Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.
Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.
Tietysti siellä on näitä eksoottisia hierojia ja tissibaareja kaikessa junttimaisuudessaan reilusti, vaikka en noissa paikoissa viihdy, niin kaltaiselleni maalaiselle paikka tuntuu kyllä todella mukavalle. Hyviä ravintoloita ja olutkin on halpaa. Yleensä kun pidempiä aikoja duunihommissa olen, niin tulee serkun kanssa Kalliossa "pyörittyä". Serkku kuitenkin väittelemässä tohtoriksi yhteiskuntatieteistä Helsingin yliopistossa, joten tietyllä tapaa ajattelen itseäni näin AMK pohjalta jo hieman juntimmaksi.
Ja ihan jo pelkästään katsomalla hiukan meininkiä Kalliossa, huomaa äkkiä, että paikka ole junttia nähnytkään verrattuna esim. Mänttään, Jämsänkoskeen, Uuteenkaupunkiin tai Ouluun. Toki sielläkin juntteja varmasti reilusti on.
Jollei vuokrien hinnat olisi pilvissä, niin voisin aivan hyvin Kalliossa asustellakin. Ainahan sinne yksi sekopää lisää mahtuu, vai?
Miten itse käsitän junttiuden, Kalliolla ei ole mitään yhteistä sen asian kanssa. Ilman Kalliota Helsinki olisi vain yksi suomalainen kaupunki muiden joukossa, Kalliollinen Helsinki on oikea city verrattuna vaikka Tampereeseen. (Tai vaikka jotain Espoota ei oikeastaan pitäisi edes laskea kaupungiksi)Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.
Täällä muistaakseni Anttilan alennuksilla käyneet haukuttiin junteiksi joten tässä ilmoittaudun juntiksi. 600 euron vaatekaappi 120 eurolla. Toki siihen voi lisätä työtunnit koska purkamiseen meni jonkin verran aikaa sillä kyseessä oli näytekappale. Virheettömässä kunnossa kuitenkin.
Turussa, Aurajokirannassa on kesäisin (olisko tiistai-iltaisin?) moottoripyöräilijöiden kokoontumisajot. Ei siinä mitään, moottoripyöräily on varmasti hieno harrastus aiheesta kiinnostuneille. En kuitenkaan oikein tiedä, vituttaako vai huvittaako enemmän nämä myöhäiskeski-ikäänsä elävät spedet, jotka tulevat upouusilla Harrikoillaan ja kokonahka-asuissaan rantaan patsastelemaan ja esittämään näennäiskovista. Junteimpia ovat nää merkonomit, jotka kantavat jotain suoraan rosvojengeiltä kopioituja kerholiivejä päällään ja ovat olevinaan niin saatanan äijää. Ei vaan ymmärrä tollasta pätemisen tarvetta.
Corona MC Club | Since 1963
Onhan tässä maassa ollut prätkäjengejä ennenkuin täällä on noista prosenttijengeistä tiedetty mitään. Tiedän monia kerhoja joilla on liivit ja tunnukset ja ne saa vasta kun on ollut prospectina ja osoittanut että on kelpo jäsen kerhoon. Ja eivät siis ole noita prosenttijengejä vaan ihan tavallisia motoristeja.
No toi liivitouhu tunnuksineen on kuitenkin lähtöisin Helvetin Enkeleiltä, joka perustettiin Jenkeissä joskus 1940-luvun lopulla. Meininki on täysin sieltä kopioitu, oli kyseessä sitten prosenttijengi tai lakia kunnioittava porukka. Silti on äärimmäisen junttia keski-ikäisille paksumahoille tepastella nahkaliiveissään ja -housuissaan todistelemassa lähinnä itselleen omaa "kapinallisuuttaan" uudenkarhean Harrikan kera.
Mukava kuulla että viihdyt täällä. Mä en tässä valtiossa voisi asua missään muualla. Toi junttius on ehkä sitä, että ei täältä minnekään lähdetä, ollaan vaan, kuulemma joku käynyt joskus Rautatientorilla, ja kylähullutkin on omasta takaa. Yhteisöllinen paikka, hyvää junttiutta.
Siellä se yhteisöllisyys ei näy "juntteutena" kuten maalla. Maalla jos huomataan, että olet muualta niin kyräillään ja suhtaudutaan epäillen. Kalliossa huomannut, että monessa paikassa kun menee tiskille niin ohjaavat pöytään ja pistävät "piikkiin". Samaan aikaan monille paikallisille tätä "etua" ei suoda, kun katseli menoa.
Siellä se yhteisöllisyys ei näy "juntteutena" kuten maalla. Maalla jos huomataan, että olet muualta niin kyräillään ja suhtaudutaan epäillen. Kalliossa huomannut, että monessa paikassa kun menee tiskille niin ohjaavat pöytään ja pistävät "piikkiin". Samaan aikaan monille paikallisille tätä "etua" ei suoda, kun katseli menoa.
Muutoinkin mielestäni Helsinkiläisten ylimielisyys on ihan huhua, itse aina saanut siellä hyvää palvelua ja kaikki pirun ystävällisiä, vaikka varmasti huomaavat, että en paikallinen ole. Joskus kyllä yllättänyt, kun tulevat englantia puhumaan, johon minä kohteliaasti keski-suomalaisittain vastaan suomea osaavani.
Ehkä kuitenkin junttimaisinta on tatuoida päähänsä jotain, toisaalta hyvä keino merkata itsensä idiootiksi, mitä tällaiset päätatuoidut poikkeuksetta ovat.
Täällä myöskin toinen juntti joka ei juo kahvia. Toki kyllä varmasti itsekin ihmettelisin jos kahvia joisin, että miksei joku toinen juo. Mutta kun sitä ei juo niin se on niin helppo perustella. Tai helppo ja helppo, oma syyni on että se maistuu pahalta ja miksipä tuon sitten aloittaisi kun ei siitä hyötyäkään oikein ole. Varmasti jokainen ihminen jonka kanssa on vähänkin pidempään ollut tekemisissä, on kysynyt tätä. Olen toisaalta vasta parikymppinen, mutta miksi sitä koskaan edes aloittaisi?Sama kahvin kanssa. Oikeasti. Olen monessa työpaikassa nuorempana joutunut perustelemaan miksi en juo kahvia. Junttimaista kun kaikkien pitäis juoda kahvia.
...
Kalliossahan on vaikka minkälaista viheltäjää. 2-3 viikkoa sitten mulla oli sattuneesta syystä (kuvattiin semmosta viteota) hieman erikoinen asuste ylläni ja olin vähän, että mitähän jengi kelaa. No, ei ne ees huomannu. Hieman jopa vitutti kun ei kukaan katellu perään.
Mukava kuulla että viihdyt täällä. Mä en tässä valtiossa voisi asua missään muualla. Toi junttius on ehkä sitä, että ei täältä minnekään lähdetä, ollaan vaan, kuulemma joku käynyt joskus Rautatientorilla, ja kylähullutkin on omasta takaa.
Ilman Kalliota Helsinki olisi vain yksi suomalainen kaupunki muiden joukossa, Kalliollinen Helsinki on oikea city verrattuna vaikka Tampereeseen. (Tai vaikka jotain Espoota ei oikeastaan pitäisi edes laskea kaupungiksi)