Jukka Seppänen liigajoukkueen toimitusjohtajana

  • 80 361
  • 656
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
On ihan totta, että vuosikaudet on menneet kimpoiluun vailla punaista lankaa, mutta syyt siihen ei ole toimijoissa nyt, vaan enemmänkin analyysissä mitä.
Eikös tämä kimpoilu tarkoita hallituksen vastuuta asioiden hoidosta? samat päättäjät siellä pääosin on olleet potkuja jakamassa, ja huom. Viitasen aikakaudella lähes kaikki toteutuneet.
Niin hassulta kuin tässä tämä kirjoittaa tuntuukin, niin vasta vuonna 2022 Seppäsen paalutuksella sysättiin jotakin joka voi johtaa johonkin liikkeelle. Siihen minusta on turha polttaa paukkujaan kuinka kengittiin valmentaja jne. ne ovat asiana jäävuorenhuippu ja itse vuori siellä pinnan alla.
Tässä tullaan pääomistajan vastuuseen, jos on havahduttu vasta vuonna 2022 seuran surkeaan tilaan, niin kyllä silloin syyttävä sormi osoittaa hallitusta ja Seppästä pääomistajana. Olen sen verran päässyt mukaan seuraamaan yritysmaailmaa läheltä, että vastaava toiminta ja virheiden toistaminen, olisi johtanut omistuspohja muutoksiin, näin siis normaalissa osakeyhtiössä jossa omistuspohja on hajaantunut, eikä osake enemmistöä ole kellään.
Tuo viitaukseni köyteen ja oksaan tuli sitä kautta, kuinka helposti kannattajia voi viedä kuin pässiä narussa, siinäkin tilanteessa, että riittävästi faktaa on näkevälle olemassa. Se analyysi kun on jäänyt yhtä lailla näkemättä, kuin seurassa päättäviltäkin ja silmukkaa sovitellaan mielivaltaisesti kaulaan jos toiseen.
Tämä on sitä nykyaikaa, mutta se ei poista asian ydintä, kuinka JYP on onnistunut viestinnässään ja arvovalinnoissaan ? ja miltä se näyttää ulospäin.
Jotenkin vielä koen, että saman toistelun vaade kertoo vastaanottokyvyn vajavaisuudesta, sillä pitäisihän asian mennä kerralla kaaliin, jos se selkokielisesti sanotaan. Ihan samoja on aiemmin kertoneet niin Viitanen, kuin Seppänen tahoillaan ennen tätä maikkarin haastista ja tuntuu, että vasta tästä saadaan kiinni siitä, mitä on tehty ja miksi ja mihin tähdätään jatkossa.
Niin, toisille selkokieli on sitä että asiat sanotaan suoraan, tämä viimeisin haastattelu oli huomattavasti selkeämpi kuin se ensimmäinen, mutta kyllä siellä voitaisiin opetella vaikka viestinnän ammattilaisilta kuinka asiat sanotaan selkeästi ja ymmärrettävästi, kaikki eivät tuota jargonia ymmärrä, jonka takia osaltaan tähän sirkukseen on jouduttu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
ässä tullaan pääomistajan vastuuseen, jos on havahduttu vasta vuonna 2022 seuran surkeaan tilaan, niin kyllä silloin syyttävä sormi osoittaa hallitusta ja Seppästä pääomistajana. Olen sen verran päässyt mukaan seuraamaan yritysmaailmaa läheltä, että vastaava toiminta ja virheiden toistaminen, olisi johtanut omistuspohja muutoksiin, näin siis normaalissa osakeyhtiössä jossa omistuspohja on hajaantunut, eikä osake enemmistöä ole kellään.

Tämä kohta on oleellinen. Kannattaa miettiä koko janaa ja miettiä millä päätösvallalla asioita on tehty. Seppästä varmaan on helpoin kaikessa syyttää, mutta eihän hänellä sitä päätäntävaltaa ollut vasta kuin 2022 omistusjärjestelyjen myötä.

Edelleen siellä on usean vuoden jakso takana, jossa se ei ollut Seppänen, jolla oli riittävästi sanavaltaa päätöksiin ja jossa oli tietoisesti vetäytynyt seuraillaan positioon. Tuossa tilanteessahan Seppäsellä oli pari vaihtoehtoa lopulta, kuinka suhtautua asiaan. Joko hankkiutua eroon JYPistä ja roolistaan kokonaan siinä, tai hankkia asema missä voi varmasti tehdä liikut, jotka välttämättömäksi näkee ollakseen tyytyväinen siitä mihin mennään.

Yritystoiminta toki sisältää samoja lain alaisuuksia kuin kiekkobisneskin, mutta eivät ole ihan lineaarisia toiminta kulttuuriltaan, ainakaan minun käsityksellä, mutta veikkaanpa olleen niin, vaikka siis en tiedä, että tuolla ei ole ollut ihan selkeää käsitystä keinoista ja varsinkaan yksimielisyyttä johtokunnassa, niinpä on vuoronperään äänestelty eri ideoista, kun hommaa ei ole saatu sittenkään toimimaan ja se on johtanut siihen kimpoiluun ja kärsimättömyyteen kuin tulosten pitää näkyä heti tai taas äänestellään tyytymättöminä.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Jotenkin tulee mieleen Paavo Väyrysen 1990 lausuma legendaarinen "En minä tarkoittanut sitä, vaikka sanoinkin tarkoittavani sitä."
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en ole likelläkään pääkallopaikkaa, en edes lähellä koko paikkakuntaa, joten minulla ei ole nimiä, enkä tätä käsitystä sillä edes perustele. Empiria ja elämän kokemus on tuonut kykyä arvioida tilanteita ja maltti aikaa päätellä kehityskaarien perusteella mikä on todellinen tilanne kulissien takana. Seuratyötä jokusessa seurassa on tullut sen verran tehtyä.

Nimien perään olen todellakin huudellut, mutta kiinnostuksesta, onko jollakulla olemassa nimettävää uskottavaa vaihtoehtoa, jotta asiaa voisi itsekin makustella siltä osin. Ei ole tullut, joten tyhjänä huuteluna sitä joutuu pitämään.

Kun tuolla tavoin minun nimien pyytämisen perään jankkaat (ei ole ensimmäinen laatuaan sinulta), niin minä koen tässä ns. tasapuolisuus harhan. Minulla on oikea oleva nimi, jonka katson olevan paras JYPille, mutta minulla ei ole yhtään nimeä, joka voisi olla miltään osin uskottava haastaja. Siksi sitä nimeä on kysyttävä, mutta sinun ei tarvitse kysyä, koska minun antamani nimen tiedät.
Siirretään parempaan ketjuun. Näin vähän epäilinkin, ettei nimiä ole niistä/ hänestä, joka kalifiksi haluaa kalifin paikalle. Jää siis lukijan pohdittavaksi onko yhden kirjoittajan empiriaan ja elämänkokemukseen, ilman faktoja, perustuva tarina uskottava vai jääkö myös tuon asian jankkaaminen tyhjän huuteluksi. Itse kallistun nyt jälkimmäiseen.

Puhut tasapuolisuusharhasta. Ihan hyvä termi. Voisi itse asiassa sanoa, että tämä se tuon minunkin kysymyksen taustalla on. Olet useaan kertaan aika rankasti kritisoinut tästä tilanteesta seurannutta spekulointia ja spekulojia; miten lisätään vettä myllyyn valheita ja huhuja levittämällä.

Samaan aikaan levität itse omaa näkemystä vailla faktoja siitä, että joku haluaa Seppäsen pallin. Huomaatko tässä pienoisen ristiriidan oman kirjoituksen ja kritiikkisi välillä?

Oma mutuni tiedonmurujen synnyttämänä on se, että omistajakunnassa on erimielisyyttä (esim. Rautakorven suhteen), mutta kukaan muu ei ole tainnut tuoda esille sitä, että siellä joku haluaa Seppäsen paikalle? Taisit itsekin todeta, että Jukka luopuisi, jos olisi uskottavia ottajia (itse en tänä päivänä välttämättä tuotakaan osta). Puuttuuko siis esim. Harvialta tai Viinaselta uskottavuus vai olisiko vaan niin, etteivät he halua tuohon paikalle, jolloin "kalifiksi kalifin paikalle" ei ehkä olekaan kovin vakuuttava teoria. Omistajina heillä kuitenkin on oikeus ja velvollisuus osallistua päätöksentekoon.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppäsestä puhuttaessa on aika usein noussut esille hänen roolinsa rahoittajana ja että jos poistuisi kuvioista, niin seura kaatuisi. En kiistä tätä, mutta onko jollain tietoa tai edes haisua, paljonko Seppänen rahoittaa esim. Harviaan ja Viinaseen verrattuna?

Pointtini on siis se, että eikö se olisi seuran talouden kannalta yhtä kamalaa kuin Seppäsen vetäytyminen rahoineen, kuin jos Harvia ja Viinanen tekisi näin?

Ihan aito kysymys siis, kun en tiedä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oma mutuni tiedonmurujen synnyttämänä on se, että omistajakunnassa on erimielisyyttä (esim. Rautakorven suhteen), mutta kukaan muu ei ole tainnut tuoda esille sitä, että siellä joku haluaa Seppäsen paikalle? Taisit itsekin todeta, että Jukka luopuisi, jos olisi uskottavia ottajia (itse en tänä päivänä välttämättä tuotakaan osta). Puuttuuko siis esim. Harvialta tai Viinaselta uskottavuus vai olisiko vaan niin, etteivät he halua tuohon paikalle, jolloin "kalifiksi kalifin paikalle" ei ehkä olekaan kovin vakuuttava teoria. Omistajina heillä kuitenkin on oikeus ja velvollisuus osallistua päätöksentekoon.

Lainaan tämän pelkästään, koska se asiassa on oleellisin minun mielestäni, varmaan tässä sivuan muutakin tekstissäsi.

Minusta täällä on viestikaupalla, joku tilastonikkari voisi oikein laskea, viestiä kuinka poistaa pitäisi kolme henkilöä, jotka ovat syyllisiä kaikkeen, Seppänen, Viitanen, Hämäläinen, Tämä on ollut trendi ja jostakin se trendi syntyy ja joku pitää sitä trendiä esillä. Empiriani ja elämän kokemukseni asioiden suhteen puoltaa näkemystä, että joku käy valtataistelua jostakin asemastaan tai jostakin toivomastaan asemasta ja käyttää mustamaalaamista aseenaan. Tätä minun elämänkokemustani saat toki väheksyä ja halveerata vaikka kuinka mitättömänä, se on mulle ihan sama.

Sen se esim. täällä on kiinnostusta lisännyt seurailla ja ehkä jatkon suhteen nikkejä asemoi, että kuka milläkin puolella on, objektiivistahan ei ole olemassakaan viihteen ja tunteen bisneksessä, samoin sitä itse olen koittanut seurailla, myös kysyä, paljastuuko tahoa, jolla oikeasti olisi rahkeita haastaa, niin resurssilla, visiolla, kuin osaamisella tässä bisneksessä. Siinä mielessä katson objektiivisesti asiaa, että nimen tullessa en kategorisesti laita mappiin ö, vaan ihan pyrin näkemyksen parhaalla ymmärrykselläni muodostamaan. Muutenhan kaikki on pelkkää tuuleen huutelua eli ajanhukkaa, niin huutelijalle kuin kuulijallekin. Jos optio olisi pelkkä paljon melua tyhjästä, ihmetyttäisi melun määrä ilman mitään perustaa.

Kun sitten miettii sitä, että kuka hiekottaa, mitä hiekottaa ja miksi hiekottaa, suuntia voi olla minusta kaksi, joko hamuaa suurempaa päätäntävaltaa, jopa yksinvaltaa tai joku pelkää asemansa puolesta ja käyttää kaikki keinot, joilla luulee asemaansa pönkittävän. Kolmas, olisi joku pahaa seuralle tahtova, joka verkkoaan punoisi, mutta kaikkein kaukaisimmalta ja epäuskottavimmalta tuo kuulostaisi, kuka nyt JYP kannattaja myyräksi viitsisi moisen vuoksi peiteroolin valmistaa. Hauskan lyhärin tuosta kyllä voisi saada aikaan.

Kuten olen maininnut, minä olen etäällä tuosta polttopisteestä, kiitos siitä, mutta ihan tyhjästä ei yleensä moinen paskan jauhanta synny ja elä. Siksi siitä kyselee. Edelleen vastoin yleistä konsensusta täällä, Minä näen Seppäsen olevan se mitä JYP tässä tilanteessaan tarvitsee ja hänen tulevaisuuden visiotaan, sen minkä siitä olen median kautta kuullut pidän uskottavana ja ajankohtaisena seurattavana, jos sinne menestykseen taas pyrkii.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai voisiko @JypFabu nyt vaan olla kyse siitä että ihmisiä ärsyttää:
1.Se että Hämäläinen ihan oikeasti on myrkyttänyt niin juniori kuin liigapuolta.
2.Viitanen on epäonnistunut UTJ:na ja saanut jatkaa tuloksiin nähden liian kauan.
3.Seppäsen ulostulot (esim.se että on aika epätavallista seuraomistajan ottavan kantaa pelillisiin asioihin) ja toisaalta se että Seppäseen kulminoituu paljon päätöksissä.
Ymmärrän ja hyväksyn että sinä et esimerkiksi usko kohtaa 1. Se sinulle suotakoon, mutta niin läheltä seuraa ja paljon tuota on kuulunut että itse siihen uskon.
Tai ymmärrän että sinun mielestäsi Viitanen ei ole epäonnistunut ja kuten olet moneen kertaan sanonut niin joukkue mielestäsi on ihan riittävä. Se ei välttämättä kuitenkaan ole absoluuttinen totuus. Voi ihan hyvin olla sittenkin niin että Viitasta suolataan siitä että monien mitta on täysi.
Ja Seppänen saa siksi kritiikkiä että hän vastaa mm.kahden edellisen olemisesta seuean sisällä.
Siihen ei liity että joku taustoissa puuhaa jotain salaliittoa Seppästä vastaan.

Onko edes teoriassa mahdollista että olet väärässä näkemystesi kanssa?
Jos JYP tästä lähtee lentoon ja kaikki muutokset tuo tulosta niin nöyrästi lupaan sanoa että olin väärässä.
Mutta tällä hetkellä en usko niin pitkään kuin Viitanen ja Hämäläinen rooleissaan vaikuttaa.
Olen monesti ollut todella väärässä, syksyllä 2011 olin sitä mieltä että Aho ei ole oikea ratkaisu ja sain siitä melkoisesti nenilleni.
Ja hyvä niin.
Toivon todella paljon että olen nyttenkin väärässä ja että nykyinen malli tuo menestyksen.
En valitettavasti ole seurannut JYPiä jo Nisulan montusta, vaan oma aikani alkaa siitä kun jäähallikin oli ollut jo 10v käytössä ja pelit kuulutti Lissu Korhonen.
Tuntuu että meillä jotka siellä Nisulan montun pakkasissa ei ole ollut ei vaan mielestäsi voi olla samanarvoista mielipidettä.
Tunnen paljonkin ihmisiä jotka on kasvanut JYPin kanssa jo ulkojäiltä, heitä kaikkia yhdistää se että he kykenee myöntämään että joku muu saattaa olla oikeassa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viitanen ei ole epäonnistunut ja kuten olet moneen kertaan sanonut niin joukkue mielestäsi on ihan riittävä. Se ei välttämättä kuitenkaan ole absoluuttinen totuus. Voi ihan hyvin olla sittenkin niin että Viitasta suolataan siitä että monien mitta on täysi.
Ja Seppänen saa siksi kritiikkiä että hän vastaa mm.kahden edellisen olemisesta seuean sisällä.
Siihen ei liity että joku taustoissa puuhaa jotain salaliittoa Seppästä vastaan.

No jos nyt jotakin koittaisi avata. Junnupuolesta jyväskylässä en tosiaan tiedä, mutta jos tilanne on noin kauhea, kuin täällä annetaan ymmärtää, se toisi harrastaja kadon väkisinkin, jota taas organisaatio ei millään voisi sivuuttaa siihen puuttumatta. Koska tämän tapaista en tiedä tapahtuneen, on pakko olettaa, että tämä on jostakin mielen pahoituksesta suurenneltu asia mittasuhteistaan, vai eikö kukaan seuraamuksia toisi julkisuuteen, jos tilanne näin kauhea olisi. Järjellä minä asiaa mietin ja kuten olen aiemminkin sanonut, jos on esittää oikeata faktaa, seison kyllä korjattuna.

Sinänsä, en ole missään sanonut Viitasen onnistuneen, jos en myöskään epäonnistuneen, sitä olen jossain kohti pohtinut, että onko hänellä minkälainen pooli apunaan, kun yksi mies ei määräänsä enempää repeä, vaikka kuinka tahtoisi tai häneltä vaatisi.

Sen olen sanonut ja sitä mieltä olen edelleen, että paremmin valmennettuna tuo rosteri yltäisi myös parempaan esitykseen tuloksellisestikin. Minä en ole missään kuitenkaan sanonut, että joukkue olisi riittävä tai riittämätön, eikä moinen olisi mielekästä sanoakaan, koska mitään absoluuttia asiaan ei ole olemassa. Toisille ei riitä se mihin on reaalisesti mahdollisuus, toisille riittää jne. Olen naulannut asiaa siten, että tämä joukkue tekee tuloksen ja sen (joukkueen) onnistuminen on merkitykseltään isompi, kuin kuvitteellisten vahvistusten, joista puheita on piisannut. Olen myös sanonut, että jos löytyy vahvistuksia oikeaan ruutuun kokonaisuutta parantamaan, ne myös osaltaan kokonaisuutta parantavat ja joissain postauksissa olen jopa miettinyt mihin ruutuihin mahdollisia paikkoja voisi haarukoida.

Tuohon ylempään viitaten, en ihan ymmärrä mistä asiassa oikeastaan edes haastat minua.

Sanot että Seppänen saa kritiikkiä kahden muun inhokin työpaikkojen säilymisestä, ymmärrän ja en ymmärrä, jos Seppänen omassa näkökentässään näkee, että moisiin ulostuksiin ei ole tarvetta, tarkoittaako se muka sitä, että ränisevän lauman analyysi olisi jotenkin oikeampi tai edes absoluuttisesti oikeampi? Tätäkin on pakko epäillä, kun sitä miettii. Kuitenkin täällä yhdessä jos toisessa viestissä on kyllä toivotettu myös Seppästä alas palliltaan, sitäkään kukaan ei voi kiistää ja se ei johdu pelkästään noiden kahden työpaikasta organisaatiossa.

Sen myös ymmärrät väärin, jos kirjoitan valtataistelusta tai siihen viittaavasta aktiviteetista, että se tarkoittaisi jotakin salaliittoa Seppästä vastaan. Sitä se ei välttämättä tarkoita mitenkään. Se on katsojan perspektiivi ja selitys kohdaltaan itselle. Kyse tämmöisissä on kuitenkin useammin uskosta omaan parempaan vaihtoehtoon ja osaamiseen sen toteuttamisessa. Vastakkain asettelu siitä tulee vasta kun sivusta katsoo kahden eriävän näkemyksen painia.

Enemmän, jos tuota pohtii, minä näen sen olevan hidastava ja heikentävä tekijä JYPin kehitykselle, kuin että olisi mitään salaliittoja tuota tai tätä vastaan. Kun kirjoitan, että on tärkeää, että on opponointia se on välttämätöntä, mutta pitää pitää varansa, ettei se muutu oppositioksi, se ehkä kuvaa sitä valtataistelua ja sen perimmäisyyttä osuvammin kuin salaliitot.

Teoriassa ja ihan käytännössä me kaikki voidaan olla väärässä, niin sinä kuin minäkin, mutta omin analyysein meistä jokainen täällä asioita lähestyy, minulle se on kummastuttavaa siinä mielessä, että eri näkemyksien kanssa voin vääntää ja kääntää ilman, että tunnen kenenkään varpaitani tallovan, kun asiassa pysytään ja pikkuisen jopa tökitään, ilman vakavampaa henkilöön menevää loan heittoa, mutta toisille se vissiin on joku kunnian loukkaus tai jotakin jos pitää mielensä ja sen pohjalla debatoi. Niin kuin aina olen kirjoittanut, jos olen väärässä, seison korjattuna samoin kun jokainen mielipiteillään debatoiva täällä minun oletuksen mukaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Seppänen voisi nyt käydä tutkimassa tämän pelin edistykselliset tilastot. Sen jälkeen voisi käydä katsomassa sen yhden tilaston millä on merkitystä. Sen jälkeen voisi vielä kelata sen maikkarin haastattelun läpi.

Olen puhunut.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seppänen voisi nyt käydä tutkimassa tämän pelin edistykselliset tilastot. Sen jälkeen voisi käydä katsomassa sen yhden tilaston millä on merkitystä. Sen jälkeen voisi vielä kelata sen maikkarin haastattelun läpi.

Olen puhunut.
Ei sillä voittamisella ole merkitystä. Täysin ylimainostettua. Kysy vaikka Hämäläiseltä.

Ei oikein nyt jaksa innostaa. Malttaiskohan sitä pitää palstan kiinni loppuillan?
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Kiitos jälleen Jukka 0/8!!

Hieno mies.

Kerro nyt vielä miten kannat vastuun? Jätätkö seuran vaan koviin velkoihin ja painat itsesi takaisin Floridaan?
Rautakorven ollessa ruorissa ei ollut mitään hätää ja kolmen kauden prosessissa oltiin sopivasti puolimatkassa. Nyt? Vittu koko maan naurunaihe ja mestis-Saipaa lukuunottamatta Liigan häpeäpilkku.

Painu helvettiin Seppänen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Veikkaan, että silmät avautuvat vielä. Se kuinka kauan siihen kestää, on vielä arvoitus.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Saiko niitä fanipaitoja sieltä Imatralta vai ei?

Voisin tilata paidan Seppänen numerolla 1600, jos toimisto ottaa tilauksen vastaan.

Aikanaan kun yritin tilata paitaa Kani Tyri numerolla -11 sitä ei suostuttu toimittamaan.
 

pallero

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos jälleen Jukka 0/8!!

Hieno mies.

Kerro nyt vielä miten kannat vastuun? Jätätkö seuran vaan koviin velkoihin ja painat itsesi takaisin Floridaan?
Itse luin Seppäsen sanoista, että jättää paikkansa, jos tulos on tältä kaudelta taas sama. Mutta siitä lähinnä herää huoli, että mitä sitten tapahtuu?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voisiko joku selittää tietämättömälle, millainen rooli Seppäsellä omistuksien ja äänivallan suhteen on JYPissä?
Onko hän ns. iso omistaja, joka kontrolloi kaikkea, vai onko siellä jonkinlainen ryhmä, jota Seppänen vetää?

Se on tiedossani, että hän merkittävin osin rahoittaa JYPin toimintaa.

Jos hän on iso omistaja yksinään, niin näkisin, että nykyaikana melkein kannattaa omistuskuvioissa (jääkiekkoseuran omistaminen on lähinnä hyväntekeväisyyttä) pyrkiä yhden omistajan sijaan melko laajaan joukkoon omistajia, jotka yhteispelillä rahoittavat seuraa. Ilveksen hähmäiset taustat lähtivät purkautumaan vasta kun pääomistaja Manngard käytännössä antoi koko *askan ilmaiseksi sijoittajajoukolle. TPS:llä on kaksi vahvaa omistajaa ja miinus on juuri sen näköinen - kuppikunnat pärjäävät ja voivat edelleen hyvin.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Saiko niitä fanipaitoja sieltä Imatralta vai ei?

Voisin tilata paidan Seppänen numerolla 1600, jos toimisto ottaa tilauksen vastaan.

Aikanaan kun yritin tilata paitaa Kani Tyri numerolla -11 sitä ei suostuttu toimittamaan.
Saa! Millaisia haluaa! LS Wear Imatra. Pelipaita omalla suunnittelulla ja painatuksilla on tyyliin 60€.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Voisiko joku selittää tietämättömälle, millainen rooli Seppäsellä omistuksien ja äänivallan suhteen on JYPissä?
Onko hän ns. iso omistaja, joka kontrolloi kaikkea, vai onko siellä jonkinlainen ryhmä, jota Seppänen vetää?

Helppo vastata. Liian iso. Joskus iskee Napoleon-kompleksi. Tiedät kaikesta kaiken vaikket tiedä juuri mistään mitään.

Onko Manngard tuttu nimi?
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisiko joku selittää tietämättömälle, millainen rooli Seppäsellä omistuksien ja äänivallan suhteen on JYPissä?
Onko hän ns. iso omistaja, joka kontrolloi kaikkea, vai onko siellä jonkinlainen ryhmä, jota Seppänen vetää?

Se on tiedossani, että hän merkittävin osin rahoittaa JYPin toimintaa.

Jos hän on iso omistaja yksinään, niin näkisin, että nykyaikana melkein kannattaa omistuskuvioissa (jääkiekkoseuran omistaminen on lähinnä hyväntekeväisyyttä) pyrkiä yhden omistajan sijaan melko laajaan joukkoon omistajia, jotka yhteispelillä rahoittavat seuraa. Ilveksen hähmäiset taustat lähtivät purkautumaan vasta kun pääomistaja Manngard käytännössä antoi koko *askan ilmaiseksi sijoittajajoukolle. TPS:llä on kaksi vahvaa omistajaa ja miinus on juuri sen näköinen - kuppikunnat pärjäävät ja voivat edelleen hyvin.
On iso omistaja ja huhujen mukaan lisää osuuksia hankkimassa itselleen. Alkanut joku vallan himo viirata ja on kuin suurhallitsija tällä hetkellä, joka ohjaa pitkälti kaikkea, ja sitten on aivopesty tuollaisella pelipaikattomalla kiekolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös