Jukka Seppänen liigajoukkueen toimitusjohtajana

  • 79 733
  • 656

Kaikuluotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HK Poprad
Tämä nykyinen porukka UTJ ja Seppänen tuntuu olevan niin vietävissä että jotain selkärankaa tuohon touhuun pitäisi saada. Tuolta sitä ainakin löytyisi.

Tästä pisteenä iin päälle:


Kannattaa vielä tarkistaa lausuntoa. Pasi Kaukoranta olisi viimeinen kuolemansuudelma Jyväskylän jääkiekon uskottavuudelle.

Edit: toinenkin linkki lisätty
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Tästä pisteenä iin päälle:


Kannattaa vielä tarkistaa lausuntoa. Pasi Kaukoranta olisi viimeinen kuolemansuudelma Jyväskylän jääkiekon uskottavuudelle.

Edit: toinenkin linkki lisätty

En tiedä sen tarkemmin mitä Kaukoranta nyt on saanut aikaiseksi. Muistan vaan että ei ollut ihan kovin helposti ehkä vietävissä. JYP.ia viedään nyt jotain sellaista päämäärää että jonkun olisi tehtävä stoppi asialle.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen näyttää olevan täysin hukassa ja otteensa menettänyt. Ihan mihin tahansa ryhtyy, niin syntyy vaan tolkunta vahinkoa JYPille. Ei taida olla kuitenkaan toivoa, että itse tajuaisi tämän ja vetäytyisi syrjään.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
En tule enää käymään JYPin peleissä, kunnes Jukka Seppäsestä on päästy eroon, tai hän lopettaa täysin urheilulliseen puoleen puuttumisen. Tämä on lupaus.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Seppänenhän on huhujen mukaan lisäämässä omistusosuuttaan seurasta. Vain luoja tietää mihin se johtaa. Hyvällä johtajalla on aina allaan henkilöitä jotka haastavat johtajan ja tekevät tasaisin väliajoin reality checkin. Mitä samanmielisempää porukkaa ympärille kasataan, sitä varmempi tuho. Toki yhteinen näkemys asioiden hoitamiseen on edellytys, mutta hyvin nopeasti käy niin että ei nähdä enää metsää puilta.
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Koko Suomi nauraa tällä hetkellä Seppäselle ja Viitaselle. Minäkin, ellei itkettäisi niin paljon.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Seppäsen touhu on kuin Kumpulaisen Sepillä aikoinaan, eli armotonta menoa.
Sain juuri rikepisteen pelkän tuubivideon/biisin linkittämisestä, joten en sitä tässä yhteydessä tee (moi Modet), mutta omasta mielestä osuvampi olisi Terveet Kädet ja biisinä "Pissaa ja paskaa".
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Nyt on aivan timanttinen tuo Jukka Seppäsen 15 minuutin haastattelu MTV:n sivuilla. Haastattelija oli tällä kertaa hyvä.

Ainakin itselleni loi uskoa, että tästä suosta noustaan. Pitänee katsoa vielä uudelleen ja toivottavasti tuosta poimitaan myös positiiviset asiat uutiseksi.

Jotain nostoja:
  • Seuran myllerrys on johtunut valmentajanvaihdoksesta, ja siihen liittyvästä epäselvyydestä
  • Potkujen takana muutama syy:
    • Pistekeskiarvo viimeisessä 12 pelissä Rautakorven aikana 1 piste per peli
    • Edistyneet statsit yms. tilastot tukivat sitä, että peli ei tuottanut maalipaikkoja ja pisteet tulivat "superyksilöiden" ja ylivoiman avulla
    • Peli palasi samoihin uomiin kuin viime kaudella, ja sitä ei haluttu, koska sitouduttiin noudattamaan strategiaa
    • Pelilliset, fyysiset ja ilmapiirikohdat - niissä ei pysytty
  • Fanijoukkojen viesti oli "tulkinta" 2h tapaamisen keskusteluista, mutta samat asiat sielläkin käytiin läpi mitä tässä haastattelussa Rautakorven potkuihin liittyen.
  • Kritiikistä yleisesti: "Kritiikki on varmaan aiheellista, kun sitä tulee."
  • Miksi Seppänen kommentoi pelitavallisia asioita: "Olen ollut mukana 25 vuotta ja nähnyt 1600 peliä, näen että minulla on oikeus ja velvollisuus kommentoida sitä."
  • "Oliko Rautakorven palkkaaminen virhe?" Seppänen sanoi, että jälkiviisaus on helppoa ja antoi Rautakorvelle lämpimät kiitokset siitä, että toi organisaatioon takaisin työnteon, harjoittelukulttuurin ja urheilullisuuden ja kehui tätä ammattilaiseksi joka toi hyviä asioita seuraan.
  • Mikko Heiskanen on päävalmentaja tämän kauden loppuun.
  • "Onko jotain huhuja mitä haluat ampua alas?"
    • Nykyisillä valmentajilla ei ollut eropäätöksen osaa tai arpaa.
    • Samoin huhut Hämäläisen palkkaamisesta päävalmentajaksi ennen Rautakorpea ovat "ihan täyttä paskaa."
    • "Huhu, että Mikko Heiskanen on henkilökohtainen Seppäsen myyrä on samaa osastoa. Emme olleet koskaan keskustelleet ennen Heiskasen palkkaamista."
  • "Voisin keventää tunnelmaa sillä, että vaikka on ollut draamaa ja rytinää niin tarkoitus mennä pleijareihin, sen eteen tehdään töitä ja etsitään vahvistuksia jos niitä tarvitaan ja jos on tarjolla."
  • "Minkään näköistä myyntitarkoitusta pelaajista ei ole."
  • "Jos jotain menee pois niin jotain tulee sisään."
  • "Toistaiseksi ollut "Suuria tunteita", keskitytään jatkossa positiivisten tunteiden tuomiseen kannattajille ja kumppaneille ja tehdään työtä sen eteen."
  • Kurssi kääntyy päivittäisellä työnteolla.
  • "Pääomistajat ovat sitoutuneet panostamaan enemmän vaikka raha ei tule liiketaloudelliseesti takaisin."
  • "Tulevaisuus näyttää, olenko tehnyt vääriä päätöksiä ja jos niin on, kannan niistä täyden vastuun."
  • Lopuksi tarkennus 3-5 vuoden päähän pelitavallisista asioista.
  • Urheilutiedettä ja yliopistoa kaupungissa.
  • Oman pelaajatuotannon maksimaalinen hyväksikäyttö, riippumatta pelitavasta.
  • Pyritään luomaan pelaajalle kykyä omaan soveltamiseen.
  • "Pystyykö nykyinen urheilujohto vastaamaan tähän haasteeseen?" "Kyllä."

En ihmettele, jos Seppänen on saanut autoja kaupaksi, koska tuon haastattelun kuultuani uskon taas, että oikeita asioita on tehty ja hommat hoituu.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sain juuri rikepisteen pelkän tuubivideon/biisin linkittämisestä, joten en sitä tässä yhteydessä tee (moi Modet), mutta omasta mielestä osuvampi olisi Terveet Kädet ja biisinä "Pissaa ja paskaa".
Harmi juttu. Eikös biisinkin voi tänne linkittää, jos sillä on selkeä yhteys ketjun aiheeseen? Hyvä tietenkin olisi aina että ainakin pikkaisen avaa tuota mistä on kyse (paljon on viime päivinä tänne linkitetty kappaleita). Sepi Kumpulaisen biisin yhteys Seppäseen on kristallinkirkas. Biisin sanat voisi pistää suoraan Seppäsen suuhun kuvailemaan sitä, mikä on JYPin toimintastrategia tulevan kevään aikana:

Armotonta menoa
Pannaan nyt. Vauhdilla
Eteenpäin, eikä yhtään me
Mistään nyt, tingitä
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Pakko laittaa vielä erikseen, että nauroin ääneen kun Seppänen sanoi jotenkin näin, että on ainakin omistajien panostukselle juhlavuodelle saatu suuria tunteita.
Seppäsellä oli kyllä pilkettä silmäkulmassa pitkän haastattelun ajan. Sloganin mukaan suuria tunteita ja "voisin keventää tunnelmaa sanomalla..."

Tuon kun saisi mustana valkoisella JYPin sivuille, koska siinä oli statementit:
- Valmentajan vaihdoksen syyt selkeästi (tai niin selkeästi kuin mahdollista)
- Rautakorvelle kiitokset
- Ammuttiin alas tietyt huhut Hämäläisestä ja Heiskasesta
- Ei tyhjennysmyyntiä tälle kaudelle
- Pelaajahankintoja voi tulla tälle kaudelle
- Pleijareihin tähdätään
- Päärahoittajat ovat varautuneet maksamaan viulut
- Muistutettiin taas tämän kauden ja pitkän aikavälin eroista pelitavan kohdalla
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen ollut (saattanut joku huomatakin) erittäin tyytymätön Seppäsen johtamiseen ja olen edelleen. Tästä haastattelusta kyllä tykkäsin ja jäin ihmettelemään, miksi hitossa vasta nyt? Miksei heti katkaistu siipiä huhuilta? Siinä olen samaa mieltä, että tulos kääntyi huonoksi Rautakorven johdolla ja sen perusteella ratkaisun ymmärrän.

Monessa asiassa olen erimieltä, esim. pelitapaan sotkeutumisessa ja vastuuasioissa (ei voi kuulemma olla yhden vastuulla nämä), mutta ei minulla ole isosti syytä epäillä, että tuossa haastattelussa olisi juurikaan totuuden vierestä puhuttu. Kyllähän tässä toki kysymysmerkkejä jäi vielä, mutta esim. Pönön "maineen puhdistamista" pidin erittäin hyvänä.

Olisipa hyvä, jos saataisiin vaikka vielä avoin tilitys pelaajien fiiliksistä. Ei tartte kaikkea kopin asioita puhua, mutta voisi vähän kertoa, miten asiat on koettu. @Hurrikaanisydän -porukan ajatukset toki kiinnostaa myös kovasti, kun heidän ja Seppäsen ulostulon välillä on nyt kohtuullinen kuilu.

Kritisoidaan, kun on sen paikka, mutta posiakin on annettava, kun on sen paikka.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen ollut (saattanut joku huomatakin) erittäin tyytymätön Seppäsen johtamiseen ja olen edelleen. Tästä haastattelusta kyllä tykkäsin ja jäin ihmettelemään, miksi hitossa vasta nyt? Miksei heti katkaistu siipiä huhuilta? Siinä olen samaa mieltä, että tulos kääntyi huonoksi Rautakorven johdolla ja sen perusteella ratkaisun ymmärrän.

Monessa asiassa olen erimieltä, esim. pelitapaan sotkeutumisessa ja vastuuasioissa (ei voi kuulemma olla yhden vastuulla nämä), mutta ei minulla ole isosti syytä epäillä, että tuossa haastattelussa olisi juurikaan totuuden vierestä puhuttu. Kyllähän tässä toki kysymysmerkkejä jäi vielä, mutta esim. Pönön "maineen puhdistamista" pidin erittäin hyvänä.

Olisipa hyvä, jos saataisiin vaikka vielä avoin tilitys pelaajien fiiliksistä. Ei tartte kaikkea kopin asioita puhua, mutta voisi vähän kertoa, miten asiat on koettu. @Hurrikaanisydän -porukan ajatukset toki kiinnostaa myös kovasti, kun heidän ja Seppäsen ulostulon välillä on nyt kohtuullinen kuilu.

Kritisoidaan, kun on sen paikka, mutta posiakin on annettava, kun on sen paikka.
Missä tämä Jukan haastattelu on nähtävissä? Mennyt päivän työkiireissä ohi.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tehdään pelaajahankintoa, ei tyhjennysmyyntiä, omista junioreista nousevien pelaajien osuutta kasvatetaan - siinä onkin haastava yhtälö. Jos pelaajahankinnat jää tekemättä ja tyhjennysmyynti aloitetaan, niin ainakin tuo Seppäsen lupaus oman juniorituotannon hyödyntämisestä tulee käyttöön ehkä jo ensi viikolla.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tehdään pelaajahankintoa, ei tyhjennysmyyntiä, omista junioreista nousevien pelaajien osuutta kasvatetaan - siinä onkin haastava yhtälö. Jos pelaajahankinnat jää tekemättä ja tyhjennysmyynti aloitetaan, niin ainakin tuo Seppäsen lupaus oman juniorituotannon hyödyntämisestä tulee käyttöön ehkä jo ensi viikolla.
Kyllä tuossa sopivasti jäi lupauksia lunastettavaksi lähitulevaisuudelle. Katotaan, miten toimittavat!
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Kiitos @spaceman tuosta haastattelun tiivistelmästä, pitää käydä katsomassa se vielä itse jossain kohtaa. Kyllä kun tuon positiivisten asioiden listan luki niin kyllä se omalla tavallaan mieltä rauhoittaa.

Vaikka en Seppäsen päätöksiin ole ollut tyytyväinen aina, enkä tule varmaan ikinä olemaan niin kyllä minä silti tuota miestä omalla tavallaan arvostan. 25 vuotta mies on kuitenkin laittanut rahaa, aikaa ja ennen kaikkea oman maineensa likoon seuran puolesta ja vaikuttanut niin hyvässä kuin pahassa. Omalla tavallaan toivon, että päästäisi irti mutta eipä miestä voi pakottaa luopumaan seurastaan.

Monta vuotta ollaan oltu tuuliajolla ja moni on mielensä pahoittanut. Siltikin mielenkiinnolla odotan, että millä tavalla Seppäsen kirjoittama tarina JYPistä tulee loppumaan. Tällä hetkellä nimittäin ei siinä tarinassa näytä olevan hyvä vaihe menossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös