Jokerit KHL:ssä 2014–2015

  • 681 148
  • 1 783

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Minusta taas markkinoinnissa ei pidä rajata lähtökohtaisesti ketään pois vaan Jokereita pitää markkinoilla kaikille potenttiaalisille katsojille. Tarkoitus on saada isoja massoja liikkeelle ja aktivoida uusia katsojia Jokereiden mukaan. Suuri osa faneista seuraa kumminkin Jokereiden mukana ainakin alkutaipaleelle.

Aivan totta, ei tietenkään! Mutta joku tietty asia edellähän Jokereita on pakko markkinoida. Onko monelle eri ryhmälle ja kaikille mahdollisille uusille katsojille mahdollista kohdistaa markkinointia ilman että tehokkuus kärsii?
Markkinointiosasto (mikä?) on ison haasteen edessä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaulasuoja kirjoitti:
Mitä tulee Suomessa asuviin venäläisiin, on hyvä jos yleisömäärät kasvavat ja lisää katsojia sekä faneja tulee halliin, mutta markkinointia ei mielestäni pitäisi suunnata heille vaan Jokereita pitäisi nimenomaan markkinoida Jokereina, helsinkiläisenä ja suomalaisena.

Hesan (liika) rumuttaminen alkaa toimia itseään vastaan, jos tähtäimessä on koko Suomi. Pitää mennä joukkue, yhteisöllisyys ja maa edellä.
 

Scade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse toivon, että mainonnassa ei lähetä hakemaan mitään junttimaista Suomi vs Venäjä tai Talvisota henkeä. Kylmä Sota kerkes loppumaan ja parikymmentä vuotta sitten ja talvisodasta on vielä pidempi aika. Kaikenmaailman ryssä- ja venäjäviha on niin kaukana omasta maailmankatsomuksestani, että en usko pystyväni pitämään omana joukkueenani sellaista, joka näillä arvoilla ratsastaa.

En tosin uskokaan, että Jokerit tällaisella tyylillä tulevat ensi kautta markkinoimaan, mutta pitipähän vain mainita. Ylipäätänsä toivon ja uskon, että markkinointi hoidetaan positiivisten ja myönteisten asioiden kautta eikä minkään tuollaisen negatiivisen.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Hesan (liika) rumuttaminen alkaa toimia itseään vastaan, jos tähtäimessä on koko Suomi. Pitää mennä joukkue, yhteisöllisyys ja maa edellä.

Ei näin. Musta on hienoa, että Jokereilla on kannattajia myös Helsingin ja pk-seudun ulkopuolella. Tuntuu kuitenkin aika vastenmieliseltä jos markkinointia aletaan jotenkin pehmentämään heitä varten ja samalla hukataan osa identiteettiä ja historiaa. Jokerit kun ei ikinä edusta koko Suomea, eikä edes Helsinkiä vaan ainoastaan itseään ja kannattajiaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesan (liika) rumuttaminen alkaa toimia itseään vastaan, jos tähtäimessä on koko Suomi. Pitää mennä joukkue, yhteisöllisyys ja maa edellä.

Luulen, että suurin osa ainakin helsinkiläisistä Jokerifaneista vieroksuu ajatusta "koko Suomen Jokereista". Niin kauan kuin jaksan muistaa, ovat Jokerifanit vihanneet, varmasti hyvin pitkälti väärää, mielikuvaa Jokereista junantuomien seurana.

Ei nyt mikään suuri yllätys, että tälläkin palstalla ajatuksesta on ehkä eniten innoissaan eräs lahtelaiskirjoittaja. ;)

Helsingin ja helsinkiläisyyden korostaminen markkinoinnissa on vain ja ainoastaan järkevää. Nuo ovat juuri niitä asioita, jotka kiehtovat maalaisia - heitä kiehtoo se, että Helsinki on erilainen kuin se oma kotikylä.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Jep. Nimenomaan Helsingin Jokerit! Ei missään nimessä ikinä, kuunaan tai koskaan aleta puhumaan mistään koko Suomen yhteisestä Jokerijoukkueesta. Mä olen stadilainen ja kannatan stadilaista joukkuetta. En identifioidu suomalaiseksi kovin monella useammalla tavalla kuin vaikka ruotsalaiseksi. Kieli ja asuinpaikka nyt lähinnä on ainoita selkeitä merkkejä jostain suomalaisuudesta, joka alkaa mun mielestä olla aikamoinen menneen ajan abstraktio. En koe yhteenkuuluvuutta espoolaisten, turkulaisten tai muiden maaseutujen kansalaisten kanssa sen enempää kuin vaikka tukholmalaisten tai pariisilaisten kanssa. Kyllä mä niidenkin kieltä osaan puhua ja nekin on eurooppalaisia, joka on muuten paljon relevantimpi "kansalaisuus", kuin suomalaisuus. Ei me voida alkaa sen enempää puhua jostain Länsi-Euroopan Jokereista kuin Suomen Jokereistakaan.

Meille luvattiin, että logon ohella nimi säilyy. Se nimi on Helsingin Jokerit. Tuo nimi pitää ehdottomasti sisällään sen, että kotipaikka tälle joukkueelle on vain ja ainoastaan Helsinki.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jokerit meinaa edustaa KHL:ssä suomalaisuutta ja näin Hjallis on myös julkisuuteen asian kertonut. On typerää nurkkakuntaisuutta koittaa rajata Jokerit ja kohdeyleisö vain ja ainoastaan Helsinkiin vaikka joukkueen koti ja juuret siellä onkin. Menneisyyttä ja historiaa ei pidä unohtaa mutta kun siirrytään KHL:ään niin mitä paremmin saadaan luotua mielikuva koko Suomen joukkueesta sen parempi se on Jokereille, kyllä sinne halliin väkeä sopii ihan kotipaikkaan katsomatta. Perinteitä pitää kunnioittaa mutta nyt on tilaisuus kosia uusia kannattajia niin se pitää tehdä avoimin mielin. Ihan turha kilpailla vain helsinkiläisistä katsojista ja kannattajista kun sitä voidaan perustellusti tehdä koko Suomea koskien. Jokainen lisäkatsoja ja -kannattaja on arvokas. Ja ainakin itse toivon että ympäri Suomea vallitseva "Jokeriviha" ajan kanssa vähenee ja mahdollisimman vähän potenttiaalisia katsojia jättää tulematta Jokereiden peliin koska kyseessä on Jokerit.

"Kaikki vihaa meitä, vitut siitä, me ollaan Jokerit!" -ajattelua pitää pystyä jalostamaan kun ympyrät kasvaa. Mitä isompi buumi saadaan aikaiseksi sen parempi.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jokerit meinaa edustaa KHL:ssä suomalaisuutta ja näin Hjallis on myös julkisuuteen asian kertonut.

Nimenomaan näin. Minusta tässä pitää tehdä nyt selvä ero SM-liiga ja KHL-Jokereiden välille.

Itse uskon vahvasti että tämä Jokereiden KHL-retki ei kestä ikuisesti ja sillä sekunnilla kun Jokerit allekirjoittaa taas liigasopimuksen niin kaikki sympatia katoaa kuin pieru saharaan. Voitte olla varmoja! Ihan turhaan täällä ollaan huolissaan mistään koko kansan Jokereista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
flintstone: En mä sun kanssa eri mieltä ole, mutta mun mielestäni se markkinointi tulisi tapahtua muualla Suomessa siten, että mainostettaisiin KHL:ää jossa pelaa joukkue Suomesta. Erikseen on tärkein markkina-alue ja "koti", jossa mainostettaisiin Helsingin Jokereiden idän valloitusta. Jälkimmäinen on se, josta tulee tulemaan paljon enemmän katsojia, ja siten myös se, jota tulee markkinoida huomattavasti enemmän ja tarmokkaammin. Jos Jokereita aletaan ensi kaudella mainostaa Helsingissä samalla tavalla kuin vaikkapa Hämptonissa, eli jonain Suomen taisteluna idän jättiläisiä vastaan, multa menee maku.

Eli pähkinänkuori:
Muu Suomi: "Hei meil ois teille tällane kovatasoisempi vaihtoehto SM-liigalle. Tulkaa kattomaan miten narrit pärjää!"
Helsinki ja lähialueet: "Nyt on Jokereilla elämänsä mahdollisuus näyttää närhen munat, ketun pissa ja kaapin paikka idän supertähtisikermille. Tule kannustamaan suosikkisi kohti Euroopan kirkkainta kärkeä. Minä - Me - Jokerit!"
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tottakai markkinointia pitää kohdentaa kohdeyleisön mukaan mutta mitään tarkoituksellista asiakaskunnan poisrajausta ei pidä suorittaa. Kaikki uudet kannattajat on tervetulleita mukaan seuraamaan Jokereiden idän valloitusta, suuria tähtiä ja mahtavaa showta - jääkiekkoviihdettä Euroopan huipulta jonka lippulaivana on se Suomen suurin ja kaunein Jokerit.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Muu Suomi: "Hei meil ois teille tällane kovatasoisempi vaihtoehto SM-liigalle. Tulkaa kattomaan miten narrit pärjää!"

Ihmisten suhtautumiseen vaikuttaa tietysti todella paljon se ketä siinä joukkueessa pelaa. Jos siellä on esimerkiksi vaikka pari kolme oululaislähtöistä "tähteä", niin varmasti tulee seurattua pelejä enemmän ja sitä kautta sympatiseerattua myös sitten sitä koko joukkuetta. Jos taas ei pelaa, niin seuraaminen jää myös varmasti omalta osalta vähemmälle.

Kyllähän sen joukkueen kokoonpano sitten ratkaisee mikä se on miehiään ja kuinka sitä kannattaa markkinoida.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mä olen henkilökohtaisesti ylpeä Jokereiden stadilaisista juurista. "Koko Suomen Jokerit"- on ajatuksena itselleni sekä keinotekoinen että vastenmielinen. Hjallis nyt kosiskelee koko Suomea projektinsa ympärillä ihan ymmärrettävistä syistä, mutta käsi pystyyn ne, jotka matkuistaisivat Ouluun katsomaan KHL-Kärppien pelejä. Varmasti tulisi itsekin oltua Kärppien puolella peleissä, mutta kovin montaa euroa ei kannattajuuteni toisi Kärppien kassaan. Kannattamiseni olisi pelkästään näennäistä, josta saatava hyöty seuran kannalta olisi olematon.
.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Te unohdatte nyt että se tv-sopimuskin on mukana ja vaikka muu Suomi ei hallille pääsisikään tai jaksaisi tulla paikalle niin mitä enemmän Jokereita seurataan sen isommin tuostakin on rahaa tarjolla. Ylpeyden ei pidä tarkoittaa tyhmyyttä tai suvaitsemattomuutta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ihmisten suhtautumiseen vaikuttaa tietysti todella paljon se ketä siinä joukkueessa pelaa. Jos siellä on esimerkiksi vaikka pari kolme oululaislähtöistä "tähteä", niin varmasti tulee seurattua pelejä enemmän ja sitä kautta sympatiseerattua myös sitten sitä koko joukkuetta. Jos taas ei pelaa, niin seuraaminen jää myös varmasti omalta osalta vähemmälle.

Kyllähän sen joukkueen kokoonpano sitten ratkaisee mikä se on miehiään ja kuinka sitä kannattaa markkinoida.

Ok, ymmärrän tämän oikein hyvin. Silti varoituksen sana: (ja toivottavasti officella lukevat tämän) Janne Pesonen ei koskaan saa tulla pelaamaan peliäkään Jokereissa. Sitä en antaisi ihan hevillä anteeksi.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Ok, ymmärrän tämän oikein hyvin. Silti varoituksen sana: (ja toivottavasti officella lukevat tämän) Janne Pesonen ei koskaan saa tulla pelaamaan peliäkään Jokereissa. Sitä en antaisi ihan hevillä anteeksi.

Jep, jopa Jeren pystyy ihan hyvin sulattamaan (lähinnä, koska pelaa todella hyvin), mutta Pesosta ei ikinä.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Omasta mielestäni Jokereita ei tarvitse erityisesti markkinoida kehäkolmosen ulkopuolella. Laadukas jääkiekko ja EHT-tason maajoukkuepelaajien tähdittämä jengi kerää huomiota jo itsestään. Lisäksi jos Jokereiden pelejä saadaan ilmaiskanaville edes pari kertaa kuussa, niin muun Suomen kiinnostus KHL:ää ja Jokereita kohtaan nousisi huomattavasti. Joku Jokerit-SKA Nelosen lauantai-illan päälähetyksenä keräisi varmasti massiivisen katsojamäärän.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. Hjallis nyt kosiskelee koko Suomea projektinsa ympärillä ihan ymmärrettävistä syistä, mutta käsi pystyyn ne, jotka matkuistaisivat Ouluun katsomaan KHL-Kärppien pelejä.
.

Nyt lähdet katsomaan asiaa väärästä päästä. Se oululainen narri ei käy hallilla kuin ehkä joka toinen vuosi, vaan se ei ole pointti. Kun noita "oululaisia" on tarpeeksi paljon, niin se näkyy sponsoreiden maksamissa rahoissa.

Ja sitä paitsi, eikös seuran wirallinen nimi ole Jokerit HC?
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Varsin vastenmielisiä visioita taas haetaan. Mieluummin vaikka tyhjä halli kuin se, että hankitaan kannattajia muuttamalla joukkueen imagoa tai palkkaamalla pelaajia jotain janareita ajatellen. Edelleen, on ihan mukavaa, että joku kannattaa Jokereita myös muualla Suomessa mutta silloin Jokerit tulee ottaa vastaan sellaisena kuin se on. Ei mun Jokerit ainakaan edusta turkulaisia, porilaisia, oululaisia jne. Mun Jokerit on helsinkiläinen jääkiekkojoukkue, josta ei muiden jengien fanit pidä ja toivon sen sellaisena ainakin Suomessa pysyvän.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Nyt lähdet katsomaan asiaa väärästä päästä. Se oululainen narri ei käy hallilla kuin ehkä joka toinen vuosi, vaan se ei ole pointti. Kun noita "oululaisia" on tarpeeksi paljon, niin se näkyy sponsoreiden maksamissa rahoissa.

Ja sitä paitsi, eikös seuran wirallinen nimi ole Jokerit HC?

Ymmärrän tuon. Siksi Hjallis kosiskeleekin puolta Suomea. Jokereiden tulevaisuuden KHL:ssä määrittelee yksi asia ja se on talous. Sponsorirahaa on saatava ja sen varmistamiseksi halli on saatava täyttöasteeltaan mahdollisimman suureksi, että sponsorit kiinnostuvat Jokereista. Jos tulot eivät riitä kattamaan menoja on edessä kaksi mahdollisuutta, joko Jokerit siirtyvät kokonaan venäläisomistukseen tai KHL-visiitti jää lyhyeksi.

Ensimmäinen kausi KHL:ssä määrittelee paljon, jos katsojaluvut jäävät vähäisiksi se näkyy negatiivisena seuraavan kauden sponsorituloissa. Eli halli on saatava täyteen mahdollisimman useasti. Mä en vaan näe, että Jokerit tulevat kiinnostamaan niin paljoa, että halliin saadaan katsojia muilta liigapaikkakunnilta ja siksi Koko Suomen Jokerit-markkinointistrategia on mielestäni muovinen, vastenmielinen sekä Jokereiden juuria vähättelevä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Omasta mielestäni Jokereita ei tarvitse erityisesti markkinoida kehäkolmosen ulkopuolella. Laadukas jääkiekko ja EHT-tason maajoukkuepelaajien tähdittämä jengi kerää huomiota jo itsestään.

Onkohan oikeasti noin? Olen lähes satavarma, että keskiverto Karjala-lippis tai edes liigajoukkueen satunnainen kannattaja ei osaa tehdä riittävän suurta eroa KHL- ja SM-liiga-kiekon välille. Hyvä lätkämatsi on se, jonka omat voittaa jne.

EHT-tason maajoukkuepelaajat ovat suurimmalle osalle kansaa ihan pelkkiä mikkomakkomöttösiä. Joku Tommi Huhtala tai Tomi Sallinen ei sano kenellekään yhtään mitään. MM-kisoissa pelanneet pelaajat ovat asia erikseen ja niillä voidaan Jokereitakin jatkossa oikeasti myydä.

Jokerit on nyt tekemässä niin ison pesäeron SM-liigaan ja sen välisiin vastakkainasetteluihin, että näkisin parhaan vaihtoehdon olevan juurikin se koko Suomea edustavan Jokereiden mainostaminen. Kukaan suomalainen kiekkofani ei tule enää näkemään Jokerien pelaavan omaa joukkuettaan vastaan, joten niiden antipatioiden purkaminen pitää aloittaa heti toivottamalla niin espoolaiset, lahtelaiset kuin oululaisetkin tervetulleiksi Jokerien matseihin. Tämän taasen voi tehdä kestävällä pohjalla vain tekemällä näistä katsojista täysin tasa-arvoisia vanhojen Jokerifanien kanssa - ja se taas ei onnistu, mikäli osa kannattaa Helsingin Jokereita ja osa "meidän yhteisiä Jokereita".

Jokereilla on varmasti liigahistorian toimivin slogan käytössään. Minä-me-Jokerit antaa merkityksen koko seuralle ja toimii ihan sairaan hyvin myös tulevaisuudessa KHL:ssä. Siinä se missä aiemmin homma on mennyt mielikuvatasolla muodossa "minä-Helsinki-Jokerit", menee se nyt vain muodossa "minä-Suomi-Jokerit".

Jokereilla jos jollain seuralla on myös mahdollisuus koko Suomi itselleen omia. Ainoa vastaava potentiaali voisi olla Kärpillä. Kummatkin ovat menestyneitä ja riittävän isoja seuroja, että niillä löytyy faneja ympäri maata. Kummallakin on näistä samoista syistä myös varsin paljon anti-faneja, jotka inhoavat sitä mitä seurat edustavat - silloin kun vastassa on se oma, pienempi ja köyhempi jengi. Kun toi este poistuu, on näiden antifanienkin helppo ensin alkaa satunnaisesti seuraamaan Jokerien Venäjän valloitusta, sitten käydä katsomassa satunnainen peli ja joskus ehkä hurahtaa ihan oikeaan kannattamiseen.

Sitten on tietty meitä KHL-vastaisia änkyröitä, joihin mikään ei tehoa, mutta me olemme hyvin pieni vähemmistö.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en vaan näe, että Jokerit tulevat kiinnostamaan niin paljoa, että halliin saadaan katsojia muilta liigapaikkakunnilta ja siksi Koko Suomen Jokerit-markkinointistrategia on mielestäni muovinen, vastenmielinen sekä Jokereiden juuria vähättelevä.

Aiheeton tuo rajaus liiga, HH halajaa katsojia ja faneja kaikilta paikkakunnilta.

Tuskinpa sieltä mitään Jokerit of Finland mainoskamppanjaa on tulossa vaikka kohdeyleisö laajeneekin. Minusta tulisi mennä joukkue ja yhteisöllisyys edellä ja siihen sapluunaan mahtuu jo nykyisin myös muut eikä vain nurkkakuntaiset helsinkiläiset. Sitä paitsi milloin Jokerit on esiintuoneet helsinkiläisyyttä? Mainoskampamnjat on mennet pitkään minä me linjalla. Taitaa kotikaupunki näkyä vain fanituotteissa ja EP:ssä.

Jos noita perinteitä kaivellaan tarkemmin, niin silloin ainoastaan Itä-Helsingissä asuvat saavat kannattaa Jokereita, onko osoite vaatimusten tasolla? Ja joukkueessa tällä hetkellä on vain yksi vaatimukset täyttävä pelaaja eli Karalahti. Jos siis pysytään tiukasti perinteissä..
..perinteet pitää olla voimavara eikä hirttoköysi.

H:kin väestöpohja riittää yhden Areenan täyttöön kevyesti, jos kiinnostavuus on kohdallaan. Edellytykset siihen ainakin on, kunhan Kurri osaa ja saa tarpeeksi pelimerkkejä käyttöön ens kauden pelimanneja varten. Mutta jos Jokereista halutaan oikeasti iso seura, niin Euroopan mittakaavasssa Helsinki on onneton tuppukylä ja muuta Suomea tarvitaan. Meillä on vähemmän asukkaita KOKO maassa, kuin on oikeassa suurkaupungissa väkeä. Fakta.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Aiheeton tuo rajaus liiga, HH halajaa katsojia ja faneja kaikilta paikkakunnilta.

Tuskinpa sieltä mitään Jokerit of Finland mainoskamppanjaa on tulossa vaikka kohdeyleisö laajeneekin. Minusta tulisi mennä joukkue ja yhteisöllisyys edellä ja siihen sapluunaan mahtuu jo nykyisin myös muut eikä vain nurkkakuntaiset helsinkiläiset. Sitä paitsi milloin Jokerit on esiintuoneet helsinkiläisyyttä? Mainoskampamnjat on mennet pitkään minä me linjalla. Taitaa kotikaupunki näkyä vain fanituotteissa ja EP:ssä.

Jos noita perinteitä kaivellaan tarkemmin, niin silloin ainoastaan Itä-Helsingissä asuvat saavat kannattaa Jokereita, onko osoite vaatimusten tasolla? Ja joukkueessa tällä hetkellä on vain yksi vaatimukset täyttävä pelaaja eli Karalahti. Jos siis pysytään tiukasti perinteissä..
..perinteet pitää olla voimavara eikä hirttoköysi.

H:kin väestöpohja riittää yhden Areenan täyttöön kevyesti, jos kiinnostavuus on kohdallaan. Edellytykset siihen ainakin on, kunhan Kurri osaa ja saa tarpeeksi pelimerkkejä käyttöön ens kauden pelimanneja varten. Mutta jos Jokereista halutaan oikeasti iso seura, niin Euroopan mittakaavasssa Helsinki on onneton tuppukylä ja muuta Suomea tarvitaan. Meillä on vähemmän asukkaita KOKO maassa, kuin on oikeassa suurkaupungissa väkeä. Fakta.

Kyllä taas hävettää se millaisia kannattajia omienkin riveistä löytyy. Jokerit ei saa antaa periksi identiteetin suhteen vain siksi, että janarit tykkäisivät. En ole itse edes koskaan asunut Helsingissä mutta ei tulisi mieleenkään vähätellä mulle rakkaan seuran kotikaupunkia ja tuskin tulee myöskään markkinoinnin porukalle vain sen takia, että tuppukylien juntteja pitää muka saada katsomoon. Jokerit on helsinkiläinen seura, opettele hyväksymään se ja kaikki muukin mitä Jokerit edustaa tai ole hyväksymättä ja kannata siinä tapauksessa jotain muuta joukkuetta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. Jokerit ei saa antaa periksi identiteetin suhteen vain siksi, että janarit tykkäisivät.

Jos jätetään pois fanituotteet, niin miten Jokerit on tuoneet esiin kotikaupunkiaan? Esimerkki tältä tai viime kaudelta olis kiva.

Helpotetaan sen verran, että otteluraporteissa on taidettu mainita asiasta.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Jos jätetään pois fanituotteet, niin miten Jokerit on tuoneet esiin kotikaupunkiaan? Esimerkki tältä tai viime kaudelta olis kiva.

Helpotetaan sen verran, että otteluraporteissa on taidettu mainita asiasta.

Eli Helsinki ei ole osa Jokereiden identiteettiä, koska markkinointiosasto ei rummuta sitä koko ajan? Kotikaupunki on aina osa seuran identiteettiä ja historiaa. Kuten sanoin, hyväksy se mitä Jokerit on tai ole kannattamatta Jokereita. Aika yksinkertaista mun mielestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös