Kuten jo mainittua, jätetään tuo pelkkä puolustaminen siihen, kun ollaan parin maalin johdossa. Ei pelejä voiteta, jos ei ole pelirohkeutta.
Tässä tämän hetken ongelma osaltaan, ehkä se iso. Pelille on paha heittäytyä, jos se ei tapahdu viisikkona ja kun se ei tapahdu, niin puolustamaan siinä ruvetaan eikä paineistamaan. Kokonaan sitä ei minun mielestä voi laittaa valmennuksen piikkiin. Oikeassa kuitenkin havainnossa olet minun mielestä.
Kun katsotte tuota viisikkopeliä ja sen toimivuutta, yksi pelistä toiseen hyvin näkyvä puute kertoo missä se mättää. Liian usein pelaaja viisikossa yllättyy, kun kiekko tulee itselle ja siksi ei saa hyvää syöttöä haltuun lainkaan tai se kimpoilee minne sattuu. Neljän kiekottoman pitää olla pelivalmiina koko sen ajan kun vaihto kestää ja jos meinaa liigan tasolla hyvin tuottaa jokaisella pitää olla jo ennen sen kiekon saamista pelitapaan nojaavat jatkopelin mallit, sitä ei aleta miettiä siinä vaiheessa kun kiekon saa, että mitäs...
Mä jäin muuten miettimään tuota Tevesin kauhusyöttöä siinä eka erässä, että oliko se aivopieru, vai pelasiko oikein pelitavan mukaan, mutta sentteri ei ollut missä olisi pitänyt? Virhehän se on tietty joka tapauksessa, kun jää katsomatta onko omia siellä mihin avaa, mutta kuvitellen, että tuo oli valmennuksen pelillisen toiveen mukainen, siinä olisi toteutuessaan ollut juuri oikeanlainen lähtöliike keskialueen voittamiseen ja kontrolloituun hyökkäykseen.
Yv on tosiaan murheenkryyni, josta voi rapaa heittää valmennuksen suuntaankin, totta kai sitä rajaa materiaalikin, mutta eihän se mitään tuota, kun mitään maskipelaamista ei tilanteeseen ei kyetä luomaan, myös on minusta virheellinen ajatus, että molemmat yv:t toteuttaa samaa sapluunaa. Toisen minä rakentaisin kahden pakin varaan, jossa Ottavainen viivaan ja adhd pakki/välihyökkääjä Teves sisään tuojaksi ja paikanvaihtajaksi hyökkääjien kanssa. Ei se tuolla huonommin sujuisi kuin nytkään. Eli tämä valmennukseen risuksi kintuille.
Pelejä ei tosiaan voiteta, jos peli ei riitä. Osa menee valmennukselle, osa pelaajille ja osa organisaation yhteiseen pottiin, kun eivät ole onnistuneet mitään kokonaistasoa nostavaa löytämään markkinoilta, vaikka se "kahden kerroksen" väki on siellä näkynyt jo pidempään. Niin useassa ruudussa tuolla olisi ollut vahvistettavaa, että pakosti jotakin olisi markkinasta löytynyt. Tämä ei ehkä sopinut sitten prosessin pirtaan.