätöksen, että Halla-aho halusi esimerkillään testata, voidaanko ulkomaalaisista kirjoittaa samaan sävyyn kuin suomalaisista. Minä teen tuosta Halla-ahon esimerkistä sen johtopäätöksen, että hänellä on hyvä logiikantaju.

Hyvä logiikantaju ja näppärä näpäytys tosiaan. En osaa siitä muuta sanoa. Edelleen tuo oli vain yksi Halla-ahon kirjoituksista. Ymmärrän kyllä mitä ajat tässä takaa. Itse tarkoitan Halla-ahon nettikirjoituksia kokonaisuutena.

Tuota kommentoin kahdella tavalla. Ensinnäkin ymmärtääkseni sait tuosta aiheesta keskustelua ainakin Daespoon kanssa. Toisekseen pidän hieman ihmeellisenä sitä, että miksi kyselet Jussi Halla-ahoa käsittelevässä ketjussa muiden mielipiteitä jonkin Sisun Lahtisen kiemurtelusta jossain haastattelussa, jossa kysyttiin jostain Sisun sivustolla joskus olleesta kannanotosta, jonka yhteneväisyydestä Jussi Halla-ahon näkemyksiin meillä ei ole ymmärtääkseni mitään näyttöä.

Ei ole näyttöä, paitsi että Halla-aho on sen jäsen. Sen vuoksi kysyn teiltä, jotka paremmin hänen tuotantoaan tietävät, että onko se edes mahdollista että Halla-aho jakaa nämä ajatukset?

Jos Halla-ahon näkemykset kiinnostavat, asioita on varmaankin hyvä kysyä häneltä itseltään tai tutustua niihin kirjoituksiin, joita hän on itse julkaissut.

Epäilen, että hänellä olisi aikaa vastata, mutta olet oikeassa että hänen kirjoituksiin voisikin tutustua paremmin. Sen vuoksi kyselin täältä, koska en tiedä. Hommaforum ainakin näyttää aika loputtomalta suolta.

Nyt en ymmärrä, mitä tarkoitat.

Eli jos islam on vaarallista niin miten meidän pitäisi suhtautua siihen yksilötasolla, esim. turvapaikanhakijoihin jotka ovat islaminuskoisia?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Et kommentoinut heti. Ennen kommentontiasi vaadit minulta kommentoimaan Nuivaa ja laatimaan top3 lista aiheista josta haluan keskusteltavan.

Juuri näin. Eli pyysin sinua nostamaan ne kohdat esiin, josta haluat keskustella ja pidät tärkeinä, koska Nuivassa on monta asiaa ja kaikkiin niihin kommentoiminen on työlästä.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Katsoitko linkittämäni videon? Katso se ja jos olet sitä mieltä,että nuo Sisun kannanotot joihin sen PJ ja Lahtinen koittavat kommentoida eivät ole rasistisia niin mitä ne sitten ovat?

Olen nähnyt tuon haastattelun joskus ja olen linkittänyt tähän keskusteluun Suomen Sisun periaateohjelman, mikä on videoitasi olleellisempaa, koska Halla-aho Sisuun kuuluu. Ei Halla-aho jäsenenä voi olla vastuussa kaikista Sisun nimissä tehdyistä lausunnoista. Tämä sinun videojankkaus alkaa olemaan naurettavaa, ihan kuin olisit sillä löytänyt jotain salaista evidenssiä Halla-ahon "rasistisuudesta".
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen nähnyt tuon haastattelun joskus ja olen linkittänyt tähän keskusteluun Suomen Sisun periaateohjelman, mikä on videoitasi olleellisempaa, koska Halla-aho Sisuun kuuluu. Ei Halla-aho voi olla vastuussa kaikista Sisun nimissä tehdyistä lausunnoista. Tämä sinun videojankkaus alkaa olemaan naurettavaa, ihan kuin olisit sillä löytänyt jotain salaista evidenssiä Halla-ahon "rasistisuudesta".

Ei mielestäni ole kun Sisulaiset olivat haastatteluunkin poistaneet nopeasti sivustolta kannaottoja. Nythän sivustot ovat alhaalla ja tuo wikipediasta haettu periaateohjelma ei paljasta niitä kannanottoja jota tuossa haastattelussa perätään Sisun edustajilta.

Jos se on mielestäsi naurettavaa, että keskustelee Halla-ahon mahdollisesta aate-jakamisesta Sisun kanssa niin ok. Mielestäni on naurettavaa sulkea koko ajatus välittömästi pois.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Video on 40min pitkä. En mielelläni lähde kelailemaan koko videota tietämättä mitä tarkkaan ottaen olen etsimässä sieltä.

Eli laita vaikka karkea arvio videon kohdasta jossa ko. kannanotosta puhutaan.

Katsoin videon eilen, en muista missä kohta ne olivat. Saat siis itse suorittaa tiedonhaun.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Juuri näin. Eli pyysin sinua nostamaan ne kohdat esiin, josta haluat keskustella ja pidät tärkeinä, koska Nuivassa on monta asiaa ja kaikkiin niihin kommentoiminen on työlästä.

Heh, en oikein tiedä mitä enään sanoa tähän.

Minä pyysin sinua kritisoimaan JHA:n asiasisältöä ja sen jälkeen pyydät minua nostamaan Nuivasta ne asiat joista minä haluan keskustella. Eihän se nyt noin voi mennä, jos haluaa kritisoida JHA:n asiasisältöä niin silloin se vaatii siihen tutustumista jota et halunnut aluksi tehdä. Eihän kukaan sinua pyytänyt kritisoimaan kaikkea Nuivassa ollutta vaan esim. suurimpia epäkohtia mielestäsi. Ilmeisesti tämä oli liikaa sinulta pyydetty aluksi mutta onneksi sitten kuitenkin päätit varsinaisesti tutustua Nuivaan ja poimia sieltä asioita.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Katsoin videon eilen, en muista missä kohta ne olivat. Saat siis itse suorittaa tiedonhaun.

Sanon suoraan etten jaksa kelata videota läpi etsien yhtä kannanottoa.

Helpottaako jos sanon näin yleisesti että olen eri mieltä kaikkien rotupuhtautta koskevien vaatimusten suhteen?
 

Mace

Jäsen
Ei ole näyttöä, paitsi että Halla-aho on sen jäsen. Sen vuoksi kysyn teiltä, jotka paremmin hänen tuotantoaan tietävät, että onko se edes mahdollista että Halla-aho jakaa nämä ajatukset?

Kuten sanoin, jäsenyys ei tarkoita sitä, että jakaisi kaiken yhdistyksen kannanottojen sisällön. Pidän itse kuitenkin täysin mahdollisena, että Halla-aho jakaisi nuo ajatukset ellei hän sitten ole itse muuta sanonut.

Eli jos islam on vaarallista niin miten meidän pitäisi suhtautua siihen yksilötasolla, esim. turvapaikanhakijoihin jotka ovat islaminuskoisia?

En henkilökohtaisesti osaa sanoa, olisiko meidän järkevää tai edes mahdollista ryhtyä mihinkään erityisiin toimenpiteisiin juuri islamilaisten suhteen. Jonkinlaista pisteytysjärjestelmää kai maahan tuleviin olisi hyvä pyrkiä kehittämään, mutta se on sitten kokonaan toinen juttu, että millaisiin maahantulijoihin tuota olisi fiksua tai mahdollista käyttää.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksei hallintovaliokunnan puheenjohtajalla saisi olla kriittisiä näkemyksiä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta? Miksi juuri Suomen ja suomalaisten kannalta epäedullisen maahanmuuttopolitiikan kritisoiminen on vaarallista ja sen pitäisi herättää ajatuksia Halla-ahon soveltuvuudesta nykyiseen tehtäväänsä? Näihin olennaisiin kysymyksiin tästä ketjusta ei tunnu löytyvän hyvin perusteltuja vastauksia, vain epämääräisiä viittauksia Halla-ahon tuomioon (jonka perustelut todella ontuvat!) tai oletettuihin todellisiin motiiveihin (surkea mutu-argumentti). Osa keskustelijoista pyrkii luomaan Halla-ahosta hyvin erikoista valmiiksi pureskeltua rasistikuvaa niille jotka eivät vaivaudu itse ottamaan miehen ajatuksista selvää tai jotka jo lähtökohtaisesti kuuluvat eri leiriin eivätkä periaatteesta voi nousta ylös poterostaan koska "se Halla-ahohan on vaan pelkkä somaleita vainoava rasisti". Mediakin toki on osaltaan lähtenyt tälle linjalle ja jopa demonisoimaan Halla-ahoa. Täytyy vain toivoa että tapaus Theo Van Gogh ei toistu Suomessa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Heh, en oikein tiedä mitä enään sanoa tähän.

Minä pyysin sinua kritisoimaan JHA:n asiasisältöä ja sen jälkeen pyydät minua nostamaan Nuivasta ne asiat joista minä haluan keskustella. Eihän se nyt noin voi mennä, jos haluaa kritisoida JHA:n asiasisältöä niin silloin se vaatii siihen tutustumista jota et halunnut aluksi tehdä. Eihän kukaan sinua pyytänyt kritisoimaan kaikkea Nuivassa ollutta vaan esim. suurimpia epäkohtia mielestäsi. Ilmeisesti tämä oli liikaa sinulta pyydetty aluksi mutta onneksi sitten kuitenkin päätit varsinaisesti tutustua Nuivaan ja poimia sieltä asioita.

Heheh, antaa olla siis. En olekaan ajatellut, että minun pitäisi kritisoida nuivaa vaan kommentoida sen eri kohtia. Siksi pyysin sinulta kommentteja kohdista, joista erityisesti sinä pidit tärkeinä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Helpottaako jos sanon näin yleisesti että olen eri mieltä kaikkien rotupuhtautta koskevien vaatimusten suhteen?

Ei se minua helpota, koska en niinkään ole kiinnostunut sinun mielipiteestäsi rotupuhtaudesta. Toki jaan saman mielipiteen kanssasi.

Minua kiinnostaa tässä Jussi Halla-aho ketjussa hänen toimintansa siellä ja se jakaako hän maahnmuuttoasioista päättävän hallintovaliokunnan puheenjohtajan noita rasistisia mielipiteitä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kuten sanoin, jäsenyys ei tarkoita sitä, että jakaisi kaiken yhdistyksen kannanottojen sisällön. Pidän itse kuitenkin täysin mahdollisena, että Halla-aho jakaisi nuo ajatukset ellei hän sitten ole itse muuta sanonut.

Ei tietysti tarkoita. Asia selvä.



En henkilökohtaisesti osaa sanoa, olisiko meidän järkevää tai edes mahdollista ryhtyä mihinkään erityisiin toimenpiteisiin juuri islamilaisten suhteen. Jonkinlaista pisteytysjärjestelmää kai maahan tuleviin olisi hyvä pyrkiä kehittämään, mutta se on sitten kokonaan toinen juttu, että millaisiin maahantulijoihin tuota olisi fiksua tai mahdollista käyttää.

En ala tässä ketjussa tarkemmin tästä kirjoittamaan, tästäkin on paljon kirjoiteltu eri ketjuissa, mutta asiallinen keskustelunaihe jokatapauksessa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Heheh, antaa olla siis. En olekaan ajatellut, että minun pitäisi kritisoida nuivaa vaan kommentoida sen eri kohtia. Siksi pyysin sinulta kommentteja kohdista, joista erityisesti sinä pidit tärkeinä.

Antaa tosiaan olla. Ei se nyt ihan noin mennyt mutta en jaksa enään vääntää.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Toisekseen pidän hieman ihmeellisenä sitä, että miksi kyselet Jussi Halla-ahoa käsittelevässä ketjussa muiden mielipiteitä jonkin Sisun Lahtisen kiemurtelusta jossain haastattelussa, jossa kysyttiin jostain Sisun sivustolla joskus olleesta kannanotosta, jonka yhteneväisyydestä Jussi Halla-ahon näkemyksiin meillä ei ole ymmärtääkseni mitään näyttöä.
Lahtisen mukaan tuo näkemys on ollut SS:n sivustolla vielä vuonna 2006. Halla-aho kuului tuolloin yhdistyksen hallitukseen.
 

Mace

Jäsen
Lahtisen mukaan tuo näkemys on ollut SS:n sivustolla vielä vuonna 2006. Halla-aho kuului tuolloin yhdistyksen hallitukseen.

Sitten meillä on näyttöä siitä, että Halla-aho on tuohon aikaan todennäköisesti allekirjoittanut tuon näkemyksen.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Miksei hallintovaliokunnan puheenjohtajalla saisi olla kriittisiä näkemyksiä nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta? Miksi juuri Suomen ja suomalaisten kannalta epäedullisen maahanmuuttopolitiikan kritisoiminen on vaarallista ja sen pitäisi herättää ajatuksia Halla-ahon soveltuvuudesta nykyiseen tehtäväänsä?
Miten nykyinen maahanmuuttopolitiikka on Suomen ja suomalaisten kannalta epäedullista? Mitä konkreettisia näkemyksiä ja parannusehdotuksia hallintovaliokunnan puheenjohtajalla on? Ovatko hänen näkemyksensä muuttuneet olennaisesti siitä, mitä ne ovat olleet aiemmin?

Hän on aiemmin mm. ollut sitä mieltä, että jos nykyisellä linjalla jatketaan, suurimman osan suomalaisista kaupungeista piirittää palavien gettojen rinki. Hän on myös ollut sitä mieltä, etteivät maahanmuuttajataustaiset jalkapalloilijat ole tarpeeksi ranskalaisia edustamaan Ranskaa maajoukkuetasolla. Lisäksi hän on kertonut, ettei voi olla perustellusti eri mieltä mistään tässä tukijansa kirjoituksessa olevista väitteistä. Hän on ollut hallituksen jäsen sellaisessa järjestössä, jonka periaateohjelma sisälsi/sisältää (nähdäkseni kovasti 1930-40-lukulaista) höpinää kansanhengestä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Sitten meillä on näyttöä siitä, että Halla-aho on tuohon aikaan todennäköisesti allekirjoittanut tuon näkemyksen.

Ihmisillä on oikeus mielipiteisiin, jopa rasistisiin, mutta tässä vaiheessa ainakin minua mietityttää se, että sama ihminen joka oli tälläisen rasistisen kannanoton takana istuu maahanmuuttoasioista päättävän hallintiovaliokunnan puheenjohtajana.

Ehkä merkittävämpää on kuitenkin se, että ajatteleeko Halla-aho näin tänä päivänä?

Kaikkein merkittävintä on kuitenkin se, että miten Halla-aho suoriutuu työstään hallintovaliokunnan puheenjohtajana? Toistaiseksi kenelläkään ei ole siitä nokan koputettavaa, joskin mitään siellä ei ole vielä kesätauon vuoksi saatukaan aikaan.

Se on tietysti päivänselvä asia, että vastaavilla lausunnoilla nyt Halla-ahon tie puheenjohtajana päättyisi lyhyeen.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten nykyinen maahanmuuttopolitiikka on Suomen ja suomalaisten kannalta epäedullista? Mitä konkreettisia näkemyksiä ja parannusehdotuksia hallintovaliokunnan puheenjohtajalla on? Ovatko hänen näkemyksensä muuttuneet olennaisesti siitä, mitä ne ovat olleet aiemmin?

En ymmärrä tätä putkinäköisyyttä ja epäsuvaitsevaisuutta hieman erilaisia mielipiteitä kohtaan. Vaikkei jakaisikaan Halla-ahon mielipiteitä, ja vaikka pitäisikin hänen maalailemiaan uhkakuvia vahvasti liioiteltuina, merkittävin anti hänellä on mielestäni kritiikki vallitsevaa keskustelukulttuuria (tai sen puutetta) kohtaan.

Täältäkin saa lukea aivan käsittämättömiä juttuja. Jos uskallat hiemankin keskustella kriittiseen sävyyn maahanmuuton ongelmista, ja vaikka nojaisit esimerkinomaisesti tilastoituihin faktoihin, saat heti rasisti- ja natsi-leimat otsaasi. Todella räikeä esimerkki vallitsevasta kulttuurista on tämä Norjan tragedian käyttäminen poliittisena keppihevosena, mitä pidän todella surullisena ilmiönä.

Tuntuu, että sinun on valittava puolesi näistä kahdesta:
1. Hommalainen, maahanmuuttoa ja monikulttuurisuutta vastustava natsi
2. Suvaitsevainen, ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa kunnioittava kosmopoliitti

Jos vähääkään esität erilaisia näkemyksiä ryhmään 2 kuuluvien kanssa, ohjaudut automaattisesti ryhmään 1. En kykene ymmärtämään, mistä näin musta-valkoinen maailmankatsomus voi syntyä.
 

Mace

Jäsen
Ehkä merkittävämpää on kuitenkin se, että ajatteleeko Halla-aho näin tänä päivänä?

Kaikkein merkittävintä on kuitenkin se, että miten Halla-aho suoriutuu työstään hallintovaliokunnan puheenjohtajana?

Juuri noin ajattelen itsekin.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Lisäksi hän on kertonut, ettei voi olla perustellusti eri mieltä mistään tässä tukijansa kirjoituksessa olevista väitteistä.

Nimimmerkki eh:n näkemys perustuu tähän kirjoitukseen:

Minne menet, Mikko?

Jussi Halla-aho kirjoitti:
Puumalainen suuttui Ellilän kirjoituksesta Yhteiskunta koostuu ihmisistä. Kyseinen kirjoitus teki ilmestyessään minuun suuren vaikutuksen. Ellilän ongelma (tai tietoinen valinta) on täydellinen epädiplomaattisuus ja lukijan huomioimattomuus, mutta jos näistä piirteistä ei suostu provosoitumaan, tekstistä (kuten Ellilän teksteistä yleensäkään) on vaikea löytää väitteitä, joista voisi perustellusti olla eri mieltä. Ideologinen eri mieltä oleminen on tietysti toinen asia.

Ot, mutta kun Mikko Ellilään (joka on ollut riidoissa jotakuinkin kaikkien kanssa, myös Halla-ahon) päästiin, niin Matias Turkkilan sivuilta löytyy edelleen lähes transkriptin tarkka kuvaus tuosta Ellilän oikeudenkäynnistä. Sisältää runsaasti viihdearvoa. On sitten samaa, eri tai ei mitään mieltä Ellilän näkemyksistä:

Turkkilaista tuumintaa: Mikko Ellilän oikeudenkäynti 14.3.2008

(Mikko Ellilä on libertaaripiireissä alkujaan vaikuttanut ikiopiskelija ja tunnettu paitsi loogisuudestaan, niin myös yleisestä vittumaisuudestaan :)
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Juuri noin ajattelen itsekin.

Ei varmasti tule kenellekään yllätyksenä miksi Jussi on tuolla taustallaan ja tuolla asemalla median tarkassa syynissä.

Itse odotan suurella mielenkiinnolla hyvää maahanmuuttopolitiikkaa, jota Halla-aho aikoo toteuttaa. Tämän lisäksi ensimmäisiä kannanottoja ja ehdotuksia julkisuuteen.

Aika näyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös