Raksilan Pleksi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Onkohan täällä mainittu nämä koukeroiset elämänohjetatuoinnit. Carpe diem, Livelovelaughit ja mitä vittuja niitä nyt onkaan. Syö, juo ja nussi. Junttia kaikki tyynni.
Nämä on kyllä aivan saatanan junttia ja jättää aikamoisen white trash-maun käyttäjästä.Onkohan täällä mainittu nämä koukeroiset elämänohjetatuoinnit. Carpe diem, Livelovelaughit ja mitä vittuja niitä nyt onkaan. Syö, juo ja nussi. Junttia kaikki tyynni.
Jos vie kimpun kilille niin kannattaa varmistaa ettei kyseessä ole myrkyllinen, piikikäs, tai pahanmakuinen lajitelma.Niin, tässähän joudutaan pian hyvin vaikeasti jäsentyvien ykkös- ja kakkospesäkysymystenkin äärelle... Hankalaa. Joku kitupiikki voi tietysti viedä kukkia vaimolle, saada tältä pesää, napata saman kukkakimpun kainaloon ja kiikuttaa sen rakastajattarelle (tai mitä kiliä nyt ikinä käykin toisaalla sysimässä). Muuta vaihtoehtoa en oikeastaan näe.
Tätä muuten kuulee usein kritisoitavan. Miksi ei olisi ok kysyä?
Mun mielestä juomattomuus on paljon mielenkiintoisempi päätös kuin juominen ja siksi syyt sen takana kiinnostavat. Syy voi liittyä vaikka huonoihin kokemuksiin, suvussa liikkuviin sairauksiin tai ihan vakaumukselliseen päätökseen ja kaikki nämä ovat asioita, joiden tietäminen auttaa tuntemaan itse henkilöä. Jos kysymykseen ei halua vastata, niin sitten voi sanoa vaan että mielummin ei puhuisi asiasta ja homman luulisi olevan sillä selvä.
Minua vähän ärsyttää uusien tuttavuuksien jatkuvat kyselyt pituudestani, mutta ymmärrän kyllä täysin miksi sitä kysellään. Melkein kahdessa metrissä huiteleminen on aika näkyvä ja kohtuu harvinainen ominaisuus, joten siihen kiinnittää huomiota. Samaten vesilinjalla oleva juhlavieras kosteissa kemuissa osuu silmään ja herättää mielenkiintoa.
Eipä alkoholistia kauheasti kiinnosta se maku, vaan vaikutus.Juuri näin. Naurattaa myös ihmiset, jotka ei pidä alkoholin mausta, mutta juo silti tullakseen humalaan.
Mielestäni tuo on hyvä perustelu. Alkoholi on kuitenkin vaarallisuudeltaan ja riippuvuuspotentiaaliltaan yksi vahvimmista huumeista*. Minkä tahansa huumeen pelkkä testaaminenkin voi (pienehköllä todennäköisyydellä kai) johtaa koukkuun. Jos ei testaa, ei koukutu. Minä olen aina ihmetellyt puhetta, että alkoholismi ei olisi itse aiheutettu sairaus tms. Se pitää paikkansa ainoastaan siinä tapauksessa, että joku on väkisin juottanut sinulle. Muuten jokainen itse päättää ottaa sen ensimmäisen annoksen alkoholia tai muuta huumetta.No, monimutkaisemmin: Juonko vai en? Mitkä ovat vaihtoehtojen uhkat ja mahdollisuudet? Mahtavatko ne mahdollisuudet olla lähinnä mainoskuvaajien luoma visio? En tiedä kun ei ole kokemusta. Uhkat? Suomi on täynnä juoppoja, enkä minä ole heitä pätkääkään parempi tai vahvempi yksilö. Ainoa varma suoja on abdolutismi. Jos siitä luovun, se luopuminen on lopullista. Voin pitää maalin tyhjänä pelin loppuun, mutta nollapeli on mennyt.
Ei saatana tää kyllä sinetöi asemani junttina.Nightwishin fanittaminen. Metrolehden kannessa on Holopaisen pärstä. Se valkoparta on ihan samaa sarjaa. Aikuiset miehet elää jossain satumaailmassa. Varmaan leikkivätkin my little ponyilla. Tui tui noita-akka lentää luudalla huhuu.
Vastauksesi olisi snadisti junttimainen, mutta aivan hyväksyttävä. Mitäs kysyivät. Parhaimmillaan tuosta voi kehittyä ihan hyväkin keskustelu, kun sivistynyt juoppo mainitsee "epätyhmiksi" puoliksi kohtuukäytön terveysvaikutukset esimerkiksi viinin kohdalla, yllä mainitun lentopelkocasen tai vaikka saavutuksen/merkkipäivän juhlistamisen lasillisilla vähän hienompaa skumppaa. Omia suosikkijuomiani ovat hyvät oluet, enkä oikein osaa nähdä päätöstäni ruokajuoman valinnassa kovin tyhmänä, vaikka se välillä onkin kaljaa. Mielipiteitähän nämä vain ovat.Itselleni ensisijaisin syy absolutismiini on, etten pysty perustelemaan alkoholin käyttöä missään valossa epätyhmäksi. Olisi hiukan tunnelmaa häiritsevää täräyttää tällainen vastaus kysyjän kasvoille tilanteessa, jossa muu seurue nauttii sinällään ihan sivistyneesti noin kolmansia oluitaan.
Joojoo. Elämme kuitenkin yhteiskunnassa, jossa aikuisille alkohoholinkäyttö on yleisempää kuin siitä pidättäytyminen. Muutaman ottaminen silloin tällöin on normi, mutta vaatii jonkinnäköisen vahvan näkemyksen, ts. päätöksen, moisista normeista poikkeamiseen.Lisäksi juomattomuus ei ole päätös. Juominen on päätös. Juon juuri kahvia. Jos en olisi päättänyt juoda, en joisi. Ymmärrätkö ajatuksen?
Mainuttu on, mutta ei tarpeeksi montaa kertaa. Sen verran kamalia ovat. Aina se sama fontti, eli kaunokirjoituksella joku mietelause. Sitten ne on aina tatskattu joko rintaan, kylkeen tai käsivarteen. Plussat vielä jos kertoo miten tällä tatuoinnilla on joku merkitys.Onkohan täällä mainittu nämä koukeroiset elämänohjetatuoinnit. Carpe diem, Livelovelaughit ja mitä vittuja niitä nyt onkaan. Syö, juo ja nussi. Junttia kaikki tyynni.
Mainuttu on, mutta ei tarpeeksi montaa kertaa. Sen verran kamalia ovat. Aina se sama fontti, eli kaunokirjoituksella joku mietelause. Sitten ne on aina tatskattu joko rintaan, kylkeen tai käsivarteen. Plussat vielä jos kertoo miten tällä tatuoinnilla on joku merkitys.
Parhaimmillaan nuo tatuoinnit ovat jollain läskillä vanhalla rouvalla kädessä, joka lerpattaa kunnolla. Miten siihen saa edes niitä kiinatatuointeja tikattua. Samoten tribaalit ovat erittäin juntteja, eivät näytä millään, mutta silti pitää joku laittaa. Joskus tullut vastaan facebookissa jotain mietelauseita, "When somebody ask what your tattoo means, I tell I fucking wanted it so I get it", erittäin juntti jo asenteena. Eikä kyllä avaudu miksi joku haluaa sellaisen.
Ehkä kuitenkin junttimaisinta on tatuoida päähänsä jotain, toisaalta hyvä keino merkata itsensä idiootiksi, mitä tällaiset päätatuoidut poikkeuksetta ovat.
Olen varma, että kuvailemiasi tutkimuksia on olemassa. En ole varma ovatko ne valideja tai oikeassa. En tiedä onko alkoholin kohtuukäytöllä negatiivisia vai positiivisia vaikutuksia terveyteen, mutta kohtalaisen selvää on se, etteivät ne ole kovin suuria kumpaankaan suuntaan. Tarkoituksenani oli antaa esimerkkejä mahdollisista pointeista keskusteluun, eikä suinkaan perustella omaa alkoholinkäyttöäni. Olisi törkeää valehtelua väittää että miettisin sekuntiakaan joitain flavonoideja ottaessani kuppia. Kuten siinä Jarlan sarjiksessa, en nauti alkoholia uskonnollisista enkä terveydellisistä syistä vaan ihan muista syistä.@Varis
Oletko kuullut, että tutkimukset tietynlaisen alkoholinkäytön terveysvaikutuksista on käytännössä kaikki kumottu.
Jos esittää henkilökohtaisen kysymyksen ja suuttuu, kun vastaus on kiertelevä niin sitten on kyllä urpo ja urpojen mielipiteistä ei tarvitse välittää. Minun tuttavapiirissäni syyt ovat paljon useammin ihan järkiperusteisia, eivätkä arkoihin henkilökohtaisiin aiheisiin liittyviä, jotta riskejä uskaltaa ottaa. Harvassapa ovat muutenkin ne puheenaiheet jotka eivät kenellekään ole arkoja. Useammin olen saanut kiusallisia tilanteita aikaan kanssakeskustelijan perheestä kysyttäessä kuin siitä, mikseivät he juo alkoholia.@Varis
On suuri vaara, että vastauksen välttely tai vastaamasta kieltäytyminen koetaan negatiiviseksi, eikö niin?
Miksi kukaan viettäisi aikaa sellaisissa juhlissa, joissa muiden kanssa keskusteleminen ei ole mielekästä? Se ei ole junttia, mutta muuten vähän tyhmää.Sitä paitsi se "hyvä keskustelu" jonka toinen osapuoli on hilpeästi tunnelmissa ja toinen keskushermoston, aistien ja tunne-elämän kannalta normaalivireessä, ei ehkä ole kovin hyvä keskustelu.
Esimerkiksi töiden puolesta tällaisia saattaa olla, joillain useammin kuin toisilla. Onhan se vähän tyhmää, mutta pakkohan se on jollakin elää.Miksi kukaan viettäisi aikaa sellaisissa juhlissa, joissa muiden kanssa keskusteleminen ei ole mielekästä? Se ei ole junttia, mutta muuten vähän tyhmää.
Miksi kukaan viettäisi aikaa sellaisissa juhlissa, joissa muiden kanssa keskusteleminen ei ole mielekästä? Se ei ole junttia, mutta muuten vähän tyhmää.
Sama kahvin kanssa. Oikeasti. Olen monessa työpaikassa nuorempana joutunut perustelemaan miksi en juo kahvia. Junttimaista kun kaikkien pitäis juoda kahvia.
No mutta toihan on mallisuoritus kyseisessä tilanteessa. Voisin kuvitella, että niiden muutaman kaljan verran työ/pelikavereiden kanssa on ihan hauska kuitenkin jutella. Esimerkiksi siihen kohtaa voisi mahtua yksi absolutismikeskustelu, mutta ilmeisesti se asia on niissä piireissä jo käsitelty eli ei sitäkään ongelmaa. Olet hoitanut asiasi hienosti.En halua henkilökohtaisen antivalintani vuoksi jäädä pois esimerkiksi työpaikan pikkujouluista tai joukkueen yhteisestä illanvietosta. Esimerkiksi siksi.
Poistun kuitenkin ajoissa, siinä vaiheessa kun oletan että kohta ensimmäinen sammaltaa ja vittuilu ei ole enää hyväntahtoista.
Minä juon nyt kahvia. Viinaa en nauti. En polta. Käytä huumeita. Kyllä on tylsää. No ei valitettavasti ole. Jokaiselle sopii omansa, mulle sopii niinku tää.