Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 618 677
  • 13 543

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylipäätään on helppo yliarvioida oman esim. englannin lausumisen tasoa suhteessa ”rallienglantiin”. Muistan hyvin kuinka kuuntelin jälkikäteen joskus oman uran alkupuolen englanninkielisiä kokouspuheenvuoroja sun muita ja eihän se oma englanti – jota piti tuottaa suht teknisen sanaston kautta suht spontaanisti ns. paineen alla – kuulostanutkaan enää ihan niin hyvältä kuin miltä se omassa päässä paineettomassa tilanteessa oli kuulostanut.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Naureskella ns. ralli-englannille.
Joo ei. Nyt kun erään projektin myötä on työryhmässä myös muita kuin suomea puhuvia ja ollaan koitettu puhua enklantiva, niin voi veljet, että se oma puhuminen on mennyt huonoksi. Sanoja häivää päästä, mitkä ihan varmasti osaisi kirjoittaa, mutta jotka ei sitten puhuessa tule mieleen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se on aika junttia, jos menee urheiluvaatteissa konserttiin. Itse en ole niitä pahimpia tyylipoliiseja, minun puolestani esimerkiksi kaupassa saa käydä verkkareissa, mutta keikka tai konsertti on kuitenkin eräänlainen juhlatilaisuus. Ei sinne nyt hirveästi tarvitse laittautua, mutta jos nyt edes farkut laittaisi.
 

axe

Jäsen
Joo ei. Nyt kun erään projektin myötä on työryhmässä myös muita kuin suomea puhuvia ja ollaan koitettu puhua enklantiva, niin voi veljet, että se oma puhuminen on mennyt huonoksi. Sanoja häivää päästä, mitkä ihan varmasti osaisi kirjoittaa, mutta jotka ei sitten puhuessa tule mieleen.
Mulla se, että muistaa monesti sanat ja kuulee ne etukäteen päässään hienosti, mutta sitten kun sen pitäisi tulla suusta ulos, niin ne painotukset ja rytmitykset onkin ihan päin sitä itteensä eikä se kuulosta ollenkaan siltä sanalta kuin pitäisi.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on aika junttia, jos menee urheiluvaatteissa konserttiin. Itse en ole niitä pahimpia tyylipoliiseja, minun puolestani esimerkiksi kaupassa saa käydä verkkareissa, mutta keikka tai konsertti on kuitenkin eräänlainen juhlatilaisuus. Ei sinne nyt hirveästi tarvitse laittautua, mutta jos nyt edes farkut laittaisi.
So true. Kaverini vaimo kiteytti joskus hyvin, että verskat ovat urheilua varten, niillä ei mennä edes kauppaan. En ole ehkä ihan noin jyrkkä ja kaupassa tulee liian usein käytyä collareissa. Joskus jopa havahduin, etten ole pitkään aikaan käyttänyt muita housuja kuin töissä virka-asua ja vapaa-ajalla collareita tai kotona shortseja. Olenkin koittanut tässä asiassa vähän ryhdistäytyä ja kauppaan lähtiessäni koitan muistaa laittaa farkut jalkaan. Nyt kesällä on tietty helpompaa, kun lähes paikassa kuin paikassa pärjää shortseissa. Pitkät housut jalkaan seuraavan kerran lokakuussa. Mahdolliset juhlatilaisuudet tietty erikseen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se on aika junttia, jos menee urheiluvaatteissa konserttiin. Itse en ole niitä pahimpia tyylipoliiseja, minun puolestani esimerkiksi kaupassa saa käydä verkkareissa, mutta keikka tai konsertti on kuitenkin eräänlainen juhlatilaisuus. Ei sinne nyt hirveästi tarvitse laittautua, mutta jos nyt edes farkut laittaisi.

Heh, ja on sitä nähty tollasissa tilanteissa joku militari-housuissakin.
Mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä vaikka tollasen "verkkareilla konserttiin" päässä liikkuu. Toki verkkarit on mukavat ja voi olla fyysistä syytä pitää niitä (kipsi jalassa tms.).
- Mitähän vaatetusta sitä laittais tänään tonne konserttiin? Noh, pistetään vaikka nää Käpylän Pallon verkkarit vm.1990. Joo tää on hyvä!
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Konsertteihin liittyen. Junttimaisinta keskittyä keikalla kaikkeen muuhun kuin siihen esiintyvään artistiin. Sometetaan, rampataan hakemassa ylihintaista olutta että varmasti ei muisteta keikasta mitään seuraavana päivänä, poltetaan tupakkaa tuhansien ihmisten keskellä. Jos on pakko ryypätä niin jääkää anniskelualueen läheisyyteen ettei tarvitse rynnäköidä väkijoukon läpi useita kertoja 2h keikan aikana.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

BilleBeino+Mika Myllylä (RIP) suolla. Voiko junttimaisempaa tai oikeastaan aikuisjonnemaisempaa enää olla?

Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45.
 

Ak13Ze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ässät
Ei nyt ihan "junttimaisinta mitä tiedän", mutta aika korkealle menee sillä listalla:

Mille naurat nyt ketjun viesti #48 560
Hyvä esimerkki siitä minkä takia tasa-arvon kanssa on vielä paljon tekemistä.
Olisipa minunkin ala-aste ajalla ollut jo noin vapautunutta ajattelua, että meitäkin jotka eivät halua lokeroida itseään pojiksi tai tytöiksi oltaisiin myös ajateltu ja ymmärretty. Välillä oikein mietin että kuinka helppoa olisi ollut syntyä tälle vuosikymmenelle niin olisi aina saanut elää kuten haluaa, ilman pelkoa tuomitsesta. Toki #48 560 kaltaisia juntteja löytyy vieläkin, mutta onneksi nuo ovat pikkuhiljaa sukupuuttoon kuoleva ihmisryhmä.

Hyvä vaan että maailmassa mennään eteenpäin ja jokaista ihmistä yritetään ymmärtää sellaisena kun he itsensä kokevat.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Haluatko hieman tarkentaa? Oliko tuo osoitettu kummallekin lainatulle?
" Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45. "
Tämän tyylinen paita/huppari on joskus ollut sellaisilla ihmisillä ketkä käyvät elämäm koulua eikä omista kauheasti hiuksia.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
" Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45. "
Tämän tyylinen paita/huppari on joskus ollut sellaisilla ihmisillä ketkä käyvät elämäm koulua eikä omista kauheasti hiuksia.
Pointtihan oli siinä, että itse talvisota kesti reilut 100 päivää 1939-40. Kuudetta vuotta jatkuva talvi olisi aika pitkä.

Paidoissa taitaa lukea pelkästään kiitos 1939-45, eli koko sotien aikajakso (talvi-, jatko,- ja Lapin sota). Ei sillä, että moisen omistaisin.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Pointtihan oli siinä, että itse talvisota kesti reilut 100 päivää 1939-40. Kuudetta vuotta jatkuva talvi olisi aika pitkä.

Paidoissa taitaa lukea pelkästään kiitos 1939-45, eli koko sotien aikajakso (talvi-, jatko,- ja Lapin sota). Ei sillä, että moisen omistaisin.
Muistaakseni tuommoinen paita väärin kirjoitettuna on näkynyt.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Muistaakseni tuommoinen paita väärin kirjoitettuna on näkynyt.

Mikä on käsittämätöntä kun nuo peruskoulussakin opetetaan moneen kertaan. Historia ja yhteiskuntaoppi (ja moni muu aine) pitäisi olla sellaisia aineita, että sieltä peruskoulusta ei yksinkertaisesti pääse pois ennen kuin hallitaan perusasiat. Ensin ollaan käymättä kouluja, mutta silti tiedetään facebook ryhmissä kaikesta kaikki. Facebook ryhmissä öyhöttäminen on erittäin junttimaista.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Tämän ketjun lisäksi erittäin junttia on se, kun moikataan samanmerkkisellä autolla vastaan tulevia täysin tuntemattomia ihmisiä. En minäkään moikkaile tuntemattomia jos on samaa merkkiä oleva paita päällä tai hattu.
Ainakin alfaromeoistien olen näin nähnyt tekevän. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan Alfa Romeo ja aina toisen Alfan tullessa vastaan käsi nousi. Pidin tätä hyvin omituisena tapana.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tämän ketjun lisäksi erittäin junttia on se, kun moikataan samanmerkkisellä autolla vastaan tulevia täysin tuntemattomia ihmisiä. En minäkään moikkaile tuntemattomia jos on samaa merkkiä oleva paita päällä tai hattu.

Ainakin alfaromeoistien olen näin nähnyt tekevän. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan Alfa Romeo ja aina toisen Alfan tullessa vastaan käsi nousi. Pidin tätä hyvin omituisena tapana.
Kun aloitin moottoripyöräilyn joskus 60-70-lukujen vaihteessa, jokainen, poikkeuksetta jokainen motoristi tervehti vastaantullessaan toista motoristia kädenheilautuksella.
Aikaa kului ainakin toista vuosikymmentä, reilusti, ja allekirjoittanut herätti uudelleen henkiin perheen perustamisen ym. ruuhkavuosien takia uinuneen motoristiharrastuksensa.
Kuinka ollakaan, tien päällä jatkui sama tervehtimisen perinne, joskin sekaan oli ujuttautunut uusi juntti-/jonnesukupolvi, joka ei ymmärtänyt/välittänyt tästä vuosikymmenten perinteestä tuon taivaallista kuvitellen kenties liikoja itsestään ja/tai pyörästään.
Tuota minä pidän todella JUNTTINA, edelleenkin, vaikken enää moottoripyörällä tien päällä liikukkaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun aloitin moottoripyöräilyn joskus 60-70-lukujen vaihteessa, jokainen, poikkeuksetta jokainen motoristi tervehti vastaantullessaan toista motoristia kädenheilautuksella.
Aikaa kului ainakin toista vuosikymmentä, reilusti, ja allekirjoittanut herätti uudelleen henkiin perheen perustamisen ym. ruuhkavuosien takia uinuneen motoristiharrastuksensa.
Kuinka ollakaan, tien päällä jatkui sama tervehtimisen perinne, joskin sekaan oli ujuttautunut uusi juntti-/jonnesukupolvi, joka ei ymmärtänyt/välittänyt tästä vuosikymmenten perinteestä tuon taivaallista kuvitellen kenties liikoja itsestään ja/tai pyörästään.
Tuota minä pidän todella JUNTTINA, edelleenkin, vaikken enää moottoripyörällä tien päällä liikukkaan.
Tai sitten he vain haluavat ajella täysin omassa rauhassa (kuten minä varmaan haluaisin), eivätkä tunne sen suurempaa yhteenkuuluvuutta muihin motoristeihin. Kaikkia perinteitä ei tarvitse noudattaa vain siksi, että joku vanha setämies tai tätinainen niin haluaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tai sitten he vain haluavat ajella täysin omassa rauhassa (kuten minä varmaan haluaisin), eivätkä tunne sen suurempaa yhteenkuuluvuutta muihin motoristeihin. ...
No, noinhan minä just' sanoin - juntteja!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ainakin alfaromeoistien olen näin nähnyt tekevän. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan Alfa Romeo ja aina toisen Alfan tullessa vastaan käsi nousi. Pidin tätä hyvin omituisena tapana.
Tälle on itseasiassa ihan järkevä selitys. Alfat on niin paskoja ritsoja, että ne voi jäädä tien poskeen koska vaan. Siksi kannattaa pitää hyvät moikkailuvälit muihin Alfa-kuskeihin, että voi esim. saada apua sen korjaamiseen tai kyydin jonnekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös