Joulukinkku

  • 199 062
  • 888

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
70 mittarissa ja hyvältä näyttää taas, perkele! On tämä kinkun kärtsääminen vaan yksi vuoden ehdottomista kohokohdista. On vain mies, kinkku, Jaloviina ja Vesku Loirin joululaulut...
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
70 mittarissa ja hyvältä näyttää taas, perkele! On tämä kinkun kärtsääminen vaan yksi vuoden ehdottomista kohokohdista. On vain mies, kinkku, Jaloviina ja Vesku Loirin joululaulut...

Kaunista,niin kaunista..Ittellä mittarissa 35 astetta ja olutta ja Täällä Pohjan tähden alla..Emäntä ja muksut nukkuu..:D Vesku Loiri RULES.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
+74C muutaman tunnin liian aikaisin, mutta tänä jouluna oli kuulema soveliasta antaa vaimolle vähän periksi. Eli kinkku saisi valmistua ennen klo 05.

No, saahan tuota vielä hetken sentään käristellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joulukinkku loistaa poissaolollaan. En kerta kaikkiaan viitsinyt vaivautua. Kinkun virkaa nyt saa toimittaa paahdettu possurulla.

Tänä jouluna syödään kilotolkulkulla sisäfilettä. Pari kunnon brasilialaista filemöykkyä nostaa kummasti juhlamieltä. Itse marinoitua paahtopaistia on tietty kanssa. Varsinaisia jouluruokia on aika vähän, mutta pääasia että syödään muutama päivä hyvin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
70 mittarissa ja hyvältä näyttää taas, perkele! On tämä kinkun kärtsääminen vaan yksi vuoden ehdottomista kohokohdista. On vain mies, kinkku, Jaloviina ja Vesku Loirin joululaulut...

Harvoin olen kanssasi samaa mieltä, mutta tässä kohtaa täytyy sanoa että täällä sama kattaus...
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Noni, maistiaiset lautasella ja ensituntuma vallan loistava. Kyllä näillä eväillä yhden pelin kohta katsoo.


Tuos liemestä sen verran, että mä kaatelen sen jääpalamuottiin ja heitä pakkaseen. Kunhan on melkein jäähtynyt tietenkin ja ylimääriset rasvat kaavittu pinnasta. TUosta on helppo käyttää sit "liemikuutioina"...
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Helventeeri. Tuliko nyt ostettua jotain kiusattua sikaa, sillä tuo kaveri uunissa väittää, ettei hän nyt olisikaan vielä valmis astumaan jouluiselle alttarillemme näyttelemään pääosaa tästä irvokkaasta juhlastamme? Vai olisiko sittenkin isoäidiltä peritty paistomittari, jonka johdatuksella olen niin monet vuodet päässyt nauttimaan juurikin mainittuun vuodenaikaan ah niin makoisaa kinkkua, tullut tiensä päähän?

Puoli neljään saakka suostun pitkin hampain odottamaan tätä juhlamme pääosan esittäjää tulevaksi ulos tuosta olkikehdosta, jota uuniksikin jossain maissa kutsutaan. Ja voi sitä reklamaatioitten määrää mikä näiltä näppäimiltä lähtee, mikäli tuo jalo eläin todetaan ylikypsäksi. Perkele! Mä en tykkää!
 
Digitaalinen paistomittari, paras hankinta vuosiin. Säädetään asteet kohdilleen ja vehje hälyttää kun kinkku on valmis. Toimii samalla myös herätyskellona kun kokki on sammunut olut tölkki kädessä sohvalle.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Vähän vituttaa, että toista vuotta putkeen on lihamittari sanonut itsensä irti jo alkuvaiheessa urakkaa. Viime vuonna tuli itse rikottua ja nyt oli emännän vuoro. Uuni on aika pieni ja kinkku on n.12 kiloinen, joten mittari napsahti kattoon ja sitä kautta paskaksi. Helvetin herkkiä nuo perkeleet kyllä ovat. Ensi jouluksi pitää ostaa useampi mittari, ettei joudu aina olemaan legendaarisen tunti/kilo -systeemin varassa. Toivottavasti sieltä nyt tulee kuitenkin hyvää purtavaa, ettei joulumieli laske heti alkuunsa.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Meillä mittarissa vasta 65 astetta, tovin joutuu vielä vartomaan. tai ehkä useammankin tovin. Odotellessa luultavasti tulee maisteltua lohta eri muodoissa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Valmis! Hunnut on tehty ja kärytetty. Ja voi jumalan tähden, että on komjaa! Nesteet pysyi hienosti sisällä, vaikka lähes 80 oli taulussa, kun pois otin. Mehukkuuden ja mureuden kombinaatio on poikkeuksellinen, sanois Tami. Paras kinkku, mitä olen ikinä saanut paistettua. Pakko mukailla Seppo Lehdon youtube-hupailua ja sanoa: Saatana, että on hyvää sikaa. Niin hyvää, että maistuis muslimillekin...

Tekaisin vielä samaan syssyyn n. 50 lihapullaa, joihin iskin fetaa joukkoon ja höystin kermalla. Siihen munat ja mausteet päälle, ja ihan perkeleen hyviä tuli niistäkin. Yleensä itse tekemä ruoka maistuu hieman puulle, mutta nyt ei.
 

Susimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Toronto Maple Leafs,Westghost,Ghostbusters
70 graaderia nyt eli 10 vielä matkaa,että pääsee unille isäntäkin. Hissukseen on kaveri tuolla paistunu.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
77 -asteisena possu pois paahtumasta tuossa puoli tuntia sitten. Kuusikiloiselta kesti tällä kertaa seitsemisen tuntia päästä tavoitteeseensa. Ensimaistelut tehty ja erinomaiselta vaikuttaa. Täälläkin loput toiminnot saavat odottaa heräämiseen.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Ei mitään hajua lämpötiloista, mutta kympin kinkkun pois nyt uunista reilun kymppi tuntisen jälkeen.

On se vaan maukasta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ei mitään hajua lämpötiloista, mutta kympin kinkkun pois nyt uunista reilun kymppi tuntisen jälkeen.

On se vaan maukasta.

Yöllä otettiin 5 kg:n liha ulos uunista 5 h:n jälkeen. Puilla lämpiävä leivinuuni tuo hyvän maun lihaan. Hyvää on entiseen tyyliin. Onnellista joulua ja maukasta kinkkua kaikille!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Noin neljän kilon kinkku tuli valmistettua. Hieman poikkeuksellisesti otin pois uunista vasta kun lämpömittarissa oli n. 79ast. Sitten päälle pelkästään kotisinapista kuorrutus ja uuniin uudestaan 10 minuutiksi.

Tuli kyllä oikein maukas kokonaisuus, ei voi muuta sanoa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ihme juttu tuo kiertoilmauuni. Ysi kiloinen kinkku tuli valmiiksi kuudessa ja puolessa tunnissa 125 asteessa. Tuolloin mittarissa oli 80 astetta, ja liha on mureaa mutta mehukasta. Kokolailla nappiin meni. Potkakin irtosi ihan itsestään, joten pakko se on uskoa, että hommasta tuli valmista kolme tuntia nopeammin kuin olin varautunut. Ja nyt siis olen jo kinkkua muutaman tunnin syönyt ja hyvää on.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja nyt parhaat vinkit mihin käytetään se 3kg kinkkua mitä jääkaapissa vielä on. :)

Hernari on legendaarinen toki.
Jambalaya -tyyliset risotot sallii sitten jo mukaan joulukalat sekä makkarat, myös tulisemmat mausteet voi ottaa tähän taas käyttöön.



_
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse vedin hetki sitten kinkun lopun monitoimikoneen läpi pieneksi silpuksi.
Pizzapohja nousee koko ajan ja kohta täytteet pohjalle ja uuniin. En ole ennen kokeillut, mutta miksei kävisi kinkku pizzaan. Tomaattia ja aurajuustoa samaan kasaan niin eiköhän se ole siinä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siellä on justiinsa knööli kiehumassa perunasopan seassa. Pistät sitä kinkkua ruokiin, joihin muuten käyttäisit jauhelihaa, niin kyllä se katoaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itse vedin hetki sitten kinkun lopun monitoimikoneen läpi pieneksi silpuksi.
Pizzapohja nousee koko ajan ja kohta täytteet pohjalle ja uuniin. En ole ennen kokeillut, mutta miksei kävisi kinkku pizzaan. Tomaattia ja aurajuustoa samaan kasaan niin eiköhän se ole siinä.

Kuulostaa herkulliselta. Eiköhän kinkun jämistä saa ihan loistavaa täytettä pizzaan varsinkin kun tykötarpeet ovat noinkin hyvät.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja nyt parhaat vinkit mihin käytetään se 3kg kinkkua mitä jääkaapissa vielä on. :)

Hernari on legendaarinen toki.

Pyttipannu ja erilaiset kinkkupiirakat ja laatikot nyt ainakin. Esim. lihaperunasoselaatikkoon jauhelihan sijasta kinkkua. On muutenkin helppo ja halpa ruoka väsätä kotona ja voittaa kyllä sen valmisversion 100-0.

Ja ainahan voit pieniä kinkun sopiviksi paloiksi ja pistää pakkaseen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ei tuosta pizzasta hassumpaa tullut. Tosin...oregano, aurajuusto ja runsas juusto päällä ovat vahvoja makuja. Kinkku ei sieltä tunnu hirveästi tulevan läpi. Mutta menee siis mainiosti pizzassa. Rouhetta jäi kyllä niin paljon, että melkein toinen pelti voisi olla bueno. Vaikka ilman aurajuustoa, niin voisi tulla kinkun maku läpi. Saapa nähdä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Spydäri ja hernesoppa ovat ehdottomia kinkun jämäkohteita. Pistin justiinsa herneet likoamaan huomista keittämistä varten. Isken kaksi melko iso sipulia kokonaisena lillumaan, kuten myös kinkun luun. Eipä tarvi paljon lihaliemiä sotkea joukkoon. Siitä vielä mukavasti irtoaa lihaa joukkoon. Sitten vaan keski/loppuvaiheilla kinkuntsiipaleet joukkoon ja vahvaa sinappia myös. Sitten lusikoimaan tuoreen ruisleivän kanssa. Jumalauta, et on komjaa!
 

Kyynhakkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Seinäjokelaaset "palloolu" joukkueet ;o)
Luu meni jo aattona koiralle, joku voi tietty sanoa että, tuhlausta, mutta täytyyhän se piskillekkin joulu koittaa... Ja tänään meni loput kinkut pitsaan, jota on tehty jo muutamana vuonna jämistä, mukulatkin tykkää nääs...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös