Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 501
  • 8 198

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös Kurrilta nimenomaan yritetä kysyä, että pystyykö Jokerit pelaamaan Minskissä poliittisen tilanteen vuoksi?

Minkään KHL-joukkueen (tai muunkaan sarjan joukkueen) ei pitäisi pelata Valko-Venäjällä tällä hetkellä. On tietysti luonnollista, että Venäjällä ei ole halua kritisoida Valko-Venäjän autoritäärisiä toimia sillä siellähän harrastetaan ihan samaa, mutta tässä olisi ollut paikka Kurrilla näyttää kenen pilliin tanssii. Ja niin hän tekikin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toivotaan Suomen maajoukkueelta ja pelaajilta samaa ensi keväänä.

Todellakin toivotaan. Maajoukkueella ei pitäisi olla mitään asiaa Valko-Venäjälle. Eikä olisikaan jos Rene Faselin IIHF ei olisi niin läpeensä mätä organisaatio.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Vain omasta mielenkiinnostani: ilmeisesti nämä BLM-jutut huippufutiksessa, NHL:ssä, F1-sarjassa tai Suomessa ovat ihan pellejuttuja, jotka voi ohittaa?
Todellakin ovat. Rasismi ei ole oikein, mutta ei ole moni muukaan vakavampikaan asia. Silti nämä kultalusikka suussa syntyneet tai sellaiseen sosioekonomiseen asemaan nousseet meuhkaavat asiasta suu vaahdossa ja leimaavat blm-aatetta tukemattomia suoraan rasisteiksi. Tämä jos joku on väärin.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Todellakin toivotaan. Maajoukkueella ei pitäisi olla mitään asiaa Valko-Venäjälle.

Täytyy nostaa virtuaalista hattua Latvian päämisterille, Krišjānis Kariņšille, joka pitää mahdottomana järjestää yhteiset kisat Valko-Venäjän kanssa.


Muut maat saisivat seurata perässä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
nämä kultalusikka suussa syntyneet tai sellaiseen sosioekonomiseen asemaan nousseet meuhkaavat asiasta suu vaahdossa ja leimaavat blm-aatetta tukemattomia suoraan rasisteiksi. Tämä jos joku on väärin.

Ajatella. Vai sellaista puuhaavat. Hyvä että kerroit. Onkohan Latvian johdossa noita meuhkaajia kun Lukasenka ei ole Blm-tukijoita?
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Täytyy nostaa virtuaalista hattua Latvian päämisterille, Krišjānis Kariņšille, joka pitää mahdottomana järjestää yhteiset kisat Valko-Venäjän kanssa.
Erittäin hieno ja suoraselkäinen kannanotto näinä haastavina aikoina. Arvostan suuresti. Tuskinpa Jokeritkaan olisi aikanaan mennyt KHL:ään samaan aikaan kuin "järjestävä taho" hyökkäilee rauhanomaisiin ulkomaihin ja pudottelee ohjuksilla hollantilaisia matkustajakoneita, jos seurapomona olisi ei olisi ollut Hjallis vaan Latvian pääministeri Krisu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Todellakin ovat. Rasismi ei ole oikein, mutta ei ole moni muukaan vakavampikaan asia. Silti nämä kultalusikka suussa syntyneet tai sellaiseen sosioekonomiseen asemaan nousseet meuhkaavat asiasta suu vaahdossa ja leimaavat blm-aatetta tukemattomia suoraan rasisteiksi. Tämä jos joku on väärin.
Tämä on ehkä huonoin, laaduttomin ja kaiken kaikkiaan ikävin viesti, jonka olen nähnyt tällä palstalla suunnilleen vuoteen. Jos jätetään kokonaan huomiotta tämä logiikan täydellinen puute, siis olkiukkoilu ja virhepäätelmien kirjo, niin siltikin jää jäljelle tämä:
"Joo, rasismi itsessään on vähän ikävä juttu kyllä, mutta rasismilta silmänsä ummistavan kritisointi on todella paljon pahempi". Ei helvetti, sopii kyllä niin hyvin KHL-aatetta tukevan ihmisen suuhun, ettei ole tosikaan.

Mitä tulee tuohon Valko-Venäjällä pelaamiseen, niin nyt tulee melkeinpä tunneittain lisää tietoja siitä, miten maassa järjestelmällisesti pahoinpidellään ja tapetaan kansalaisia, jotka käyttävät demokratiaan kuuluvaa perusoikeuttaan osoittaa mieltään. Jos Jokerit pelaa Minskissä KHL-ottelun, se osallistuu huomion viemiseen muualle maassa tällä hetkellä tapahtuvista valtiorikoksista. Sitä ei voisi mitenkään hyväksyä, joten Kurrin on tehtävä johtopäätökset ja ilmoitettava, ettei Jokerit matkusta Minskiin. Mitään muuta hyväksyttävää vaihtoehtoa ei ole olemassa!
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Hyvin on sitten blm -propaganda sinuunkin uponnut. Jatkoajan kolumnista lainaus:

Liike sanoo esimerkiksi olevansa kapitalismia vastaan, se haluaa vähentää tai lopettaa poliisin rahoituksen eikä se kannata länsimaista ydinperheajattelua. BLM ei edes julista olevansa kaikkea rasismia vastaan vaan erityisesti mustien puolella.

Jos tuollaista haluaa tukea eikä kunnioita niitä, jotka eivät kyseistä aatetta hyväksy, kertoo se enemmän aatteen kannattajasta kuin sitå hyväksymättömästä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
BLM ei edes julista olevansa kaikkea rasismia vastaan vaan erityisesti mustien puolella.

Itselleni ei jostain syystä tule yllätyksenä, että Black Lives Matter vastustaa juuri mustien syrjintää ja heihin kohdistuvaa väkivaltaa. Suomeksihan tuo tarkoittaa suunnilleen "mustien elämällä on väliä". Niinpä he toimivat, kuten lupaavat. Ja tämä on yleisellä tasolla oikein, lähihistoriakin huomioiden.

NHL:ssä BLM näkyy otteluissa. En minä vastaan laittaisi, jos KHL:ssä olisi jotain vastaavaa. Ei BLM ole mikään ruusuinen tanssi ja seurajohdoilla on varmasti vaikeuksia niellä koko asia kun tietää, että BLM pitää sisällään myös paskaa erilaisten ainesten tuomana. Kunnioitan juuri siksi, että NHL pitää teemaa yllä.

Niin, KHL. Olisiko vaikkapa SE jotain? Vaikea teema Venäjälle samalla tavalla kuin BLM on USA:lle. KHL We Skate For Sexual Equality?

Mutta tuskin. KHL ei pysty mihinkään tasa-arvon tai ihmisoikeuksien julistukseen. Tietyistä syistä. Kuitenkin urheilun yksi tehtävä on auttaa ihmisiä parempaan elämään.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Hyvin on sitten blm -propaganda sinuunkin uponnut. Jatkoajan kolumnista lainaus:

Liike sanoo esimerkiksi olevansa kapitalismia vastaan, se haluaa vähentää tai lopettaa poliisin rahoituksen eikä se kannata länsimaista ydinperheajattelua. BLM ei edes julista olevansa kaikkea rasismia vastaan vaan erityisesti mustien puolella.

Jos tuollaista haluaa tukea eikä kunnioita niitä, jotka eivät kyseistä aatetta hyväksy, kertoo se enemmän aatteen kannattajasta kuin sitå hyväksymättömästä.
Tuossa tulee vain julki se asia, että Määttä on fanaattinen Donaldin kannattaja tai sitten yksinkertaisesti osaa piilottaa älykkyytensä loistavasti.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Fiilis ennen runkosarjan korkkausta on omalta osaltani hyvin sekava. Tällä hetkellä tunnen lähinnä pettymystä, häpeää ja jonkinlaista kiukkua tästä täysin kamalasta päätöksestä aloittaa kausi Minskissä tai ylipäätään tässä koronatilanteessa. Edellä mainitut tuntemukset ovat henkilökohtaisesti minulle kovin vieraita liittyen itselleni siihen kaikkein kovimpaan seuraan ja asiaan urheilussa.

Syitä innostuksen puutteeseen on muutamia:

1) Korona. Joukkueiden tilastotkin sen kertovat; on erittäin todennäköistä, että useampi työntekijä Jokereilta saa tartunnan. Ei toki ole suurimmalle osalle vaarallinen tauti, mutta silti aivan järjetöntä lähteä leikkimään asian kanssa. Se onkin sitten tuurista kiinni, missäpäin kakka osuu tuulettimeen eli joudutko (pahimmassa tapauksessa) sairaalahoitoon Nizhnekamskissa vai Helsingissä.

2) Minsk. Kaikki oleellinen on varmasti jo käyty täällä. Niin surullista ja hävettävää. Jättipeukku EP:lle, vetoomukseen osallistujille, sekä niille seuran toimihenkilöille, jotka skippaavat torstain henkilökohtaisiin syihin vedoten tms.

3) Uhkana kotipelien pelaaminen Helsingin sijaan Venäjällä. Todella vääräntuntuinen ajatus.

4) Joukkue tuntuu vähän muukalaislegioonalta useamman pitkäaikaispelaajan sekä omien kasvattien poistumisen myötä. Asia korjautunee kuitenkin ajan myötä. Ihan vaikka Lepistön one more year (tai edes puolikas kausi) toisi vähän uskottavuutta nimilistaan.

5) Mulle Jokereiden seuraamiseen oleellisena kuuluu kausikortti ja pelien katsominen livenä paikanpäällä. Kotipelit ovat kuitenkin niitä arjen kivoja helmiä ja tavallaan yksi harrastus. Kotiavaukseen on nyt reilu viikko aikaa ja avoimia kysymyksiä taitaa edelleen olla jättimäinen läjä selvitettävänä. Luulenpa tämän kauden menevän pitkälti tv:n välityksellä tyhjissä tai lähes tyhjissä halleissa pelattuna. Se nyt lienee täysin selvää, ettei hetkeen ole luvassa ihan normaaleita kotiotteluita 7-12k liveyleisön kanssa. Jääkö peleistä harjoitusottelu -fiilis tyhjän hallin vuoksi, sen näkee sitten.

Kyllä pelejä tulee hyvin luultavasti katsottua edelleen, mutta hieman olen huolestunut omista tuntemuksistani. Onko tunne hiipumassa, siihen en tiedä varmaa vastausta tällä hetkellä. Aika näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Ikuri

Jäsen
Oma tuntemukseni tässä sekasorron keskellä on jopa hieman helpottunut. Kun tänään Helsingin Jokerit pelaa Minskissä, se katkaisee omat siteeni seuraan ainakin siksi ajaksi, kun KHL-taival seuralla kestää. Järjellä ajateltuna minun olisi pitänyt liputtaa itseni ulos jo aikaisemmin, mutta järki sumentuu, kun riittävä määrä tunnetta mylvii pitkin kehoa.

Tämä kesä ja alkusyksy ovat olleet mielenkiintoista ja mieleenpainuvaa aikaa. Harjoitusottelut Suomen pääsarjaa pelaavia joukkueita vastaan saivat ajatukseni kasaan ja vanhat muistijäljet tekivät tehtävänsä. Aloin salaa haaveilla Helsingin Jokereiden paluusta SM-liigaan. Olen kuitenkin KHL-reissun ajan pötkötellyt Jokerit-junan vuodeosastolla nauttien jääkiekosta, vaikka se tunne itse sarjaan ja peliin on ollut täysin yksipuolista. Ei minulle ole syntynyt mitään sidettä sarjaan nimeltä KHL. Osaan nykyisin luetella KHL-joukkueet, mutta tietous pelaajista on todella vajaavaista - johtuen siitä, että KHL on minulle liian laaja ja suurimmaksi osaksi mielenkiinnoton sarja.

Uskallanko jäädä asemalle vilkuttelemaan, kun Jokereiden edustusjoukkue jatkaa matkaansa? Todellakin. Mitä on tapahtunut jokereille (pelaajille) KHL-aikanamme? Ulkomuistista heitän, että Lindell, Lindbohm, Kiviranta, Juolevi ja Hännikäinen ovat käyneet pelaamassa Liigaa muualla, koska meitä ei enää ollut. Surullista. Aikanaan menetimme Lehterän Jorin Tampereelle hölmöilyillämme ja se harmitti. Kun nyt havahtuu tähän todellisuuteen, ei itku ole kaukana. Tuo pelaajalista muualle Suomeen menetetyistä on oikeasti taatusti pitempi, mutta muistini on onneksi vanhemmiten rajallinen. Esim. Ilari Filppulalle olisi ollut mukava antaa keltapunaisten siipien suojaa vielä muutama kausi takaperin ja tänä kesänä nuoria jokereita on jälleen kirmannut kohti maakuntia. Uskon ja tiedän, että meille on käyttöä suomalaisessa junioritoiminnassa ja tiedostan, kuinka tärkeää oma Suomessa ja suomalaisessa pääsarjassa pelaava edustusjoukkue tässä tapauksessa on. Tarinassamme on yhtäläisyyksiä K-Espoon kanssa. Toivon sydämeni pohjasta, että nämä molemmat pääkaupunkiseudun joukkueet kohtaavat toisensa vielä elinaikanani SM-liigassa. Asemalla Jokereille tänään vilkuttaminen ei näiden syiden vuoksi pelota lainkaan.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Oma tuntemukseni tässä sekasorron keskellä on jopa hieman helpottunut. Kun tänään Helsingin Jokerit pelaa Minskissä, se katkaisee omat siteeni seuraan ainakin siksi ajaksi, kun KHL-taival seuralla kestää. Järjellä ajateltuna minun olisi pitänyt liputtaa itseni ulos jo aikaisemmin, mutta järki sumentuu, kun riittävä määrä tunnetta mylvii pitkin kehoa.

Tämä, itsekin kävin ensimmäisen KHL-kauden hallilla vaikka olisi pitänyt tajuta jättäytyä pois alusta asti. Rakkaus oli sokea ja sitä uskotteli itselleen, että hyväksi tämä tästä vielä kääntyy. Ekat matsit katsomossa ja pikkuhiljaa huomasin löytäväni itseni erätauolta oluelta ja enää ei ollut niin väliä ehtiikö erän alkaessa katsomoon. Muutaman matsin jälkeen tilanne oli se, että eka erä katsomossa. Loput oluella kunnes sinne katsomoon ei vaivautunut enää ollenkaan, koska huomasin, että minulla ei ole mitään tunnetta mukana. Voitto tai tappio, ihan sama. Vuoden vaihteen jälkeen ei enää jaksanut lähteä edes hallille, saattoi avata TV:n, mutta huomasi senkin ajan tekevänsä ihan muuta ja TV oli vain taustalla pyörimässä.

Pikkuhiljaa kavereista on kausien mittaan eri kohdissa jättäytynut enemmän ja enemmän porukkaa pois. Joillekin SKA-maalilaulut olivat viimeinen pisara, joillekin pukukopin maalaaminen ja joillekin joku muu ihan viimeisen parin vuoden aikana. Mikäli vielä raahautuisin hallille niin päädyssä tuskin olisi enää kovin montaa tuttua naamaa. Chiefseissä toki moni tuttuja aina Nordiksen ajoista lähtien.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Chiefseissä toki moni tuttuja aina Nordiksen ajoista lähtien.
Niin, mikäköhän siinä on, etteivät päälliköt ota kantaa käsillä olevaan asiaan lainkaan?
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Unohdetaan Valko-Venäjän tilanne ihan hetkeksi ja koitetaan jollain tapaa nähdä illan ottelu nimenomaan otteluna. Olen kiinnostunut ketjuista, onko tietoa millä ketjuilla Jokerit aloittaa KHL-kauden?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs Pave skrivaili?
Lainaus suoraan sieltä:

UGH! Voisiko kausi koskaan alkaa silleen ettei paskaa tulisi niskaan joka tuutista, nytkin taas kauden alla melkoinen paskamyrsky odottanut Jokereita ennenkuin kauden avauskiekko kaudella 2020-2021 on edes jäähän pudonnut.... Huomennahan sen taas pitäisi alkaa, ja siihenhän tämä tämänkertainen kauden avauskohu liittyykin. Valko-Venäjän kansanliike diktaattori Lukashenkoa vastaan on jo jatkunut jokusen viikon ja maan tilanne on nyt se mikä on. Minskissä peli huomenna ja kauden avaus, pitäisikö Jokereiden boikotoida tuota peliä vai ei...? Some ja muu media täyttyy tuohon aiheeseen liittyvästä uutisoinnista tämän tästä. Yksi Jokereiden faniryhmistäkin on ottanut asiaan voimakkaan kannan, netissä on joku nimiadressikin logon käytön kiellosta, Ape Suhonenkin itkee ja Hjalliskin sanoo et ei lähtis Minskiin etc.... Mitä sanoo Old Chiefs, me jotka olemme nähneet osa Jokereiden pelit jo historian alusta lähtien ja monet meistä kuitenkin jo vuosien takaa. Olemme hengittäneet Jokereita, eläneet ilot & surut Joukkueemme kanssa sekä saaneet paskaa niskaan ennenkin ja aikoinaan laulettu katsomoissa "ei tunnu missään, otetaan lissää".... Olen ylpeä meidän Päällikköjengistä ja otankin tässä jutussa kantaa enemmänkin yhdistyksen puheenjohtajana. Meillä Old Chiefs Ry:ssä saa jokainen olla ihan mitä mieltä tahansa, mun ajatus lähtee siitä että jokaisen mielipidettä pitää kunnioittaa ja meidän kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä. Old Chiefs ei tule Jokereiden pelejä millään lailla boikotoimaan. Nyt Jumalauta tukea jengille, ei Pelaajat ja muu Jokeriorganisaatio ole tähän Valko-Venäjän ja Lukashenkon tilanteeseen yhtään syyllisiä. Kun nyt muutenkin tässä on nämä koronahässäkätkin vielä päällä etc.... "Tavallaan huomen pelissä olis hyvä kun täysi halli ja kaikki huutais vaan koko kolme erää Lukashenko Out".... Mut tuo tuskin toteutuu, Minskin fanit boikotoi peliä ihan aiheesta, mut Lukashenko "määrää" hallin täyteen jengii ja pudottaa itse varmaan avauskiekon. Perseestähän toi ukko on ja riittäiskö edes potku persuuksille, mut se ei ole Jokereiden vika. Fakta on nyt vaan se, et me skulataan sloboliigassa ja tässä liigassa on slobosäännöt. Jos boikotoidaan Minskin peliä, voitais samalla lähtee vaikka sitten koko liigasta pois. Mulle käy Suomeen paluu vaikka heti, mut sit pitää muistaa et eihän meillä ole enää edes omaa hallia, kun sekin on slobojen. Löyhässä KHL-hirressähän tässä ollaan. Samanlainen ukko toi Putinkin on, yhtä KoHeLo kuin Lukashenko. Eipä noiden hallinnoilla ole mitään eroa. Ymmärrän tavallaan heidän ihanteitaan jotka haluavat tuota Minskin matsia boikotoida, mutta yhdellä Jokereiden matsilla toi ukko ei sieltä pois lähde. Tosta tulee vielä aikamoinen show, mut toivotaan ettei Valko-Venäjän kansa anna periksi vaan taistelee loppuun saakka. Lisää shittiä taas tänään, nuoriso boikotoi, joku nimiadressi netissä ja joka media tuuttaa samaa paskaa tuutista ulos.... Tässä alkaa itsellä jo tulee se kuuluisa vastareaktio fiilis: Perkele, kohta näytetään kaikille... Mun mielestä nyt tarvitaan yhteisövoimaa, jengii ei jätetä. Vaikka aihe onkin tosi rankka, mutta kuitenkin. Itse olen elänyt "Jokerielämää" jo 70-luvulta asti, boikotoida olisin voinut vaikka 30 kertaa, mut tämä Old Chief ei boikotoi nytkään. Aina on asiat muuten selvitetty ja voin sanoa et on oltu Jokeriorganisaation kanssa erimieltä monestikin. Rakkaudesta Seuraan, nämä oli mun mielipiteitä. Sallikaa ne minulle, niin minäkin sallin teidän mielipiteet. Näillä mun jutuilla ei ole tarkoitus kerätä uusia jäseniä ja toivottavasti kukaan meidän jäsenistä ei nyt sitten myöskään eroa näiden mielipiteiden takia.... Jokerit on selvinny vuosien aikana monesta sopasta ja nyt pitää muistaa että Pelaajat ja Jokeriorganisaatio ei ole tätä soppaa keittänyt, mut sopan hämmentäjiä nyt riittää... Tämä asia jakaa nyt mielipiteitä laidasta laitaan, mut oltaisko nyt tästä kuitenkin samaa mieltä meidän punakeltainen perhe: MINÄ, ME & JOKERIT....? Ja ei ruveta nyt ainakaan keskenään kinastelemaan, vaan kunnioitetaan kaikkien mielipidettä tässäkin asiassa. -Pave & Old Chiefs Ry-
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Pave ja Chiefs on ansainnu vuosien varrella äärettömän määrän respectiä ja ymmärrän hyvin tuon asenteen koska ite sitä oon peräänkuuluttanu täälläki.
Mutta
Fakta on vaan siinä et tälhetkellä mikään tai kukaan ei kuse Jokerilogon, sen historian ja kaijen muun mitä se merkkaa, päälle niin pahasti ku joka ainoo äijä joka on boardaamassa Minskin konetta.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös