Lisää paskaa lentää
Niin eli ensinnäkin pisti ihmetyttämään mitä vikaa siinä Eaglessa oli? Eikös se noin kirjoiteta? Vai pitääkö sen olla pienellä kirjaimella?
Mielestäni Calounin taklaus ei ollut vahingoittamisyritys sanan varsinaisessa merkityksessä. Harvemmin pelaaja tahallaan yrittää vahingoittaa toista pelaajaa. Jos esim. nyt Calounilta kysyttäisiin haluaisiko hän Pirnekselle tapahtuvan jotain ikävää, vastaus tuskin olisi kyllä. Kun tunteet kuohahtavat, järki sumenee. Ei siinä mielentilassa juurikaan tajua ajatella mitään seurauksia. Ns. raivo vain sattuu kohdistumaan mihin tahansa jolla on Tapparan peliasu päällä. Sille ei yksinkertaisesti voi mitään kun tunteet kuohahtavat pintaan. Varmasti jokainen on sen itsekin kokenut. Ja vastauksena kysymykseesi, EI se oikeuta mihinkään tekoon enkä puolustellut Jania sen kummemmin, sanoin vaan, että ymmärrän häntä erittäin hyvin, enkä missään nimessä lähtisi syyttelemään ketään. Noita sattuu. Mielestäni outoa Kapaselta alkaa ripittää jo muutenkin ulos potkittua pelaajaa. Kyllä hän varmaan itsekin tajusi asian. Ei sitä hänelle olisi erikseen tarvinnut kertoa. Olen muuten edelleenkin sitä mieltä, ettei tuohon Bluesin peli kaatunut. Bluesin peli kaatui jo viime kesänä huonosti kasattuun joukkueeseen eikä sillä ollut mitään saumoja tässä ottelusarjassa.
Mielestäni tuo temppu ei kerro pelaajasta juuri mitään. Ei ainakaan sitä, miksi hän ei pelaa NHL:ssä. Calounin taidot ainakin siihen riittäisivät...luulen, että hän ei pelaa NHL:ssä, koska hänellä on käynyt aina huono tuuri eikä mies ole saanut kunnon näyttöpaikkoja hyvissä ketjuissa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta NHL:ssä on hyvin vähän aikaa vakuuttaa seurajohto. Sitäpaitsi esim. Vujtekiin vertaaminen tässä asiassa on todella tyhmää, Vujtek voi ihan minä päivänä hyvänsä tehdä täysin saman tempun. Sitä et sinä Eagle enkä minä voi tietää. Nykyään mitä vain voi tapahtua ja olemme kaikki nähneet herrasmiespelaajinakin tunnettujen kavereiden tulistuvan.
Mielestäni tilanteessa ei alkuunkaan ollut kyse pelaajan kunnioittamisesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että hermot menivät. Luuletko todella, että siinä mielentilassa ehtii ajatella juuri mitään? Kyllä Caloun varmasti kunnioittaa kaikkia kanssapelaajiaan ihmisinä yhtä paljon kuin kuka tahansa meistä. Caloun ei ole raukka, vaan taitava pelaaja jolta keitti yli. Se on ehdottomasti osattava antaa anteeksi ilman tuollaisia nimittelyjä.
Joo eli en todellakaan laskenut kuinka monta puolusti ja kuinka monta tuomitsi, olihan niitä toki muidenkin joukkueiden faneja mukana menossa. Oikeastaan tämä onkin sivuseikka. Eniten ihmetyttää juuri se, miksi tämä ketju avattiin, sillä en nähnyt Calounin tempussa mitään tämän voimakkuusasteen mukaista. Tempusta olisi ehkä parilla sanalla voinut mainita tuolla ottelun ketjussa, mutta että tehdään ihan oma viestiketju sille, jossa sorsitaan täysin Calounia...on kyseenalaista. Sanamuotoni "varsinkin" Tappara-fanit oli siis väärä. Korjataan, jotkut Tappara-fanit ja monet muutkin fanit. Oli sanamuoto mikä hyvänsä, en edelleenkään ymmärrä itkuanne. Tai jos ei haluta käyttää sanaa itku, niin käytetään termiä "negatiivinen suhtautuminen asiaan". Ja sekin ihmetyttää, että mainitsit Eagle, että hyväksyt puhtaan taklauksen aiheuttaman loukkaantumisen....miten se sitten eroaa epäpuhtaasta muuten kuin sääntöjen kautta? Ei ainakaan luulisi loukkaantuneen pelaajan kannalta olevan mitään väliä tuliko halvaantuminen puhtaan taklauksen seurauksena vai ei. Sinulle siis on aivan sama, vaikka joku kuolisi kentällä, kunhan taklaus on puhdas? Eikö jääkiekkokin ole vain peli? Eikö näitä asioita pitäisi ajatella vähän syvällisemmin kuin sääntöjen kautta?
Korostan muuten edelleenkin, etten sanonut teon olevan oikeutettu, koska Calounia on kahvattu ja hakattu pitkin kautta, vaan sanoin pelkästään ymmärtäväni tempun kaikki asiat huomioon ottaen. Siis minä ymmärrän sen. Te näköjään ette. Ja minä en ymmärrä teitä. Onpas hienoa...
Kuten mainitsin, en huutanut enkä hurrannut teon tapahtuessa, en oikeastaan tuntenut yhtään mitään. Teko ei tullut oikeastaan edes yllätyksenä. En mielestäni sen enempää puolustellut, sanoin ymmärtäväni kyllä, enkä ymmärrä miksi Caloun saa vielä nytkin näin paljon paskaa niskaansa. Lisäksi yritän nähdä asioita vähän toisestakin näkökulmasta. On kuule tavattoman helppoa olla aina samaa mieltä muiden kanssa, päivitellä tällaisia tekoja ja tuomita syyllisiä edes ajattelematta asioita tarkemmin tai yrittämättä ymmärtää miksi näin tapahtui. Sen sijaan jos rohkenet väittää jossain asiassa valtavirran kanssa vastaan, saatkin itse kaiken paskan niskaasi kuten Caloun ikään. Lisäksi täällä tullaan väittämään Bluesin playoff-paikkaakin ostetuksi. Todella tasokas chat-viestiketju.
Olen edelleenkin sitä mieltä, että ulosajo oli liian kova tuomio ja että Caloun on saanut liikaa haukkumista osakseen. Jos minulla sitten on vinoutunut käsitys asioista, olkoon näin. Jokainenhan meistä näkee maailman hieman eri tavalla ja asiat eri perspektiiveissä. Myös kentän ja pelaajat näemme eri sävyisten lasien läpi. Pitää ymmärtää myöskin muiden näkemyksiä. Enpä tässä juuri muuta pyydä...mutta taitaapa olla liikaa pyydetty jo heti alusta lähtien.
edit: Vähän kirjoitusvirheitä...