Jonne Virtanen – Monsterimonni

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jos Tepsi tekee tämän rahan takia, niin se on jo todella surkeaa. Melkoista pelleilyä, että parin sadantobon takia Seura lähtee tällaiseen kikkailuun. Luulisi, että imagohaitta ja ihan perustava ihmisen kunnioittaminen painaisvat vaakakupissa enemmän.
Eiköhän tämä ainakin yksi osasyy ole. Silti on kovin vaikeaa nähdä lopputulemaa, joka olisi Seuralle taloudellisesti kannattava, vaikka jättäisi kokonaan imagohaitan huomiomatta. Jos oikein muistan, niin aluksi Jonne ilmoitti, että Seura ei ole halukas neuvottelemaan, mutta nyt viimeisten viestien mukaan Jonne itse on ilmoittaunut, että neuvottelut ei kiinnosta, koska on jo oman sopimuksen neuvotellut.

Tässä pitää muistaa, että ihan pelkästään parista krapulakaljasta kuitenkaan puhuta, eikä yhdestä sammumisesta. Näitä on kuitenkin tässä suhteellisen lähiaikoina ollut useampia ja osa on ollut sellaisia, että Seuran edustustähtävät ovat jääneet välistä alkoholin liiallisen käytön takia. Se, että itse tiedän näitä jonkin verran, niin tuskimpa on edes kaikki.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eiköhän tämä ainakin yksi osasyy ole. Silti on kovin vaikeaa nähdä lopputulemaa, joka olisi Seuralle taloudellisesti kannattava, vaikka jättäisi kokonaan imagohaitan huomiomatta. Jos oikein muistan, niin aluksi Jonne ilmoitti, että Seura ei ole halukas neuvottelemaan, mutta nyt viimeisten viestien mukaan Jonne itse on ilmoittaunut, että neuvottelut ei kiinnosta, koska on jo oman sopimuksen neuvotellut.
Jonnen kannattaisi ehkä ajatella hiukan pidemmälle kuin saako rahastettua Tepsiltä koko sopimuksen summan. Nykyisellä meiningillä pitää aika hyvin huolen, ettei jatkoja tarvitse suomalaisten seurojen kanssa neuvotella. Jatkuva asian kanssa esilläolo mediassa ja entisen työnantajan trollaus ei ole oikein hyvä valttikortti uusia soppareita neuvotellessa. Kannattaisi vetää aika paljon matalampaa profiilia jos meinaa vielä ammatikseen pelata.

Tässä pitää muistaa, että ihan pelkästään parista krapulakaljasta kuitenkaan puhuta, eikä yhdestä sammumisesta. Näitä on kuitenkin tässä suhteellisen lähiaikoina ollut useampia ja osa on ollut sellaisia, että Seuran edustustähtävät ovat jääneet välistä alkoholin liiallisen käytön takia. Se, että itse tiedän näitä jonkin verran, niin tuskimpa on edes kaikki.
Jonnen itsensä kannalta ongelmallisinta ettei tunnu tajuavan, että alkoholi ongelma ja asialle kannattaisi tehdä jotain muutakin kuin kieltää ongelma ja selitellä.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jonnen kannattaisi ehkä ajatella hiukan pidemmälle kuin saako rahastettua Tepsiltä koko sopimuksen summan. Nykyisellä meiningillä pitää aika hyvin huolen, ettei jatkoja tarvitse suomalaisten seurojen kanssa neuvotella. Jatkuva asian kanssa esilläolo mediassa ja entisen työnantajan trollaus ei ole oikein hyvä valttikortti uusia soppareita neuvotellessa. Kannattaisi vetää aika paljon matalampaa profiilia jos meinaa vielä ammatikseen pelata.
Äläs nyt, aina on TuTo ja kovien jätkien kaveri Aittola. Aina on tilaa hei!

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Jos Tepsi tekee tämän rahan takia, niin se on jo todella surkeaa. Melkoista pelleilyä, että parin sadantobon takia Seura lähtee tällaiseen kikkailuun. Luulisi, että imagohaitta ja ihan perustava ihmisen kunnioittaminen painaisvat vaakakupissa enemmän.
Ei varmasti tee rahan takia. Varmempi tapa säästää olisi esim. vuokrata pelaaja jonnekin (hehe) ja ottaa ehkä vähän takkiin erotuksessa. Toki vaatii pelaajan suostumuksen, mutta kaitpa pelaaja haluaa pelata mieluummin kuin olla pelaamatta.

Kyllä Tepsi tässä keississä on kokenut, että sillä on olemassa työsuhteen purkuperuste. Se, onko peruste validi, on nyt riitautettu ja lopputulos selviää aikanaan joko kahden- tai kolminkeskisissä käsittelyissä.

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
1923 (1897), Suomalaiset (TML, VGK) & Kummitus
Ilmeisesti Supercell kaksikko ei osaa suhteuttaa missä kannattaa säästää ja missä ei. Luulivat tässä pääsevänsä helpolla, mutta totuus oli jotain muuta.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toksiset sarjamallit, nostavat jalat, HC TPS
Sitten vaan käsiä pystyyn, kuka tässä ketjussa viisastelevista ( oli näkökulma mikä tahansa) olisi valmis luopumaan kahden vuoden palkastaan taistelutta ja hanurin kääntäen. Mulla pysyy käsi alhaalla.
Koodinimille Arse ja Molo moinen käytäntö ei myöskään sopinut. Maksuunhan ne setit meni kiltisti.

Oadie

Jäsen
Pitäisiköhän seurankin olla huolissaan miltä tämä pelaajien silmissä ulos näyttää? Ei ehkä paras mainos kun sopimuksia sorvataan. Varsinkaan jos ja (kun) pelaaja todetaan "syyttömäksi". Vielä kun on muutenkin ollut vähän sekaisin tuo paletti.

Koodinimille Arse ja Molo moinen käytäntö ei myöskään sopinut. Maksuunhan ne setit meni kiltisti.
Eivät omanneet tarpeeksi mustavalkoista sydäntä?

Mielenkiintoinen case näin sivusta seuraajallekin, joka saisi tulla jo päätökseen kaikkien osapuolten vuoksi. Eikä vähiten seuran kannattajien vuoksi jotka joutuvat viljelemään puskaradioista kuultuja "tietojaan" totuuksina.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jonnen itsensä kannalta ongelmallisinta ettei tunnu tajuavan, että alkoholi ongelma ja asialle kannattaisi tehdä jotain muutakin kuin kieltää ongelma ja selitellä.
Juuri tämän kaltaisten viestien takia Jonnen on tärkeää olla äänessä. Tällaisista perättömistä palstaväitteistä tulee äkkiä vallitseva totuus, ellei pelaaja itse astu esiin.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Juuri tämän kaltaisten viestien takia Jonnen on tärkeää olla äänessä. Tällaisista perättömistä palstaväitteistä tulee äkkiä vallitseva totuus, ellei pelaaja itse astu esiin.
Pelaaja kertoo oman version asioista, joka hänelle on kannattavinta tässä tilanteessa.

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiva-Kallen Palloseura
Niinhän sitä luulisi moni muukin...

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat

Mikä sinulla on intressi näille tulokulmille? Lähteitä en kysy, koska en itsekään suostu niihin kyselyhin vastaamaan.

Tältä pohjalta tähän asiaan kehtaa itsekin kirjoittaa.

Antero hoiti purkamisen. Ts. hän päätti, että pelit pelattu. Tiedote sekä Anteron soitto yhdessä olivat jokseenkin surkeaa suorittamista. Ei kannattaisi mennä nenineen sinne missä muut ovat olleet munineen.

Itse koen Virtasen reagoivan näihin sekä valitettavasti Turussa toritotuuksina esitettyihin ja hämmentävästi myös palstalla (+ kenties myös huhuissa) esillä olleisiin aivan pölypäisiin liivijengiväitteisiin yms. Ei prosessin tässä vaiheessa työoikeudellisesti kannattaisi, mutta kyseessä luonnollisesti Jonnen osalta jatkotyöllistymismahdollisuudet. Tällä tarkoitan sitä, että alkoholistiksi leimattua palkataan vielä vähemmän helposti kuin asiassaan puolustautujaa.

Muiden toimesta riisuttuna (missä ovat muuten nämä sankarit?) tai ei, alasti sammuminen ja kuvan levitys + siitä huumorin vetäminen -> ei osatekijä purkuperusteena (muistakaa myös taksissa ollut tiedoton ja rahaton Narvanmaacase, Jortikan ja monen monen muun vastaavat)
Nuuskaan ryhtyminen -> seurajohdon mukana ollessa (Virtasfakta) -> ei osatekijäksi kelpaavaa tässä relaatiossa
Seuran piikkiin viinatarjoilujen nauttiminen yhtäläisesti muiden/osan kanssapelaajien jne. kanssa -> ei osatekijäksi kelpaavaa
Krapulaan yhden/muutaman juominen -> ei ilman häiritsevää muuta toimintaa osatekijäksi kelpaavaa
Kokonaisuutena: em. ei riitä purkuun

Mikäli kutenkin varoitettu, todennettuja työtehtävien laiminlyöntejä & häiriökäytöstä enemmän -> kokonaisharkinnassa näiden painoarvo jää arvioitavaksi.

Kuten aina, tämä tapaus kannattaisi sopia osapuolten kesken nyt ja heti. Sopimukseen voi kirjata mm. lausekkeen korvauksen pienemisestä muualta maksetun palkan verran. Lojaliteetti + salassapitovelvollisuus tapahtumista puolin ja toisin. Kenenkään ei tarvitse pyydellä anteeksi ja kaikki pääsevät eteenpäin. Ikävä kyllä ulospäin vaikuttaa siltä, että TPS ei ole asiassa valmis sopimaan mitään. Julkisuus, liian isot egot + oma henkilökohtainen pinkka kunnossa saattavat tehdä tästä pitkän & ikävän spektaakkelin.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mikä sinulla on intressi näille tulokulmille? Lähteitä en kysy, koska en itsekään suostu niihin kyselyhin vastaamaan.
Lähinnä korjata palstalla olleita vääriä tietoja tai puolitotuuksia. Enkä tänne edes ole kirjoittanut mitään, mikä ei olisi ollut jo aikaa sitten suhteellisen yleisessä tiedossa mitä tulee Virtasen seikkailuihin. Noi sopimiset oli enemmän päättelyä rivien välistä mitä itse Jonne on sanonut.

Todella hyvä teksti tapauksesta ja samaa mieltä.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lähinnä korjata palstalla olleita vääriä tietoja tai puolitotuuksia. Enkä tänne edes ole kirjoittanut mitään, mikä ei olisi ollut jo aikaa sitten suhteellisen yleisessä tiedossa mitä tulee Virtasen seikkailuihin. Noi sopimiset oli enemmän päättelyä rivien välistä mitä itse Jonne on sanonut.

Todella hyvä teksti tapauksesta ja samaa mieltä.
Tästä ketjusta on tullut yksilön inkvisitio ja seuran maalitus. Itsellä ongelmana tässä kohden se, että molempia arvostan kovasti. Kritiikkiä sinne tänne, mutta lopulta kuitenkin. Virtaselle voimia kohdata osakeyhtiö ja seuralle viisautta asiassa. Muuta ei kannata asiassa tässä kohden arpoa vajaavaisilla tiedoilla. Ps. kuitenkin ylimääräisenä huomiona; osan tähän ketjuun kaskis-hatessaan kirjoittaneiden kannattaa ehkä katsoa peiliin. Kallella ei ollut asiassa palan kakun vaikutusta. Tämä on tietysti tässä ketjussa fakta.

Viimeksi muokattu:

Toivo Suursoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos oikein muistan, niin aluksi Jonne ilmoitti, että Seura ei ole halukas neuvottelemaan, mutta nyt viimeisten viestien mukaan Jonne itse on ilmoittaunut, että neuvottelut ei kiinnosta, koska on jo oman sopimuksen neuvotellut.
Näin olen itse kuullut melko varmasta lähteestä: Jonne oli aluksi sanonut, että noin tämän kauden palkka riittää(en ole satavarma summasta). Siihen TPS ilmoitti, että ei käy(eli ei ollut valmis neuvottelemaan). Tähän Jonne sitten ilmoitti, että pistetään asianajajat asialle.

TPS ei ollut aluksi valmis neuvottelemaan ja nyt Virtanen uskoo saavansa kaiken, joten hänen ei tarvitse enää neuvotella.

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

apsi71

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets, Kaapo Kakko
Jontsa ottaa kantaa. Asiaan löytyy puolestapuhujia, mutta myös oppositio. Mielestäni tämä kaveri ei ole täysijauhoinen, joka ajattelee omaa roolia tässä keississä ja tulevaisuuttaan.

Itse en tähä keissii ole kantaa ottanu aikasemmin. Aluksi seisoin Jonnen takana ja ymmärsin miehen agendan tässä hommassa. Sittemmin nämä julkiset ulostulot ovat antaneet kuvan lähinnä kiukuttelevasta ja lapsellisesta aikuisesta miehestä. Hän itse hokee vähän väliä, että tapaus on siirretty asianajajien hoidettavaksi, niin antaisi niiden viisaampien hoitaa asian ja jatkaisi eteenpäin.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Piikkiä tulee Seuran ja koutsin suuntaan nyt kovasti Jonnen puolelta. Antaisi tekojensa puhua, kun näyttää Mestikseen riittävän. Muutoin melko kiusallista seurattavaa.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sittemmin nämä julkiset ulostulot ovat antaneet kuvan lähinnä kiukuttelevasta ja lapsellisesta aikuisesta miehestä. Hän itse hokee vähän väliä, että tapaus on siirretty asianajajien hoidettavaksi, niin antaisi niiden viisaampien hoitaa asian ja jatkaisi eteenpäin.
Viime vuosien joukkueista esim Perrin ja Tallinder ovat vaijenneet samasta aiheesta. Jonnen osalta tilanne on erilainen yksinkertaisesta syystä: hän sai tennaria, jäi tuloitta ja seuran kömpelö tiedottaminen, johti 2019 someinkvisitioon, jonka seurauksena hänen pakko työllistyäkseen kertoa omat näkemyksensä. Rautalangasta, määräaikaisen sopimuksen purkamisesta mahdollisesti maksettava korvaus lämmittää maksuhetkellään, mutta jos sen odottelussa pelaat mestiksessä loppu-urasi maine pilattuna, tappiota tulee joka tapauksessa. Lisäksi inhimillisesti kaupan päälle vituttaa vietävästi. Ihan joka toinen päivä ei kuitenkaan kannattaisi leukaa loksuttaa.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Näin olen itse kuullut melko varmasta lähteestä: Jonne oli aluksi sanonut, että noin tämän kauden palkka riittää(en ole satavarma summasta). Siihen TPS ilmoitti, että ei käy(eli ei ollut valmis neuvottelemaan). Tähän Jonne sitten ilmoitti, että pistetään asianajajat asialle.

TPS ei ollut aluksi valmis neuvottelemaan ja nyt Virtanen uskoo saavansa kaiken, joten hänen ei tarvitse enää neuvotella.
Höpö höpö. Näissä standardina ja pelaajayhdistyksen ohjeena on 70% palkasta. TPS luuli aluksi, että selviää sillä, ettei maksa mitään. Kun tajusi että tästä tulee taistelu, oli valmis tarjoamaan naurettavaa 20-30%:n korvausta. lopputulos on nyt se että TPS sai myös pelaajayhdistyksen kiinnostumaan tästä tapauksesta ja nyt tällä on jo ennakkotapauksen luonne.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kyllä taso riitti aivan mainiosti liigaankin, mahtuisi nytkin paikalliseen liigajoukkueeseen ihan kevyesti.
Kyllä. Menisi Tepsin rosteriin kevyesti ja nakertaa helvetisti, että tämä homma on nyt tämmöistä.

Toivo Suursoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Höpö höpö. Näissä standardina ja pelaajayhdistyksen ohjeena on 70% palkasta. TPS luuli aluksi, että selviää sillä, ettei maksa mitään. Kun tajusi että tästä tulee taistelu, oli valmis tarjoamaan naurettavaa 20-30%:n korvausta. lopputulos on nyt se että TPS sai myös pelaajayhdistyksen kiinnostumaan tästä tapauksesta ja nyt tällä on jo ennakkotapauksen luonne.
No enkö mä suurinpiirtein näin sen sanonut? TPS oli sopimuksen purkutilanteessa luullut(ilmoittanut), ettei tarvitse maksaa. Jonnella oli asianajaja mukana, joka ilmoitti, että tämä viedään eteenpäin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy