Itse en näe tässä mitään hauskaa, päin vastoin. Mikäli samaa asiaa joutuu toistelemaan, tai yrittää kertoa sitä toisella tavalla, niin kyllä viestintä on silloin epäonnistunut.
Ehkä se oksa ja köysi, liittyy kumminkin myös näihin viime vuosien valmentaja kokeiluihin.Mitään pysyvää ei ole pystytty viiden viime vuoden aikana luomaan, on haettu nuorta uudistajaa ja vanhempaa konkaria, aina on löytynyt joku syy miksi kenkiä valmentaja.
Jatkuvuus, sitoutuneisuus ja johdonmukaisuus valittuun linjaan, koko organisaation läpi ovat puuttuneet liian pitkän aikaa, kärsivällisyyttä ei ole pätkääkään, ja se jos mikä on ammattitaidottomuutta.
Nostat esiin ihan oikeita asioita, mutta minusta et saa jäsennettyä niitä todellisuuden todistus aineistoon.
On ihan totta, että vuosikaudet on menneet kimpoiluun vailla punaista lankaa, mutta syyt siihen ei ole toimijoissa nyt, vaan enemmänkin analyysissä mitä. Niin hassulta kuin tässä tämä kirjoittaa tuntuukin, niin vasta vuonna 2022 Seppäsen paalutuksella sysättiin jotakin joka voi johtaa johonkin liikkeelle. Siihen minusta on turha polttaa paukkujaan kuinka kengittiin valmentaja jne. ne ovat asiana jäävuorenhuippu ja itse vuori siellä pinnan alla.
Se, että organisaation analyysi on ollut pikavoitoissa ja jäsentämättömässä muutoksen haussa oleellisen ja pakollisen rakentamisen sijaan ei ole ollut valmentajien vika, vaan heidän ristinsä. Juuri tästä minä kirjoittelin jo silloin ammoin, ehkä 2019, että kuinka vaikea sieltä kuopasta on nousta, jos ote kokonaan lipeää. Siitä posmensin ja toivoin, että järki voittaa.
Tuo viitaukseni köyteen ja oksaan tuli sitä kautta, kuinka helposti kannattajia voi viedä kuin pässiä narussa, siinäkin tilanteessa, että riittävästi faktaa on näkevälle olemassa. Se analyysi kun on jäänyt yhtä lailla näkemättä, kuin seurassa päättäviltäkin ja silmukkaa sovitellaan mielivaltaisesti kaulaan jos toiseen.
Jatkuvuuden, kärsivällisyyden ym. suhteen olet mielestäni ytimessä ja niin on ollut kunnes Seppänen 2.0 on astunut kuvioon ja nyt noita samoja sitten kysellään kannattajilta, siinä kun kannattajat on kyselleet seuralta ja syystä.
Mitä tulee sitten tuohon viestintään, niin hauskaa tai ei, siinä kohtaa mulle tulee näiden päivien myötä mieleen sana taklattavan vastuu ja sillä tarkoitan sitä, että kaikesta huolimatta ilmoilla on koko ajan ollut medialukutaitoiselle tietoa löytää faktoja seinähulluuden keskellä. Kyllä, aina voisi onnistua paremmin, mutta, aina voi vastaankin ottaa paremmin.
En minä kuitenkaan lainkaan kehtaa väittää, että itse olisin ollut joku viilipytty nähden kaiken kirkkaasti ja niin poispäin, mutta pala palalta olen yrittänyt rakentaa jotakin jäsenneltyä ja järjellistä kaikesta tulvasta, yrittäen ankkuroitua mahdollisimman realistisiin murusiin sekamelskasta asian ympärillä.
Jotenkin vielä koen, että saman toistelun vaade kertoo vastaanottokyvyn vajavaisuudesta, sillä pitäisihän asian mennä kerralla kaaliin, jos se selkokielisesti sanotaan. Ihan samoja on aiemmin kertoneet niin Viitanen, kuin Seppänen tahoillaan ennen tätä maikkarin haastista ja tuntuu, että vasta tästä saadaan kiinni siitä, mitä on tehty ja miksi ja mihin tähdätään jatkossa.