Jumaleisön mikä meno täällä ketjussa! Ihan yksittäisinä juttuina haluaisin pointata:
1) Islam ja Kristinusko uskovat pohjimmiltaan samaan jumalaan. Ne ovat siis versioita yhdestä aihiosta, joka on saanut alkunsa Lähi-Idän / Pohjois-Afrikan alueella. Juutalaisuus on kolmas versio näistä auringonpalvojien kulteista. Kristinusko, islam ja juutalaisuus linkkaavat toisiaan ja jokainen näkee sen tietyn saman jumalan omalta kantiltaan. Jeesuksen asema on kristinuskossa aivan keskeinen ja islam tunnustaa hänet "vain" yhdeksi monista profeetoista. Vanha testamentti on juutalaisille pyhä kirja ja Jahve on ristillä kuolleen Jeesuksen isä. Juutalaisten mielestä kristinusko maallistui liittouduttuaan vallanpitäjien kanssa ja peruskristityt ovat mälsää jengiä, koska he yhdessä roomalaisten kanssa tappoivat juutalaisten kuninkaan. Helvetin monimutkaista, mutta kiehtovaa. Pointtina tässä on se, että jostain käsittämättömästä syystä samaan jumalaan(kin) uskovat uskonnot ovat olleet kautta aikojen sairaan sotaisia toisiaan kohtaan. Joten ei tämä kovin lupaava lähtökohta ole, kun otetaan kuvaan mukaan kaikki muut uskonnot. Halla-aho on mielestäni oikeassa ja väärässä pedofilia-kommenttinsa kanssa. Jos tulkitsee koraania kirjaimellisesti, asia on juuri noin. Mutta kaikki islamilaiset eivät ole kuitenkaan äärimmäistä jihad-jengiä.
Jos tulkitsee Raamattua kirjaimellisesti, niin se, joka ei pyhitä lepopäivää pitää tappaa. Nyt kun kelailee meidän versiota kristinuskosta, niin funtsikaa hetki, miltä meistä tuntuisi kuulla, kun islamilainen versio Halla-ahosta kertoo omassa maassaan, että kristityt tappavat ne, jotka eivät pyhitä lepopäivää ja kristityt sanovat, että nainen on luotu miehen kylkiluusta ja nainen vaietkoon seurakunnassa. Me huutaisimme vasta-argumentin: "Noin ajattelevat vain äärimmäisimmät tahot! Suurin osa meistä viettää normaalia elämää". Ja islamin persu sanoisi vastaan: "Turhaa mussutusta, noin sanotaan pyhässä kirjassanne ja me tiedämme faktana, että joka ainoa teistä uskoo kirjaimellisesti Raamattuun". Tulisi hieman voimaton olo. Mielestäni Halla-aho tekee tämän saman tulkitessaan islamia. Teknisesti hän on oikeassa, mutta järjenkäyttökin on sallittua. Vuoden 2009 tilastojen mukaan kristittyjen osuus maailman uskonnoista oli 33,7% , lukumääränä 2271 727 000 kpl. Muslimeja oli 21,5% eli joka viides ihminen maailmassa on muslimi. Lukumääränä 1449 614 000 kpl. Tilanne on se, että joka ainoa maailman muslimi ei riehu polttamassa jenkkilippua jihadia vannoen ja joka ainoa maailman kristitty ei allekirjoita Räsäsen Päivin mielipiteitä. On aivan älytöntä yleistämistä väittää kirkkain silmin, että jokainen muslimi eli joka 5. ihminen maailmassa hyväksyy pedofilian siinä muodossa, että lapsen kanssa saa mennä naimisiin. Kandee ensin tutkia meidän oma Raamattu kirjaimellisesti ja miettiä hiljaa itsekseen, toimiiko joka 3. ihminen maailmassa täsmälleen siten kuin Raamatussa on kirjoitettu. Vuosituhansien takaiset tekstit kannattaa sijoittaa omaan aikaansa.
2) Kanada!
Olen mitä ilmeisin vlad-fani. Lähes kaikesta samaa mieltä hänen kanssaan. Kanadan kuvio on mulle hyvinkin tuttu ja se toimii hyvin. Kanadasta on pikkuhiljaa muodostunut myös vanhenevien amerikkalaisten turvapaikka. Sinne muutetaan rajaseudulta, jos ei ole sairaskuluvakuutuksia.
3) Onko Halla-aho rasisti?
Tähän on jokaisen, joka ei tunne miestä henkilökohtaisesti, pakko vastata "en tiedä". En mä osaa sanoa yhdestä ihmisestä mitään lopullista tuomiota luettuani pari hänen kirjoitustaan. Okei, mulla voi olla aavistuksia, mutta lakikieltä käyttääkseni mulla ei ole kuitenkaan ihan tarpeeksi näyttöä. Tämä ei tarkoita, että arvostaisin Halla-ahoa. Päinvastoin. Mielestäni hän ei ole aiheuttamansa kohun arvoinen, enkä ylipäätään voi suhtautua vakavissani sivariin, joka palvoo aseita. Mun kirjoissani Halla-aho on toistaiseksi osastossa "friikki" ja mun kirjani eivät sisällä absoluuttista totuutta. Ainoastaan omat tämänhetkiset käsitykseni.
4) Ihmisten tasavertaisuus
On päivänselvää, että Jammu Siltavuori ja Albert Einstein eivät ole ihmisinä yhtä arvokkaita. En ottaisi silti ihmisoikeuksia pois Jammulta, mutta en pahemmin surisi, jos hänelle sattuisi jotain ikävää. Biologisesti meillä jokaisella on täysin yksilöllinen DNA, joten on melko irrelevanttia survoa koko ihmiskuntaa samaan muottiin. Osa ihmisistä syntyy vitun tyhminä, osa superälykkäinä. Osalla ei ole moraalia, osalla on.
5) Pedofilia
Pedofilia ei ole mielestäni millään tavalla sidoksissa uskontoon. Tietty osa ihmisistä on aina ollut pedofiileja ja tulee aina olemaan. Niin puistattavaa kuin se onkin. Näen pedofilian sairautena, joka on tasa-arvoinen samalla tavoin kuin syöpä. Näitä hirvittäviä olentoja syntyy tietty määrä kaikkialle. Niin länsimaihin kuin islamilaiseenkin maailmaan. Jokaisen maan tulisi sulkea nämä henkilöt pysyvästi laitoksiin. Näin ajattelen ilman uskonto- tai rotulisiä.