Jussi Halla-aho

  • 755 467
  • 6 265

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Halla - Aho ei ole tietenkään antanut kenellekään rasismiin lupaa, mutta missä määrin hän voi hallita omien tekstiensä tulkitsemista, se on eri asia.



Me voimme täällä vängätä ja teoretisoida maailman tappiin, mutta oikea elämä sen viime kädessä näyttää millä on oikeasti merkitystä ja millä ei.

Halla-Aho kirjoittaa varsin kansantajuisesti. Hänen tekstejään tulkitaan väärin yleensä varsin tahallisesti. Joko minä en ole tajunnut tai sitten hänen teksteissään ei millään salakoodilla tms. kehoiteta rasismiin tai väkivaltaan.

Vänkääminen on nettipalstojen elinehto. Hyvä että tarkoitit tuota, hetken jo luulin että sinä kehotat väkivaltaan. Hymiö.

E: typo
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Perustele nyt vielä miten Halla-aho on rasistinen? Ja laita nyt kerrankin faktaa eikä mitään höpöhöpö-mutua mitä olet jauhanut kymmeniä viestejä.

Ja tuohon jälkimmäiseen, en keksi. Valaise minua.

En ole väittänyt Halla - Ahoa rasistiksi vaan hänen keskimääräistä "yleisöään", en toki kaikkia. Hölmöä olisi tietysti väittää rasismin olevan vain syyn jostakin, enemmän se on seuraus. Meillä on loppujen lopuksi helvetin huono koulutusjärjestelmä, esimerkiksi, eikä kansanluonteemme tai historiammekaan ole erityisen monikulttuurinen.

Ja tuo "jälkimmäinen" konkretisoituu hyvin kun menet kahteen lähiöräkälään yhden Halla - Ahon tekstiprintin kanssa. Toisessa luet tekstiin ääneen kertomatta kenen kirjoittamaa se on, toisessa kerrot ensin lukevasi nyt Halla - Ahon tekstiä. Ero suhtautumisessa tulee olemaan suuri.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Ja tuo "jälkimmäinen" konkretisoituu hyvin kun menet kahteen lähiöräkälään yhden Halla - Ahon tekstiprintin kanssa. Toisessa luet tekstiin ääneen kertomatta kenen kirjoittamaa se on, toisessa kerrot ensin lukevasi nyt Halla - Ahon tekstiä. Ero suhtautumisessa tulee olemaan suuri.

Eli itse tekstissä ei ole mitään vikaa?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Lukemalla Halla-ahon scriptaa ymmärtää hänen mielipiteensä maahanmuutajista.

Niin muuten ymmärtääkin. Se onkin sitten lukijasta ja hänen ennakkosuhtautumisestaan kiinni tulkitseeko tekstit rasismiksi, kansakiihottamiseksi vai kriittisyydeksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En ole väittänyt Halla - Ahoa rasistiksi vaan hänen keskimääräistä "yleisöään", en toki kaikkia.

Eli vedetään tämä nyt kasaan

1) Halla-aho ei ole rasisti

2) Hänen kirjoituksensa eivät ole rasistisia

3) Hän tekee rasismista salonkikelpoista

Mitäköhän ihmettä yrität taas selittää?

Meillä on loppujen lopuksi helvetin huono koulutusjärjestelmä, esimerkiksi, eikä kansanluonteemme tai historiammekaan ole erityisen monikulttuurinen.

Whoa, nyt vika onkin meidän koulutusjärjestelmässämme?

Ja edelleen, meidän kansanluonteemme ja historiamme ei ole erityisen monikulttuurinen joten maahanmuuttokriittisyys ei ole perustelua?

Ja tuo "jälkimmäinen" konkretisoituu hyvin kun menet kahteen lähiöräkälään yhden Halla - Ahon tekstiprintin kanssa. Toisessa luet tekstiin ääneen kertomatta kenen kirjoittamaa se on, toisessa kerrot ensin lukevasi nyt Halla - Ahon tekstiä. Ero suhtautumisessa tulee olemaan suuri.

Oletetaan että tämä on totta (et ilmeisesti ole tätä koskaan kokeillut kuitenkaan) niin mitä sitten? Se vain todistaa että suuri osa kansasta on maahanmuuttokriittisiä. Edelleen, mitä sitten?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ja se onkin syy miksi Persut voittivat niinkin paljon. Kansa puhui.

Tarkoitin myös sitä että nyt on kova uho päällä, mutta on yksi asia päästä valtaan kuin opetella käyttämään sitä. Persujen osalta "oikea elämä" on vasta alkamassa. Kansan mielipiteet ovat häilyviä ja se tulee vielä eteen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Lukemalla Halla-ahon scriptaa ymmärtää hänen mielipiteensä maahanmuutajista.

En ole scriptaa lukenut kovinkaan paljoa joten kysyn sinulta että mikä niistä tekee rasistisen?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ulkomuistista tulee useampikin kerta kun Halla-aho kehoittaa porukkaa olemaan provosoitumatta ja varoittaa että kaikki mahdollinen kuumakalleilu on typerää ja valuu suoraan vastustajan laariin.

Ja mistäköhän se kertoo että juuri hän on poliitikoista se jonka on kehoiteltava tällaista?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jussi Halla - Aho oli televisiossa huomattavasti Anna Kontulaa välinpitämättömämmän oloinen julkiseen toimintaan liittyvän vastuunsa suhteen. Siinä kaikki.

Eli perustat väitteesi sen perusteelle mitä Halla-aho EI sanonut?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Itse tekstien tarkempi sisältö tuskin kiinnostaa niin laajassa mitassa kuin mitä jotkut täällä kuvittelevat. Oleellista on että maahanmuutoa vastustetaan.

Eli keskiverto-räkälän asiakas on rasisti ja tyhmä?

Tämä taitaa olla se elitistinen asenne mikä ns. vanhoissa puolueissa kansaa ärsytti. Tunnetuin seurauksin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huoh. Voisit varmaan perustella ilman että sinulta sitä pyydetään.

Tässä ketjussa jokainen hyppii haluamansa viestit yli, niin sinä kuin minäkin. Itse en jaksa enää tähän aikaan analysoida Halla-ahon kirjoituksia Scriptasta ja siksi kirjoitin noin. Sinä varmaan tutustut Halla-ahon kirjoituksiin ja kerrot mielipiteesi niistä. Olen jo useampaan kertaan sanonut pitäväni Halla-ahoa rasistina, joka kikkailee sanoilla ja tämä näkyy hänen blogissaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli vedetään tämä nyt kasaan

1) Halla-aho ei ole rasisti

2) Hänen kirjoituksensa eivät ole rasistisia

3) Hän tekee rasismista salonkikelpoista

Mitäköhän ihmettä yrität taas selittää?

Halla - Aho tekee rasismista salonkikelpoista eli hyväksyttävää niille jotka eivät täysin ymmärrä hänen kirjoituksiaan, mutta joilla itsellään on vähemmän sofistikoituneita, rasistiseksi tulkittavia asenteita.

Whoa, nyt vika onkin meidän koulutusjärjestelmässämme?

Ja edelleen, meidän kansanluonteemme ja historiamme ei ole erityisen monikulttuurinen joten maahanmuuttokriittisyys ei ole perustelua?

Meidän koulutusjärjestelmällämme on oma merkityksenä siinä että tietyt asenteet pääsevät helposti itämään. Tarpeellisia uusia aineita olisivat mm. puhe - ja väittelytaito (ei monikulttuurisuus). "Maahanmuuttokriittisyys" taas on (monen muun tekijän ohella) seurausta pitkästä tyhjiössä elämisestä, siitä että täällä ei ole totuttu tiettyihin asioihin. Ymmärrän kritiikin mm. taloudellisista syistä mutta tarkoitushakuista pirujen maalausta seinälle en hyväksy.

Oletetaan että tämä on totta (et ilmeisesti ole tätä koskaan kokeillut kuitenkaan) niin mitä sitten? Se vain todistaa että suuri osa kansasta on maahanmuuttokriittisiä. Edelleen, mitä sitten?

Et ymmärtänyt etkä ymmärrä mitä ajan takaa, mutta mitä sitten? No: suurin osa kansasta on maahanmuuttokriittistä, mutta vähemmän järkeen ja faktoihin pohjautuen kuin vaikka Halla - Aho itse. Sellaista porukkaa on helppo johtaa myös harhaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tässä ketjussa jokainen hyppii haluamansa viestit yli, niin sinä kuin minäkin. Itse en jaksa enää tähän aikaan analysoida Halla-ahon kirjoituksia Scriptasta ja siksi kirjoitin noin. Sinä varmaan tutustut Halla-ahon kirjoituksiin ja kerrot mielipiteesi niistä. Olen jo useampaan kertaan sanonut pitäväni Halla-ahoa rasistina, joka kikkailee sanoilla ja tämä näkyy hänen blogissaan.

Voitko lainata jotain omaa viestiäsi (kirjoitat sen verran paljon että etsiminen on työlästä) joka tekee Halla-ahosta rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan?

Itse pidän Halla-ahoa rasistina siinä kohtaa kun hän esittää väitteitä joita hän ei perustele tietystä etnisestä ryhmästä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Se kertoo siitä että siellä on oikeasti myös sitä aitoa kiukkua liikenteessä, kuten kaikissa protestiliikkeissä. Ja se kertoo myös siitä että sitä "vastuuta" on kannettu alusta saakka.

Tuo on toki hyvä pointti ja hyvä on tietysti allekirjoittaneenkin muistaa että Halla - Ahon suosio bloggaajana taisi jossakin vaiheessa kasvaa hyvinkin nopeasti joten onhan selvää ettei hän välttämättä pysynyt enää itsekään kehityksen perässä siinä ketkä kaikki hänen blogiaan lukevat. Siinä mielessä Halla - Aho ei voi olla aivan kaikesta vastuussa. Kansanedustajana taas vastuun kantaminen lisääntynee väkisinkin, siitä pitää jo puoluekin huolen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinasin tähän väliin linkittää rasismin määritelmään, mutta eiköhän taas kotimainen Wikipedia näyttänyt pimeimmät puolensa ja kertoo jonkun Timo Makkosen (kuka?!) näkemyksestä asiaan. Ja muuten ihan päin vittua.

Eli englanniksi mennään, että saadaan jotain rotia:
Racism - Wikipedia, the free encyclopedia

Google antoi Timo Makkosella tällaisen, voisin kuvitella hänet kirjoittajaksi, mutta tämä on vain arvaus.

Timo Makkosen väitöstilaisuus

Linkki vie Helsingin Yliopiston sivuille.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Halla - Aho tekee rasismista salonkikelpoista eli hyväksyttävää niille jotka eivät täysin ymmärrä hänen kirjoituksiaan, mutta joilla itsellään on vähemmän sofistikoituneita, rasistiseksi tulkittavia asenteita.

Siis mitä helvettiä? Halla-aho tekee rasismista salonkikelpoista kirjoittamalla perusteltuja maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä jotka tukevat tiettyjen piirien aatemaailmaa? Pitäisikö Halla-ahon olla kirjoittamatta näitä perusteltuja mielipiteitään tämän takia?

Meidän koulutusjärjestelmällämme on oma merkityksenä siinä että tietyt asenteet pääsevät helposti itämään. Tarpeellisia uusia aineita olisivat mm. puhe - ja väittelytaito (ei monikulttuurisuus). "Maahanmuuttokriittisyys" taas on (monen muun tekijän ohella) seurausta pitkästä tyhjiössä elämisestä, siitä että täällä ei ole totuttu tiettyihin asioihin. Ymmärrän kritiikin mm. taloudellisista syistä mutta tarkoitushakuista pirujen maalausta seinälle en hyväksy.

Huhhuh. Eli siis puhe- ja väittelytaito tai niiden puute on syy miksi maahanmuuttokriittiset ajatukset leviävät?

Tarkoitatko tyhjiöllä kenties sitä että Suomessa ei ole yhtä paljon maahanmuuttajia kuin esim. Ruotsissa jossa ongelmat ovat jo moninkertaisesti Suomea suuremmat?

Mitä on tarkoituksenhakuiset pirujen maalaukset? Se että ei haluta Suomen seuraavan esim. Ruotsin mallia jossa maahanmuutto-ongelma on jokapäiväinen, konkreettinen ja iso ongelma?

Onko sama asia jos varoitellaan valtion kestävyysvajeesta ettei Suomi joudu Kreikan tielle?


Et ymmärtänyt etkä ymmärrä mitä ajan takaa, mutta mitä sitten? No: suurin osa kansasta on maahanmuuttokriittistä, mutta vähemmän järkeen ja faktoihin pohjautuen kuin vaikka Halla - Aho itse. Sellaista porukkaa on helppo johtaa myös harhaan.

Johtaako Halla-aho harhaan? Jos suurin osa kansasta on maahanmuuttokriittistä, eikö sen pitäisi näkyä Suomen politiikassa? Pidätkö mamupositiivista visva-osastoa hyvin informoituna?

Ja jos Halla-ahon kirjoitukset pohjautuvat enemmän järkeen ja faktoihin kuin kansan syvien rivien niin miksi syytät Halla-ahoa rasismin levittämisestä? Eikö se ole juuri päinvastoin?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hetkonen, sitähän juuri kysyin sinulta?

Ei, sinä pyysit minua määrittelmään mikä tekee Halla-ahosta rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan. Jotta voin vastata tähän kysymykseen, minun täytyy tietää mikä ero on sinun mielestäsi maahanmuuttokriitikon ja rasistin välillä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei, sinä pyysit minua määrittelmään mikä tekee Halla-ahosta rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan. Jotta voin vastata tähän kysymykseen, minun täytyy tietää mikä ero on sinun mielestäsi maahanmuuttokriitikon ja rasistin välillä.

Tuota tuota...Sinä sanoit pitäväsi Halla-ahoa rasistina ja minä kysyin mikä hänestä tekee rasistin maahanmuuttokriitikon sijaan, miksi minun pitää määritellä yhtään mitään??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös