Ihan mielenkiinnosta, onko tämä toisen Liiga seuran pelaaja lähteenä kaikkeen tuohon, mitä kirjoitit? Tietoa on nimittäin jonkin verrankin enemmän, kun mitä niin täällä tai julkisuudessa, tai jopa joukkueen lähipiirissä pyörii.
Kerroit siis ainakin, että:
- TPS:n muu pelaajisto tuomitsee Virtasen potkut
- Joku TPS "perheeseen" kuuluva on levitellyt vääriä tietoja ja jäänyt tästä kiinni
- Kevään casessa Jonnen kaverit, ilmeisesti siis joukkuekaverit, eivät vain ottaneet hänestä kuvaa vaan olivat fyysisesti riisuneet hänet.
- Tanskan matkalla oli pelaajia, siis useampia, jotka olivat todistetusti pahemmassa humalassa kuin Virtanen. Haastattelussa hän on ilmeisesti sanonut jonkun olleen yhtä päihtynyt, tässä puhutaan pahemmasta kunnosta
- Joku TPS:n "pomo" on pyytänyt Virtasta tuomaan laittomasti nuuskaa maahan. Haastattelussa Virtanen kaiketi sanoi, että sitä "on mennyt" jollekin mutta puhe ei kai ollut toimeksiannosta mihin nyt tässä viitattiin.
Tuossa on aika paljon tietoa, jopa sellaista jonka osalta sanoisin, että sinun tai tämän ystäväsi olisi syytä olla yhteydessä viranomaisiin, koska puhutaan nyt ihan selvistä rikoksista ainakin muutaman noiden asioiden tiimoilta.
Lähteenä ei ole vain tämä yksi pelaaja. Ja tarkennetaan muutamaa asiaa:
1. Ei minulla ole tietoa, onko tuo Virtasen potkujen tuomitseminen/ihmetteleminen TPS:n pelaajiston yleinen mielipide. Mutta tämän lähteeni tuntema pelaaja oli ratkaisua ihmetellyt. Eli hän voi olla mielipiteensä kanssa yksin tai sitten voi edustaa laajemminkin pukukopin kantaa.
2. Juu, yksi taho on jäänyt kiinni siitä, että on vuotanut joukkueen sisäisiä asioita ja laittanut värikynää päälle. Ja hän on saanut siitä asiaankuuluvan palautteen.
3. Näin tulkitsen Jonnen haastattelua, missä hän kertoo kavereiden tehneen pilan ja yllättyneensä itsekin, kun oli sammunut ja herätessään olikin alasti. Siitä tosin ei ole varmuutta, ovatko nämä kaverit myös joukkuekavereita vai jotain muita tuttuja. Mutta joukkuekavereihin viittaa kyllä se, että kuvat päätyivät saman tien Ruotsissa pelaaville suomalaispelaajille.
4. Promillemääriä minulla ei ole kertoa. Mutta siellä on useampi pelaaja ollut ns. naamat. Ja osan käytös humalassa on ollut... hmm... värikkäämpää kuin Virtasen.
5. Virtanen puhui haastattelussa siitä, miten TPS tuomitsi hänet nuuskan käytöstä ja sanoi sanatarkasti näin:
"Mä kysyn näin päin, miltä se susta kuulostaa, että "tässä on nyt nuuskaa sulle". Ja sitten kun siitä jäädäänkin kiinni, niin sitten rupeat sanomaan mulle, että "hei hei, toi on törkeetä, että sä tuota nuuskaa tolloin".
Tuonhan voi tulkita jopa niin, että sitä nuuskaa on saatu taholta, joka käryn jälkeen tuomitsi sen - eli TPS-organisaatiolta?
Ja kyllä. Jo tuo alastomaksi riisuminen, kuvaaminen ja kuvien levittäminen riittäisi varmaan tuomaan tekijälle/tekijöille sakot. Ja jos se Virtasen alastonkuva on TPS:n gaalassa heijastettu screenille ilman hänen lupaansa, niin siinäkin ollaan aika lähellä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä.