Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 621 187
  • 13 543
Juuri näin. Naurattaa myös ihmiset, jotka ei pidä alkoholin mausta, mutta juo silti tullakseen humalaan.

Ajatus siitä, että alkoholin juominen olisi perusteltavissa. Tai ok, joustan.
Kysyä toiselta henkilöltä, miksi tämä EI juo.

Ajatus siitä, että alkoholin juominen tarkoittaa ainoastaan humalahakuista juomista.

Jim Jefferies - I love drinking - YouTube
 

Flameberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, tässähän joudutaan pian hyvin vaikeasti jäsentyvien ykkös- ja kakkospesäkysymystenkin äärelle... Hankalaa. Joku kitupiikki voi tietysti viedä kukkia vaimolle, saada tältä pesää, napata saman kukkakimpun kainaloon ja kiikuttaa sen rakastajattarelle (tai mitä kiliä nyt ikinä käykin toisaalla sysimässä). Muuta vaihtoehtoa en oikeastaan näe.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kysyä toiselta henkilöltä, miksi tämä EI juo.
Tätä muuten kuulee usein kritisoitavan. Miksi ei olisi ok kysyä?

Mun mielestä juomattomuus on paljon mielenkiintoisempi päätös kuin juominen ja siksi syyt sen takana kiinnostavat. Syy voi liittyä vaikka huonoihin kokemuksiin, suvussa liikkuviin sairauksiin tai ihan vakaumukselliseen päätökseen ja kaikki nämä ovat asioita, joiden tietäminen auttaa tuntemaan itse henkilöä. Jos kysymykseen ei halua vastata, niin sitten voi sanoa vaan että mielummin ei puhuisi asiasta ja homman luulisi olevan sillä selvä.

Minua vähän ärsyttää uusien tuttavuuksien jatkuvat kyselyt pituudestani, mutta ymmärrän kyllä täysin miksi sitä kysellään. Melkein kahdessa metrissä huiteleminen on aika näkyvä ja kohtuu harvinainen ominaisuus, joten siihen kiinnittää huomiota. Samaten vesilinjalla oleva juhlavieras kosteissa kemuissa osuu silmään ja herättää mielenkiintoa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkohan täällä mainittu nämä koukeroiset elämänohjetatuoinnit. Carpe diem, Livelovelaughit ja mitä vittuja niitä nyt onkaan. Syö, juo ja nussi. Junttia kaikki tyynni.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan täällä mainittu nämä koukeroiset elämänohjetatuoinnit. Carpe diem, Livelovelaughit ja mitä vittuja niitä nyt onkaan. Syö, juo ja nussi. Junttia kaikki tyynni.
Nämä on kyllä aivan saatanan junttia ja jättää aikamoisen white trash-maun käyttäjästä.
Naisilta löytyy usein rinnan yläpuolelta ja teksti on juuri tasoa livelovelaugh halvimman näköisellä fontilla.
Toinen on myös joku kiinaksi tai japaniksi kirjoitettu teksti, kato vähän erilaisuutta!
Yhdellä puolitutulla on kädessä oma nimi arabiaksi. Ei minkäänlaista sukujuurta tai yhteyttä alueeseen tai kieleen, mutta kun coolia! Joo, ei.

Aikanaan olin kesätöissä varastolla ja siellä oli yhdellä tyypillä hauiksen sisäpuolelle tatuoitu "Never give up" yllättäen vitun halvalla fontilla.
Hauskinta oli se, että tyyppi valitti aivan kaikesta kun ei jaksa/kiinnosta ja kaikki on perseestä.
Never give up!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niin, tässähän joudutaan pian hyvin vaikeasti jäsentyvien ykkös- ja kakkospesäkysymystenkin äärelle... Hankalaa. Joku kitupiikki voi tietysti viedä kukkia vaimolle, saada tältä pesää, napata saman kukkakimpun kainaloon ja kiikuttaa sen rakastajattarelle (tai mitä kiliä nyt ikinä käykin toisaalla sysimässä). Muuta vaihtoehtoa en oikeastaan näe.
Jos vie kimpun kilille niin kannattaa varmistaa ettei kyseessä ole myrkyllinen, piikikäs, tai pahanmakuinen lajitelma.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tätä muuten kuulee usein kritisoitavan. Miksi ei olisi ok kysyä?

Mun mielestä juomattomuus on paljon mielenkiintoisempi päätös kuin juominen ja siksi syyt sen takana kiinnostavat. Syy voi liittyä vaikka huonoihin kokemuksiin, suvussa liikkuviin sairauksiin tai ihan vakaumukselliseen päätökseen ja kaikki nämä ovat asioita, joiden tietäminen auttaa tuntemaan itse henkilöä. Jos kysymykseen ei halua vastata, niin sitten voi sanoa vaan että mielummin ei puhuisi asiasta ja homman luulisi olevan sillä selvä.

Minua vähän ärsyttää uusien tuttavuuksien jatkuvat kyselyt pituudestani, mutta ymmärrän kyllä täysin miksi sitä kysellään. Melkein kahdessa metrissä huiteleminen on aika näkyvä ja kohtuu harvinainen ominaisuus, joten siihen kiinnittää huomiota. Samaten vesilinjalla oleva juhlavieras kosteissa kemuissa osuu silmään ja herättää mielenkiintoa.

Itselleni ensisijaisin syy absolutismiini on, etten pysty perustelemaan alkoholin käyttöä missään valossa epätyhmäksi. Olisi hiukan tunnelmaa häiritsevää täräyttää tällainen vastaus kysyjän kasvoille tilanteessa, jossa muu seurue nauttii sinällään ihan sivistyneesti noin kolmansia oluitaan.
Voisin tietysti vastata, että olen päättänyt etten juo tänään. Eipä muita päiviä koskevia päätöksiä kannata välttämättä niin hinkatakaan. Tänään on joka päivä.

Lisäksi juomattomuus ei ole päätös. Juominen on päätös. Juon juuri kahvia. Jos en olisi päättänyt juoda, en joisi. Ymmärrätkö ajatuksen?

No, monimutkaisemmin: Juonko vai en? Mitkä ovat vaihtoehtojen uhkat ja mahdollisuudet? Mahtavatko ne mahdollisuudet olla lähinnä mainoskuvaajien luoma visio? En tiedä kun ei ole kokemusta. Uhkat? Suomi on täynnä juoppoja, enkä minä ole heitä pätkääkään parempi tai vahvempi yksilö. Ainoa varma suoja on abdolutismi. Jos siitä luovun, se luopuminen on lopullista. Voin pitää maalin tyhjänä pelin loppuun, mutta nollapeli on mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Juuri näin. Naurattaa myös ihmiset, jotka ei pidä alkoholin mausta, mutta juo silti tullakseen humalaan.
Eipä alkoholistia kauheasti kiinnosta se maku, vaan vaikutus.
 

julle-jr

Jäsen
No, monimutkaisemmin: Juonko vai en? Mitkä ovat vaihtoehtojen uhkat ja mahdollisuudet? Mahtavatko ne mahdollisuudet olla lähinnä mainoskuvaajien luoma visio? En tiedä kun ei ole kokemusta. Uhkat? Suomi on täynnä juoppoja, enkä minä ole heitä pätkääkään parempi tai vahvempi yksilö. Ainoa varma suoja on abdolutismi. Jos siitä luovun, se luopuminen on lopullista. Voin pitää maalin tyhjänä pelin loppuun, mutta nollapeli on mennyt.
Mielestäni tuo on hyvä perustelu. Alkoholi on kuitenkin vaarallisuudeltaan ja riippuvuuspotentiaaliltaan yksi vahvimmista huumeista*. Minkä tahansa huumeen pelkkä testaaminenkin voi (pienehköllä todennäköisyydellä kai) johtaa koukkuun. Jos ei testaa, ei koukutu. Minä olen aina ihmetellyt puhetta, että alkoholismi ei olisi itse aiheutettu sairaus tms. Se pitää paikkansa ainoastaan siinä tapauksessa, että joku on väkisin juottanut sinulle. Muuten jokainen itse päättää ottaa sen ensimmäisen annoksen alkoholia tai muuta huumetta.

Itse toki olen ottanut näitä riskejä ja testannut mielenkiinnosta erilaisia päihteitä ja on niiden vaikutuksen alla tullut saatua pääsääntöisesti erittäin hyviä kokemuksia. Alkoholista ovat peräisin ehkä ne huonoimmat, mikä nyt sinänsä ei ole ihme kun siitä menee niin sekaisin helposti. Ei pitäisi kai mitään sanoa varmaksi, mutta tällä hetkellä kuitenkin tuntuu lähes mahdottomalta, että voisin repsahtaa alkoholistiksi tai muuksi narkkariksi, kun päihtyminen ei enää tässä elämänvaiheessa sanottavasti kiinnosta.

Alkoholijuomat sen sijaan mm. maun takia kiinnostavat edelleen paljon, joten absolutismia en näe tarkoituksenmukaiseksi valinnaksi itselleni, koska pidän ajoittaisesta elämästä nauttimisesta. Ja monet juomat ovat myös olennainen osa monia arvostamiani ja minulle tärkeitä ruokakulttuureita ja -kokemuksia. Kuitenkin minulle olisi voinut käydä toisinkin, eli saattaisin olla esimerkiksi alkoholisti. Ymmärrän siis hyvin myös tuon riskiä karttavan lähestymistavan.

*) Linkit ensimmäisessä kappaleessa esitetyn väitteen perusteluihin
Päihde – Wikipedia
Riippuvuutta aiheuttavien aineiden vertailu - Alkoholi, tupakka ja riippuvuudet - THL
Interaktiivinen grafiikka: Nämä ovat maailman vaarallisimmat huumeet – yllättävä aine ykkösenä - Rikos - Uutiset - MTV.fi
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nightwishin fanittaminen. Metrolehden kannessa on Holopaisen pärstä. Se valkoparta on ihan samaa sarjaa. Aikuiset miehet elää jossain satumaailmassa. Varmaan leikkivätkin my little ponyilla. Tui tui noita-akka lentää luudalla huhuu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nightwishin fanittaminen. Metrolehden kannessa on Holopaisen pärstä. Se valkoparta on ihan samaa sarjaa. Aikuiset miehet elää jossain satumaailmassa. Varmaan leikkivätkin my little ponyilla. Tui tui noita-akka lentää luudalla huhuu.
Ei saatana tää kyllä sinetöi asemani junttina.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Itselleni ensisijaisin syy absolutismiini on, etten pysty perustelemaan alkoholin käyttöä missään valossa epätyhmäksi. Olisi hiukan tunnelmaa häiritsevää täräyttää tällainen vastaus kysyjän kasvoille tilanteessa, jossa muu seurue nauttii sinällään ihan sivistyneesti noin kolmansia oluitaan.
Vastauksesi olisi snadisti junttimainen, mutta aivan hyväksyttävä. Mitäs kysyivät. Parhaimmillaan tuosta voi kehittyä ihan hyväkin keskustelu, kun sivistynyt juoppo mainitsee "epätyhmiksi" puoliksi kohtuukäytön terveysvaikutukset esimerkiksi viinin kohdalla, yllä mainitun lentopelkocasen tai vaikka saavutuksen/merkkipäivän juhlistamisen lasillisilla vähän hienompaa skumppaa. Omia suosikkijuomiani ovat hyvät oluet, enkä oikein osaa nähdä päätöstäni ruokajuoman valinnassa kovin tyhmänä, vaikka se välillä onkin kaljaa. Mielipiteitähän nämä vain ovat.
Lisäksi juomattomuus ei ole päätös. Juominen on päätös. Juon juuri kahvia. Jos en olisi päättänyt juoda, en joisi. Ymmärrätkö ajatuksen?
Joojoo. Elämme kuitenkin yhteiskunnassa, jossa aikuisille alkohoholinkäyttö on yleisempää kuin siitä pidättäytyminen. Muutaman ottaminen silloin tällöin on normi, mutta vaatii jonkinnäköisen vahvan näkemyksen, ts. päätöksen, moisista normeista poikkeamiseen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onkohan täällä mainittu nämä koukeroiset elämänohjetatuoinnit. Carpe diem, Livelovelaughit ja mitä vittuja niitä nyt onkaan. Syö, juo ja nussi. Junttia kaikki tyynni.
Mainuttu on, mutta ei tarpeeksi montaa kertaa. Sen verran kamalia ovat. Aina se sama fontti, eli kaunokirjoituksella joku mietelause. Sitten ne on aina tatskattu joko rintaan, kylkeen tai käsivarteen. Plussat vielä jos kertoo miten tällä tatuoinnilla on joku merkitys.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tatuoidut absolutisti-juntit ovat junttimaisinta mitä tiedän.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mainuttu on, mutta ei tarpeeksi montaa kertaa. Sen verran kamalia ovat. Aina se sama fontti, eli kaunokirjoituksella joku mietelause. Sitten ne on aina tatskattu joko rintaan, kylkeen tai käsivarteen. Plussat vielä jos kertoo miten tällä tatuoinnilla on joku merkitys.

Parhaimmillaan nuo tatuoinnit ovat jollain läskillä vanhalla rouvalla kädessä, joka lerpattaa kunnolla. Miten siihen saa edes niitä kiinatatuointeja tikattua. Samoten tribaalit ovat erittäin juntteja, eivät näytä millään, mutta silti pitää joku laittaa. Joskus tullut vastaan facebookissa jotain mietelauseita, "When somebody ask what your tattoo means, I tell I fucking wanted it so I get it", erittäin juntti jo asenteena. Eikä kyllä avaudu miksi joku haluaa sellaisen.

Ehkä kuitenkin junttimaisinta on tatuoida päähänsä jotain, toisaalta hyvä keino merkata itsensä idiootiksi, mitä tällaiset päätatuoidut poikkeuksetta ovat.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Varis

Oletko kuullut, että tutkimukset tietynlaisen alkoholinkäytön terveysvaikutuksista on käytännössä kaikki kumottu.

Kun absolutistivertailuryhmästä karsitaan entiset deekut pois, terveyseroja ei, hupsista vaan, enää olekaan. Sitten on joku täsmä hyöty pienestä määrästä alkoholia jollekin täsmäelintoiminnolle. Kertomatta jää, että sama aiheuttaakin haittaa jollekin toiselle elintoiminnolle, ja että ne hyödyt ovat luokkaa "saavutettavissa yhdellä kyykkyyn-ylös liikkeellä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Parhaimmillaan nuo tatuoinnit ovat jollain läskillä vanhalla rouvalla kädessä, joka lerpattaa kunnolla. Miten siihen saa edes niitä kiinatatuointeja tikattua. Samoten tribaalit ovat erittäin juntteja, eivät näytä millään, mutta silti pitää joku laittaa. Joskus tullut vastaan facebookissa jotain mietelauseita, "When somebody ask what your tattoo means, I tell I fucking wanted it so I get it", erittäin juntti jo asenteena. Eikä kyllä avaudu miksi joku haluaa sellaisen.

Ehkä kuitenkin junttimaisinta on tatuoida päähänsä jotain, toisaalta hyvä keino merkata itsensä idiootiksi, mitä tällaiset päätatuoidut poikkeuksetta ovat.

Olen tainnut ennenkin kertoa, mutta jossain täällä Lahdessa kai on tatuointi, joka juhlistaa Pelicansin hopeaa. Hopeaa.

Olen nähnyt tatuoinnista vain kuvan. Tekisi mieleni kysyä, millainen suunnitelma kaverilla on Pelicansin mestaruuden varalle.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
@Varis
Oletko kuullut, että tutkimukset tietynlaisen alkoholinkäytön terveysvaikutuksista on käytännössä kaikki kumottu.
Olen varma, että kuvailemiasi tutkimuksia on olemassa. En ole varma ovatko ne valideja tai oikeassa. En tiedä onko alkoholin kohtuukäytöllä negatiivisia vai positiivisia vaikutuksia terveyteen, mutta kohtalaisen selvää on se, etteivät ne ole kovin suuria kumpaankaan suuntaan. Tarkoituksenani oli antaa esimerkkejä mahdollisista pointeista keskusteluun, eikä suinkaan perustella omaa alkoholinkäyttöäni. Olisi törkeää valehtelua väittää että miettisin sekuntiakaan joitain flavonoideja ottaessani kuppia. Kuten siinä Jarlan sarjiksessa, en nauti alkoholia uskonnollisista enkä terveydellisistä syistä vaan ihan muista syistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
@Varis
Absolutismin syyt ovat hyvin monenkirjavat ja usein vahvasti henkilökohtaisimmille elämänalueille osuvia. On erittäin suuri vaara että vastaus joko ei sovi sen hetkiseen sosiaaliseen tilanteeseen, tai on tilanteeseen nähden liian arka. No, koska kysyjä on hyväntahtoisessa, maailmaa syleilevässä nosteessa, hän ei ehkä hahmota että keskustelukumppani ei halua esille omaa tai omaisen alkoholismia, omaa uskonnollisuuttaan, paljastaa olevansa raskaana tai olevansa kaltaiseni safety first-ilonpilaaja tms... On suuri vaara, että vastauksen välttely tai vastaamasta kieltäytyminen koetaan negatiiviseksi, eikö niin?

Sitä paitsi se "hyvä keskustelu" jonka toinen osapuoli on hilpeästi tunnelmissa ja toinen keskushermoston, aistien ja tunne-elämän kannalta normaalivireessä, ei ehkä ole kovin hyvä keskustelu.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
@Varis
On suuri vaara, että vastauksen välttely tai vastaamasta kieltäytyminen koetaan negatiiviseksi, eikö niin?
Jos esittää henkilökohtaisen kysymyksen ja suuttuu, kun vastaus on kiertelevä niin sitten on kyllä urpo ja urpojen mielipiteistä ei tarvitse välittää. Minun tuttavapiirissäni syyt ovat paljon useammin ihan järkiperusteisia, eivätkä arkoihin henkilökohtaisiin aiheisiin liittyviä, jotta riskejä uskaltaa ottaa. Harvassapa ovat muutenkin ne puheenaiheet jotka eivät kenellekään ole arkoja. Useammin olen saanut kiusallisia tilanteita aikaan kanssakeskustelijan perheestä kysyttäessä kuin siitä, mikseivät he juo alkoholia.

Sitä paitsi se "hyvä keskustelu" jonka toinen osapuoli on hilpeästi tunnelmissa ja toinen keskushermoston, aistien ja tunne-elämän kannalta normaalivireessä, ei ehkä ole kovin hyvä keskustelu.
Miksi kukaan viettäisi aikaa sellaisissa juhlissa, joissa muiden kanssa keskusteleminen ei ole mielekästä? Se ei ole junttia, mutta muuten vähän tyhmää.
 

Nick Neim

Jäsen
Miksi kukaan viettäisi aikaa sellaisissa juhlissa, joissa muiden kanssa keskusteleminen ei ole mielekästä? Se ei ole junttia, mutta muuten vähän tyhmää.
Esimerkiksi töiden puolesta tällaisia saattaa olla, joillain useammin kuin toisilla. Onhan se vähän tyhmää, mutta pakkohan se on jollakin elää.

Ja no tarkemmin kun miettii, niin aika moni välttelee omia tai puolisoiden sukujuhlia, joten eipä tuo nyt niin epätavallista ole. Eipä elämässä aina saa tehdä sitä mitä haluaa, jollei ole @pettter.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös