Kinkuista kun on puhetta niin kyllä mä pidän erittäin tärkeänä myös sinappia. Kyllähän siihen kinkun siivuun on saatava sutaisu itse tehtyä joulusinappia. Mitäs jengi on mieltä...meneekö kaupan valmistuote vai vaatiiko omatekemää?
Jep, kinkku ilman sinappia on aika vaisu esitys. Aiemmin perinteinen turkulainen oli kova sana, mutta ruotsalaistumisen jälkeen Aura on ottanut sen paikan. Aura on muuten varsin mainio olutkin, mutta se ei kuulu tähän ketjuun. Ranskalainen Dijon-sinappi, ihan se perusversio, on hyvä toinen sinappi maistelua varten. Aika tulinen sinappi on siis kyseessä, joten ihan pelkästään sillä ei voi kinkkua ajatella syövänsä.
Yön yli mietittyäni ymmärsin minkälaisesta takasta sinulla on kysymys ja tarkennan ohjeitani sillä tuollaisissa systeemeissä paisto onnistuu kyllä.Olisiko ideaa siinä, jos ensin paistaisi sähköuunissa sen puolisen tuntia 200 asteessa ja sitten siirtäisi leivinuuniin pienemmälle lämmölle? Tuo takan lämpötilan laskeminen ihan hetkessä ei taida onnistua. Ja muutenkin taitaa vaatia vielä tänä viikonloppuna etukäteen pientä harjoittelua, että oppii nuo lämmönsäätelyt ja viiveet. Sinänsä hyvin tuntuu takka pitävän lämmön, kun saa sen lämmitettyä, varaava takka kun on.
Makukysymyksiähän nämä ovat, joten oikeaa vastausta ei taida olla olemassakaan.Mitäs jengi on mieltä...meneekö kaupan valmistuote vai vaatiiko omatekemää?
Kinkun kanssa syötävän sinapin kanssa olen hyvinkin tarkka, siihen kelpaa ainoastaan itsetehty sinappi. Kinkun kuorrutuksen suhteen en ole ollut niinkään tarkka, siihen olen yleensä laittanut jotain Turun sinappia tai muuta kaupan moskaa.Kinkuista kun on puhetta niin kyllä mä pidän erittäin tärkeänä myös sinappia. Kyllähän siihen kinkun siivuun on saatava sutaisu itse tehtyä joulusinappia. Mitäs jengi on mieltä...meneekö kaupan valmistuote vai vaatiiko omatekemää?
Mun suuhun turun-/aurasinappi ei sovi kinkun kyljessä. Pidän kotisinapin tyylisiä sinappeja parempina. Tätini tekee myös hyvin kinkun kanssa sopivaa sinappia. Auran sinappi onkin sitten erinomaista grillimakkaran kanssa.
Mitäs jengi on mieltä...meneekö kaupan valmistuote vai vaatiiko omatekemää?
Muutenkin tulee Eestin Herkusta haettua yhtä ja toista joulupöytään, kuten leipää, juustoa ja savustettua possunkylkeä.
Möllykkä on nyt uunissa ja pakko myöntää, että vähän jännittää. Ensimmäistä kertaa kinkkua paistamassa.
Kahtellaan mitä tulee.
Jos ei mitään aivan pakottavaa tarvetta ole, niin minusta näitä pikkukinkkuja ei tarvitse illalla alkaa paistamaan. Ehtivät hyvin aatto-aamunakin. Näin aion ainakin menetellä oman 5,7 kiloisen kanssa.Kolmen kilon kinkku menee illalla uuniin.
Jos ei mitään aivan pakottavaa tarvetta ole, niin minusta näitä pikkukinkkuja ei tarvitse illalla alkaa paistamaan. Ehtivät hyvin aatto-aamunakin. Näin aion ainakin menetellä oman 5,7 kiloisen kanssa.