Niin muuten ymmärtääkin. Se onkin sitten lukijasta ja hänen ennakkosuhtautumisestaan kiinni tulkitseeko tekstit rasismiksi, kansakiihottamiseksi vai kriittisyydeksi.
Ei, kyllä Halla-aho ihan itse tekee sen.
Niin muuten ymmärtääkin. Se onkin sitten lukijasta ja hänen ennakkosuhtautumisestaan kiinni tulkitseeko tekstit rasismiksi, kansakiihottamiseksi vai kriittisyydeksi.
En ole väittänyt Halla - Ahoa rasistiksi vaan hänen keskimääräistä "yleisöään", en toki kaikkia.
Meillä on loppujen lopuksi helvetin huono koulutusjärjestelmä, esimerkiksi, eikä kansanluonteemme tai historiammekaan ole erityisen monikulttuurinen.
Ja tuo "jälkimmäinen" konkretisoituu hyvin kun menet kahteen lähiöräkälään yhden Halla - Ahon tekstiprintin kanssa. Toisessa luet tekstiin ääneen kertomatta kenen kirjoittamaa se on, toisessa kerrot ensin lukevasi nyt Halla - Ahon tekstiä. Ero suhtautumisessa tulee olemaan suuri.
Ja se onkin syy miksi Persut voittivat niinkin paljon. Kansa puhui.
Lukemalla Halla-ahon scriptaa ymmärtää hänen mielipiteensä maahanmuutajista.
Ulkomuistista tulee useampikin kerta kun Halla-aho kehoittaa porukkaa olemaan provosoitumatta ja varoittaa että kaikki mahdollinen kuumakalleilu on typerää ja valuu suoraan vastustajan laariin.
Jussi Halla - Aho oli televisiossa huomattavasti Anna Kontulaa välinpitämättömämmän oloinen julkiseen toimintaan liittyvän vastuunsa suhteen. Siinä kaikki.
Itse tekstien tarkempi sisältö tuskin kiinnostaa niin laajassa mitassa kuin mitä jotkut täällä kuvittelevat. Oleellista on että maahanmuutoa vastustetaan.
Ei, kyllä Halla-aho ihan itse tekee sen.
Huoh. Voisit varmaan perustella ilman että sinulta sitä pyydetään.
Eli vedetään tämä nyt kasaan
1) Halla-aho ei ole rasisti
2) Hänen kirjoituksensa eivät ole rasistisia
3) Hän tekee rasismista salonkikelpoista
Mitäköhän ihmettä yrität taas selittää?
Whoa, nyt vika onkin meidän koulutusjärjestelmässämme?
Ja edelleen, meidän kansanluonteemme ja historiamme ei ole erityisen monikulttuurinen joten maahanmuuttokriittisyys ei ole perustelua?
Oletetaan että tämä on totta (et ilmeisesti ole tätä koskaan kokeillut kuitenkaan) niin mitä sitten? Se vain todistaa että suuri osa kansasta on maahanmuuttokriittisiä. Edelleen, mitä sitten?
Tässä ketjussa jokainen hyppii haluamansa viestit yli, niin sinä kuin minäkin. Itse en jaksa enää tähän aikaan analysoida Halla-ahon kirjoituksia Scriptasta ja siksi kirjoitin noin. Sinä varmaan tutustut Halla-ahon kirjoituksiin ja kerrot mielipiteesi niistä. Olen jo useampaan kertaan sanonut pitäväni Halla-ahoa rasistina, joka kikkailee sanoilla ja tämä näkyy hänen blogissaan.
Se kertoo siitä että siellä on oikeasti myös sitä aitoa kiukkua liikenteessä, kuten kaikissa protestiliikkeissä. Ja se kertoo myös siitä että sitä "vastuuta" on kannettu alusta saakka.
Meinasin tähän väliin linkittää rasismin määritelmään, mutta eiköhän taas kotimainen Wikipedia näyttänyt pimeimmät puolensa ja kertoo jonkun Timo Makkosen (kuka?!) näkemyksestä asiaan. Ja muuten ihan päin vittua.
Eli englanniksi mennään, että saadaan jotain rotia:
Racism - Wikipedia, the free encyclopedia
Voitko lainata jotain omaa viestiäsi (kirjoitat sen verran paljon että etsiminen on työlästä) joka tekee Halla-ahosta rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan?...
Halla - Aho tekee rasismista salonkikelpoista eli hyväksyttävää niille jotka eivät täysin ymmärrä hänen kirjoituksiaan, mutta joilla itsellään on vähemmän sofistikoituneita, rasistiseksi tulkittavia asenteita.
Meidän koulutusjärjestelmällämme on oma merkityksenä siinä että tietyt asenteet pääsevät helposti itämään. Tarpeellisia uusia aineita olisivat mm. puhe - ja väittelytaito (ei monikulttuurisuus). "Maahanmuuttokriittisyys" taas on (monen muun tekijän ohella) seurausta pitkästä tyhjiössä elämisestä, siitä että täällä ei ole totuttu tiettyihin asioihin. Ymmärrän kritiikin mm. taloudellisista syistä mutta tarkoitushakuista pirujen maalausta seinälle en hyväksy.
Et ymmärtänyt etkä ymmärrä mitä ajan takaa, mutta mitä sitten? No: suurin osa kansasta on maahanmuuttokriittistä, mutta vähemmän järkeen ja faktoihin pohjautuen kuin vaikka Halla - Aho itse. Sellaista porukkaa on helppo johtaa myös harhaan.
Voin, kun kerrot mikä on rasistin ja maahanmuuttokriitikon ero.
Hetkonen, sitähän juuri kysyin sinulta?
Ei, sinä pyysit minua määrittelmään mikä tekee Halla-ahosta rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan. Jotta voin vastata tähän kysymykseen, minun täytyy tietää mikä ero on sinun mielestäsi maahanmuuttokriitikon ja rasistin välillä.
... Ja timomakkoset ei oikeasti pysty määrittelemään tuota merkitystä uusiksi omien tarkoitusperiensä mukaan.
Tuota tuota...Sinä sanoit pitäväsi Halla-ahoa rasistina ja minä kysyin mikä hänestä tekee rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan, miksi minun pitää määritellä yhtään mitään??
En ole scriptaa lukenut kovinkaan paljoa joten kysyn sinulta että mikä niistä tekee rasistisen?
Täh? Mitä minä määrittelin? Minä kannatan ja puollan sanana rasismin yleisesti hyväksyttyä määritelmää, enkä siis hyväksy sanan käyttöä kuvaamaan esimerkiksi syrjintää. Vrt. ikärasismi=ikärotuoppi.
Älä anna tunteen viedä.
Olen perustellut tämän jo useasti, miksi minun täytyisi tehdä se taas? Minulla on oma näkemykseni rasistista, sinä puhut maahanmuuttokriittisestä ihmisestä. Minun on äärettömän vaikea lähteä keskustelemaan näiden kahden erosta sinun kanssasi ellet sinä määrittele mitä tarkoita maahanmuuttokriittisellä.
Halla-ahon ja muun torvelosakin agendan päässä on yhtäläisyys juutalaisongelman ratkaisun ja maahanmuuttokriittisten kesken. On yksi tuulihattu, jos joku leijonakorvis mumisee nyrkkiinsä lähiöbaarin nurkassa, mutta jos siitä tehdään poliittinen agenda, tien pään voi käydä katsastamassa auswitzissa.
Siis mitä helvettiä? Halla-aho tekee rasismista salonkikelpoista kirjoittamalla perusteltuja maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä jotka tukevat tiettyjen piirien aatemaailmaa? Pitäisikö Halla-ahon olla kirjoittamatta näitä perusteltuja mielipiteitään tämän takia?
Eli siis puhe- ja väittelytaito tai niiden puute on syy miksi maahanmuuttokriittiset ajatukset leviävät?
Tarkoitatko tyhjiöllä kenties sitä että Suomessa ei ole yhtä paljon maahanmuuttajia kuin esim. Ruotsissa jossa ongelmat ovat jo moninkertaisesti Suomea suuremmat?
Mitä on tarkoituksenhakuiset pirujen maalaukset?
Johtaako Halla-aho harhaan? Jos suurin osa kansasta on maahanmuuttokriittistä, eikö sen pitäisi näkyä Suomen politiikassa?
Ja jos Halla-ahon kirjoitukset pohjautuvat enemmän järkeen ja faktoihin kuin kansan syvien rivien niin miksi syytät Halla-ahoa rasismin levittämisestä?