Junttimaisinta mitä tiedät

• 2 696 809
  • 13 824

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mitä enemmän tuota miettii niin alkaa tuntua siltä että nämä Futisfoorumeille kirjoittavat "kendo vittuun Suomesta" -urpot eivät käy kyllä sen enempää paikan päällä sitä kotimaista jalkapalloakaan katsomassa, kunhan huutelevat netissä ja länkyttävät kaikkea paskaa. Paikan päällä jalkapallokatsomossa ei nimittäin nouse minkäänlaista vihaa jääkiekkoa kohtaan.
Tai sitten ne ovat juuri sitä "lutuuriporukkaa", jotka pelin katsomisen ja siitä nauttimisen sijasta huutavat katsomossa kommandopipot päässä homovittua ja leikkivät kovaa jätkää "ison maailman tyyliin". Sitten voi naureskella kendojunteille samalla kun ollaan niin kansainvälisiä ja niin luturisteja että. Harvemmin tästä porukasta kyllä muutenkaan kovin sivistynyt kuva jää.

Minäkin olin katsomassa Espoonlahdessa Kakkosen peliä juuri ennen lätkäfinaalia ja oikein hyvä meininki oli paikalla, jotkut jopa lähtivät vähän ennakkoon kotiin katsomaan kiekkofinaalia, eivät oikeita futisfaneja sitten ilmeisesti FF:n mukaan? Ei ollut täälläkään mitään ongelmaa katsoa peliä loppuun ja sen jälkeen katsomaan toista erää kiekosta. Harmi että joillakin on niin vaikeaa etteivät pysty nauttimaan useammasta asiasta yhtä aikaa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minäkin olin katsomassa Espoonlahdessa Kakkosen peliä juuri ennen lätkäfinaalia ja oikein hyvä meininki oli paikalla, jotkut jopa lähtivät vähän ennakkoon kotiin katsomaan kiekkofinaalia, eivät oikeita futisfaneja sitten ilmeisesti FF:n mukaan? Ei ollut täälläkään mitään ongelmaa katsoa peliä loppuun ja sen jälkeen katsomaan toista erää kiekosta. Harmi että joillakin on niin vaikeaa etteivät pysty nauttimaan useammasta asiasta yhtä aikaa.

Ääliö se olen minäkin. Alkusarjan ottelusta jäi eka erä näkemättä koska oltiin katsomassa, voi voi, pesäpalloa. Mitähän ne siellä FF:ssä pesäpallosta ajattelevat? Varmaan jo niin yyberjunttia ettei voi edes ajatella.

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Futisforumilla tuo kendo- ja katkoaikahöpinä on toki osaksi myös ns. keskustelukulttuuria ja hassuttelua. Ja onhan siinä kendojanari-läpässä myös pieni totuuden siemen.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mietin yhtä kaveriani ketä harmittaa kanssa älyttömästi kun kendo vie kaikki rahat ja kuningaslaji ei kehity kun sinne ei virtaa tuloja. Kannattaa Chelseaa eikä ole käynyt varmaan omalla rahalla kertaakaan katsomassa suomalaista jalista (kun se on niin paskalaatuistakin, kuka hullu siitä maksaisi). Logiikka pelaa ja pelaahan se.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jääkiekon maailmanmestaruuden ”juhliminen”, paikkojen rikkominen sen kustannuksella ja paikkojen rikkomisen puolustelu vedoten juhlimiseen.

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Kannattaa Chelseaa eikä ole käynyt varmaan omalla rahalla kertaakaan katsomassa suomalaista jalista (kun se on niin paskalaatuistakin, kuka hullu siitä maksaisi).
Tämä on kyllä aidosti junttia. Itseäni rasittaa suuresti nämä potkupalloa hokevat spedet, jotka eivät ole koskaan nähneet Suomi-fudista livenä. Menkää nyt sinne kentän laidalle joskus edes.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
KuPS:lla on massia. Tai tarkemmin omistajalla. Onneksi.
Mikä ei ole seuratoiminnan kannalta mikään erityisen hyvä asia. Siis sugardaddy joka kuittaa omasta pussistaan muiden haaskaamat rahat.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Mikä ei ole seuratoiminnan kannalta mikään erityisen hyvä asia. Siis sugardaddy joka kuittaa omasta pussistaan muiden haaskaamat rahat.
Kateelliset kaakattaa kun on jollain vähän massia.

Toki kyllä sitä toivoisi että olisi vähän paremmin hanskassa tuo Palloseuran talous.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kateelliset kaakattaa kun on jollain vähän massia.

Toki kyllä sitä toivoisi että olisi vähän paremmin hanskassa tuo Palloseuran talous.
En kyllä osaa olla millään muotoa kateellinen yhdellekään seuralle jonka talous ja olemassaolo on kiinni yhden ihmisen rahoista ja fiiliksistä. Jossain vaiheessa loppuu rahat tai mielenkiinto ja se on sitten töpseli pois seinästä. Varsinkin kun se päivittäistä toimintaa pyörittävä porukka tottunut haaskaamaan sugardaddyn rahoja ilman mitään vastuuta. Manngardin Ilves, Blues, TPS, Jokerit... pohjattomia kaivoja joihin pumpattu vuodesta toiseen miljoonia rahaa.

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Olen hieman hämmentynyt.
Junttimaisinta mitä tiedän: Tractor pulling
Toinen junttimainen asia: Venäjän armeija
Yhdistelmänä ei kuitenkaan yhtään junttimaista: Tractor pulling venäläinen tankki painolastina.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Niin ja se on äärimmäisen toimiva kieli maailmalla. Paljon toimivampi kuin joku autenttisen kuuloinen englanti.
Sitä on niin monenlaista englanninkieltä maailmalla, ettei oo tosikaan eikä puolestakaan niistä tahdo saada mitään selvää. Niihin nähden ralli-englanti on ihan toimiva ja ymmärrettävä "murre", jota brititkin suostuvat ymmärtämään.

Siitäpä tulikin mieleen, kun olin Pietarissa aikoinani muutaman britin "kaitsijana", jotka tulivat sinne projektiimme parin viikon komennukselle. Niiden kanssa keskustelu oli lievästi haastavaa, ennenkuin opin erottamaan puhetulvasta itse asian, kun heillä ei ollut juurikaan kokemusta työskentelystä "ei-britin" kanssa.
Lopulta saatoin kaverit Pulkovo II:lle ja olin itsekin lähdössä käymään kotona, kun törmäsin pariin hemaisevaan jenkkirouvaan, lähdössä hekin kotiin. Heidän kanssaan keskustelu oli kuin olisi jo "kotiin tullut", helppoa ja ymmärrettävää puolin jos toisinkin.
Mietin tuota kontrastia jälkeenpäin ja ainoaksi selitykseksi keksin, että jenkki-englanti oli tullut itselleni niin tutuksi TV:n kautta vuosikymmenten saatossa.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylipäätään on helppo yliarvioida oman esim. englannin lausumisen tasoa suhteessa ”rallienglantiin”. Muistan hyvin kuinka kuuntelin jälkikäteen joskus oman uran alkupuolen englanninkielisiä kokouspuheenvuoroja sun muita ja eihän se oma englanti – jota piti tuottaa suht teknisen sanaston kautta suht spontaanisti ns. paineen alla – kuulostanutkaan enää ihan niin hyvältä kuin miltä se omassa päässä paineettomassa tilanteessa oli kuulostanut.

Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Naureskella ns. ralli-englannille.
Joo ei. Nyt kun erään projektin myötä on työryhmässä myös muita kuin suomea puhuvia ja ollaan koitettu puhua enklantiva, niin voi veljet, että se oma puhuminen on mennyt huonoksi. Sanoja häivää päästä, mitkä ihan varmasti osaisi kirjoittaa, mutta jotka ei sitten puhuessa tule mieleen.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se on aika junttia, jos menee urheiluvaatteissa konserttiin. Itse en ole niitä pahimpia tyylipoliiseja, minun puolestani esimerkiksi kaupassa saa käydä verkkareissa, mutta keikka tai konsertti on kuitenkin eräänlainen juhlatilaisuus. Ei sinne nyt hirveästi tarvitse laittautua, mutta jos nyt edes farkut laittaisi.

axe

Jäsen
Joo ei. Nyt kun erään projektin myötä on työryhmässä myös muita kuin suomea puhuvia ja ollaan koitettu puhua enklantiva, niin voi veljet, että se oma puhuminen on mennyt huonoksi. Sanoja häivää päästä, mitkä ihan varmasti osaisi kirjoittaa, mutta jotka ei sitten puhuessa tule mieleen.
Mulla se, että muistaa monesti sanat ja kuulee ne etukäteen päässään hienosti, mutta sitten kun sen pitäisi tulla suusta ulos, niin ne painotukset ja rytmitykset onkin ihan päin sitä itteensä eikä se kuulosta ollenkaan siltä sanalta kuin pitäisi.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on aika junttia, jos menee urheiluvaatteissa konserttiin. Itse en ole niitä pahimpia tyylipoliiseja, minun puolestani esimerkiksi kaupassa saa käydä verkkareissa, mutta keikka tai konsertti on kuitenkin eräänlainen juhlatilaisuus. Ei sinne nyt hirveästi tarvitse laittautua, mutta jos nyt edes farkut laittaisi.
So true. Kaverini vaimo kiteytti joskus hyvin, että verskat ovat urheilua varten, niillä ei mennä edes kauppaan. En ole ehkä ihan noin jyrkkä ja kaupassa tulee liian usein käytyä collareissa. Joskus jopa havahduin, etten ole pitkään aikaan käyttänyt muita housuja kuin töissä virka-asua ja vapaa-ajalla collareita tai kotona shortseja. Olenkin koittanut tässä asiassa vähän ryhdistäytyä ja kauppaan lähtiessäni koitan muistaa laittaa farkut jalkaan. Nyt kesällä on tietty helpompaa, kun lähes paikassa kuin paikassa pärjää shortseissa. Pitkät housut jalkaan seuraavan kerran lokakuussa. Mahdolliset juhlatilaisuudet tietty erikseen.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Heh, ja on sitä nähty tollasissa tilanteissa joku militari-housuissakin.
Mutta olisi mielenkiintoista tietää mitä vaikka tollasen "verkkareilla konserttiin" päässä liikkuu. Toki verkkarit on mukavat ja voi olla fyysistä syytä pitää niitä (kipsi jalassa tms.).
- Mitähän vaatetusta sitä laittais tänään tonne konserttiin? Noh, pistetään vaikka nää Käpylän Pallon verkkarit vm.1990. Joo tää on hyvä!

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Konsertteihin liittyen. Junttimaisinta keskittyä keikalla kaikkeen muuhun kuin siihen esiintyvään artistiin. Sometetaan, rampataan hakemassa ylihintaista olutta että varmasti ei muisteta keikasta mitään seuraavana päivänä, poltetaan tupakkaa tuhansien ihmisten keskellä. Jos on pakko ryypätä niin jääkää anniskelualueen läheisyyteen ettei tarvitse rynnäköidä väkijoukon läpi useita kertoja 2h keikan aikana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy