Kerrotko meille mihin kaikkeen Suomi on *konkreettisesti* sitoutunut?
Kenelle teille?
Suomi on sitoutunut noudattamaan YK:n pakolaissopimusta. Olen sen tänne jo linkittänyt, katso itse.
Kerrotko meille mihin kaikkeen Suomi on *konkreettisesti* sitoutunut?
Olen sinulle vastannut tähän kysymykseen jo. Jos Suomeen tulee miljoona turvapaikanhakijaa niin täällä on poikkeustila päällä. Silloin eivät kansainväliset sopimukset päde, koska silloin ei ole voimassa mikään turvapaikanhakusysteemi vaan inhimillinen katastrofi ja poikkeustilanne.
Eli ei.
Kenelle teille?
Suomi on sitoutunut noudattamaan YK:n pakolaissopimusta. Olen sen tänne jo linkittänyt, katso itse.
Ja vielä jatkokysymys 1936:lle, miksi ihmeessä me (=Suomi) ei voisi antaa pelkästään tilapäisiä B-lupia toissijaisilla syillä oleskeluluvan saaneillle?
Ei sinun kysymyksesi Daespoo hyvä ole vaikeita. Sinä olet alkanut vänkäämään jostain hypoteettisista tilanteista. Siinä teet taas tyypillisen itsesi, että viet keskustelun henkilökohtaiselle tasolle.
Ei minulla ole mitään rajoja. Mistä minä tietäisin mitä missäkin määrissä tarkoin ruvetaan toimimaan? Ainoa asia millä on merkitystä on, että miten toimitaan nyt. Siitä tämä koko keskustelu on kumpunut.
Sen tiedän, että 6000 hakijaa yhtenä vuotena Suomessa meinasi lamaannuttaa systeemin. Senkin olen tänne kirjoittanut, että 10 000 + määrissä otetaan valmiussuunnitelmat käyttöön.
Isommissa määrissä puhutaan väliaikaismajotuksista ja poikkeustilanteista. Eivät kv- tai muut sopimukset ole sellaisia, että poikkeustilanteissa ei niistä joustettaisi. Silloin toimitaan tilanteen mukaan järkevästi.
Rajoista päättävät viranomaiset. Sinun pitää heiltä kysyä tarkoista rajoista.
Kerroin jo sinulle mitä ongelmia se aiheutti ja siitä luovuttiin. Välitä tämä kysymys vaikka Halla-aholle, joka voi asiasta paremmin tietävien kanssa keskustella.
Sinun pitää ensin määrittää mitä B-luvalla tarkoitat?
Kaikkiin kysymyksiisi on vastattu.
Ei, sinä kerroit jonkun epämääräisen tarinan afghaaneista ilman mitään perusteluita mksi ja miten homma ei toiminut. En ole missään yhteydessä Halla-ahoon joten valitettavasti en pysty välittämään viestäsi.
Ja B-lupa määritellään seuraavasti:
Tilapäinen lupa myönnetään ulkomaalaiselle, jonka tarkoituksena ei ole jäädä Suomeen pysyvästi.
Ei todellakaan ole. Suorastaan hautalaimainen ohitus sinulta.
Vastaa kysymyksiin niin jatketaan siitä.
Ai, oleskelu ilman tietoa tulevaisuudesta ja työnteko- ja opiskeluoikeutta ei ole mikään peruste miksi ei toiminut?
Integraation näkökulmasta miten pitkä aika sinun mielestäsi on järkevää maahanmuuttajalle asua Suomessa niin, että jokavuosi arvioitaisiin lähdetkö takaisin kotimaahan mikäli siellä on tilanne rauhoittunut?
Jos on lapsia? Töitä? Opiskelut kesken?
Tämähän on vallitsevakäytäntö ja jos haluat päteviä vastauksia miksi sitä ei muuteta niin kannattaa ottaa yhteys viranomaisiin tai kansanedustajaasi.
Hautala? Mihin ei ole vastattu?
Miksi puhut integraatiosta? Eikö lähtökohta ole se että lähdet kotimaahasi välittömästi kun tilanne se sallii?
Niin, minä KYSYIN sinulta tätä. Ja eikö jokaikinen oleskeluvan saanut ole samssa kelkassa?
Se olisikin valtava tragedia.Evättäisikö suomalaisilta vastaavasti pääsy Somaliaan, Irakiin, Syyriaan ym?
Jos tämä vaihtoehto on olemassa, niin siihen kannattaisi tarttua. Jutta ja Jyrki voisivat sitten roudata omia rahojaan Kyprokselle vaikka yksityishenkilöinä, jos omatunto alkaisi kolkuttaa liian kovasti.Erotettaisiko Suomi EU:sta?
Mikäli olen edellisten nimimerkkien viestinnän ymmärtänyt oikein, niin nimimerkki 1936 on sitä mieltä että, että Suomen täytyy pitää kiinni kansainvälisistä sopimuksista oleskelulupien, pakolaisuuden ja maahanmuuton osalta. Toisaalta sama nimimerkki on myös sitä mieltä, että tarpeen tullen niillä sopimuksilla voi pyyhkiä persettä. Mutta mikä on tämä raja, milloin sopimukset eivät enää päde, sitä hän ei kuitenkaan osaa sanoa, vaikka selkeästi tällainen raja ilmeisesti on olemassa?
Mikäli tähän halutaan muutoksia niin vallassa olevien pitää muuttaa lakeja.
Yritin tuossa nopeasti selailla noita lakeja, mutta kun ei osunut silmään, niin kysytään nyt että mitä lakeja tarkalleen ottaen rikotaan, jos oleskelulupia ei myönnetä? Ja mitä lakeja näin ollen pitäisi muuttaa?
Ulkomaalaislaki määrittää aika tarkkaan mitä lupia missäkin tilanteissa myönnetään. FINLEX ® - Ajantasainen lainsäädäntö: 30.4.2004/301 Luvusta 6 eteenpäin.
Tuo 87§ on se YK:n pakolaissopimuksen perusteella myönnettävä oleskelulupa. Näitä tapauksia on kuitenkin sangen vähän suhteellisesti ja absoluuttisesti.
Kuten myös humanitaarinen suojelu, joita lupia on paljon. Ennenkaikkea nämä ovat omassa laissamme. Toki lakeja voidaan muuttaa.