Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 618 485
  • 13 543
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Miksi kukaan viettäisi aikaa sellaisissa juhlissa, joissa muiden kanssa keskusteleminen ei ole mielekästä? Se ei ole junttia, mutta muuten vähän tyhmää.

En halua henkilökohtaisen antivalintani vuoksi jäädä pois esimerkiksi työpaikan pikkujouluista tai joukkueen yhteisestä illanvietosta. Esimerkiksi siksi.
Poistun kuitenkin ajoissa, siinä vaiheessa kun oletan että kohta ensimmäinen sammaltaa ja vittuilu ei ole enää hyväntahtoista.

Nämä ovat siis yhteisöitä, joissa absolutismini on kohtalaisen tunnettua ja josta voisi keskustella myös ns. tasapuolisessa tilanteessa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sama kahvin kanssa. Oikeasti. Olen monessa työpaikassa nuorempana joutunut perustelemaan miksi en juo kahvia. Junttimaista kun kaikkien pitäis juoda kahvia.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sama kahvin kanssa. Oikeasti. Olen monessa työpaikassa nuorempana joutunut perustelemaan miksi en juo kahvia. Junttimaista kun kaikkien pitäis juoda kahvia.

Varmasti näin. Lisäksi kumpaakin genreä yhdistää se, että siitä on nostettu esille "vähän fiinimpiä" nauttimisen muotoja jotka valtaavatkin alaa kaiken aikaa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
En halua henkilökohtaisen antivalintani vuoksi jäädä pois esimerkiksi työpaikan pikkujouluista tai joukkueen yhteisestä illanvietosta. Esimerkiksi siksi.
Poistun kuitenkin ajoissa, siinä vaiheessa kun oletan että kohta ensimmäinen sammaltaa ja vittuilu ei ole enää hyväntahtoista.
No mutta toihan on mallisuoritus kyseisessä tilanteessa. Voisin kuvitella, että niiden muutaman kaljan verran työ/pelikavereiden kanssa on ihan hauska kuitenkin jutella. Esimerkiksi siihen kohtaa voisi mahtua yksi absolutismikeskustelu, mutta ilmeisesti se asia on niissä piireissä jo käsitelty eli ei sitäkään ongelmaa. Olet hoitanut asiasi hienosti.

Toi kahvinjuonnista kysely on jo ihan eri tavalla junttia, koska siihen ei edes voi olla mitään kovin mielenkiintoista vastausta. Vaihtoehtoja juomattomuudelle on paha maku tai kofeiinin vaikutukset. Ei tule hyvää keskustelua niistä.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Niin junttia on mielestäni se, että jos et tee niinkuin suurin osa, eli juo viinaa tai kahvia, niin joudut jossain vaiheessa perustelemaan omia valintojasi. Näin se vaan menee tässä oluen, koskenkorvan ja kahvin yhteiskunnassa. Silti rakastan tätä yhteiskuntaa, koska pohjimmiltamme me olemme hyväntahtoisia hölmöjä, emmekä yleensä tarkoita uteluillamme pahaa. Voikaa siis hyvin kaikki.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minä juon nyt kahvia. Viinaa en nauti. En polta. Käytä huumeita. Kyllä on tylsää. No ei valitettavasti ole. Jokaiselle sopii omansa, mulle sopii niinku tää.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Minä juon nyt kahvia. Viinaa en nauti. En polta. Käytä huumeita. Kyllä on tylsää. No ei valitettavasti ole. Jokaiselle sopii omansa, mulle sopii niinku tää.

Vide ku kaikki hiffais tän saman. Eli mikä sopii minulle on fine ja mikä sopii toisille on fine niille. Ei niistä tarvii lähtee vääntää. Jokainen tavallaan. Mutta ei se mene niin tässä täsäpäistäisevässä yhteiskunnassa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.

Tietysti siellä on näitä eksoottisia hierojia ja tissibaareja kaikessa junttimaisuudessaan reilusti, vaikka en noissa paikoissa viihdy, niin kaltaiselleni maalaiselle paikka tuntuu kyllä todella mukavalle. Hyviä ravintoloita ja olutkin on halpaa. Yleensä kun pidempiä aikoja duunihommissa olen, niin tulee serkun kanssa Kalliossa "pyörittyä". Serkku kuitenkin väittelemässä tohtoriksi yhteiskuntatieteistä Helsingin yliopistossa, joten tietyllä tapaa ajattelen itseäni näin AMK pohjalta jo hieman juntimmaksi.

Ja ihan jo pelkästään katsomalla hiukan meininkiä Kalliossa, huomaa äkkiä, että paikka ole junttia nähnytkään verrattuna esim. Mänttään, Jämsänkoskeen, Uuteenkaupunkiin tai Ouluun. Toki sielläkin juntteja varmasti reilusti on.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tietysti siellä on näitä eksoottisia hierojia ja tissibaareja kaikessa junttimaisuudessaan reilusti, vaikka en noissa paikoissa viihdy, niin kaltaiselleni maalaiselle paikka tuntuu kyllä todella mukavalle. Hyviä ravintoloita ja olutkin on halpaa. Yleensä kun pidempiä aikoja duunihommissa olen, niin tulee serkun kanssa Kalliossa "pyörittyä". Serkku kuitenkin väittelemässä tohtoriksi yhteiskuntatieteistä Helsingin yliopistossa, joten tietyllä tapaa ajattelen itseäni näin AMK pohjalta jo hieman juntimmaksi.

Ja ihan jo pelkästään katsomalla hiukan meininkiä Kalliossa, huomaa äkkiä, että paikka ole junttia nähnytkään verrattuna esim. Mänttään, Jämsänkoskeen, Uuteenkaupunkiin tai Ouluun. Toki sielläkin juntteja varmasti reilusti on.

Mukava kuulla että viihdyt täällä. Mä en tässä valtiossa voisi asua missään muualla. Toi junttius on ehkä sitä, että ei täältä minnekään lähdetä, ollaan vaan, kuulemma joku käynyt joskus Rautatientorilla, ja kylähullutkin on omasta takaa. Yhteisöllinen paikka, hyvää junttiutta.

Mä oon asunut muutamassa paikassa Suomessa ja hyviä paikkoja ovat olleet, mutta onhan Helsinki mun koti ja erityisesti tää Kallio, jonka erityislaatuisuuden olen vasta myöhemmällä iällä ymmärtänyt.
 

Wolves

Jäsen
Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.

Kävin eilen piipahtamassa ko. kaupunginosassa ja muististani oli ehtinyt jo pyyhkiytyä vuosien takaa monia asioita. Huomasin yllättyväni, miten monennäköistä vipeltäjää Kalliosta löytyy (Propsit sille nuorelle naiselle, joka oli menossa Jane Fondamaisessa jumppa-asussa ilmeisesti (toivottavasti) naamiaisiin)

Jollei vuokrien hinnat olisi pilvissä, niin voisin aivan hyvin Kalliossa asustellakin. Ainahan sinne yksi sekopää lisää mahtuu, vai?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jollei vuokrien hinnat olisi pilvissä, niin voisin aivan hyvin Kalliossa asustellakin. Ainahan sinne yksi sekopää lisää mahtuu, vai?

Jos voin vastata, niin yhdelle sekopäälle on aina tilaa. Suhteilla mekin tää kämppä saatiin edulliseen hintaan. Ja kun ei oo jälkikasvua niin ei tarvii niille tilaa. Kissaa ei voi päästää ulos, kun joku piripää söis sen, paitsi ettei piripää sais kattia kiinni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.
Miten itse käsitän junttiuden, Kalliolla ei ole mitään yhteistä sen asian kanssa. Ilman Kalliota Helsinki olisi vain yksi suomalainen kaupunki muiden joukossa, Kalliollinen Helsinki on oikea city verrattuna vaikka Tampereeseen. (Tai vaikka jotain Espoota ei oikeastaan pitäisi edes laskea kaupungiksi)
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Täällä muistaakseni Anttilan alennuksilla käyneet haukuttiin junteiksi joten tässä ilmoittaudun juntiksi. 600 euron vaatekaappi 120 eurolla. Toki siihen voi lisätä työtunnit koska purkamiseen meni jonkin verran aikaa sillä kyseessä oli näytekappale. Virheettömässä kunnossa kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Täällä muistaakseni Anttilan alennuksilla käyneet haukuttiin junteiksi joten tässä ilmoittaudun juntiksi. 600 euron vaatekaappi 120 eurolla. Toki siihen voi lisätä työtunnit koska purkamiseen meni jonkin verran aikaa sillä kyseessä oli näytekappale. Virheettömässä kunnossa kuitenkin.

Minäkin kävin maanantaina. Tarvitsin kuumemittarin ja olin matkalla siihen viereen työterveyteen. Kuumemittarissa hinnan verottomuus huomioituna oli alennusta noin 30centtiä.
Oikeastin menin sinne, koska pysäköintihallissa 2h kiekolla. Siis myös.

Jonottaessa kassalle mietin ettei ollut kovin intellektuelli ratkaisu kuitenkaan, koska jonottaminen on vaihtoehtoisesti junttia tai stadilaisten arkea. Eli paskaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joku haukkui juntiksi suomalaiset, jotka Tallinnan vanhassa kaupungissa puhuu tarjoilijoille suomea tilatessaan.

Mulle ihan sama puhutaankin siinä FIN vai ENG (tai jopa EST), mutta oli se nyt aika hölmön kuuloista viereisessä pöydässä, kun selkeästi tilaajat ja tarjoilija(t) puhuu suomea, mutta kuitenkin väännetään rallienglantia siinä. Huh.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turussa, Aurajokirannassa on kesäisin (olisko tiistai-iltaisin?) moottoripyöräilijöiden kokoontumisajot. Ei siinä mitään, moottoripyöräily on varmasti hieno harrastus aiheesta kiinnostuneille. En kuitenkaan oikein tiedä, vituttaako vai huvittaako enemmän nämä myöhäiskeski-ikäänsä elävät spedet, jotka tulevat upouusilla Harrikoillaan ja kokonahka-asuissaan rantaan patsastelemaan ja esittämään näennäiskovista. Junteimpia ovat nää merkonomit, jotka kantavat jotain suoraan rosvojengeiltä kopioituja kerholiivejä päällään ja ovat olevinaan niin saatanan äijää. Ei vaan ymmärrä tollasta pätemisen tarvetta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Turussa, Aurajokirannassa on kesäisin (olisko tiistai-iltaisin?) moottoripyöräilijöiden kokoontumisajot. Ei siinä mitään, moottoripyöräily on varmasti hieno harrastus aiheesta kiinnostuneille. En kuitenkaan oikein tiedä, vituttaako vai huvittaako enemmän nämä myöhäiskeski-ikäänsä elävät spedet, jotka tulevat upouusilla Harrikoillaan ja kokonahka-asuissaan rantaan patsastelemaan ja esittämään näennäiskovista. Junteimpia ovat nää merkonomit, jotka kantavat jotain suoraan rosvojengeiltä kopioituja kerholiivejä päällään ja ovat olevinaan niin saatanan äijää. Ei vaan ymmärrä tollasta pätemisen tarvetta.

Corona MC Club | Since 1963

Onhan tässä maassa ollut prätkäjengejä ennenkuin täällä on noista prosenttijengeistä tiedetty mitään. Tiedän monia kerhoja joilla on liivit ja tunnukset ja ne saa vasta kun on ollut prospectina ja osoittanut että on kelpo jäsen kerhoon. Ja eivät siis ole noita prosenttijengejä vaan ihan tavallisia motoristeja.
Ei mitään liivijengiläisiä - Ylöjärven Uutiset
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Corona MC Club | Since 1963

Onhan tässä maassa ollut prätkäjengejä ennenkuin täällä on noista prosenttijengeistä tiedetty mitään. Tiedän monia kerhoja joilla on liivit ja tunnukset ja ne saa vasta kun on ollut prospectina ja osoittanut että on kelpo jäsen kerhoon. Ja eivät siis ole noita prosenttijengejä vaan ihan tavallisia motoristeja.

No toi liivitouhu tunnuksineen on kuitenkin lähtöisin Helvetin Enkeleiltä, joka perustettiin Jenkeissä joskus 1940-luvun lopulla. Meininki on täysin sieltä kopioitu, oli kyseessä sitten prosenttijengi tai lakia kunnioittava porukka. Silti on äärimmäisen junttia keski-ikäisille paksumahoille tepastella nahkaliiveissään ja -housuissaan todistelemassa lähinnä itselleen omaa "kapinallisuuttaan" uudenkarhean Harrikan kera.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
No toi liivitouhu tunnuksineen on kuitenkin lähtöisin Helvetin Enkeleiltä, joka perustettiin Jenkeissä joskus 1940-luvun lopulla. Meininki on täysin sieltä kopioitu, oli kyseessä sitten prosenttijengi tai lakia kunnioittava porukka. Silti on äärimmäisen junttia keski-ikäisille paksumahoille tepastella nahkaliiveissään ja -housuissaan todistelemassa lähinnä itselleen omaa "kapinallisuuttaan" uudenkarhean Harrikan kera.

No eikä ole. Liivijengejä on ollut kauan ennen HA:n perustamista. Salmiakista eli prosenttimerkistä he taas voivat ottaa kunnian itselleen. Aikanaan jonkin kansallisen moottoripyöräyhdistyksen johtohenkilöistä sanoi että vain yksi prosentti moottoripyöräkerhoihin kuuluvista aiheuttaa ongelmia ja rähinöitä. HA otti tästä merkin rintaansa osoittaakseen olevansa osa tätä yhtä prosenttia. Sittemmin muut vähän arveluttavat moottoripyöräkerhot on toimineet samoin. Nykyään HA ei edes pidä tuota merkkiä rinnassaan vaan ovat yrittäneet profiloitua ihmisten silmissä ihan puhtaasti moottoripyöriä harrastavaksi poikakerhoksi.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mukava kuulla että viihdyt täällä. Mä en tässä valtiossa voisi asua missään muualla. Toi junttius on ehkä sitä, että ei täältä minnekään lähdetä, ollaan vaan, kuulemma joku käynyt joskus Rautatientorilla, ja kylähullutkin on omasta takaa. Yhteisöllinen paikka, hyvää junttiutta.

Siellä se yhteisöllisyys ei näy "juntteutena" kuten maalla. Maalla jos huomataan, että olet muualta niin kyräillään ja suhtaudutaan epäillen. Kalliossa huomannut, että monessa paikassa kun menee tiskille niin ohjaavat pöytään ja pistävät "piikkiin". Samaan aikaan monille paikallisille tätä "etua" ei suoda, kun katseli menoa.
Muutoinkin mielestäni Helsinkiläisten ylimielisyys on ihan huhua, itse aina saanut siellä hyvää palvelua ja kaikki pirun ystävällisiä, vaikka varmasti huomaavat, että en paikallinen ole. Joskus kyllä yllättänyt, kun tulevat englantia puhumaan, johon minä kohteliaasti keski-suomalaisittain vastaan suomea osaavani.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siellä se yhteisöllisyys ei näy "juntteutena" kuten maalla. Maalla jos huomataan, että olet muualta niin kyräillään ja suhtaudutaan epäillen. Kalliossa huomannut, että monessa paikassa kun menee tiskille niin ohjaavat pöytään ja pistävät "piikkiin". Samaan aikaan monille paikallisille tätä "etua" ei suoda, kun katseli menoa.

Eli junttius jakaantuu hyvään junttiuteen ja huonoon junttiuteen.

Kalliossahan on vaikka minkälaista viheltäjää. 2-3 viikkoa sitten mulla oli sattuneesta syystä (kuvattiin semmosta viteota) hieman erikoinen asuste ylläni ja olin vähän, että mitähän jengi kelaa. No, ei ne ees huomannu. Hieman jopa vitutti kun ei kukaan katellu perään.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Kerron nyt omista kokemuksistani. eli näin ei ei ole käytäntö suuntaan tai toiseen. Maalla bussi ottaa kyytiin vaikka et ihan pysäkillä olisikaan ja stadissa taas sua ei katota kieroon niin helposti. Plussansa molemmissa. Entisenä b-luokan kansalaisena tykkään kyllä asua maalla kun kiusaukset on vähissä. Mulla ois paljonkin kerrottavaa jos uskaltaisin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Siellä se yhteisöllisyys ei näy "juntteutena" kuten maalla. Maalla jos huomataan, että olet muualta niin kyräillään ja suhtaudutaan epäillen. Kalliossa huomannut, että monessa paikassa kun menee tiskille niin ohjaavat pöytään ja pistävät "piikkiin". Samaan aikaan monille paikallisille tätä "etua" ei suoda, kun katseli menoa.
Muutoinkin mielestäni Helsinkiläisten ylimielisyys on ihan huhua, itse aina saanut siellä hyvää palvelua ja kaikki pirun ystävällisiä, vaikka varmasti huomaavat, että en paikallinen ole. Joskus kyllä yllättänyt, kun tulevat englantia puhumaan, johon minä kohteliaasti keski-suomalaisittain vastaan suomea osaavani.

Aidot stadilaiset ovat vallan rehtiä ja mukavaa porukkaa, ne persereiät on niitä junantuomia jotka kuvittelee olevansa stadilaisia kun ovat siellä jokusen vuoden asuneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös