Jokerit takaisin Liigaan?

  • 366 751
  • 2 138

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
No on toki myös IFK:lla ollut osansa näissä otteluissa, joten sitä en kiistä. Tota Lähteenmäen tapausta en itse muista, mutta olen kyllä kuullut tapauksesta. Kuitenkin kyllä ne narrit osasivat tuolloin todella hyvin ne ylilyönnit, sikailut ja jatkuvan harmaalla alueella pelaamisen, joten siinä se narrien toiminta oli oikein omaa luokkaansa muihin joukkueisiin verrattuna. Sitten kun usein vielä se tuomarilinja oli narreille myönteisempi, eikä heidän pelaajille annettu useinkaan samanlaisia rangaistuksia, kun mitä monien muiden joukkueiden pelaajat olisivat saaneet samanlaisista perseilyistään.

Muistan hyvin tapauksen syksyltä 1997, kun jaffa-arena oli avattu edelliskeväänä MM-kisoihin, niin saman vuoden syksyllä hallissa ei muka se videointi "toiminut" kun narrien Janecky potkaisi luistimellaan Lukon Jarmo Kuusistoa tahallaan! Eikä liigan kurinpito voinut/halunnut antaa moisesta sikailusta Otolle sitä pelikieltoa, kun Jokereilla meni muutenkin tuolloin runkosarjassa yllättävän vaisusti ja Hjalliksella oli varmasti omat keinonsa ja suhteensa vaikuttaa siihen SM-liigan kurinpitoon ja tuomaritoimintaan. Näitä vastaavanlaisia tapauksia oli tuolloin SM-liigassa muitakin narrien osalta, joten toi Janeckyn tapaus ei todellakaan ollut ainoa.

Sitten vielä kun tämä Lehkosen tapaus, jossa "Pesoselle tulee noutaja", niin siinäkin IFK sai kärsiä suhteellisesti ja varsinkin tapauksen tekoon/vakavuuteen nähden paljon enemmän, kun mitä Jokerit oikein sai kärsiä reilu kymmenen vuotta myöhemmin siinä tapaus Peltonen vs. Ben Amor/Lämsä/Valtonen.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta se nyt vaan on varmasti helpommin sanottu kuin tehty, että molempien joukkueiden fanit hautaisivat ne sotakirveensä tosta vaan, kun se viha sitä naapuriseuraa kohtaan on kytenyt koko oman eliniän ja siirtynyt jopa sukupolvelta seuraavalle.

Mielestäni just tällaisten asioiden ja kaunojen takia se olisi alunperinkin parempi, että mietittäisiin alunperinkin niitä tekojensa seurauksia, ettei sitten tarvisi itkeä joskus vuosikymmeniä myöhemmin sitä, että "On se niin ikävää, kun ne välit eivät enää entiselleen palaudu". Kun katsoo näin Tampereen derbyjä, niin siellä tosiaan on osattu oikeasti pelata reiluja paikallismatseja hyvässä hengessä toista joukkuetta ja sen pelaajia kunnioittaen.

Mutta itse olen ihan tyytyväinen näihin tuleviin Metro-derbyihin sitä Kiekko-Espoota vastaan, koska ne ovat hyvä- ja tervehenkisiä paikallispelejä, joissa ei nähdä samalla tavalla mitään sikailuja ja ylilyöntejä, joita nähtiin usein Jokereita vastaan.

Niin ja onhan Jokereilla myös ensi vuonna ne omat derbynsä Kiekko-Vantaata vastaan.
Nämä on aina näkökulmia mistä näitä katsoo. Jos otat tavoitteeksi seurata vaikka ensi kaudella jonkun sinulle neutraalin joukkuuen ja etsiä jokaisen tuomarivirheen mistä seura saa etua, niin eiköhän kauden päätteeksi ole jonkunkokoinen romaani saatu aikaiseksi ja jonkinlainen antipatia syntymään kyseistä seuraa kohtaan. Omalta puoleltani tulee esimerkkinä eräs käsipallomaali, jolla Jokerit tiputettiin pleijareista jatkoilla. Tämä tapahtui kyllä Kärppiä vastaan, mutta esimerkkinä, että on tätäkin seuraa kohdeltu väärin vuosien saatossa. Sen kyllä myönnän, että Hjalliksella oli valtaa keskimääräistä enemmän ja Kalekin oli Areenan myötä aika kallellaan Jokereiden suuntaan.

En minäkään tule koskaan toivomaan HIFK:n menestystä sillä se on verissä itsellänikin. Mutta toisaalta kyllä mua nykyään jo vähän surettaakin teidän puolesta, kun kaudesta toiseen on pettymys tarjolla. Tosin myös se aina hymyilyttää, kuten tänäkin keväänä. Enkä sanonutkaan helpoksi jättää kaunoja taakseen, mutta niiden painoarvoa voi ajan myötä hieman laskea. Itse uskoisin Jokereiden tulon Liigaan tietyllä tasolla nostavan myös HIFK:n tasoa, sillä eihän paikallisvastustajalle saa hävitä.

Hienoa pk-seudun puolesta, että Espoo on nyt teillä tuomassa painetta, mutta näinköhän siitä syntyy samanlaista derbyä, kun Jokereita vastaan. Tosin eipä tule niitä ylilyöntejäkään. Kyllä Espoo piti Mestiksessä tällä kaudella joka pelissä voittaa, että kyllä siinä aihiota on derbyille. Kiekko-Vantaa ei samanlaista fiilistä aiheuttanut tällä kaudella, mutta jospa Niemen mukaan tuleminen nostaisi Kiekko-Vantaan tasoa ja samalla kiihkeyttä Mestiksen derbyihin. Väittäisin kuitenkin molemmilla stadilaisilla olevan vähän vaisummat derbyt tiedossa. Mutta ehkä jokin päivä Jokerit ja HIFK voivat vielä kohdata Liigassa ja eiköhän siinä ole ainutlaatuinen tunnelma.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kyllä henkilökohtaisesti toivon Jokereita liigaan. Ihan vaan siitäkin syystä, että Jokerit vastustajana sytyttää niitä tunteita, niin negatiivisia kuin positiivisiakin. Toki voi olla, että Jokerit ei siihen "loistoon" mitä se ennen oli nouse, mutta liigan kannalta lisää mielenkiintoa.
Kun itse aloin seuraamaan SM-liigaa ja Tepsiä 70-luvun lopulla, Jokerit ei vastustajana sytyttänyt millään tavalla. Jokerit nousi yhdeksi päävastustajista vasta 90-luvun alussa, jolloin Harkimo oli tullut kuvioihin mukaan.

Aika näyttää kumpi versio Jokereista aikanaan Liigaan saadaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Onpas täällä jollain näinkin paljon hiekkaa pillussa ja foliohattu otsalla. Kyllä Suomi-kiekko tarvitsee Stadin Derbyt takaisin oli siitä mitä mieltä tahansa. Hienoja ja myöskin rumia hetkiä. Ne olivat tärkeitä molemmille seuroille ja heidän faneilleen.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onpas täällä jollain näinkin paljon hiekkaa pillussa ja foliohattu otsalla. Kyllä Suomi-kiekko tarvitsee Stadin Derbyt takaisin oli siitä mitä mieltä tahansa. Hienoja ja myöskin rumia hetkiä. Ne olivat tärkeitä molemmille seuroille ja heidän faneilleen.


Mitä on tätäkin keskustelua tässä lukenut ja itse jutellut muiden IFK-fanien kanssa Nordiksella, niin usein oon huomannut kyllä vaan just sen asian, että miten ne narri-fanit tuntuvat kaipaavan enemmän näitä yhteisiä stadin derbyjä ja sitä SM-liigaan pääsyä, kun mitä me IFK-fanit kaipaamme Jokereita ja näitä yhteisiä paikallisotteluita.

Varsin monet ovat sanoneet just tätä ihan samaa asiaa, jota itsekin olen tässä esille tuonut, että niissä Stadin derbyissä se urheiluhenki, vastustajan kunnioittaminen ja reilu paikallispelin henki alkoivat olla jo aika mennyttä asiaa, koska nämä yhteiset derbyt olivat jo pidemmän aikaa enemmänkin sitä vihanpitoa, ylilyöntejä, likaista kulissipeliä ja muuta sellaista, jota ei SM-liigaan tällä hetkellä enää tarvita.

Sanon sen edelleenkin, että meillä on täällä jo vastassa Kärpät ja Tappara, joita vastaan on pelattu pidemmän aikaa jo erittäin hyviä, tasokkaita ja kiihkeitäkin otteluita, jotka todella kyllä vetävät vertoja ihan näille vanhoille Jokeri-peleille. Lisäksi nämä organisaatiot ovat myös tervehenkisempiä, reilumpia ja urheiluhenkisempiä, kun mitä se rahalla rakennettu kieroa kulissipeliä, mediaan vaikuttamista ja muuta kieroilua harrastava Jokeri-yhteisö oikein edusti aikoinaan SM-liigassa.

Nyt vielä kun se vanha kunnon Kiekko-Espoo saatiin jälleen takaisin SM-liigaan, niin heitä vastaan saadaan myös niitä hyviä Metro-derbyjä, joten vastaukseni on tähän tyly ja suora, eli: Emme tarvitse Jokereita takaisin SM-liigaan.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Lisäksi nämä organisaatiot ovat myös tervehenkisempiä, reilumpia ja urheiluhenkisempiä, kun mitä se rahalla rakennettu kieroa kulissipeliä, mediaan vaikuttamista ja muuta kieroilua harrastava Jokeri-yhteisö oikein edusti aikoinaan SM-liigassa.

Musta on kyllä erittäin mielenkiintoista, että olet nyt jo muutamassa viestissä tuonut esiin nämä mainitut asiat pelkästään Jokereihin liittyen. Oliko näistä kieroiluista ja mediaan vaikuttamisista konkreettisia todisteita vai pelkästään oma fiilis? HIFK sen sijaan ollut täysin pyhäpoikameiningillä mukana?

HIFKta ei myöskään koskaan ole voinut tituleerata ”rahalla rakennetuksi”?

Kaikki HIFK-fanit, keiden kanssa itse jutellut, ovat olleet sitä mieltä, että HIFK nimenomaan tarvitsee Jokerit Liigaan, jotta seuraan saadaan jotain kilpailullista painetta samasta kaupungista ja surffailu voisi loppua.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän sitä jollain tasolla odottaa derbyjä. Mutta lopulta itse asiassa vähemmän kuin mitä ajattelin. Naapuri on hieman väsähtänyt ja paikalleen jäänyt organisaatio. Vaikka en varsinaisesti menestystä heille toivokkaan kyllähän Suomikiekko tarvitsisi pääkaupunkiin vahvoja joukkueita, että loppuisi Tampereen kukkoilu. Enemmän odotan Kärppien kohtaamista. Ne oli aikanaan hienoja pelejä ja tuntui erittäin makoisalta voittaa tuo porolauma.
 

axe

Jäsen
Muistan hyvin tapauksen syksyltä 1997, kun jaffa-arena oli avattu edelliskeväänä MM-kisoihin, niin saman vuoden syksyllä hallissa ei muka se videointi "toiminut" kun narrien Janecky potkaisi luistimellaan Lukon Jarmo Kuusistoa tahallaan! Eikä liigan kurinpito voinut/halunnut antaa moisesta sikailusta Otolle sitä pelikieltoa, kun Jokereilla meni muutenkin tuolloin runkosarjassa yllättävän vaisusti ja Hjalliksella oli varmasti omat keinonsa ja suhteensa vaikuttaa siihen SM-liigan kurinpitoon ja tuomaritoimintaan. Näitä vastaavanlaisia tapauksia oli tuolloin SM-liigassa muitakin narrien osalta, joten toi Janeckyn tapaus ei todellakaan ollut ainoa.
Itse asiasta vähän sivussa tähän, että tuskin siinä sen kummempaa foul playta oli, vaan Janeckya ei vain voitu silloisten sääntöjen mukaan tuomita, koska pelitilanteessa tuomarit eivät olleet sitä nähneet ja säännöt ei sallineet jälkikäsittelyä videokuvan perusteella. Tilannekohun jälkeen sitten tehtiin sääntö videotuomarointiin ja pykälät, että kentällä ohi menneet räikeimmät kolttoset voitiin ottaa käsittelyyn vielä seuraavien parin vuorokauden aikana. Koska niinhän liigan kurinpito ja säännöt yleisesti toimivat yhä edelleen, että ongelmakohtia ja puutteita varmasti on tiedossa, mutta niihin puututaan vasta kun yleinen kohu laittaa painetta.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lisäksi nämä organisaatiot ovat myös tervehenkisempiä, reilumpia ja urheiluhenkisempiä, kun mitä se rahalla rakennettu kieroa kulissipeliä, mediaan vaikuttamista ja muuta kieroilua harrastava Jokeri-yhteisö oikein edusti aikoinaan SM-liigassa.
Jokerit on niin paha ja myrkyllinen organisaatio ja HIFK ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa. Ja ei tietenkään ole rahalla rakennettu... Taitaa nämä kirjoitukset mennä tunteiden voimalla, ei faktojen.
 

Äänetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varsin monet ovat sanoneet just tätä ihan samaa asiaa, jota itsekin olen tässä esille tuonut, että niissä Stadin derbyissä se urheiluhenki, vastustajan kunnioittaminen ja reilu paikallispelin henki alkoivat olla jo aika mennyttä asiaa, koska nämä yhteiset derbyt olivat jo pidemmän aikaa enemmänkin sitä vihanpitoa, ylilyöntejä, likaista kulissipeliä ja muuta sellaista, jota ei SM-liigaan tällä hetkellä enää tarvita.
Tämä oli sitä aikaa kun Liigassa oli aitoa vastakkainasettelua ja kunnon tunteita&tuoksuja. Milloin vain vaihtaisin tämän harmaan ja mauttoman tuotteen siihen mitä se silloin oli.

Ja voin väittää että jokainen HIFK-fani sydämessään toivoon Jokerit takaisin, mutta nyt vain katkeruuksissaan pääsevät siihen ”lällättely asemaan” jossa Jokerit olivat kymmenen vuotta. Haavat ovat syvät.
 

RÖDA1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit on niin paha ja myrkyllinen organisaatio ja HIFK ei ole koskaan tehnyt mitään pahaa. Ja ei tietenkään ole rahalla rakennettu... Taitaa nämä kirjoitukset mennä tunteiden voimalla, ei faktojen.
No et saa edes Etolasta yhtä muovista tavaraa, kun mitä on seurana Jokerit. Eikä siihen liity pelkästään raha.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
No et saa edes Etolasta yhtä muovista tavaraa, kun mitä on seurana Jokerit. Eikä siihen liity pelkästään raha.

Jos jätetään laskuista pois Hjalliksen aikakausi, joka todennäköisesti on ollut sytykkeenä tälle muovisuus-väitteelle, niin mikä tekee mielestäsi Jokereista muovisen seuran? Lähde liikkeelle vaikka sieltä vuodesta 1967 ja siitä, minkä arvojen päälle Jokerit aikoinaan rakennettiin. Ja puhutaan nyt nimenomaan seurasta, ei Oy:stä.

Koitin kysyä mahdollisimman vilpittömästi, toivottavasti se välittyi.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä hämmentävä yhteensattuma, miten näihin Liigaan nousua käsitteleviin ketjuihin löytää tiensä aina yksi kirjoittaja, jolla on suhteellisen tuore käyttänimi, joka spammaa usean kappaleen mittaisia äärimmäisen Jokerivastaisia viestejä. Jokaisella vielä taitaa olla HIFK suosikkijoukkueena. Harmi etteivät nämä kaverit osu koskaan samaan aikaan paikalle, sillä heillä on niin paljon yhteisiä intohimoja, että tulisivat varmasti upeasti toimeen keskenänsä.
 

Klokoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Finnish Defence Forces, Ukraine
Jokereiden KHL-sekoilun aikana toisella helsinkiläisseuralla olisi ollut tuhannen taalan paikka menestyä ja kasvattaa fanikuntaa. Toisin kävi.
Paikalleen jumahtanut eikä vanhasta ”brändistä” ole tietoakaan. Tuo ei enää samoja tunteita herätä kun 2010-luvun alulle asti.
Tämän aikana Tampere on ottanut molempien seurojen toimesta niskalenkin ja mennyt rinnalle sekä ohi. Väitän että en gång tarvitsee enemmän naapuriaan kun täällä moni antaa ymmärtää. Tunteet ja oma ego vie. Huvittavaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
On kyllä hämmentävä yhteensattuma, miten näihin Liigaan nousua käsitteleviin ketjuihin löytää tiensä aina yksi kirjoittaja, jolla on suhteellisen tuore käyttänimi, joka spammaa usean kappaleen mittaisia äärimmäisen Jokerivastaisia viestejä. Jokaisella vielä taitaa olla HIFK suosikkijoukkueena. Harmi etteivät nämä kaverit osu koskaan samaan aikaan paikalle, sillä heillä on niin paljon yhteisiä intohimoja, että tulisivat varmasti upeasti toimeen keskenänsä.
Ja sitä paitsi on oikein polkea omaa etua omilla saavutuksilla, eikä vastapuolen virheillä. Ymmärrän kyllä, jos ei niitä omia saavutuksia olekkaan, vaan keskitytään niihin muiden virheisiin, jolloin oma juttu saadaan kuulostamaan paremmalta.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä hämmentävä yhteensattuma, miten näihin Liigaan nousua käsitteleviin ketjuihin löytää tiensä aina yksi kirjoittaja, jolla on suhteellisen tuore käyttänimi, joka spammaa usean kappaleen mittaisia äärimmäisen Jokerivastaisia viestejä. Jokaisella vielä taitaa olla HIFK suosikkijoukkueena. Harmi etteivät nämä kaverit osu koskaan samaan aikaan paikalle, sillä heillä on niin paljon yhteisiä intohimoja, että tulisivat varmasti upeasti toimeen keskenänsä.


Mitähän oikein koitat nyt vihjailla? Jos nyt mua tässä tarkoitat, niin oon kyllä kirjoittanut täällä todella paljon myös muihin keskusteluihin, kun vain tähän Jokereiden takaisin tulemiseen SM-liigaan. Oon kirjoittanut paljon myös muiden joukkueiden keskusteluihin ja antanut siellä monista joukkueista ja heidän pelaajistaan ihan positiivista palautetta, joten kirjoitukseni eivät siis todellakaan kohdistu tällä palstalla vain pelkästään siihen narrien mollaamiseen, jos sitä kuvittelet. Voit vaikka ihan vapaasti lukea itse mun kirjoittamiani viestejä tuolta mun profiilistani.

Ymmärtääkseni tällä palstalla ne multinikit ovat äärimmäisen kiellettyjä ja varmaan myös ylläpidon toimesta valvottuja siten, ettei niitä tänne tulisi. Joten turha siis koittaa vihjailla, että mulla tai muillakaan IFK-faneilla olisi tällä palstalla jotain tuplaprofiileita.

Ehkä se totuus vaan asiasta on sittenkin juuri se, että ne Jokeri-fanit kaipaavat niitä Stadin derbyjä meitä IFK-faneja enemmän. Mä oon nyt sanottavani sanonut, joten en jaksa kommentoida tätä asiaa enää enempää, kun tähän ei ole juurikaan mitään oleellista enää kukaan sanonut ja vielä jos ylläpitokin haluaa pitää keskustelut sellaisina, ettei niitä välttämättä kommentoida usealla eri viestillä yhden nimimerkin osalta.

Mutta luen kyllä tätä keskustelua silti mielelläni, jos vaikka teillä muilla olisi tähän asiaan jotain uutta sanottavaa.
 

RÖDA1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jätetään laskuista pois Hjalliksen aikakausi, joka todennäköisesti on ollut sytykkeenä tälle muovisuus-väitteelle, niin mikä tekee mielestäsi Jokereista muovisen seuran? Lähde liikkeelle vaikka sieltä vuodesta 1967 ja siitä, minkä arvojen päälle Jokerit aikoinaan rakennettiin. Ja puhutaan nyt nimenomaan seurasta, ei Oy:stä.

Koitin kysyä mahdollisimman vilpittömästi, toivottavasti se välittyi.
Tismalleen samaa mieltä siitä, että ennen Harkimoa mikään ei muovista ollutkaan. Mutta jos viimeiset vajaa 30-vuotta se on sitä ollut, niin itselleni kyseinen seura ei juuri sympatioita ole ikuisuuksiin herättänyt. Kaiken kruununa KHL siirtymä. Pitäisikö tässä tapauksessa mielestäsi olla sitä mieltä, että koska kolkytvuotta taaksepäin seura ei ollut muovinen, ettei se sitä voisi olla nyt?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Pitäisikö tässä tapauksessa mielestäsi olla sitä mieltä, että koska kolkytvuotta taaksepäin seura ei ollut muovinen, ettei se sitä voisi olla nyt?

Lähinnä hain sitä, että koko seura on suurempi kuin Oy, joka on sen 30v seuraa ”muovisena” pyöritti. Vaikkakin en ihan löydä niitä syitä, miksi Jokerit oli ”muovinen”, mutta esimerkiksi HIFK ei ollut tuon 30v ajanjakson aikana.

Jos esimerkiksi olet katsomassa Jokerit U16 - HIFK U16 peliä, näetkö kentällä muovi vs. brändi vai kenties kaksi seuraa, jotka tekevät paljon sen eteen, että mahdollisimman monella olisi mahdollisuus jääkiekkoa harrastaa? Tuo nimenomaan oli ainakin Jokereiden perusta, jolle seura rakennettiin ja miksi seurassa raha valui, ja edelleen valuu, ylhäältä alas.

Pystyn ymmärtämään sen, että Hjalliksen Oy:tä haukutaan muoviseksi. Olihan se todella ostomeininkiä monta vuotta. Vaikkakin 90-luvun yhteisdynastia TPS:n kanssa oli mielestäni kaukana muovisesta joukkueesta.

KHL-ajasta saa ja pitääkin vittuilla. Ja se kestetään, varsinkin kun itse vihasin 9-vuotta koko meininkiä eikä mulla ollut omaa seuraa muuta kuin junnuissa.

Mutta silti, olen sanonut aiemmin ja sanon edelleen, tämä nykyinen organisaatio on mielestäni pitkään, pitkään aikaan vihdoinkin sellainen Aimo Mäkisen Jokereiden arvoinen organisaatio. Ja sen kutsuminen muoviseksi menee mielestäni jo hieman yli.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Onpas täällä jollain näinkin paljon hiekkaa pillussa ja foliohattu otsalla. Kyllä Suomi-kiekko tarvitsee Stadin Derbyt takaisin oli siitä mitä mieltä tahansa. Hienoja ja myöskin rumia hetkiä. Ne olivat tärkeitä molemmille seuroille ja heidän faneilleen.
Tarvitseeko Suomi-kiekko Tampereen paikallisia? En olisi ihan varma, ainakaan ihan kaikkien osalta. Emme me täällä kiakon pääkaupungissa Jokereita kaipaa, emmekä Stadin derbyjä, mutta ymmärrän heitäkin joille se on tärkeää.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Sinänsä hämmentävää tekstiä luettavaksi, kun on itse kasvanut Jokerit/IFK fanien keskellä, ainakin omissa piireissä Jokereiden nousu on otettu ilolla vastaan naapurien fanien toimesta.

Tottakai saa kuulla kuittailua millon mistäkin, mutta sitä se on ollut aina. Päivän päätteeksi kuitenkin aina vedetty ylävitoset ja lyöty kolpakot yhteen.

Jokerit-IFK on Stadin juttu, tulee aina olemaan. Itselle se on portti lapsuuden muistoihin.

Vedetään kolpakot yhteen, kun sen aika on.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarvitseeko Suomi-kiekko Tampereen paikallisia? En olisi ihan varma, ainakaan ihan kaikkien osalta. Emme me täällä kiakon pääkaupungissa Jokereita kaipaa, emmekä Stadin derbyjä, mutta ymmärrän heitäkin joille se on tärkeää.


Kyllä mä ainakin itse oon aina suuresti näitä Tampereen derbyjä arvostanut, sillä onhan siinä kuitenkin kaksi hienoa, vanhaa ja perinteistä joukkuetta. Joten ainakin omasta mielestäni näitä Tampereen derbyjä tarvitsee niin Tampere, kun myös koko SM-liiga.

Kuten tässä olen myös koko ajan sanonut just sitä, että kuinka teillä siellä Tampereella nämä derbyt ovat olleet kaiken aikaa ns. tervehenkisempiä, reilumpia ja enemmän vastapuolta kunnioittavampaa ilman samanlaista kulissipeliä, kun mitä meillä pääkaupungin derbyissä nähtiin jo pidemmän aikaa. Varsinkin näissä Tampereen derbyissä ei ole koskaan ollut mielestäni samanlaisia ylilyöntejä, tahallisia vastustajan vahingoittamiseen, provosointia ja törkeää sikailua kun mitä meillä Stadin paikallisissa nähtiin useiden vuosien ajan.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Näen Jokerit ihan mielellään Liigassa taas joskus tulevina vuosina. Helsingin paikallisottelut tuovat oman mielenkiintoisen lisäelementtinsä, mutta olihan Jokerit hyvin tunteita herättävä vastustaja monelle muullekin seuralle, eikä vähiten Kärpille.

Tässä hetkessä Jokereilla on kuitenkin vielä paljon tärkeämpi rooli; toimia yhtenä keskeisenä ajavana voimana sarjajärjestelmäuudistuksille. Nyt on jo pitkälti Jokerien Suomen sarjoihin paluun seurauksena palautettu karsinnat Liigan ja Mestiksen välille. Se on jo iso juttu, vaikka muilta osin Liigan uusi sarjajärjestelmä onkin aivan totaalinen fiasko. Tarvitsemme vielä paljon lisää Jokerien ja kaikkien mahdollisten muutosta ajavien tahojen vaikutusvoimaa, jotta tämä Liigaperheen pyörittämä arvoton näytelmä saadaan päätökseen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä mä ainakin itse oon aina suuresti näitä Tampereen derbyjä arvostanut, sillä onhan siinä kuitenkin kaksi hienoa, vanhaa ja perinteistä joukkuetta. Joten ainakin omasta mielestäni näitä Tampereen derbyjä tarvitsee niin Tampere, kun myös koko SM-liiga.

Kuten tässä olen myös koko ajan sanonut just sitä, että kuinka teillä siellä Tampereella nämä derbyt ovat olleet kaiken aikaa ns. tervehenkisempiä, reilumpia ja enemmän vastapuolta kunnioittavampaa ilman samanlaista kulissipeliä, kun mitä meillä pääkaupungin derbyissä nähtiin jo pidemmän aikaa. Varsinkin näissä Tampereen derbyissä ei ole koskaan ollut mielestäni samanlaisia ylilyöntejä, tahallisia vastustajan vahingoittamiseen, provosointia ja törkeää sikailua kun mitä meillä Stadin paikallisissa nähtiin useiden vuosien ajan.
Olet ihan oikeassa. Meillä peli on ollut hyvin rehtiä ja ylilyönnit, jos sitä sanaa voi edes käyttää, varsin maltillisia ja yksittäisiä.

Toisin kuin esim. Lämsä-Valtonen älykköjen päästäminen irti aikanaan….
 

KariJurri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Mitäs täällä nyt vieläkin väännellään siitä että kuuluuko Narrit liigaan? Kuuluu ja fuck Hjallis että ikinä lähti pois. Ois voinut perustaa vaikka uuden jengin sinne koheloon.

Jokerit on itselle nostanut paljon tunteita jääkiekkoon liittyen vuosien varrella, niin positiivisia kuin negatiivisia tuntemuksia. Enemmän negatiivisia toki. Vuosikaudet tuli katseltua kun oman jengin tähdet lähtivät käytännössä järjestäen tykkikauden jälkeen motaria 100km etelään, osa siitä vielä änäriin asti jolloin heistä pystyi taas puhumaan Kerhon miehinä. Pikkuisen Suomen oma versio galacticosista.

Vitutti kun Hjallis virnuili haastatteluissa, vitutti kun suosikkipelaajat vuosi toisensa jälkeen tulivat väärän värisessä paidassa kotiin ja vitutti ottaa turpaan ilmalassa aika monta vuotta. Mutta nää vitutuksen hetket aiheutti sen, että sitten kun onnistui niin kaikki se patouma purkautui ulos aivan eri tavalla kun ikinä esimerkiksi Pelicansia (ei pahalla Pelsut, tuli vaan ekana mieleen viereisistä jengeistä) vastaan. Vasta vanhemmiten oppinut ymmärtämään itsekin sen ihanuuden tässä elinkautisessa tuomiossa altavastaajan paita päällä. Kun kokee paljon pettymyksiä, niin ne hetket auringossa tuntuvat paljon paremmilta. Tän takia en usko että Tapparafanit pystyvät esimerkiksi ikinä kokemaan samaa kun itse koki 2006 ja 2019 keväänä. Porilaiset varmaan ainoina osaavat samaistua. Ehkä Jyväskyläläisetkin.

Mutta takaisin aiheeseen. Narrit oli äärimmäisen rakas, usein ylivoimainen vihollinen, jota vastaan oli tupa täysi ja tunnelma katossa. Vittumaista että Hjallis vei Jokerit pois keskisormia näyttäen, mutta se ei ole fanien vika eikä nykyisen organisaation vika. Ei Jokereilla samaa loistokasta historiaa ole kuin monilla muilla jengeillä, mutta on siellä silti konkreettista historiaa. Poikaa on nostettu kohtuullisen monta kertaa ja Jokereiden liigataipaleen alusta lähtien ei kovin montaa jengiä ole josta olisi lähtenyt rapakon taakse enemmän porukkaa.

Tällä en sano että Liiga paskaa olisi ilman Jokereitakaan ollut. Aika paljon olen jaksanut sitä katsoa, fiilistellä ja rahoittaakin pienistä penneistäni ilmankin toista Hesan jengiä. Mutta tää ketju ja sen aktiivisuus on mun mielestä hyvä esimerkki siitä kuinka paljon koko homma tunteita herättää, ja mistäs muusta meillä penkkiurheilijoilla tulee pakollinen tarve seurata tätä koko sirkusta kun niiden takia?

Helsinki on aika iso kaupunki muutenkin. Eiköhän sinnekin kaks jengiä mahdu pääsarjatasolle. Nyt vaan hirvee panostus ens Mestiskauteen ja takasin ylös aiheuttamaan lisää vitutusta mulle!

Ei muuta! Ja tää on vaan meikäläisen öistä kolmen kaljan jälkeistä hörhöilyä ja ajatuksenvirtaa. Pahoittelen jo valmiiks jos jotakuta pännii. No en oikeesti oo pahoillani kyllä ees, varmaan on pahempiakin saunakaljojen jälkeisiä avautumisia annettu täällä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet ihan oikeassa. Meillä peli on ollut hyvin rehtiä ja ylilyönnit, jos sitä sanaa voi edes käyttää, varsin maltillisia ja yksittäisiä.

Toisin kuin esim. Lämsä-Valtonen älykköjen päästäminen irti aikanaan….

Tätä just meinasin. Mitä oon näitä Tampereen paikallisia myös seurannut lähinnä median, urheilu-uutisten, netin ym. kautta, niin onhan nämä pelit olleet teillä paljon siistimpiä ja hyvän urheiluhengen mukaisia vailla just tällaisia Lämsän ja Valtosen aiheuttamia totaalisia ylilyöntejä, joissa ei välitetä suoraan sanottuna paskan vertaa siitä vastustajan pelaajan terveydestä. Kuitenkin näissä Tampereen derbyissä on ollut myös sitä kiihkeyttä, tappelun nujakkaa ja tunnettakin mukana, mutta silti siellä on osattu säilyttää tietty raja ja varsinkin se vastustajan normaali kunnioitus pelaajana ja ihmisinä, joka näistä meidän derbyistä alkoi puuttua jo vuosikausia sitten.

Oon tykännyt aina näistä IFK vs. Tappara-peleistä, koska niissä on myös mukana just sitä tunnetta, kovan pelin henkeä ja nämä kamppailut ovat mielestäni korvanneet oikein hyvin nämä Stadin likaiseksi käyneet vihanpitokamppailut, joissa se normiurheiluhenki alkoi olla jo aikoja sitten hyvin kaukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös