Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 733 760
  • 8 198

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
itsetarkoituksellinen ryssittely on turhaa ja tarpeetonta. Rikepiste annettu.
Navalnyi - ryssissä ei myrkkyä, Saksassa sitä löytyi. Ehkä saksalaiset.......
Neftehimik - ryssissä ei koronaa, ei ennen ei jälkeen. Helsinki, tämän jälkeen koronapositiivinen. Ehkä suomalaiset......

Kannattaisikohan Lavrovin ja Putinin nyt tulla pitämään puheet, todisteineen, EU:n vipillisyydestä ja sekaantumisesta suvereenin valtion sisäisiin asioihin. Kuten Ukrainan ja Valko-Venäjänkin, ihan on pitänyt lähettää armeija ja salainen poliisi suojelemaan ko. valtioita. Kyllä nyt ryssiä kiusataan, niin hyväntahtoisia kun he ovatkin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos pelataan vielä jossain vaiheessa, niin tottakai eletään mukana kuin ennenkin. Olen viihdekäyttäjä. Mutta maku meni nyt viimeistään tässä, että koronaNefte pelaa ja Jokerit karanteenissa. Ja se kertoo nimenomaan siitä, ettei kohelossa arvosteta pelaajien terveyttä. Onneksi Jokereita koskevat Suomen lait ja säädökset ja Suomalainen perusjärki.

Jokerit rules, mutta KHL sucks ja sais loppua jo tämä reissu.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samat asiat koskee Venäjää. Ja Kiinaa. Jos olisi johdonmukaisuutta, niin kummassakaan maassa ei pelattaisi peliäkään. Lukashenka on loppupelissä aika puhtoinen poika verrattuna Xihin tai Putiniin. Eikä Luka ole kovin puhtoinen, sillä käsissä on verta riittävästi.

Aivan samaa mieltä. Tämän takia olinkin vähän kaksijakoinen siihen päätökseen että Minkskiin ei Jokerit lähtenyt koska Venäjällä ja Kiinassa kyllä pystytään pelaamaan. Johdonmukaisuutta olisi ollut joko mennä Minksiin ja jatkaa normaalisti KHL:ssä tai sitten lopettaa pelaaminen kokonaan KHL:ssä.

Se mitä Valko-venäjällä, Kiinassa ja Venäjällä tapahtuu ei munkaan mielestä ole hyväksyttävää mutta silti itse kannatan KHLssä oloa ja ihan pelkästään pelillisistä arvoista enkä muutenkaan usko että näillä pelimatkojen kieltäytymisillä on yhtään mitään vaikutusta koko Valko-venäjän tilanteeseen...yksi kärpäsen pieru Saharassa. Lätkä vaan on paljon parempaa KHL:ssä kuin liigassa ja mielellään katsoo omaa joukkuetta kovemma sarjassa. Piste.

Politiikan kylmästi sivuutan näistä KHL asioista koska jos sotken omassa päässä politiikan urheilun niin silloin tasapuolisuuden nimissä jäisi moni muukin urheilu kuten esim NHL katsomatta johtuen kaikesta paskasta mitä jenkeissä tapahtuu. Ja joo joo; KHL on Putinin sarja ja NHL ei ole Trumpin. Ei se mielestäni silti tarkoita että voisi boikotoida KHL:ää ja silti ummistaa silmät muiden sortomaiden pahuudelta ja nauttia niiden huippu-urheilusta jos aidosti haluaa yhdistää politiikan ja urheilun. Mielestäni jos noin tekee se on pelkästään katsojan tekopyhyyttä.

Kukin tehköön parhaiten minkä osaa; antaa pelaajien pelata ja poliitikoiden politikoida.
 

herttakurko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en enää jaksa uskoa, että Jokerit pelaisi päivääkään normaalia KHL-arkea. Joukkue pitää täyttä radiohiljaisuutta, järjetön karanteeniaika eikä mitään tulevaisuuden suunnitelmaa pelaamatta jäävien otteluiden osalta. Joukkue nimeltä Jokerit taitaa painua unholaan KHL-herrojen mielissä ja sarja jatkuu ilman meitä.
 

arghprkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko se on tuoda omat fiilikset tähän sillä rehellisesti sanottuna olen väsynyt kaikkeen ei-jääkiekolliseen paskaan mitä tässä ympärillä on.

Itse en koskaan nähnyt KHL:ää sellaisena peikkona kuin jotkut. Olin seurannut liigaa jo pidemmän aikaa ja olinkin toivonut, että jossain vaiheessa siellä olisi myös Suomalainen joukkue. Laajentuminen länteen päin näytti todennäköiseltä. HH ajoi eräänlaista koripallon Euroliigan tyylistä jääkiekkoliigaa ja muistan nähneeni jonkun ehdotuksen tällaisen tulevan Euroliigan (silloinen Champions League) ja KHL:n yhdistämisestä.

Alkuaikoina alkoi ottamaan päästä ihmiset, jotka toitottivat koko ajan ja melkein taukoamatta tätä "Jokerit on vain Venäjän propagandaa". En voinut ymmärtää miten jotkut pystyivät kuvittelemaan jonkun jääkiekkojoukkueen muuttavan yhtään kenenkään mielipidettä jostain maasta. Enemmänhän jotkut suurkisat kuuluvat siihen kategoriaan.

Miljardööri omistajana? Ei sekään ole ennenkuulumatonta, että sikarikkaat ostavat jonkun urheilujoukkueen. Heille ne rahat mitä sellaiseen upottavat ovat suunnilleen samassa suhteessa kuin mitä normitallaaja käyttää, kun käy snägärillä. Jos itsellä olisi muutama miljardi takataskussa, niin varmaan kanssa ostaisin jonkun joukkueen ihan vain harrastukseksi.

Sitten se alkoi. "Rotta-tapaus". Muutoksen tuuli puhalsi Ukrainassa. Obama kutsui Venäjää alueelliseksi vallaksi mikä suututti Putinin pahasti. Venäjä siirtyi rauhallisemmasta politiikasta aktiivisempaan suurvaltapolitiikkaan. Tuli Ukrainan kriisi ja Krimin valtaus, salamurhat ympäri Eurooppaa, yms, yms. Pakotteet suuntaan jos toiseenkin. Sitten tuli tämä koronaperseily, reaktiot siihen ja lopulta se hetki missä Jokereista meinasi ihan oikeasti tulla propagandan väline.

Tässä, kun näitä asioita on summaillut niin on alkanut tulemaan sellainen fiilis, että onkohan tämä KHL-reissu jo vähän nähty? Se oli mielenkiintoinen matka, mutta alkaakohan olla aika palata takaisin? Kokeilla sitten onnea, jos tuosta Lügasta ja uudesta Champparistä kehittyisi jotain isompaa. Vai päädyttäisiinkö siihen samaan mitä oli 90- ja 2000-luvuilla eli SM-Liiga ja joku höntsä euroturnaus?
 

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko se on tuoda omat fiilikset tähän sillä rehellisesti sanottuna olen väsynyt kaikkeen ei-jääkiekolliseen paskaan mitä tässä ympärillä on.

Itse en koskaan nähnyt KHL:ää sellaisena peikkona kuin jotkut. Olin seurannut liigaa jo pidemmän aikaa ja olinkin toivonut, että jossain vaiheessa siellä olisi myös Suomalainen joukkue. Laajentuminen länteen päin näytti todennäköiseltä. HH ajoi eräänlaista koripallon Euroliigan tyylistä jääkiekkoliigaa ja muistan nähneeni jonkun ehdotuksen tällaisen tulevan Euroliigan (silloinen Champions League) ja KHL:n yhdistämisestä.

Alkuaikoina alkoi ottamaan päästä ihmiset, jotka toitottivat koko ajan ja melkein taukoamatta tätä "Jokerit on vain Venäjän propagandaa". En voinut ymmärtää miten jotkut pystyivät kuvittelemaan jonkun jääkiekkojoukkueen muuttavan yhtään kenenkään mielipidettä jostain maasta. Enemmänhän jotkut suurkisat kuuluvat siihen kategoriaan.

Miljardööri omistajana? Ei sekään ole ennenkuulumatonta, että sikarikkaat ostavat jonkun urheilujoukkueen. Heille ne rahat mitä sellaiseen upottavat ovat suunnilleen samassa suhteessa kuin mitä normitallaaja käyttää, kun käy snägärillä. Jos itsellä olisi muutama miljardi takataskussa, niin varmaan kanssa ostaisin jonkun joukkueen ihan vain harrastukseksi.

Sitten se alkoi. "Rotta-tapaus". Muutoksen tuuli puhalsi Ukrainassa. Obama kutsui Venäjää alueelliseksi vallaksi mikä suututti Putinin pahasti. Venäjä siirtyi rauhallisemmasta politiikasta aktiivisempaan suurvaltapolitiikkaan. Tuli Ukrainan kriisi ja Krimin valtaus, salamurhat ympäri Eurooppaa, yms, yms. Pakotteet suuntaan jos toiseenkin. Sitten tuli tämä koronaperseily, reaktiot siihen ja lopulta se hetki missä Jokereista meinasi ihan oikeasti tulla propagandan väline.

Tässä, kun näitä asioita on summaillut niin on alkanut tulemaan sellainen fiilis, että onkohan tämä KHL-reissu jo vähän nähty? Se oli mielenkiintoinen matka, mutta alkaakohan olla aika palata takaisin? Kokeilla sitten onnea, jos tuosta Lügasta ja uudesta Champparistä kehittyisi jotain isompaa. Vai päädyttäisiinkö siihen samaan mitä oli 90- ja 2000-luvuilla eli SM-Liiga ja joku höntsä euroturnaus?
Aikalailla samat fiilikset täällä päin. Erona se, että KHL:ää en ollut ennen Jokereiden liittymistä seurannut juuri ollenkaan, mitä nyt suomalaisten tehot. Jokereita toki muuten 2000-luvun alusta seurannut.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs tässä. Hyvät fiilikset. Joukkue on palannut jäälle ja kaikista huokuu hyväntuulisuus sekä peli-ilo. Matka on alussa. Tie on hieman kuoppainen, mutta onneksi Herra Kurri asfaltoi tämänkin tien ja nostaa Jokerit jaloilleen maailman toiseksi kovimman sarjan mestaruus taskussaan.

Mitä enemmän paskaa sataa, sitä vahvemmaksi yhteisö muuttuu. Cman! Nähdään pelien ääressä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sama mulla. Mitä tulee urheiluun, niin en KHL:ää vaihtaisi kuunapäivänä pois.
Jos puhutaan hetki hieman vakavammin:

Kyllä. Tää ympärillä vellova paska kyllästyttää ja vituttaa, ja sen paskan takia Jokereille olisi nyt parasta siirtyä Suomen sarjoihin.

Kuitenkaan, asia ei ole minun eikä sinun käsissä, joten vaihtoehdoiksi jää olla Jokerien matkassa tai hypätä junasta pois. Junasta pois hyppääminen ei ole tällä hetkellä vaihtoehto. Nää pelaajat, ihmiset, laji ja joukkue on siihen liian tärkeitä, joten jäljelle jää olla messissä ja vaan toivoa parempia aikoja.
 
Kuitenkaan, asia ei ole minun eikä sinun käsissä, joten vaihtoehdoiksi jää olla Jokerien matkassa tai hypätä junasta pois. Junasta pois hyppääminen ei ole tällä hetkellä vaihtoehto. Nää pelaajat, ihmiset, laji ja joukkue on siihen liian tärkeitä, joten jäljelle jää olla messissä ja vaan toivoa parempia aikoja.

Niin, koska pohjimmiltaan tämä on elämäntapa ja intohimo. Ei kukaan muista Jokereiden tehdessä maalin kentällä, että mitä kulisseissa velloo. Tai edes mieti.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nää pelaajat, ihmiset, laji ja joukkue on siihen liian tärkeitä, joten jäljelle jää olla messissä ja vaan toivoa parempia aikoja.

Entä, jos KHL-taru päättyy ja homma alkaisi uudestaan Suomen sarjoista, ehkä jopa Suomi-sarjasta? Nykyinen Oy:hän varmastikin ajettaisiin alas. Potainia tuskin kiinnostaa pyörittää joukkuetta Suomen sarjoissa, tai mistäs minä sitä tiedän.

Pelaajat vaihtuisivat, valmentajat vaihtuisivat, taustaorganisation ihmiset vaihtuisivat. Samaa olisi nykyisen kanssa laji, varmaankin logo kannattajista en osaa sanoa. Kovin ohut olisi yhteys nyky-Jokereihin.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Pakko se on tuoda omat fiilikset tähän sillä rehellisesti sanottuna olen väsynyt kaikkeen ei-jääkiekolliseen paskaan mitä tässä ympärillä on.

Vähän samoja ajatuksia. Varmasti itse kukin pohtinut tilannetta lähiaikoina. Vähän alkaa olla liikaa ulkopuolista paskaa.
Olisiko kuitenkin parempi kaikkien kannalta palata Liigaan.. Fokus on aivan muissa asioissa kuin pelikentällä. Harmittaa kun siellä olisi kuitenkin kentällä varmasti yksi kaikkien aikojen joukkueista.

Meikäläinen ei kuitenkaan sitä päätä missä pelataan. Sen tiedän että Perjantaina kuitenkin pelataan jälleen ja fiilikset ovat korkealla. En oikeastaan malta odottaa että näen Jokerit jälleen livenä kentällä. Oonko mä sitten jotenkin huono ihminen tai hyödyllinen idiootti kun tunnen näin. Ilmeisesti.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Entä, jos KHL-taru päättyy ja homma alkaisi uudestaan Suomen sarjoista, ehkä jopa Suomi-sarjasta? Nykyinen Oy:hän varmastikin ajettaisiin alas. Potainia tuskin kiinnostaa pyörittää joukkuetta Suomen sarjoissa, tai mistäs minä sitä tiedän.

Pelaajat vaihtuisivat, valmentajat vaihtuisivat, taustaorganisation ihmiset vaihtuisivat. Samaa olisi nykyisen kanssa laji, varmaankin logo kannattajista en osaa sanoa. Kovin ohut olisi yhteys nyky-Jokereihin.

Lainaan, koska tässä minusta korostuu hyvin se yksi tämän hetken suurimmista näkökulmaeroista palstalla (ja miksei sen ulkopuolellakin). Osalle tämä KHL-hyppy muutti Jokerit täysin, osalle vain organisaation osalta. Tästä sitten useampi vuosi on väännetty, kun näkökannat eivät kohtaa ja tilanteessa on menty jatkuvasti tulehtuneempaan suuntaan.

Tuossa viestissä tuleekin esiin hyvin, että se sama ruljanssi on mahdollisesti edessä toiseen suuntaan, kun paluu Suomen sarjoihin joskus tapahtuu. Näissä tilanteissa aina punnitaan toisaalta lajin ja seuran merkitystä kuluvassa hetkessä, toisaalta henk. koht. arvoja. Varmasti tulemme näkemään jälleen uutta muuttoliikettä katsomoissa tuolloin.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee, minä kuulun henk. koht. niihin, jotka kulkevat matkassa liigasta ja sarjatasosta riippumatta. Myönnän, etten omaa sen kummempaa kompetenssia, enkä intressiä vääntämään ja keskustelemaan politiikasta sen enempää, joten en siihen pääsääntöisesti osallistukaan. Ajattelen niin, että jos ei ole keskusteluun tuotavana uutta sisältöä tai näkökulmaa, miksi osallistua.

Toisaalta mulle ei ole sillä pelin tasolla merkitystä, koska se mukautuu sarjan myötä sen sarjan tasoiseksi. En näe kaikkea Jokereiden kohdalla yhtä jyrkästi, kuin jengi puolin ja toisin tällä palstalla, mutta se ei silti tarkoita, että olisin silmät ja korvat ummessa kaiken sen skeidan suhteen, mitä tässä ympärillä pyörii. Mieluiten näkisin Jokerit takaisin kotimaisissa sarjoissa terveellä omistuspohjalla, mutta tällä hetkellä asiaan on aika pienet mahdollisuudet vaikuttaa.

Mä en näe, että sillä viime kädessä olisi suurta merkitystä jäisinkö peleistä pois vai en, koska jos/kun Jokereita käytetään länteen propagandavälineenä, niin veli-venäläiselle lienee ihan sama onko siellä hallissa muutama tuhat Jokeri-paitaa päällä vai sama lössi korvattuna niillä ilmais-/alennuslipuilla tulevilla tuulipuvuilla, jotka hakkaavat läpysköitä ja tuulettavat kunhan maalintekijä pitää kotimaisen joukkueen paitaa päällä. Käytännössä saman asian se ajaa silloin, oli kyse propagandasta tai taloudesta, jossa tappioiden osalta puhutaan sen viivan alle jäävän pakkasen leikkaamisesta.

Mä odotan ja toivon, että se paluu Suomeen tapahtuu ja mitä enemmän tässä ympärillä muut voimat jyllää, sitä lähempänä se päivä on. En silti osaa, en pysty olla ilman omaa joukkuetta ja lajia ennen sitä. Varmasti tästä putoaa palstalla Putinin trolli-leima, mutta sitten putoaa. Tällä palstalla on nykypäivänä vain mustaa ja valkoista, jonka perusteella leimataan koko rykelmä faneja joko leiriin A tai B. Ei haluta edes nähdä, että siihen väliin putoaa valtava porukka, koska provosoidutaan puolin ja toisin muutaman palstanimimerkin kirjoituksista. Tämä palsta ei vastaa absoluuttista totuutta koko porukan osalta, mutta nostaa esiin ne merkittävät kipupisteet ja näkökulmaerot sen osien välillä.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on iso kysymys, miten mahdollisen sarjatason muutoksen tapahtuessa saadaan kaikille uskottavaksi, että sama JOUKKUE tässä vaan vaihtaa sarjaa. Mä ymmärrän, että jotkut näkevät seuran ja sen toiminnan olevan tärkeä / tärkein asia, mutta itse fanitan kyllä joukkuetta, en seuraa.

Mun täytyy sanoa, että Jokereiden siirtyessä KHL:ään en muista, että mitään uskottavuusongelmaa olisi ollut. Sama joukkue, samat omistajat, kohtuullisessa määrin samat pelaajat ja sama kotihalli riittivät hyvin siihen, että kyse oli jatkumosta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mä odotan ja toivon, että se paluu Suomeen tapahtuu ja mitä enemmän tässä ympärillä muut voimat jyllää, sitä lähempänä se päivä on. En silti osaa, en pysty olla ilman omaa joukkuetta ja lajia ennen sitä. Varmasti tästä putoaa palstalla Putinin trolli-leima, mutta sitten putoaa. Tällä palstalla on nykypäivänä vain mustaa ja valkoista, jonka perusteella leimataan koko rykelmä faneja joko leiriin A tai B. Ei haluta edes nähdä, että siihen väliin putoaa valtava porukka, koska provosoidutaan puolin ja toisin muutaman palstanimimerkin kirjoituksista. Tämä palsta ei vastaa absoluuttista totuutta koko porukan osalta, mutta nostaa esiin ne merkittävät kipupisteet ja näkökulmaerot sen osien välillä.

Aina ihmettelen, miten omaa joukkuetta ei voi kannattaa ilman uhriutumista Putin-trolliksi. Samoin väite, että on vain A ja B leiri. Asetelma toistuu liian usein ollakseen sattuma. Mistä johtuu, en tiedä.

Tietenkin jos on tullut mukaan vasta jokin aika sitten, vastakkainasettelu voi tuntua kovalta. Kun verrataan SM-liigan aikaan, se on nyt ehdottoman kovaa. Mutta kun verrataan pari vuotta taaksepäin, vastakkainasettelu on vähentynyt. Aiemmin palstalla oli joitakin Pro Kreml tapauksia (moni ehkä muistaa vielä vaikkapa TOJ:n), ja meno oli jo siksi hurjaa. Nykyään ei ole ja tämä näkyy parempana keskusteluna silloinkin, kun erimielisyyksiä on. Samoin se näkyy vähempinä pelikieltoina modejen toimesta.

Sellainen on oma fiilis, että odottelen jo aikaa kun voi huutaa "On vain J-O-K-E-R-I-T ja tuntea seuran kylminä ja lämpiminä väreinä selkärangassa ja sydämessä. Sitä pelipäivää odottaa jo viikkoja ennen, kun kohdataan rakas vihollinen. Sellaista se oli parhaimmillaan SM-liigassa ja sellaista se tulee olemaan myös KHL:n jälkeen.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina ihmettelen, miten omaa joukkuetta ei voi kannattaa ilman uhriutumista Putin-trolliksi. Samoin väite, että on vain A ja B leiri. Asetelma toistuu liian usein ollakseen sattuma. Mistä johtuu, en tiedä.

Tietenkin jos on tullut mukaan vasta jokin aika sitten, vastakkainasettelu voi tuntua kovalta. Kun verrataan SM-liigan aikaan, se on nyt ehdottoman kovaa. Mutta kun verrataan pari vuotta taaksepäin, vastakkainasettelu on vähentynyt. Aiemmin palstalla oli joitakin Pro Kreml tapauksia (moni ehkä muistaa vielä vaikkapa TOJ:n), ja meno oli jo siksi hurjaa. Nykyään ei ole ja tämä näkyy parempana keskusteluna silloinkin, kun erimielisyyksiä on. Samoin se näkyy vähempinä pelikieltoina modejen toimesta.

Sellainen on oma fiilis, että odottelen jo aikaa kun voi huutaa "On vain J-O-K-E-R-I-T ja tuntea seuran kylminä ja lämpiminä väreinä selkärangassa ja sydämessä. Sitä pelipäivää odottaa jo viikkoja ennen, kun kohdataan rakas vihollinen. Sellaista se oli parhaimmillaan SM-liigassa ja sellaista se tulee olemaan myös KHL:n jälkeen.

Tarkoitus ei ollut uhriutua. Mun ulosantini ei ole vahvinta, kun en osaa pukea ajatuksiani yhtä hyvin tekstiksi. Aloitteleva kirjoittaja, pitkäaikainen fani. Lähinnä viime vuosina on piirtynyt omaan mieleen ehkä ne räikeimmät tekstit, jonka perusteella tuo tuli kirjoitettua.

Tuosta leiriytymisestä olemme eri mieltä, mutta mielestäni siitä ei saada sen enempää vääntöä. Sinä näet asian toisin, minä toisin.

Siitä samaa mieltä, että palsta on kuitenkin siistiytynyt aikaisemmasta, muistan hyvin nämä ääritapaukset pitkään palstaa lukeneena. Ehkä se oma lukutapa on jäänyt päälle sellaiseksi, että nämä piikittelyt ja väännöt jäävät paremmin mieleen. Onhan täällä toki paljon asiaa ja siitä pitääkin keskustella. Pahoittelen siis epäselvää tekstiäni!
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Ekalla khl kaudella vielä olin se vanha innokas jokerien kannattaja mutta jos nyt pääsisin katsomaan peliä niin olisin siellä enemmänkin jääkiekon ystävänä. Harmittaa että se palo katosi jossain vaiheessa ja lähinnä nyt tyydyn tuloksien seurailuun.

En tiedä mitä kävisi jos liigaan paluu toteutuisi jostain ihmeen syystä. Ehkä siitä seuraava hype nappaisi meikäläisenkin taas mukaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siitä samaa mieltä, että palsta on kuitenkin siistiytynyt aikaisemmasta, muistan hyvin nämä ääritapaukset pitkään palstaa lukeneena. Ehkä se oma lukutapa on jäänyt päälle sellaiseksi, että nämä piikittelyt ja väännöt jäävät paremmin mieleen. Onhan täällä toki paljon asiaa ja siitä pitääkin keskustella. Pahoittelen siis epäselvää tekstiäni!

Ei tarvitse mitään pahoitella!

Olen monta kertaa todennut, että omassa lähipiirissäni on sekä tuntemieni vanhempien lapsia Jokerien junnuissa ja otteluita säännöllisen epäsäännöllisesti hallissa katsovia. En uskoakseni tee vääryyttä jos sanon, että kaikki kaipaavat aikaa, jolloin Jokerit on taas Helsingin ja Suomen ykkönen ja hallitseva CHL-mestari.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Erinomaisilla fiilksillä, kuten keväisiä sulamisia lukuunottamatta joka kausi. En missään nimessä toivo Jokereiden koskaan palaavan liigaan. Siellä oli kaikki paskaa 90-luvun jälkeen ja yhtään asiaa ei ole jäänyt ikävä.

Näillä mennään. Ehkä se on profetoiva lause tälläkin kertaa.
 
Erinomaisilla fiilksillä, kuten keväisiä sulamisia lukuunottamatta joka kausi. En missään nimessä toivo Jokereiden koskaan palaavan liigaan. Siellä oli kaikki paskaa 90-luvun jälkeen ja yhtään asiaa ei ole jäänyt ikävä.

Mullakin on vain yksittäisiä hienoja hetkiä 2000-luvulta. 1990-luvun menestystä en päässyt kokemaan tietoisesti.

Aika kultaa kyllä monien muistoja.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hassua, mutta mulla ei ole koko KHL:n aikana ollut epäselvää, etteikö Jokerit olisi Suomen ykkönen - paitsi jääkiekossa niin seuraurheilussa ja ilmiönä. Jokerit on sitä paitsi pelillisesti, myös yleisen mielenkiintoisuutensa, katsojamääriensä ja ties minkä perusteella. Ehkä joku muu saa sympaattisuuspisteet...

Kyllähän noissa harkkapeleissä Jokerit harjoitteli ja muut rimpuilivat.

Liiga-aikana mentiin usein hirvittävällä vereslihalla. Ei se nyt mitään haitannut, mutta kuitenkin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hassua, mutta mulla ei ole koko KHL:n aikana ollut epäselvää, etteikö Jokerit olisi Suomen ykkönen - paitsi jääkiekossa niin seuraurheilussa ja ilmiönä. Jokerit on sitä paitsi pelillisesti, myös yleisen mielenkiintoisuutensa, katsojamääriensä ja ties minkä perusteella. Ehkä joku muu saa sympaattisuuspisteet...

Kyllähän noissa harkkapeleissä Jokerit harjoitteli ja muut rimpuilivat.

Liiga-aikana mentiin usein hirvittävällä vereslihalla. Ei se nyt mitään haitannut, mutta kuitenkin.

Nää on vahvasti näkökulmaeroja, kuten sanoit. Tällein ulkopuolelta Jokerit ei mitenkään mielly osaksi suomalaista kiekkoilua, joten ihan tosi vaikeaa arvottaa sitä vasten suomalaisia seuroja.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Se on iso kysymys, miten mahdollisen sarjatason muutoksen tapahtuessa saadaan kaikille uskottavaksi, että sama JOUKKUE tässä vaan vaihtaa sarjaa.
Ne ketkä seuraavat tietäisivät että JOKERIT vaihtaa sarjaa. Joukkue elää ja muuttaa muotoaan, SE sisin säilyy AINA mukana.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Entä, jos KHL-taru päättyy ja homma alkaisi uudestaan Suomen sarjoista, ehkä jopa Suomi-sarjasta? Nykyinen Oy:hän varmastikin ajettaisiin alas. Potainia tuskin kiinnostaa pyörittää joukkuetta Suomen sarjoissa, tai mistäs minä sitä tiedän.

Minkä ihmeen takia tuohon paskaan, jos vaihtoehtona on pelata KHLssä?

Liiga ei ole kehittynyt tällä vuosituhannella yhtään, päinvastoin. Miksi tuohon sisäsiittoiseen rinkirunkkaukseen kukaan haluaisi vapaaehtoisesti osallistua? Saisivat nyt edes ensimmäisenä sarjan avattua ja tiputettua joukkuemäärää reilusti.

Liigasta ei saada NHLää, eikä edes KHLää, vaikka miten yritettäisiin matkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös