Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 625 516
  • 13 549

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heh. David Beckhamia pidetään yleisesti ottaen yhtenä parhaiten pukeutuvimmista miehistä maailmalla. Toki hänellekin huteja tulee ja tuo pystyyn noussut bleiserin kaulus kieltämättä vähän juntilta näyttääkin. Olisi kuitenkin mukava nähdä miten itse pukeutuu jos Beckhamin pukeutumisesta tulee junttius mieleen.

Työskentelen kiinteistöalalla ja täällä on kyllä junttius huipussaan. Perusvaatetus ihmisillä:
  • Jalassa kulahtaneet tennarit tai lenkkarit. Mahdollisesti mustat Eccot tai jotkut muut helvetin rumat feikkinahkakengät
  • Farmarit
  • Mahdollisimman räikeä kauluspaita, koska se on muodikasta ja nuorekasta
  • Kun pitää olla formaali päälle koon liian iso musta puvun takki
Ylipainoiset naiset taas pukeutuvat kuten teinit. Ei ole mukava nähdä hyllyviä läskejä.

Edit: T-paita ja smart casual on myös mielestäni vähän kaksipiippuinen juttu. Smart casual voi tarkoittaa oikeastaan mitä vaan nykyisin. En ehkä itse pukeutuisi T-paitaan ellei ole varmasti tiedossa, että tapahtuma on fiksun kasuaalin alarajoilla.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Työskentelen...
kiinteistöalalla - check ja täällä on kyllä junttius huipussaan. Perusvaatetus ihmisillä:
  • Jalassa kulahtaneet tennarit tai lenkkarit. Mahdollisesti mustat Eccot tai jotkut muut helvetin rumat feikkinahkakengät - check.
  • Farmarit - check.
  • Mahdollisimman räikeä kauluspaita - kai lyhythihaisesta kauluspaidasta saa extra-skenepisteitä? Ruutukuosi tietysti kuten insinöörillä kuuluukin.
  • Kun pitää olla formaali päälle koon liian iso musta puvun takki - toki kun pitää päteä. Dressmannista.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
kiinteistöalalla - check ja täällä on kyllä junttius huipussaan. Perusvaatetus ihmisillä:
  • Jalassa kulahtaneet tennarit tai lenkkarit. Mahdollisesti mustat Eccot tai jotkut muut helvetin rumat feikkinahkakengät - check.
  • Farmarit - check.
  • Mahdollisimman räikeä kauluspaita - kai lyhythihaisesta kauluspaidasta saa extra-skenepisteitä? Ruutukuosi tietysti kuten insinöörillä kuuluukin.
  • Kun pitää olla formaali päälle koon liian iso musta puvun takki - toki kun pitää päteä. Dressmannista.
Extrapisteitä saa lyhyen kauluspaidan ylileveistä hihoista:
http://www.primermagazine.com/wp-co...ummer-style-essentials/baggy_short_sleeve.jpg
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos tämän ketjun kaikki viestit lukee alusta asti, tulee siihen johtopäätökseen että ihan sama mitä/miten pieni ihminen tekee, sanoo, pukeutuu tai käyttäytyy, on se erittäin junttimaista jonkun mielestä. Täytynee lukittautua sisätiloihin loppuiäksi, jottei leimautuisi juntiksi. Ai niin, mutta sekin on kai junttimaista. Ja tämä viesti myös.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olin muuten pikkusiskoni kastajaisissa Rolling Stonesin t-paita ja pikkutakki+farkut combo päällä. Tämä johtuen siitä että mukaan Helsinkiin ei ollut sattunut yhtäkään ei-bändi t-paitaa. Eikä yhtäkään kauluspaitaa jostain kumman syystä. Noh voi vielä vuoden tai kaksi huidella sekavissa asusteissa ympäri pääkaupunkiseutua. Toki olen liian hyvin pukeutunut rappio-alkoholistiksi ja liian huonosti pukeutunut ollakseni varteen otettava asiakas monissakaan muotiliikkeissä. Tai missään smart casual tapahtumassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei kun nimenomaan et voi, jos se tilaisuus on luonteeltaan arvokkaamman pään smart casual. Tai voit, mutta päädyt tähän ketjuun. Usko nyt jo, että smart casual on hyvin laaja käsite.
En laittaisi t-paitaa sellaiseen smart casual -tilaisuuteen, jossa olen paikalla isännän edustajana. En etenkään silloin, jos paikalle on tulossa edustamani organisaation asiakkaita tai muita keskeisiä sidosryhmiä.
Sanotaan heti alkuun että erottelen smart casualin business casualista. Työpaikan edustajana pukeutuisin varsin eri tavalla kuin asiakkaana. Myös iällä on merkitystä: pari-kolmekymppinen voi helposti suoriutua samasta dresscodesta (smart casual) tyylikkäästi pukeutuen vaikkapa siistiin ja tyylikkääseen valkoiseen t-paitaan, tummansiniseen slim fit -bleiseriin, viininpunaisiin chinoihin ja samansävyisiin ruskeisiin nahkakenkiin ja vyöhön. Viisikymppisellä tilanne on eittämättä eri.

En kiistä etteikö kauluspaidalla ja t-paidalla olisi sävyeroa mitä smart casualiin tulee, ja tässä korostuu pukeutujan tyylitietoisuus. Michelin-lounaalle menisin mieluummin trendikkäässä t-paidassa, mutta vastaavan tasoiselle illalliselle valitsisin bleiserin kanssa yhteensopivan kauluspaidan jne.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tykätä omasta facebook-päivityksestä tai kommentista.
Eilen näin muuten Lidlissä about kolmevitosen ladyn, jolla oli mustat sukkahousut ja valkoiset farkkushortsit. Kaikkea muuta, paitsi junttius, kävi mielessä katsoessa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jätkät mä oon saavuttanut ihan uuden junttius tai hipsteriys asteen. Mulla on t-paita, flanellikauluspaita ja itse väsätty farkkuliivi yläkropan peittona. Housuina on camoshortsit ja istun terassilla.
 
K

kiwipilot

Jos tämän ketjun kaikki viestit lukee alusta asti, tulee siihen johtopäätökseen että ihan sama mitä/miten pieni ihminen tekee, sanoo, pukeutuu tai käyttäytyy, on se erittäin junttimaista jonkun mielestä. Täytynee lukittautua sisätiloihin loppuiäksi, jottei leimautuisi juntiksi. Ai niin, mutta sekin on kai junttimaista. Ja tämä viesti myös.

Piristävän poikkeava ja maaliin osuva viesti kaiken egorunkkauksen, trollaamisen sekä vittuilun joukossa. Arvostan!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Naapuriasunnosta kuuluu miehen puhetta ihmeellisen selvästi. Ilmeisesti on puhelimessa. Yksi repliikki: Joku neekeri se on.

Ehkä siellä kuvataan Kummelia tai jotain.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Roger Moore Rion liveseurannassa..... huh..... kunnon läppäautomaatti. Onhan se kiva tietää missä on TISSIT! Ja joo tiedän että on parempiakin paikkoja seurata kisojen tapahtumia, oma myötähäpeämittari hakkaa kaikesta huolimatta rajoittimeen.

Piti tulla lisäämään tänne jotain uutta, mutta vahvistetaan tämä ensin. Seuraan liveseurantaa siitä syystä, että sitä kautta voi seurata muita lajeja, mutta tuollainen jatkuva "vitsaileminen" on rasittavaa. Tuollaiset tyypit ovat niitä, joita ei joko kutsuta bileisiin, heitetään ulos tai lähdetään itse pois. Ja on luultavasti myös koulukiusattu, vaikka se onkin vakavaa ja tuomittavaa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jätkät mä oon saavuttanut ihan uuden junttius tai hipsteriys asteen. Mulla on t-paita, flanellikauluspaita ja itse väsätty farkkuliivi yläkropan peittona. Housuina on camoshortsit ja istun terassilla.

Pukeutumisesta kun on kyse (olisin voinut lainata mitä tahansa siihen liittyvää viestiä tältä sivulta), niin pitää mainita, että itse arvostan sitä, että jokainen pukeutuu oman tyylinsä mukaisesti - toki hyvä maku, tilanne ja muut ihmiset huomioonottaen.

Esimerkiksi Helsinki on tyylikkäämpi kuin vaikkapa Tukholma siksi, että

a) ihmiset pukeutuvat pääosin hyvällä maulla, mutta kuitenkin omaa tyyliään noudattaen
b) Helsingissä näkee pukeutumisen suhteen enemmän rohkeampia irtiottoja ja vaihtoehtoisuutta

Junttimaista on ennemminkin pakottaa itsensä johonkin muottiin, koska muutkin. Tätä näkee esimerkiksi mainitun Tukholman kantakaupungissa, jossa kaikki näyttävät siltä, kuin olisivat juuri printattuja samalla 3D-tulostimella - poikkeuksena liberaali Södermalm.

Helsingin tavoin arvostan myös esimerkiksi Wieniä, jossa pukeutumistyyli on myös keskimäärin tyylikästä, mutta laajalti omaperäistä sekä lievästi mainstreamia vastaan kapinoivaa.

Lainaamani nimimerkki on epäilemättä ollut juuri oikealla asenteella terdellä farkkuliiveineen :)

Toki junttimaista on myös kaikennäköinen paidattomana sooloilu ja vastaava itsensä paljastelu sekä se, että ei oteta pukeutumisessa lainkaan huomioon tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksihän muuten jotkut haluaa käydä pippaloissa, missä on määritelty joku pukukoodi. Eikö ne muut tyypit siellä ole enimmäkseen jotain sellaista pinnallista ja leuhkaa väkeä, traumatisoitunutta insinööriä yms. Mistä sellaisissa jutuissa edes jutellaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pukeutumisesta kun on kyse (olisin voinut lainata mitä tahansa siihen liittyvää viestiä tältä sivulta), niin pitää mainita, että itse arvostan sitä, että jokainen pukeutuu oman tyylinsä mukaisesti - toki hyvä maku, tilanne ja muut ihmiset huomioonottaen.

Esimerkiksi Helsinki on tyylikkäämpi kuin vaikkapa Tukholma siksi, että

a) ihmiset pukeutuvat pääosin hyvällä maulla, mutta kuitenkin omaa tyyliään noudattaen
b) Helsingissä näkee pukeutumisen suhteen enemmän rohkeampia irtiottoja ja vaihtoehtoisuutta

Junttimaista on ennemminkin pakottaa itsensä johonkin muottiin, koska muutkin. Tätä näkee esimerkiksi mainitun Tukholman kantakaupungissa, jossa kaikki näyttävät siltä, kuin olisivat juuri printattuja samalla 3D-tulostimella - poikkeuksena liberaali Södermalm.

Helsingin tavoin arvostan myös esimerkiksi Wieniä, jossa pukeutumistyyli on myös keskimäärin tyylikästä, mutta laajalti omaperäistä sekä lievästi mainstreamia vastaan kapinoivaa.

Tässä taas tosiasiaa siitä, miten upea kaupunki Helsinki on, oikeasti liberaali eikä mikään näennäisliberaali. Okei okei... poikkeuksia on mutta kokonaisuutena.

Wien. En ole käynyt. Hyvä tietää että Wien on hyvä kaupunki.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksihän muuten jotkut haluaa käydä pippaloissa, missä on määritelty joku pukukoodi. Eikö ne muut tyypit siellä ole enimmäkseen jotain sellaista pinnallista ja leuhkaa väkeä, traumatisoitunutta insinööriä yms. Mistä sellaisissa jutuissa edes jutellaan.

Jokusen vuoden tuollaisissa juhlissa käyneenä voin kertoa, että hyvin pitkälti tuommoista ryhmää niissä käy. Tietenkin hieman riippuu mikä sen ryhmän yhdistävä tekijä on.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksihän muuten jotkut haluaa käydä pippaloissa, missä on määritelty joku pukukoodi. Eikö ne muut tyypit siellä ole enimmäkseen jotain sellaista pinnallista ja leuhkaa väkeä, traumatisoitunutta insinööriä yms.
Kerran kävin, kun kutsuttiin. Just tollasia tyyppejä siellä oli aika paljon. Oli siellä hyviäkin tyyppejä.

Mistä sellaisissa jutuissa edes jutellaan.
Mä juttelin lätkästä ja viinasta.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Piristävän poikkeava ja maaliin osuva viesti kaiken egorunkkauksen, trollaamisen sekä vittuilun joukossa. Arvostan!

Kiitos. Egorunkkaustahan tämä maailma nykyään tosiaan on. Siihen syyllistyy allekirjoittanutkin. Kaikessa kilpaillaan toisia vastaan ja sitten tullaan nettiin kirjoittamaan että kuka on juntti mistäkin syystä. Nostetaan itseä toisten yläpuolelle esim. pukeutumisen perusteella, mikä tietysti kertoo enemmän kirjoittajasta itsestään kuin pilkan kohteesta. Tosin ei tätä ketjua pidä otsa rypyssä lukea, mutta meno maailmassa on ylipäätään em. kaltaista.
 

julle-jr

Jäsen
Kiitos. Egorunkkaustahan tämä maailma nykyään tosiaan on. Siihen syyllistyy allekirjoittanutkin. Kaikessa kilpaillaan toisia vastaan ja sitten tullaan nettiin kirjoittamaan että kuka on juntti mistäkin syystä. Nostetaan itseä toisten yläpuolelle esim. pukeutumisen perusteella, mikä tietysti kertoo enemmän kirjoittajasta itsestään kuin pilkan kohteesta. Tosin ei tätä ketjua pidä otsa rypyssä lukea, mutta meno maailmassa on ylipäätään em. kaltaista.
Onko junttimainen pukeutumistyyli siis ehdottomasti negatiivinen asia? Mielestäni sille ei tarvitse lyödä mitään arvolatausta, junttimainen on junttimaista eikä siinä mitään erityisen pahaa ole.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Onko junttimainen pukeutumistyyli siis ehdottomasti negatiivinen asia? Mielestäni sille ei tarvitse lyödä mitään arvolatausta, junttimainen on junttimaista eikä siinä mitään erityisen pahaa ole.
Mielestäni sanassa 'juntti' on yhtä paljon negatiivista latausta kun sanassa 'ryssä'. Eli siis toisille on ja toisille sitten vähemmän tai ei lainkaan. Juntit tai ryssät varmasti näistä pahoittavat mielensä. Junttia on kuitenkin vaikea määritellä, mutta jos juntiksi jotain päätät kutsua vaikkapa grillijonossa aamuneljältä, uskoisin vastineen olevan negatiivissävytteinen. Ei tarvitse edes kännissä tai grillijonossa olla, niin siltikään tuota ei välttämättä kovin hyvällä katsota.

Mulle tulee sanasta juntti mieleen lähinnä joku juntisti mahdollisesti väärään tilaisuuteen/paikkaan pukeutunut henkilö. Vyölaukku, verkkarit, vanha flanellipaita, Karhu-lippis ja saappaat. On varmasti muitakin kombinaatioita, mutta tuollainen äkkiseltään tuli mieleen. Ja junttia tuo on siksi, ettei itsellä tulisi varmasti mieleenkään pukeutua kuten tämä the juntti. Tämän vuoksi siinä on pieni negatiivinen lataus, vaikkei itseä loppujen lopuksi kiinnosta pätkääkään mitä joku tuntematon päällään pitää.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko junttimainen pukeutumistyyli siis ehdottomasti negatiivinen asia? Mielestäni sille ei tarvitse lyödä mitään arvolatausta, junttimainen on junttimaista eikä siinä mitään erityisen pahaa ole.

En minä junttia ainakaan erityisen positiivisena ilmaisuna pidä. Enkä isommin ilahdu jos joku alkaa juntiksi nimitellä. Veikkaanpa, että jossain nakkikioskin jonossa joku saattaa juntiksi nimittelystä jo lyödäkin. Joten kyllä mä lasken sille jonkinmoisen negatiivisen arvolatauksen
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos. Egorunkkaustahan tämä maailma nykyään tosiaan on. Siihen syyllistyy allekirjoittanutkin. Kaikessa kilpaillaan toisia vastaan ja sitten tullaan nettiin kirjoittamaan että kuka on juntti mistäkin syystä. Nostetaan itseä toisten yläpuolelle esim. pukeutumisen perusteella, mikä tietysti kertoo enemmän kirjoittajasta itsestään kuin pilkan kohteesta. Tosin ei tätä ketjua pidä otsa rypyssä lukea, mutta meno maailmassa on ylipäätään em. kaltaista.
Joo totta. Nettiinkin valitsin äsken sen parhaimman kuvan jne. Mä oon ihan mulkku jätkä ja vaikka mitä, mutta en mä oikein osaa ajatella että täällä missään kilpaillaan. Työelämässä ei huomaa ollenkaan tai no joskushan jossain saatetaan palkita esimerkiksi paras myyjä, mutta ei siitäkään varsinaisesti kukaan kilpaile. Ja koulussa tuota ei huomannut mitenkään, paitsi insinöörikouluun nyt oli kertynyt niitä tyyppejä, jotka aina hokivat ettei osaa mitään ja kokeesta tulee varmaan ykkönen, vaikka kaikki tiesi että se tulee saamaan vähintäänkin jonkun nelosen. Niillä oli se joku juttu, mitä ei muut oikein ymmärtänyt, mutta missä muualla kilpailun huomaa? Harrastuksissa ei, kavereiden kanssa ei, kapakassa kaljalla ei, kaupassa ei, kotona ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös