Jukka Rautakorpi – kauan odottamamme Messias?

  • 206 484
  • 724

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Näitä keskustelujen kulkemia ratoja oppii ennakoimaan, kun lukee keskusteluja säännöllisesti. Tietyt kirjoittajat toistavat samaa rataa vuodesta toiseen. Esim. lainaamani kirjoittaja kuuluu tähän "kaikki on paskaa" -koulukuntaan. Kun joukkue vetää hyvin, ei ko. hahmoa palstalla näy. Mutta jos kerran tai vaikka pari hävitään, niin hassusti jostain kaivaudutaan esiin kertomaan, kuinka kaikki on huonosti. Tämä sama kirjoittaja on viimeisten kuuden vuoden aikana toivonut potkuja valmentajalle joka kausi, on kyse sitten ollut Tapolasta tai Rautakorvesta. Juuri tämän ko. kirjoittajan teksteissä ainoa perustelu muutoksen tarpeelle on tylsyys:

Oma suosikkini on toki tämä tuosta muutaman päivän takaa:

Ei tarkoitus ole ketään "vihollisen syliin työntää". Mutta jos jonkun seuran seuraaminen tuottaa vain pahaa oloa tai pahaa mieltä, niin suosittelen oikeasti siirtymistä muiden vapaa-ajan harrastusten pariin. Tää on vaan hokia, ei mitään sen vakavampaa.

On hyviä syitä, joilla voi toivoa / vaatia muutosta. Tuo yllä lainaamani ei sitä ole. Tuo menee samaan sarjaan kuin esim. Kärppien kokeilun halu, joka johti Suikkaseen. Eihän se ihan putkeen mennyt. Muutos vain muutoksen takia ei ole automaattisesti hyvä asia. Ei muutos ole mikään itseisarvo. Sille muutokselle pitää olla joku pätevä, perusteltavissa oleva syy.

No niinkuin kerroin että että kun oot käyny 30v samassa hallissa, nähny 100 kertaa samat pelit missä ei tapahdu mitään kun kukkahattutädit on kitkeneet rehelliset pikku tappelut pois. Kävisin esim pelissä siksi jos joukkueessa olisi yksi ukko joka on valmis pudottaan hanskat ja ottaan pikkaisen mittaa toisesta. Tapparassa on ollut tappelukielto jo ties kuinka kauan ja se johtuu valmennuksesta jota on nähty liikaa. Sama kuuluttaja 100v ja mukahauskaks yrittää muuttua.

Uus halli ja uudet kujeet on yks muutos.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparassa on ollut tappelukielto jo ties kuinka kauan ja se johtuu valmennuksesta jota on nähty liikaa.

Noni, tässä sitä länkytetään rivikaupalla toistemme ohi kun ei puhuta asioista niiden oikeilla nimillä. Olisit heti sanonut, että tuo nyrkkeilyn puute on huolen aiheena niin ei olisi tarvinnut aloittaa tätä keskustelua ollenkaan. Luulin tosiaan, että puhutaan jääkiekosta ja Tapparan menestymisestä siinä. Ja luulin että olit ihan tosissasi.

Eilen oli Sportin ja Kärppien pelissä muuten nyrkkeilyä, kannattaa käydä katsomassa koosteesta. Muuan tämän palstan kärppäevankelista kertoo varmaan tarvittaessa mitkä oli nyrkkiotatuksen voimasuhteet.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niinkuin kerroin että että kun oot käyny 30v samassa hallissa, nähny 100 kertaa samat pelit missä ei tapahdu mitään kun kukkahattutädit on kitkeneet rehelliset pikku tappelut pois. Kävisin esim pelissä siksi jos joukkueessa olisi yksi ukko joka on valmis pudottaan hanskat ja ottaan pikkaisen mittaa toisesta. Tapparassa on ollut tappelukielto jo ties kuinka kauan ja se johtuu valmennuksesta jota on nähty liikaa. Sama kuuluttaja 100v ja mukahauskaks yrittää muuttua.
Niin. Eli tässäkin Tapparassa on haisteltu oikein lajin evoluution kulkua ja oltu muutoksen eturintamassa. Ei tappeluiden puute ole Tapparan juttu. Kyse on lajin muuttumisesta. Eivät tappeluhalukkaat "goonit" kuulu rostereihin ammattitasolla enää. Tappelut muissa lajeissa, kuten @Tollanen totesi.

Tappara käsittääkseni pyrkii voittamaan pelejä. Goonit ovat lähinnä muinaismuisto, josta aika ajoi ohi. Turha takertua menneeseen tässäkään.

Kääriäinen taas... Kuka tai edes millainen henkilö olisi parempi kuuluttaja?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tylsäähän se jääkiekko on, saman toistamista. Luistimet vedetään jalkaan, varusteet päälle. Keskiympyrässä pudotetaan kiekko ja sitten miehet mailat käsissä alkaa luistella sinne tänne. Kiekko on yhden hallussa. Välillä syötetään ja välillä lauotaan. Välillä vaihdetaan pelaajia. Aika tylsää saman toistamista. Kun kiekko menee maalin, ihmiset pomppaa pystyyn. Aina sama reaktio. Alkaa jo kyllästyttää. Jo 35 vuotta seuraanneena. Aina vaan tätä samaa.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tylsäähän se jääkiekko on, saman toistamista. Luistimet vedetään jalkaan, varusteet päälle. Keskiympyrässä pudotetaan kiekko ja sitten miehet mailat käsissä alkaa luistella sinne tänne. Kiekko on yhden hallussa. Välillä syötetään ja välillä lauotaan. Välillä vaihdetaan pelaajia. Aika tylsää saman toistamista. Kun kiekko menee maalin, ihmiset pomppaa pystyyn. Aina sama reaktio. Alkaa jo kyllästyttää. Jo 35 vuotta seuraanneena. Aina vaan tätä samaa.

Ja sitten sen saman hinkkaamisen huipennus ja kliimaksi on, että päästään torille ja siellä laulaa Mikko Alatalo.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Niin. Eli tässäkin Tapparassa on haisteltu oikein lajin evoluution kulkua ja oltu muutoksen eturintamassa. Ei tappeluiden puute ole Tapparan juttu. Kyse on lajin muuttumisesta. Eivät tappeluhalukkaat "goonit" kuulu rostereihin ammattitasolla enää. Tappelut muissa lajeissa, kuten @Tollanen totesi.

Tappara käsittääkseni pyrkii voittamaan pelejä. Goonit ovat lähinnä muinaismuisto, josta aika ajoi ohi. Turha takertua menneeseen tässäkään.

Kääriäinen taas... Kuka tai edes millainen henkilö olisi parempi kuuluttaja?

Sebastian Repo on yksi sellainen pelaaja joka on mun mieleen tuossa asiassa. Ei ole 'gooni' mutta hanskat tippuu jos on aihetta. En mä mitään järjestettyä paskaa halua tonne vaan ihan sitä että jos pelitilanteessa tulee kiihkeä tilanne niin silloin antaa mennä. Mutta kun ne on kitketty pois. Mä oon esim kyllästymiseen saakka nähny Tapparan voittopelejä missä jännitystä on ollut tasan 2 erää. 3 erä höntsää eikä hyvästä kiekosta tietoakaan.

Kääriäinen on nähty ja kuultu. Yhtälailla Lindgren radiossa.

Liiga vaan on mennyt tylsäks. Ei mua nappaa joku tiistain Tappara-Jukurit kun ei sinne viitti mennä edes tukeen ryöstäjä Resteliä törkeistä hinnoista. Selvinpäin ei tylsää peliä viitsi katsoa ja kahdeksaa euroo en kaljasta viitti maksaa joka ei ole edes kylmää.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Sebastian Repo on yksi sellainen pelaaja joka on mun mieleen tuossa asiassa. Ei ole 'gooni' mutta hanskat tippuu jos on aihetta. En mä mitään järjestettyä paskaa halua tonne vaan ihan sitä että jos pelitilanteessa tulee kiihkeä tilanne niin silloin antaa mennä. Mutta kun ne on kitketty pois. Mä oon esim kyllästymiseen saakka nähny Tapparan voittopelejä missä jännitystä on ollut tasan 2 erää. 3 erä höntsää eikä hyvästä kiekosta tietoakaan.

Kääriäinen on nähty ja kuultu. Yhtälailla Lindgren radiossa.

Liiga vaan on mennyt tylsäks. Ei mua nappaa joku tiistain Tappara-Jukurit kun ei sinne viitti mennä edes tukeen ryöstäjä Resteliä törkeistä hinnoista. Selvinpäin ei tylsää peliä viitsi katsoa ja kahdeksaa euroo en kaljasta viitti maksaa joka ei ole edes kylmää.

Jep vähän samat fiilikset itelläkin. Kyllä uosta Tapparan pelistä puuttuu se tunne.Juurikin Repo oli usein vihellyksen jälkeen vähän aiheuttamassa hämmennystä ja näytti että on edes etäisesti tunteella mukana pelissä. Nykyään tuo näyttää enemmän joltain firman sählyvuorolta kuin Liigan runkosarjaottelulta missä pitäisi kiihkeä tunnelma saada välitettyä katsomoon asti.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulle taas aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ne tilanteet, joissa pakin on otettava kontakti, mikäli hyökkääjä luistelee mailanmitan päästä ilman tarkoitustakaan mennä maalille kiekon ollessa veskan hanskassa. Ja sitten tökitäänpainitaanniistetään. Omia voidaan puolustaa, mutta sellainen lapsellinen pullistelu on naurettavaa. Taklauksia ja niiden vastaanottamista kannatan, en rottailuja, visiiristä repimistä jne.

Joku voisi sanoa, että yhtälailla kuin Kääriäinen (myötähäpeä on kyllä hyvin usein läsnä) ja Lindgren niin myös muutama fani alkaa olemaan nähty ja kuultu?
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikös se Repo Tapparassa pelannut? Tiedä sitten oliko niin kova jätkä, että ei piitannut valmentajien väitetyistä tappelukielloista.

Tappelujen haikailu ja niistä vääntäminen on jotenkin vaivaannuttavaa, mutta se nyt on vaan mun mielipiteeni. Vaikka en itse saa mitään kiksejä siitä vastustajan ryysyissä roikuskelusta, niin jollain tasolla ymmärrän että joku saa. Ilmeistä on, että markkinamiehet ei tappeluita halua ja niinpä niitä karsitaan. Ei siis taida olla kyseessä mitenkään erityisen rautakorpilainen, tapparalainen tai edes suomalainenkaan ilmiö. Äijähoki kuolee ja tilalle tulee ja on jo tullut koko perheen kivakiva viihdetapahtumaspektaakkeli, jossa kaikki asiat yritetään tehdä niinkuin änärissäkin tehdään. Hyvine ja huonoine puolineen siis. Minua se ei haittaa siinä mielessä, että tappelut vähenee. Monelta muulta osin kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kyllä parasta kiekkoviihdettä on se kun perjantai illan ratoks kumpikin valmentaja käy kuumana, pelaajat käy kuumana sillai sopivasti. Tuomarit pihalla ja yleisö syttyy. Kaikin puolin kiihkeä ja tunnetta täynnä oleva peli on nykyään niin harvinaista herkkua että. Nykykiekkolijoista jotka tulee liigaan on suurin osa enempi tai vähempi vässyköitä, valitettavasti. Mut se menee kyllä valmentajien ja seurajohdon piikkiin kun on raiskattu hieno laji kukkahattutätien painostuksesta.
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nykykiekkolijoista jotka tulee liigaan on suurin osa enempi tai vähempi vässyköitä, valitettavast.

Tämä keskustelu alkaa varmaan olla tässä, kun aletaan jo olemaan melko kaukana ketjun aiheesta. Tuohon ylläolevaan kuitenkin kommentoin vielä sen verran, ertä pikemminkin taitaa olla niin, että liigaan pääsevät alkaa olemaan niin taitavia ja kovakuntoisia jääkiekkoilijoita (joiden ydinosaaminen on kiekonpeluussa), että perintesen kapeamman osaamisalueen kuumakalleille ei ole siellä enää mitään käyttöä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tämä keskustelu alkaa varmaan olla tässä, kun aletaan jo olemaan melko kaukana ketjun aiheesta. Tuohon ylläolevaan kuitenkin kommentoin vielä sen verran, ertä pikemminkin taitaa olla niin, että liigaan pääsevät alkaa olemaan niin taitavia ja kovakuntoisia jääkiekkoilijoita (joiden ydinosaaminen on kiekonpeluussa), että perintesen kapeamman osaamisalueen kuumakalleille ei ole siellä enää mitään käyttöä.
Mitenkä niin? Rautakorpi ja Leinonen ovat suurimmat syypäät siihen mihin suuntaan Tapparakiekko on viime vuosina viety. Olen vaatinut Tukka-Jukalle potkuja jo ties kuinka kauan. K.O Messias kuten otsikossa mainitaan niin on saanut Tapparan neitikiekon perimmäisyydet esille. Kummalakin alkaa ote kirpoamaan. Jos nyt kärkevästi sanon niin noinoi vaarit vaihtoon joka osastolla ja uutta verta kehiin. Yks Mentori saa jäädä. Meidän koti on aika väsynyt juttu.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Peksalta toivoisi jotain konkreettisia vaihtoehtoja. Kuka Rautakorven tilalle? Kuka Leinosen tilalle? Kuka Kääriäisen tilalle? Kuka Lindgrenin tilalle? Mitä Meidän kodin tilalle? Nimiä, nimiä, nimiä.

Lehtien mielipidepalstat ovat täynnä samaa tuubaa. Sanotaan kyllä kaikkeen ei, mutta jätetään selkeästi kertomatta mitä tilalle.

PS. Ei tästä kohta puutu kuin se että vaaditaan Tapsulle kenkää, kun se on jo niin nähty.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Peksalta toivoisi jotain konkreettisia vaihtoehtoja. Kuka Rautakorven tilalle? Kuka Leinosen tilalle? Kuka Kääriäisen tilalle? Kuka Lindgrenin tilalle? Mitä Meidän kodin tilalle? Nimiä, nimiä, nimiä.

Lehtien mielipidepalstat ovat täynnä samaa tuubaa. Sanotaan kyllä kaikkeen ei, mutta jätetään selkeästi kertomatta mitä tilalle.

PS. Ei tästä kohta puutu kuin se että vaaditaan Tapsulle kenkää, kun se on jo niin nähty.

Lindgren on hyvä selostaja radion voi laittaa kiinni jos ei pidä. Valmentajaks vaikka Petri Matikainen mutta tärkeintä olis että nykyinen lähtee. Leinosen tilalle joku pätevä kaveri jonka visiot on tältä vuosikymmeneltä, rekrytointi käyntiin vaan.

Kääriäisen tilalle ihan kuka vaan kunhan se ei ole muumio. Mut pointti on se että jos menen 2018 vuonna Tapparan kotipeliin niin mikään ei ole muuttunut 20 vuoden aikana. Tulee instana De ja vu.

Tapsu on hyvä tyyppi ja se tuottaa iloo monelle.

Mä oon yli 30v käyny hallissa niin haluaisin nähdä jotain muuta kuin sen mitä oon 500 kertaa käyny jo aiemmin kokemassa.

Mä ymmärrän niitä jotka on seurannu muutaman vuoden lätkää niin se on kivaa ja kiintiö ei ole tullut täyteen asioista. Mulle on!
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näissä viesteissä on nyt pieni ristiriita:
Mut pointti on se että jos menen 2018 vuonna Tapparan kotipeliin niin mikään ei ole muuttunut 20 vuoden aikana. Tulee instana De ja vu.
Nykykiekkolijoista jotka tulee liigaan on suurin osa enempi tai vähempi vässyköitä, valitettavasti. Mut se menee kyllä valmentajien ja seurajohdon piikkiin kun on raiskattu hieno laji kukkahattutätien painostuksesta.
Jotenkin Leinonen, Rautakorpi ja kumppanit ovat "raiskanneet hienon lajin", mutta samaan aikaan mikään ei ole 20 vuoden aikana muuttunut?

Laji muuttuu ja kehittyy. Peli nopeutuu, välineet kehittyy. Ei nykyvauhdeilla voi esim. taklata kuten ennen. Ihmisten tietoisuus on lisääntynyt. Päävammat ja niiden merkitys ymmärretään. Yhteiskunta on mennyt eteenpäin, jolloin vuonna 2018 katsojat haluavat lajilta muuta kuin katsojat 20 tai 30 vuotta sitten. Pitää siitä muutoksesta tai ei, niin ei siitä ainakaan ketään yksittäisiä henkilöitä syyttää voi. Tai voi, mutta itselleenhän siinä valehtelee. Syitä on monia. Päävammoista kärsivät pelaajat yksi suuri syy taklausten ja tappeluiden vähenemiselle. Samoin pelaajien kehittyminen. Nykyisin jopa sen nelosketjulaisen tai seiskapakin on osattava pelata.

Kukkahattutätien syyttäminen kaikesta on toki helppoa. Mutta kuinkakohan moni pelaaja suostuisi nykyisin vapaaehtoisesti säännöllisemmin ottamaan osumaa kupoliin, kun päävammoista ja niiden vaikutuksista tiedetään jo niinkin paljon kuin nykyisin tiedetään?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Näissä viesteissä on nyt pieni ristiriita:


Jotenkin Leinonen, Rautakorpi ja kumppanit ovat "raiskanneet hienon lajin", mutta samaan aikaan mikään ei ole 20 vuoden aikana muuttunut?

Laji muuttuu ja kehittyy. Peli nopeutuu, välineet kehittyy. Ei nykyvauhdeilla voi esim. taklata kuten ennen. Ihmisten tietoisuus on lisääntynyt. Päävammat ja niiden merkitys ymmärretään. Yhteiskunta on mennyt eteenpäin, jolloin vuonna 2018 katsojat haluavat lajilta muuta kuin katsojat 20 tai 30 vuotta sitten. Pitää siitä muutoksesta tai ei, niin ei siitä ainakaan ketään yksittäisiä henkilöitä syyttää voi. Tai voi, mutta itselleenhän siinä valehtelee. Syitä on monia. Päävammoista kärsivät pelaajat yksi suuri syy taklausten ja tappeluiden vähenemiselle. Samoin pelaajien kehittyminen. Nykyisin jopa sen nelosketjulaisen tai seiskapakin on osattava pelata.


Päähänosuvat taklaukset on harmi ja paha. Kuitenkin suurin osa niistä on sellaisia jotka on pelaajan kunnioitus toista kohtaan. Nykykiekkoilijat katselee liikaa kiekkoa eikä huomioi tuollaista peliä. Nykyäijät ei osaa ottaa enää taklauksia vastaan kuin esim 15v sitten. Mä en hyväksy noita ja ne pitää kitkee.

Mut jos esim tulee maalinedushässäkkä niin esim Tappara on rakennettu joukkueena niin että siellä ei ole ainuttakaan 'hampaatonta kanukkia' ja se on Rautakorven ja Leinosen syytä. Hankitaan mikkihiirejä ja taiteilijoita ja lasiukkoja ja sitten joku Erkinjuntti jolla ei tee joukkueessa hevon persettä.



 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mä ymmärrän niitä jotka on seurannu muutaman vuoden lätkää niin se on kivaa ja kiintiö ei ole tullut täyteen asioista. Mulle on!
Hienosti nostit itsesi jalustalle muiden yläpuolelle. Kyllä tylsistymisesi on nyt ihan sinusta itsestäsi kiinni eikä senioriteetista, tuskin olet ainoa 30 vuotta Tapparaa seurannut tällä palstalla. Minulle kelpaa voittava kiekko, mutta toki takana vasta 25 vuotta Tapparan seuraamista, joten enhän minä mistään mitään tiedä.
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kai olen paska fani minäkin, kun olen toivonut Rautakorvelle potkuja ja meni yöunet, kun luin jatkosopparista. Täällä puhutaan nimistä Rautakorven tilalle. No ei lätkää tarvitse uudestaan keksiä. Jos halutaan jotain uutta, niin sitten pitää ottaa riskejä. Omasta organisaatiosta löytyy ihan varmasti tekijöitä, jotka pärjäävät sinä missä Jukkakin, jos vielä saavat vuodesta toiseen samanlaisen roosterin
On puhuttu, että uusi halli tuo uuden elämän. Nytkään ei saada hallia läheskään täyteen edes viikonlopun peleissä. Täytyy todella sanoa, että vaikka Tamperetta pidetään jääkiekon mekkana, niin hallin tunnelmassa se ei näy.
Rinteeltä haluaisin kysyä, että olitko ihan selvimpäin, kun pyysit arvostelijoita vaihtamaan seuraa? Rautakorven kiekko on tällähetkellä niin p... katsottavaa, että koen hänen puolestaan myötähäpeää. Sinun kannattaa vaihtaa seuraa, jos et oikeasti ole ton enempää huolissasi!
 

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli komeasti käkättimeen Brnolta ja CHL alkaa olla siinä. Sitä ennen liigan kärjestä TPS ja HIFK naulasi rumat lukemat Joonas Järvisen lähdön jälkeen. Suonenveto jossa voitettiin Kärpätkin pienellä munkilla ja TPS vieraissa on haikea muisto. Rautakorpi on kyllä kätevä hankkimaan hyviä vahvistuksia uransa kannalta ja olisiko Joonas Järvinen nyt ”pelastanut” Rautakorven jatko-option. Se ei tarkoita kannattajauskollisuuden heikkoutta jos Rautakorpea kritisoi.
 

Kukko

Jäsen
Hienosti nostit itsesi jalustalle muiden yläpuolelle. Kyllä tylsistymisesi on nyt ihan sinusta itsestäsi kiinni eikä senioriteetista, tuskin olet ainoa 30 vuotta Tapparaa seurannut tällä palstalla. Minulle kelpaa voittava kiekko, mutta toki takana vasta 25 vuotta Tapparan seuraamista, joten enhän minä mistään mitään tiedä.

Kyllä se voittava kiekko kelpaa keskimääräistä paremmin. Itse en taklauksia tai sikailuita kaipaa. Se oli v99, kun noilla viimeksi peloteltiin.

Mitä sitten en kaipaa: Se on tätä Rautakorven kaavamaista jääkiekkoa. Oli Puolustus tai hyökkäys, niin kulkee aina samaa etukäteen opeteltua rataa eteenpäin. Kuin veturi. Ainoa vain että, kun se tyyli ei ole muuttunut ollenkaan, niin Pihtiputaan mummokin osaa varautua Tappara veturin reitityksiin. Puolustuksen tietyt perus jutut ovat täysin ymmärrettäviä, jopa toimivat aika mukavasti. Kokonaisuuden kaavamaisuus tekee kuitenkin veturista äkkiä resiinan. Pitäisikö träpistä täysin luopua? Ei mielestäni, pelissä on paikoin erittäin hyviä juttuja. Missä on vaan ne kiekkoilulliset mausteet, joista päästäisiin useammin nauttimaan? Missä on toissakauden Ipa playoff sarjan "haukirannasta" nyanssit? Puhumattakaan että ylivoimapelissä olisi minkäänlaisia uusia toimivia vaihtoehtoja. Maskipeli on keskinkertaista. Vuorollaan kiekkoa leipoo Erkinjuntti, Kuusela, JMJ missä syöttökaistat? Ei niitä ole, koska jokainen pelaa Tapparan ennakkoon tiedetyt vahvuudet tältäkin osa-alueelta pois. Laukauksien laadusta voi sanoa lyhyesti, että se on keskimäärin surkeaa.

Mitä pitäisi nyt sitten tehdä. Tehdyt valinnat ovat pitkäaikaisia. Tiettyjä isoja kokonaisuuksia ei pysty pistämään hetkessä kuntoon. Virheitä on tehty, ja ikävää mikäli niistä ei kyetä nopeasti oppimaan. Nyt vain pitää yrittää takoa tämän konseptin resiinaa mahdollisimman kovaan vauhtiin. Isoja muutoksia ei kannata tehdä, koska todennäköisesti putoaa koko resiina kiskoilta. Muutama oikeanlainen hankinta. Perusjuttuihin paneutumista. Keväällä peli saattaa olla taas eri formussa, mutta nyt vaatii käärmekeittoa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos en tietäisi illan pelin tulosta, niin tästä ketjusta sen melkein osaisi päätellä. Hienoa suorittamista. Jos Jukka ja Tappara ovat ennalta-arvattavia, niin sama pätee muutamaan jatkis-kirjoittelijaan.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä sen nyt vielä ymmärtää, että kritisoidaan tulostasoa mutta että träppiäkin pitäisi vähentää ja haukirannasta (elikkäs nopeita kääntöjä vastaan ilmeisesti) pitäisi tehdä enemmän. Liigassa tämän hetken tulostaso on vielä tyydyttävällä tasolla, chl saisi mennä paremmin.

En sitten tiiä oonko ainoa tuon huomannut mutta Tappara nimenomaan ei träppää tällä kaudella ja ei siitä syystä pääse iskemään keskialueelta vastaan. Ennemmin tämän asian takia vaihtaisin valmentajaa että alkaisi viimeinkin oikein kunnon träppiä näkymään ja pelaajille annettaisiin selkeät linjat myös hyökkäyspäässä.

Joku semmonen vanhanliiton huutaja ja kakkoseksi sitten joku joka ymmärtää kiekostakin jotain niin ois kiva jos oikeen vaihtamaan aletaan.
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos en tietäisi illan pelin tulosta, niin tästä ketjusta sen melkein osaisi päätellä. Hienoa suorittamista. Jos Jukka ja Tappara ovat ennalta-arvattavia, niin sama pätee muutamaan jatkis-kirjoittelijaan.
Onneksi tämä on vain keskustelupalsta, jonka lukeminen on vapaaehtoista. Eiköhän ne mielipiteet mene aina kirjoittajan mukaan. Toiset on aina vastaan ja toiset puolesta. Tylsäähän täällä olisi, jos kaikki olisivat samaa mieltä.
 

Kukko

Jäsen
Kyllä sen nyt vielä ymmärtää, että kritisoidaan tulostasoa mutta että träppiäkin pitäisi vähentää ja haukirannasta (elikkäs nopeita kääntöjä vastaan ilmeisesti) pitäisi tehdä enemmän. Liigassa tämän hetken tulostaso on vielä tyydyttävällä tasolla, chl saisi mennä paremmin.

En sitten tiiä oonko ainoa tuon huomannut mutta Tappara nimenomaan ei träppää tällä kaudella ja ei siitä syystä pääse iskemään keskialueelta vastaan. Ennemmin tämän asian takia vaihtaisin valmentajaa että alkaisi viimeinkin oikein kunnon träppiä näkymään ja pelaajille annettaisiin selkeät linjat myös hyökkäyspäässä.

Joku semmonen vanhanliiton huutaja ja kakkoseksi sitten joku joka ymmärtää kiekostakin jotain niin ois kiva jos oikeen vaihtamaan aletaan.

En ole nähnyt kenenkään kirjoittavan träpin vähentämisestä. Pyydän siis lukemaan uudelleen, mikäli et tekstiä ymmärtänyt. "Hauki" kommentin suhteen kirjoitin myös nyansseista. Ymmärrys meni tässäkin siis metsään. Se ei tarkoita, että "haukea" tarvittaisiin lisää, vaan että nyansseja tarvittaisiin lisää (aikansa hieno esimerkki, ammattitaitoisesta reagoinnista vastustajan tekemiseen, by Tapola) . Yksi esimerkki viimekaudelta on ylivoimasta, jossa Tappara rupesi pelaamaan kahdella hyökkääjällä maalintaustalla. Maalintakaa syöttö nousevalle puolustajalle, josta suoralla laukauksella maali. Tätä on yritetty toistuvasti myös tällä kaudella, mutta vastukset ottavat sen toistuvasti pois. Kyseinen nyanssi on siis loppuun käytetty, mutta saattaisi toimia satunnaisesti käytettynä. Yllätyksellisyys ja monipuolisuus on se juttu. Tämä vaivaa vähän peliä joka osa-alueella. Lisää erilaisia pikku mausteita, rohkeutta ja iloisuutta, kaavamaisuuden sijaan.
 

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli komeasti käkättimeen Brnolta ja CHL alkaa olla siinä. Sitä ennen liigan kärjestä TPS ja HIFK naulasi rumat lukemat Joonas Järvisen lähdön jälkeen. Suonenveto jossa voitettiin Kärpätkin pienellä munkilla ja TPS vieraissa on haikea muisto. Rautakorpi on kyllä kätevä hankkimaan hyviä vahvistuksia uransa kannalta ja olisiko Joonas Järvinen nyt ”pelastanut” Rautakorven jatko-option. Se ei tarkoita kannattajauskollisuuden heikkoutta jos Rautakorpea kritisoi.

Toimistolla ilmeisesti luetaan viestejäni kun Joonaksen seuraajaksi ja puolustusta jämäköittämään tulee nyt sitten Ben Blood. Ryhtiä tuolla osastolla kyllä kaivataan. En tiedä onko mies oikea, mutta jotain pitääkin tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös