Onpa ollut pitkä talvi.Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45.
...
BilleBeino+Mika Myllylä (RIP) suolla. Voiko junttimaisempaa tai oikeastaan aikuisjonnemaisempaa enää olla?
Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45.
Jonnet ei tiedä talvisodasta - kvg...Onpa ollut pitkä talvi.
Haluatko hieman tarkentaa? Oliko tuo osoitettu kummallekin lainatulle?Jonnet ei tiedä talvisodasta - kvg...
No, eihän toi tainnut sulle olla. Lainasin kommentiasi nk. tehostusmielessä, jotta ne Jonnekin ymmärtäisivät...Haluatko hieman tarkentaa? Oliko tuo osoitettu kummallekin lainatulle?
" Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45. "Haluatko hieman tarkentaa? Oliko tuo osoitettu kummallekin lainatulle?
Pointtihan oli siinä, että itse talvisota kesti reilut 100 päivää 1939-40. Kuudetta vuotta jatkuva talvi olisi aika pitkä." Seuraavaksi vielä kiitos Talvisota 1939-45. "
Tämän tyylinen paita/huppari on joskus ollut sellaisilla ihmisillä ketkä käyvät elämäm koulua eikä omista kauheasti hiuksia.
Muistaakseni tuommoinen paita väärin kirjoitettuna on näkynyt.Pointtihan oli siinä, että itse talvisota kesti reilut 100 päivää 1939-40. Kuudetta vuotta jatkuva talvi olisi aika pitkä.
Paidoissa taitaa lukea pelkästään kiitos 1939-45, eli koko sotien aikajakso (talvi-, jatko,- ja Lapin sota). Ei sillä, että moisen omistaisin.
Muistaakseni tuommoinen paita väärin kirjoitettuna on näkynyt.
Ainakin alfaromeoistien olen näin nähnyt tekevän. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan Alfa Romeo ja aina toisen Alfan tullessa vastaan käsi nousi. Pidin tätä hyvin omituisena tapana.Tämän ketjun lisäksi erittäin junttia on se, kun moikataan samanmerkkisellä autolla vastaan tulevia täysin tuntemattomia ihmisiä. En minäkään moikkaile tuntemattomia jos on samaa merkkiä oleva paita päällä tai hattu.
Tämän ketjun lisäksi erittäin junttia on se, kun moikataan samanmerkkisellä autolla vastaan tulevia täysin tuntemattomia ihmisiä. En minäkään moikkaile tuntemattomia jos on samaa merkkiä oleva paita päällä tai hattu.
Kun aloitin moottoripyöräilyn joskus 60-70-lukujen vaihteessa, jokainen, poikkeuksetta jokainen motoristi tervehti vastaantullessaan toista motoristia kädenheilautuksella.Ainakin alfaromeoistien olen näin nähnyt tekevän. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan Alfa Romeo ja aina toisen Alfan tullessa vastaan käsi nousi. Pidin tätä hyvin omituisena tapana.
Tai sitten he vain haluavat ajella täysin omassa rauhassa (kuten minä varmaan haluaisin), eivätkä tunne sen suurempaa yhteenkuuluvuutta muihin motoristeihin. Kaikkia perinteitä ei tarvitse noudattaa vain siksi, että joku vanha setämies tai tätinainen niin haluaa.Kun aloitin moottoripyöräilyn joskus 60-70-lukujen vaihteessa, jokainen, poikkeuksetta jokainen motoristi tervehti vastaantullessaan toista motoristia kädenheilautuksella.
Aikaa kului ainakin toista vuosikymmentä, reilusti, ja allekirjoittanut herätti uudelleen henkiin perheen perustamisen ym. ruuhkavuosien takia uinuneen motoristiharrastuksensa.
Kuinka ollakaan, tien päällä jatkui sama tervehtimisen perinne, joskin sekaan oli ujuttautunut uusi juntti-/jonnesukupolvi, joka ei ymmärtänyt/välittänyt tästä vuosikymmenten perinteestä tuon taivaallista kuvitellen kenties liikoja itsestään ja/tai pyörästään.
Tuota minä pidän todella JUNTTINA, edelleenkin, vaikken enää moottoripyörällä tien päällä liikukkaan.
No, noinhan minä just' sanoin - juntteja!Tai sitten he vain haluavat ajella täysin omassa rauhassa (kuten minä varmaan haluaisin), eivätkä tunne sen suurempaa yhteenkuuluvuutta muihin motoristeihin. ...
Tälle on itseasiassa ihan järkevä selitys. Alfat on niin paskoja ritsoja, että ne voi jäädä tien poskeen koska vaan. Siksi kannattaa pitää hyvät moikkailuvälit muihin Alfa-kuskeihin, että voi esim. saada apua sen korjaamiseen tai kyydin jonnekin.Ainakin alfaromeoistien olen näin nähnyt tekevän. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan Alfa Romeo ja aina toisen Alfan tullessa vastaan käsi nousi. Pidin tätä hyvin omituisena tapana.
Näitähän pitävät nimenomaan trenditietoiset. Kuuluisi ennemminkin "Epäkäytännöllisintä mitä tiedät" -ketjuun.Semmoinen todella pieni selkäreppu johon mahtuu suunnilleen tulitikkuaski tai pankkikortti.
Näitähän pitävät nimenomaan trenditietoiset. Kuuluisi ennemminkin "Epäkäytännöllisintä mitä tiedät" -ketjuun.
Moottoripyöräilijöiden perinteisiin on iät ja ajat kuulunut tervehtiä vastaantulevaa motoristia samoin kuin auttaa tuntematonta motoristia jolla matkanteko katkennut teknisen vian tai muun syyn takia. Ei tarvitse olla kovinkaan kauaa tien poskessa kun joku pysähtyy ja kyselee kuinka voi auttaa. Paikalliset lähtee hakemaan kotoa työkaluja, soittelevat kavereille löytyykö mahdollisesti tarvittavia osia, viivytyksen kestäessä löytyy yöpaikka ja saunakin lämpiää. Toivottavasti jokainen perinteitä ylenkatsova muistaa kieltäytyä tarjotusta avusta kun ongelmia sattuu omalle kohdalle.Tai sitten he vain haluavat ajella täysin omassa rauhassa (kuten minä varmaan haluaisin), eivätkä tunne sen suurempaa yhteenkuuluvuutta muihin motoristeihin. Kaikkia perinteitä ei tarvitse noudattaa vain siksi, että joku vanha setämies tai tätinainen niin haluaa.
Kyseessä on nyt kaksi eri asiaa, täysin tuntemattoman tervehtiminen ja tuntemattoman auttaminen hädässä. Jälkimmäinen on itsestäänselvyys toki. Eivät liity kuitenkaan mitenkään toisiinsa.Moottoripyöräilijöiden perinteisiin on iät ja ajat kuulunut tervehtiä vastaantulevaa motoristia samoin kuin auttaa tuntematonta motoristia jolla matkanteko katkennut teknisen vian tai muun syyn takia. Ei tarvitse olla kovinkaan kauaa tien poskessa kun joku pysähtyy ja kyselee kuinka voi auttaa. Paikalliset lähtee hakemaan kotoa työkaluja, soittelevat kavereille löytyykö mahdollisesti tarvittavia osia, viivytyksen kestäessä löytyy yöpaikka ja saunakin lämpiää. Toivottavasti jokainen perinteitä ylenkatsova muistaa kieltäytyä tarjotusta avusta kun ongelmia sattuu omalle kohdalle.
Steve Martinilta? Dean Martinilta?Junttimaista on pitää Margot Robbieta sarjakuvanäyttelijänä.
In case epäselvää -kysykää Martinilta lisätietoa.