... Ja timomakkoset ei oikeasti pysty määrittelemään tuota merkitystä uusiksi omien tarkoitusperiensä mukaan.
Mutta sinä pysyt??
... Ja timomakkoset ei oikeasti pysty määrittelemään tuota merkitystä uusiksi omien tarkoitusperiensä mukaan.
Tuota tuota...Sinä sanoit pitäväsi Halla-ahoa rasistina ja minä kysyin mikä hänestä tekee rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan, miksi minun pitää määritellä yhtään mitään??
En ole scriptaa lukenut kovinkaan paljoa joten kysyn sinulta että mikä niistä tekee rasistisen?
Täh? Mitä minä määrittelin? Minä kannatan ja puollan sanana rasismin yleisesti hyväksyttyä määritelmää, enkä siis hyväksy sanan käyttöä kuvaamaan esimerkiksi syrjintää. Vrt. ikärasismi=ikärotuoppi.
Älä anna tunteen viedä.
Olen perustellut tämän jo useasti, miksi minun täytyisi tehdä se taas? Minulla on oma näkemykseni rasistista, sinä puhut maahanmuuttokriittisestä ihmisestä. Minun on äärettömän vaikea lähteä keskustelemaan näiden kahden erosta sinun kanssasi ellet sinä määrittele mitä tarkoita maahanmuuttokriittisellä.
Halla-ahon ja muun torvelosakin agendan päässä on yhtäläisyys juutalaisongelman ratkaisun ja maahanmuuttokriittisten kesken. On yksi tuulihattu, jos joku leijonakorvis mumisee nyrkkiinsä lähiöbaarin nurkassa, mutta jos siitä tehdään poliittinen agenda, tien pään voi käydä katsastamassa auswitzissa.
Siis mitä helvettiä? Halla-aho tekee rasismista salonkikelpoista kirjoittamalla perusteltuja maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä jotka tukevat tiettyjen piirien aatemaailmaa? Pitäisikö Halla-ahon olla kirjoittamatta näitä perusteltuja mielipiteitään tämän takia?
Eli siis puhe- ja väittelytaito tai niiden puute on syy miksi maahanmuuttokriittiset ajatukset leviävät?
Tarkoitatko tyhjiöllä kenties sitä että Suomessa ei ole yhtä paljon maahanmuuttajia kuin esim. Ruotsissa jossa ongelmat ovat jo moninkertaisesti Suomea suuremmat?
Mitä on tarkoituksenhakuiset pirujen maalaukset?
Johtaako Halla-aho harhaan? Jos suurin osa kansasta on maahanmuuttokriittistä, eikö sen pitäisi näkyä Suomen politiikassa?
Ja jos Halla-ahon kirjoitukset pohjautuvat enemmän järkeen ja faktoihin kuin kansan syvien rivien niin miksi syytät Halla-ahoa rasismin levittämisestä?
Noniin, tulihan se sieltä. Auschwitz.
Tässä tulee hyvin esiin keskustelun koko taso...
Eli keskiverto-räkälän asiakas on rasisti ja tyhmä?
Halla - Aholla on mielestäni täysi oikeus kirjoittaa mutta pahimpia kärjistyksiä kannattaisi varmaan hillitä, sillä ne saattavat antaa hänestä itsestään väärän kuvan.
Puhuin koulustusjärjestelmän puutteista. Jos suomalaiset osaisivat paremmin ajatella ja ilmaista myös muusta kuin omasta näkökulmastaan, ei Persujen kaltainen populismi saisi niin helpolla jalansijaa.
Tarkoitin sitä että maahanmuuttajat ovat verraten uusi ilmiö johon liittyy siksi kasvukipuja. Myönnät itsekin että Ruotsiin verrattuna ongelmat eivät ole täällä samalla tasolla ja siksi niitä ei pidä lietsoakaan enempää. Joku järki on maahanmuutossa kuitenkin oltava, tästä en ole eri mieltä.
Koen yhä maahanmuuttokriittisyyden perustuvan osin siihen että kärpäsestä on tehty härkänen.
Eli olemme keskustelleet tällä tasolla koko illan? Miten olet jaksanut?
Noniin, tulihan se sieltä. Auschwitz.
Tässä tulee hyvin esiin keskustelun koko taso. Suomessa on tahoja jotka eivät halua lisää maahanmuuttajia Suomeen ja sitten tulee Fabun tapaiset visvat jotka johtavat keskustelun natsien tuhoamisohjelmaan.
Fabu tiivisti sen mitä ilmeisesti moni muu täällä mamu-positiivinen ajattelee mutta kukaan ei uskaltanut sanoa. Oletko samaa mieltä Fabun kanssa?...
Puhe- ja väittelytaitojen puute siis estää suomalaisten kykyä ajatella paremmin?
Nyt alkaa NHL, öitä kaikille.
Kyllä ja pysyn kirjoittamani takana.
Halla-ahon ja muun torvelosakin agendan päässä on yhtäläisyys juutalaisongelman ratkaisun ja maahanmuuttokriittisten kesken. On yksi tuulihattu, jos joku leijonakorvis mumisee nyrkkiinsä lähiöbaarin nurkassa, mutta jos siitä tehdään poliittinen agenda, tien pään voi käydä katsastamassa auswitzissa. Jos pitää, niin so not, mutta kannattaa kuitenkin uhrata asialle edes yksi ajatuksentynkä, paska housuissa on turha levitellä käsiään ja esittää syytöntä.
Tärkein tekijä, mikä pitää rasismia kurissa meidän liberaali-demokraattisissa maissamme on tämä perinteinen läntinen käsitys universaalista ihmisarvosta. Kaikille ihmisille kuuluvat samat oikeudet, kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo.
Menee nyt aika semantiikaksi, mutta pidän käsitettä "ihmisarvo" ja siihen liittyvää keskustelua hieman ongelmallisena. Oikeastaan koko termistä tulisi luopua, koska se vain turhaan mystifioi asioita - mitä ilmeisimmin perua luonnonoikeus-keskustelusta valistusajalla, jossa tarkoitus oli sovittaa kristillinen dogmatiikka antiikin "perinnöllä" valistusajan luomiin filosofisiin paineisiin. Täten näenkin koko termin lähinnä kristillisen dogmatiikan ilmentymä, ja oikeampaa olisikin puhua vain ihmisoikeuksista. Kysehän ei ole mistään taivaalta tippuneesta tosiasiasta, vaan yksinkertaisesti sosiaalisesta, eettisestä normista (joskin erittäin positiivisesta sellaisesta). Ongelmallisena näen tämän sen johdosta, että vaarana on tämänkin termin muuttuminen "lyömäaseeksi", jossa lähes mielivaltaisesti ruvetaan leimaamaan vastapuolia "ihmisarvon kiistäjiksi" tms.
No, jos siis kiistää universaalit ihmiskoikeudet niin eikö sitten kiistä niitä?
Pitäisikö rasismi- ja fasismi -termitkin kieltää, koska niitä käytetään paljon lyömäaseena? Eikö lopputulos tälläisestä etukäteisvarjelusta olisi aika eufemistinen ja epäselvä kieli? Enkä usko että sittenkään estettäisiin leimakirveitten heiluminen.
Tämäkö on sinun pakokeinosi, vedät toisen nimimerkin mielipiteen ja yleistä sen?? Mielestäni olen aika hyvin perustellut omat mielipiteeni, Fabun mielipiteet ovat hänen, en ota niihin kantaa.
Onko joku niitä nyt kiistänyt, vai mitä tarkoitat?
Siis tarkoitin, että periaatteellisesti asia on hyvin selvä. Ajatus universaalista ihmisarvosta on minusta tosin ihan yhtä selvä. En tiedä humanisteista (oliko Kant humanisti?), mutta minusta se on melko hyvin tunnettu länsimaisen maailmankuvan rakennustekijä, joka tosiaan heijastuu mm. ihmisoikeuslainsäädännössä (sekä Ranskan ja USA:n valistusaatteiden motivoimista vallankumouksissa tai vaikka YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa). Vähän siis vaikuttaa tämä esittämäsi uhkakuva olkiselta, mutta ei minulla toisaalta ole mitään erityisen periaatteellista kantaa olla käyttämättä toisenlaista terminologiaa, kunhan sen sisältö on sama.
Sama koskee myös visva-kirjoittajia.
Huoh, kuinka monta kertaa tämä pitää sinulle kertoa että vihdoinkin tajuat? Suomi on tilanteessa jossa voidaan välttää esim. Ruotsin ongelmat, nykyinen meno ei todellakaan ole lupaava koska Ruotsin tyyppisiä oireita on jo.
Tämä on vain sinun mielipide. Suuri osa suomalaisista on eri mieltä.