Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 734 852
  • 8 198

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Konkka ois jotain aivan mahtavaa. Vielä kausi tai pari kun jaksaa tota KHL-sähellystä katella niin ehkä sitten. Ehkä.
 

Kukko

Jäsen
Itse, kuin moni muukin näkisi mieluissaan sen vanhat Jokerit takaisin liigassa. Pelko on nyt vähän siitä, että tästä kuitenkin on kehkeytymässä kuvio, että paluu ei välttämättä ole mahdollista. Hjallis varmasti teki hyvät kaupat myydessään tappiollisen Areenan ja osan Jokereista. Kuvio jossa päätäntävalta Jokereista siirttyy sinne mistä raha tulee, eli Venäläisille ei välttämättä ole kovin kaukana. Venäläisille velkaantuminen ja Hjalliksen poliittiset suhmuroinnit antavat nyt täydellisen syyn osakkeiden siirtymiseen Itään. Kuherrusvuosien ollessa ohi tulot tuskin tulevat merkittävästi kasvamaan. Ajan tehdessä tehtäväänsä, jossain vaiheessa huomataan se, että järkevin paikka pelata kiekkoa Jokereilla, olisi Liiga. Mikäli päätäntä valta siirtyy venäläisille, niin paluu tuskin on enää mahdollista. Liiga seurat eivät hevin hyväksy tuota kuviota ja tuskin se käy myöskään Venäläisten miljardöörien itsetunnolle. Näin ollen paluu voidaan unohtaa. Venäjä rupee keskittymään Kiinan suuntaan, kun Länsi ei halua tehdä kauppaa. Kiinnostus länteen vähenee ja joidenkin vuosien päästä pääkaupunki seudulla pelaa jokin Jokerien tyylinen joukkue Liigaa, jolla on entisten Jokerifanien hiljainen hyväksyntä (hc jokrut...)
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Olen tullut siihen lopputulokseen, että Hjalliksen suuruudenhullut ideat kaikenmaailman sarjoista ja "kasvamisesta" ovat syypäitä tähän urheilulliseen, moraaliseen ja identiteetilliseen rappioon ja syöksyyn jossa Jokerit nyt on. Hartwall Areenan tulo oli monella tapaa tyhmä ja kannattamaton idea.

Nimenomaan. En voi kiistää ettenkö olisi ihan helvetin kateellinen naapurille, joka pyörittää vuodesta toiseen jengiä pääsääntöisesti voitollisella tuloksella eikä ole lähtenyt keinotekoisesi nostattamaan yleisökeskiarvoa. 90-luvun Jokerit- dynastia sai aikaiseksi suuruudenhullun "kilpavarustelun", joka on päättymässä karmeimmalla mahdollisella tavalla.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jokerit on siis kaupan - jos Hjallis valitaan Kokoomuksen johtoon. Onkohan tilanne sama, jos tulee varapuheenjohtajan + ministerin posti? Tai pelkkä ministerin/varapuheenjohtajan titteli? Niin tai näin, seuran tulevaisuus ensi kauden jälkeen on muutenkin täynnä kysymysmerkkejä. .

Mielestäni tämä on ollut vain ajan kysymys siitä lähtien kun Arena myytiin ja Jokerit siirtyi KHL:ään. Kaikki Hjalliksen liikkeet sen jälkeen (TV-ohjelmat, kansanedustajuus, mahdollinen kokoomuksen pj-ehdokkuuss jne) viittavat siihen että irtautuminen Jokereista, jääkiekosta ja urheilubisneksestä ylipäätään on täysin suunniteltu ja ennalta sovittu uusien omistajien kanssa. Tämä kolmen vuoden jakso oli ylimenojakso, jossa katsojat totutetaan KHL:ään ja venäläisomistukseen.

Yllättävän vähän (KL:n mukaan 10-15 %) on Jokereiden liikevaihto kasvanut. Itse kuvittelin että pelkät TV-tulot ja isosti uutisoidut sponsoridiilit riittäisivät huomattavsti suurempaan kasvuun. Lisäksi yleisömäärät ovat nousseet, joten herää kysymys kuinka paljon lippuja on jaettu ilmaiseksi tai myyty reilusti alennettuun hintaan.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Kiinnostus länteen vähenee ja joidenkin vuosien päästä pääkaupunki seudulla pelaa jokin Jokerien tyylinen joukkue Liigaa, jolla on entisten Jokerifanien hiljainen hyväksyntä (hc jokrut...)

Onneksi KHL-Jokerit eivät omista logoa vaan se on vuokralla junnupuolelta (muistaakseni Helsingin Jokerit ry). Mikäli KHL-Jokerit ajautuisi konkkaan tms. tai omistus siirtyisi kokonaan RR:lle voidaankin spekuloida millaiset oikeudet vuokraajalla tai konkurssipesällä on logoon? En tiedä miten pitkä nykyinen logon vuokasopimus on. Jokerit nimeäkään KHL-Jokerit eivät omista mitenkään yksinoikeudella sillä nimi on hyvin pitkälti em. ry:n käytössä.

Tämä nyt on pelkkää spekulointia, mutta itse en usko, että uusi alku Suomessa ei ole mahdoton, jos nykyinen organisaatio ajautuu tiensä päähän.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
herää kysymys kuinka paljon lippuja on jaettu ilmaiseksi tai myyty reilusti alennettuun hintaan.

Otetaan vertailukohdaksi HIFK, koska sama markkina-alue. Jokereillahan on selvästi halvemmat liput kuin naapurilla, psl silloin, kun käytetään dynaamista hinnoittelua vs. SKA yms. Tämähän on yksi tärkeimmistä kriteereistä että Arenalle saadaan jengiä paljon. Tätähän se oli liigavuosinakin. Yksittäiset otteluliput, kausikortit ja varsinkin fanikausokortit ymmärtääkseni ovat olleet selvästi edullisempia kuin naapurissa. Kyllä nyt siellä toimistolla ollaan tarkkaan varmasti laskettu lipunmyynnistä tulevat tuotot budjettiin. Eiköhän siellä tasan tarkkaan tiedosteta persnetto ja hymyillään ja vedellään yläfemmoja kun Rotta soittaa että laittakaa lasku vaan tänne. Täten ovat olleet hyvissä ajoin tietoisia taloudellisesta pannukakusta. Korhonen taisi viime kesänä haastattelussa sanoa, että tuli yllätyksenä mm. vieraspelien matkakulut, vakuutusasiat ja muita "yllättäviä" kuluja mihin eivät osanneet varautua. Nämä asiat eivät mitenkään voineet tulla yllätyksenä tänä kautena, eikä varmasti myöskään tulevina kausina.

Mä en politiikkaan jaksa Jokereita liittää, vaikka ehkäpä siihen mahdollisuus olisi, mutta tää taloudellinen kuvio ei vain pysty jatkumaan ikuisesti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yllättävän vähän (KL:n mukaan 10-15 %) on Jokereiden liikevaihto kasvanut. Itse kuvittelin että pelkät TV-tulot ja isosti uutisoidut sponsoridiilit riittäisivät huomattavsti suurempaan kasvuun. Lisäksi yleisömäärät ovat nousseet, joten herää kysymys kuinka paljon lippuja on jaettu ilmaiseksi tai myyty reilusti alennettuun hintaan.

Samaa on mm. Urheilusanomissa ihmetelty. Ihmettelen kyllä miksi, mutta kaiketi se johtuu siitä, että Jokerien tulorakennetta ei tunneta.

Jokerit ei saa senttiäkään suoraan tv-tuloista. Kun Jokerit lähti KHL:ään, tv-tulot oli yksi osuus, josta Hjallis & Rotta puhuivat julkisuudessakin. Kävi kuitenkin niin, että KHL vei nämä tulot itselleen. Kohosen mukaan Jokerit KHL:stä hyvin vähän kaudessa ja haastattelusta jäi mieleen, että oisko 100 000 - 200 000 euroa suunnilleen.

Toiseksi, Jokerit ei saa KHL:n laita- ja jäämainoksista kaiketi mitään. Tai jos saa, se kuuluu edellliseen pikkusummaan. KHL:n omat, jokaisessa KHL-hallissa olevat mainokset vievät jättiosan laidasta ja jäästä. Kovin paljon ei jää jäljelle.

Kolmanneksi, pitää muistaa se, että venäläiset ovat sitoutuneet maksamaan tappiot. Kuinka motivoitunut myynti on tässä tilanteessa? Jos myyt 0.5 millin diilin, Rotta maksaa 0.5 milliä vähemmän.

Itse pidän Jokerien näistä lähtökohdista hankkimia tuloja ehkä kuitenkin kohtuullisena. Sitä voisi verrata Liigaan, jossa joukkue ei saisi tv-korvausta lainkaan, mutta sen sijaan saisi 20 000 euroa ja jossa joukkue ei voisi myydä kuin ehkä noin 1/6 laita- ja jäämainoksista.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu, mieluusti ottaisin vastaan konkan ja uuden tulemisen vaikka sitten Gardenissa (ja sitä ennen Nordiksella) tähän skeidaan verrattuna. Jokerit aiheuttaa tällä hetkellä vain häpeää, inhoa ja vihaa, mutta pelillisesti ei kylläkään mitään.

Henkilökohtaiseen uuteen alkuun ei tarvita vanhan organisaation konkurssia. Olet aivan vapaa valitsemaan tai jopa itse perustamaan helsinkiläisen jääkiekkoseuran alasarjoihin. Mutta sehän ei tämän valituksen taustalla taida olla, että olisit ikään kuin vangittu nykyiseen tilanteeseesi, joka aiheuttaa sinulle vain kärsimystä. Taustalla taitaa olla se, että sinua harmittaa, kun sinun mielipiteelläsi ei ole käytäntöön merkitystä ja tarpeeksi moni ei ajattele niin kuin sinä ajattelet. Niinpä yrität tehdä sen merkittäväksi pyörittämällä tätä rikkinäistä levyä kuukaudesta ja vuodesta toiseen Jatkoajan keskustelupalstalla. Ja toiseksi, eihän se kuitenkaan olisi kivaa sitoutuneesti kannattaa jotain joukkuetta, josta kukaan ei olisi kuullut mitään ja josta ei kirjoiteta. Parempi siis valittaa ja toivoa konkkaa KHL-kiekosta nauttiville, se ainakin huomataan. Samat sanat kirjoittajalle @-Ville- .

Teitä identiteetin kadottajia on jo niin paljon, että pitäisikö teidän ihan oikeasti perustaa itsellenne oma uusi yhdistys, jossa voisitte keksiä itsellenne hyödyllistä tekemistä ja toimintaa jääkiekkoilun saralla, joka on sopusoinnussa ajatusmaailmanne kanssa? Voisitte keskittyä vaikka varainhankintaan ja julkisuuden hankkimiseen sille jhc-viritelmälle, vai mikä se oli? Tai jollekin muulle alasarjan joukkueelle? Onko sille perustettu edes omaa keskusteluketjua asiaankuuluvaan osioon? Tehkää nyt vittu jotain, ettei tarvitse elää kadotetun identiteetin kanssa.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Teitä identiteetin kadottajia on jo niin paljon, että pitäisikö teidän ihan oikeasti perustaa itsellenne oma uusi yhdistys, jossa voisitte keksiä itsellenne hyödyllistä tekemistä ja toimintaa jääkiekkoilun saralla, joka on sopusoinnussa ajatusmaailmanne kanssa? Voisitte keskittyä vaikka varainhankintaan ja julkisuuden hankkimiseen sille jhc-viritelmälle, vai mikä se oli? Tai jollekin muulle alasarjan joukkueelle? Onko sille perustettu edes omaa keskusteluketjua asiaankuuluvaan osioon? Tehkää nyt vittu jotain, ettei tarvitse elää kadotetun identiteetin kanssa.

Aamen! Kaksi vuotta tätä itkua on nyt täällä Jatkoajassa saatu seurata, olisiko vihdoin aika tosiaan tehdä jotain muuta?!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@blue line Sen voin myöntää ihan suoraan, että varmastikin kuulostan pitkälti rikkinäiseltä levyltä puhuessani Jokereiden nykytilasta. Se varmasti ärsyttää eri mieltä olevia, kuten sinua. Me kaksihan emme oikeastaan koskaan ole olleet mistään samaa mieltä, alkaen jo aikanaan Eero Kilpeläisestä. Kuitenkin tilanne on sama toiseen suuntaan; ihan samaa jauhantaa se on pro-KHL-porukallakin täällä.

Siinä sä olet kuitenkin väärässä, että meiltä, jotka suhtaudumme KHL:ään negatiivisesti olisi identiteetti kadoksissa. Se on varsin kirkkaana mielessä ja perua siitä, minkälainen seura Jokerit on aina ollut ennen KHL-aikaa. Jokereiden identiteetti on kiistattomasti muuttunut KHL:n myötä ja sehän tässä on yksi isoimmista tuskan aiheuttajista. Sitten erikseen ovat muutokset suhteessa rahoitukseen (rikollinen toiminta), vastustajiin (mielenkiinnon ja tunteen puute) sekä maantieteelliseen realiteettiin (vierasmatkojen poisjäänti --> yhteisöllisyyden väheneminen).

Tuosta uuden seuran "valinnasta": Turha provo. Se, että ollaan eri mieltä seurasta ei tarkoita, että sulla on oikeus kertoa mulle että mun pitää etsiä uusi seura ja sä saat pitää Jokerit vain koska sä hyväksyt KHL:n ja mä en. Tämä on tätä mitä olen kritisoinut aiemminkin, viimeksi @Valle n tapauksessa: "sua ei tarvita", "lähe menee" jne. Eli oikeinkannattajat tuomitsevat ja tuomaroivat oikean linjan suhteessa erimielisiin.

Mä en tule luopumaan ikinä Jokereista. En koskaan. Enkä myöskään aio ikinä luopua siitä ihanteesta, joka mulla on Jokereita kohtaan. Se ihanne on voimakkaassa ristiriidassa KHL:n kanssa.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@blue line
Tuosta uuden seuran "valinnasta": Turha provo. Se, että ollaan eri mieltä seurasta ei tarkoita, että sulla on oikeus kertoa mulle että mun pitää etsiä uusi seura ja sä saat pitää Jokerit vain koska sä hyväksyt KHL:n ja mä en. Tämä on tätä mitä olen kritisoinut aiemminkin, viimeksi @Valle n tapauksessa: "sua ei tarvita", "lähe menee" jne. Eli oikeinkannattajat tuomitsevat ja tuomaroivat oikean linjan suhteessa erimielisiin.

Mä en tule luopumaan ikinä Jokereista. En koskaan. Enkä myöskään aio ikinä luopua siitä ihanteesta, joka mulla on Jokereita kohtaan. Se ihanne on voimakkaassa ristiriidassa KHL:n kanssa.

Yleensä jääkiekkoseuraa seurataan sen takia, että sitä kannatetaan. Ei sen takia, että sille toivotaan konkurssia tai että voidaan lietsoa ryssävihaa keskustelupalstoilla. Sinun toimintasi ei ole kannattamista, vaan jotain sellaista, joka varmaan useimpien KHL-Jokerikannattajien silmissä on sangen vastenmielistä. Ja sinä et tietääkseni ole koskaan omistanut Jokereita, olet vain kannattanut ja seurannut sitä. Sinä omistat omat muistosi, et organisaatiota, jonka identiteetti on nyt sinun mukaasi muuttunut.

Kannattamaasi joukkuetta ei ole enää olemassa, kannattaisiko hankkia sellainen? Jopa tehdä jotain asian eteen, eikä vain jauhaa ryssistä, putinista ja toivoa konkurssia? Jääkiekon seuraaminen on paljon mukavampaa sillä tavalla. Vai onko tässä kyse kuitenkin vain huomiohakuisuudesta? Todista ettei ole ja tee jotain, mitä voi kutsua kannattamiseksi. Ja mielellään myös keskustelupalstan ulkopuolella yhdessä muiden saman henkisten kanssa.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuinka vaikeaa se onkaan suhteuttaa isoja lukuja, joillekin. Kun ja jos on niin kuin väitetään, että Rotenbergit ja Timtsenkot ovat miljardöörejä. Heillä on harrastus nimeltä jääkiekkojoukkue. Heillä on siis yhteensä varallisuutta ainakin 2 000 miljoonaa. Tämä varallisuus oletettavasti myös karttuu vuosittain, ehkä mittavillakin summilla. Otetaan ihan pikku vertaileva esimerkki. He käyttävät Jokereihin 10 milkkua/vuosi. Se on siis 0,5 % heidän yhteisestä, varovasti arvioidusta varallisuudestaan.?

Minusta ei ole mitään ihmeellistä tuossa 10 milkun käytössä, jos rakastaa lätkämaailmaa ja on sitä ns fyffee siihen tarkoitukseen, toki se tulisi halvemmaksi omistaa vain yksi lätkäseura, mutta Venäjällähän kaiken pitää olla suurta.

Niin, koko ajan on puhuttu 10 miljoonasta mutta KL:n mukaan se tappio olikin 13,4 miljoonaa. En tiedä mikä on todellisuudessa budjetoitu tappio mutta on tuossa aika iso ero. Ja vaikka omistajilla on ns rahaa kuin roskaa, niin ehkä hekään eivät halua sitä tuhlattavan täysin holtittomasti. Ja jos sillä rahan menolla ei ole mitään merkitystä niin miksei sitten samalla voisi törsätä vielä 10 miltsiä lisää ja voittaa koko liiga? Mielestäni kaikki viittaa siihen että omistajatkin haluavat pitää tappiot jossain raameissa ja nyt niissä ei olla pysytty. Miksi muuten ei oltaisi annettu muutama sata tonnia uusiin hankintoihin talvella kun joukkue oli syvässä suossa loukkaantumistensa kanssa. Täälläkin moni on todennut että play off menestys kaatui loukkaantumisiin.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@blue line En ole tässä yhteydessä "jauhanut" putineista yhtään mitään sen enempää kuin käyttänyt sanaa "ryssä" (pitkiin aikoihin). En ole myöskään lietsonut ryssävihaa, koska mulla ei ole sitä, vaikka olet toistuvasti yrittänyt täällä muuta väittääkin.

Suoraan sanottuna minua ei kiinnosta lainkaan mitä KHL-fanit minusta ajattelevat. Jotkut selvästi pitävät ärsyttävänä, eikä siinä mitään, toisinaan tunne on molemminpuolista. Huomiota en todellakaan hae, muuten kuin kirjoitusteni sisällölle, ja sen teen siksi, jotta saadaan aikaan keskustelua aiheesta, jonka koen keskustelun arvoiseksi. Täälläon hyvin vähän nimimerkkejä, jotka tietävät kuka minä oman nimimerkkini takana oikeasti olen, eikä minulla ole mitään tarvetta saada itselleni tästä aiheesta mitään huomiota.

Mitä tulee tuohon konkurssi-viestiin, tarkoitin sillä, että se voisi olla hädän hetkellä väline saavuttaa uusi alku. Mieluusti se tapahtuisi ilmankin konkkaa, totta kai. En missään olosuhteessa tarkoittanut toiminnan loppumista. Minulle KHL on hyvin väliaikainen harha-askel, joka otettiin koska Hjallis kyllästyi ja luovutti. Niinpä kannatan nyt Jokereita siitä näkökulmasta, että se saavuttaisi minuutensa takaisin, eli irtautuisi rikollisen rahan ja venäläisten poliittisten tavoitteiden talutusnuorasta. Jokereitahan hallinnoidaan antamalla sille vähän narua, muttei liikaa, ettei mitään vahingollista kuten oikeaa menestystä pääsisi tapahtumaan.

Enkä mä tarvitse "uutta" seuraa mihinkään. Sillä aikaa kun Jokerit tarpoo yössä enkä minä koe mahdolliseksi olla sen fani kuten ennen, fanitan NHL:ää, ManU:a, Realia ja Oranjea. Mulla on niiden suhteen ihan hyvä ja vakaa mieli. Vain Jokerit on se, joka painaa ja myös siksi otan siitä etäisyyttä esim. pysymällä pois Areenalta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tuossa tulorakenteessa seikkoja, joita ei ole huomioitu 10 milj tappiota arvioidessa. Eli KHL:n varastamat TV-rahat ja samaan osoitteeseen kaikkosi jää- ja laitamainokset. Lisäksi Ukrainan ja Venäjän välinen sota on ohjannut kansainvälisen mainosrahan muualle, jonka varaan uskon lasketun tulevaisuuden nollatulokset.

Jos edari ajetaan konkkaan, niin suurella todennäköisyydellä Jokereista jää jäljelle vain juniorit ja ehkä alimmalle sarjatasolle muodostuu Ry:n alla pelaava miesten jengi. Todellista fanitusta toivoa moista.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@blue line
Mitä tulee tuohon konkurssi-viestiin, tarkoitin sillä, että se voisi olla hädän hetkellä väline saavuttaa uusi alku. Mieluusti se tapahtuisi ilmankin konkkaa, totta kai. En missään olosuhteessa tarkoittanut toiminnan loppumista. Minulle KHL on hyvin väliaikainen harha-askel, joka otettiin koska Hjallis kyllästyi ja luovutti. Niinpä kannatan nyt Jokereita siitä näkökulmasta, että se saavuttaisi minuutensa takaisin, eli irtautuisi rikollisen rahan ja venäläisten poliittisten tavoitteiden talutusnuorasta. Jokereitahan hallinnoidaan antamalla sille vähän narua, muttei liikaa, ettei mitään vahingollista kuten oikeaa menestystä pääsisi tapahtumaan.

Olipa hyvin kiteytetty koko Jokereiden tilanne muutamalle riville.
 

kuksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Täältä pohjoisesta katsottuna Helsinki ja suomalainen jääkiekko tarvitsee ehdottomasti toisen seuran Liigan. Oli tosi herkullista katsoa Jokereiden ja Hifk keskinäisiä pelejä, joita koko Suomi puhui, vastaavan lainen asetelma tarvitaan suomalaiseen jääkiekkoon. Valitettavasti Blues ei koskaan sytyttänyt edes täällä pohjoisessa. Blues on väritön ja hajuton. Ehdottomasti joukkue pitäisi olla Hkin aluella että löydettäisi oikea Stadin Kingi, nyt Hifk pääsee olemaan Kingi ainoana joukkueena. Voisiko Jokerit laittaa farmin liigaan? Siinä olisi hyvä pelaaja polku junioreista KHL ään.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Ja vaikka omistajilla on ns rahaa kuin roskaa, niin ehkä hekään eivät halua sitä tuhlattavan täysin holtittomasti. Ja jos sillä rahan menolla ei ole mitään merkitystä niin miksei sitten samalla voisi törsätä vielä 10 miltsiä lisää ja voittaa koko liiga? Mielestäni kaikki viittaa siihen että omistajatkin hluavat pitää tappiot jossain raameissa ja nyt niissä ei olla pysytty. Miksi muuten ei oltaisi annettu muutama sata tonnia uusiin hankintoihin talvella kun joukkue oli syvässä suossa loukkaantumistensa kanssa.

Käsittääkseni purjehtijan ja vähemmistöosakkaiden välejä on nimenomaan hiertäneet tappioiden määrä ja sekä niiden kuittaaminen. Mikäli kolmen kauden jälkeen myös purjehtijan pitäisi avata kukkaroa voidaan sanoa game over. Tämä tieto ei ole faktaa vain puhtaasti lehdisöstä pomittua. Viimeisen parin kauden aikana lehdistö tuntuu usein osuvan maaliin vaikka Kohonen ja Hjallis ovat niitä yrittäneet kiistää.

Pointtina kuitenkin se, että turha kuvitella, että RR ja kumppanut ihan harrastuspohjalta huvikseen makselevat kovin pitkään jättitappioita.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Yleensä jääkiekkoseuraa seurataan sen takia, että sitä kannatetaan. Ei sen takia, että sille toivotaan konkurssia tai että voidaan lietsoa ryssävihaa keskustelupalstoilla. Sinun toimintasi ei ole kannattamista, vaan jotain sellaista, joka varmaan useimpien KHL-Jokerikannattajien silmissä on sangen vastenmielistä. Ja sinä et tietääkseni ole koskaan omistanut Jokereita, olet vain kannattanut ja seurannut sitä. Sinä omistat omat muistosi, et organisaatiota, jonka identiteetti on nyt sinun mukaasi muuttunut.

Kannattamaasi joukkuetta ei ole enää olemassa, kannattaisiko hankkia sellainen? Jopa tehdä jotain asian eteen, eikä vain jauhaa ryssistä, putinista ja toivoa konkurssia? Jääkiekon seuraaminen on paljon mukavampaa sillä tavalla. Vai onko tässä kyse kuitenkin vain huomiohakuisuudesta? Todista ettei ole ja tee jotain, mitä voi kutsua kannattamiseksi. Ja mielellään myös keskustelupalstan ulkopuolella yhdessä muiden saman henkisten kanssa.

Hyvä kirjoitus. On se ihme että pitää itkeä KHL-Jokereita päivästä, viikosta, kuukaudesta ja nyt jo vuodesta toiseen. Sama levy pyörii muutamilla palstan nimimerkeillä. Ettekö todella voisi perustaa ihan oma itkuketju muualle ja antaa meidän Jokerifanien olla KHL:n parissa. Nytkin viikonloppuna oli Tappara-jullit ja Magnika-Tesska. Voi herran jeesus, mikä ero pelin tempossa ja taklauksissa ja koko tapahtumassa. Eikä tarvii kertoo kumman pelin eduksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Blues on väritön ja hajuton.
Eikö tämä ala olemaan jo aika vanha juttu? Sopi ehkä Bluesiin, joka oli olemassa reilu 10 vuotta sitten. Ihan hyvin siellä pohjoisessakin on Bluesia vastaan käytyihin playoff-sarjoihin sytytty...

Jotta ei menisi ihan ohi aiheen, itse en koe menettäneeni mitään, koska olen käynyt katsomassa Jokereita livenä oikeastaan saman verran kuin aiemminkin ja telkkarista olen katsonut jopa aiempaa enemmän. Toki ottelut HIFK:ta vastaan olivat tiukkoja taistoja, mutta siltä nuo ottelut SKA:ta ja vaikkapa CSKA:ta vastaankin ovat näyttäneet. Toki ifk-otteluissa on paljon enemmän historiaa takana ja vielä vähän enemmän tunnetta mukana, mutta pelkästään jääkiekkofanina KHL-taistoissa on enemmän taitoa mukana, joten ne ovat olleet myös hyvin viihdyttäviä "paikallismatseja".
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Täältä pohjoisesta katsottuna Helsinki ja suomalainen jääkiekko tarvitsee ehdottomasti toisen seuran Liigan. Oli tosi herkullista katsoa Jokereiden ja Hifk keskinäisiä pelejä, joita koko Suomi puhui, vastaavan lainen asetelma tarvitaan suomalaiseen jääkiekkoon. Valitettavasti Blues ei koskaan sytyttänyt edes täällä pohjoisessa. Blues on väritön ja hajuton. Ehdottomasti joukkue pitäisi olla Hkin aluella että löydettäisi oikea Stadin Kingi, nyt Hifk pääsee olemaan Kingi ainoana joukkueena. Voisiko Jokerit laittaa farmin liigaan? Siinä olisi hyvä pelaaja polku junioreista KHL ään.
Kaikin mokomin jullit voi tulla KHL:ään, niin saadaan kunnon paikalliset käyntiin, muutoin ne matsit eivät toteudu enää minun elinaikanani. Ja oikeastaan voi vielä todeta, että matsit SKA:ta vastaan ovat vielä herkullisempia, aijai.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Käsittääkseni purjehtijan ja vähemmistöosakkaiden välejä on nimenomaan hiertäneet tappioiden määrä ja sekä niiden kuittaaminen. Mikäli kolmen kauden jälkeen myös purjehtijan pitäisi avata kukkaroa voidaan sanoa game over. Tämä tieto ei ole faktaa vain puhtaasti lehdisöstä pomittua. Viimeisen parin kauden aikana lehdistö tuntuu usein osuvan maaliin vaikka Kohonen ja Hjallis ovat niitä yrittäneet kiistää.

Pointtina kuitenkin se, että turha kuvitella, että RR ja kumppanut ihan harrastuspohjalta huvikseen makselevat kovin pitkään jättitappioita.

Juuri näin. Tänään taas juttua aiheesta...

Kommentti: Kuinka pian myyt Jokerit, Hjallis? - KHL - Ilta-Sanomat
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei ole oikeita eikä vääriä kannattajia ja jokaisella oikeus tehdä ihan mitä lystää kannattamisena suhteen. Mä seuraan edelleenkin Jokereita, vaikka KHL ei niin suuria tunteita herätäkään enää ja vaikka faktaa on, että KHL:ssa pelattava lätkä on parempaa kuin kotoisessa liigassa. Mutta sitä tosia-asiaa ei mikään vie multa pois, että tunnetta ja latausta oli ihan saatanasti enemmän HIFK peleissä kuin KHL:n peleissä on koskaan ollut edes yhteensä ja tätä samaa paloa en ole enää löytänyt sen jälkeen kun nämä pelit loppuivat. Uskon, että tälläkin palstalla suuri enemmistö Jokerit-kannattajista kaipaa tätä tunnetta. Hyvän lätkän seuraajille, varmasti KHL antaa peleinä enemmän, mutta ei minulle eikä niille jotka elävät tunteesta. Itsellä tämä näkyy siinä, että "elinkautinen kausari" on vaihtunut Viasatiin ja satunaisiin otteluihin, ei siitä että ei olisi fyrkkaa käydä peleissä tai ostaa kausareita, mutta koska ei ole vaan sitä kiihkoa tai paloa mitä aikaisemmin, niin käytän tämän energian muihin rientoihin. Voi olla, että noilla irtolipuilla tuon jopa enemmänkin rahaa Jokereiden kassaan kuin olisi kausari, mutta mielummin näin kuin "kausariliitto" peleihin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@blue line En ole tässä yhteydessä "jauhanut" putineista yhtään mitään sen enempää kuin käyttänyt sanaa "ryssä" (pitkiin aikoihin). En ole myöskään lietsonut ryssävihaa, koska mulla ei ole sitä, vaikka olet toistuvasti yrittänyt täällä muuta väittääkin.

Löysin parin minuutin selauksella viestihistoriastasi muutaman esimerkin. Vastaavia viestejä on jo viimeisen kolmen kuukauden ajalta ihan hemmetisti vielä enemmän, mitä viitsin tähän pastea.


Mikään ei ole yhtä ällöttävää kuin tyytyväinen venäläinen.

:D Venäläiset on kyl surkuhupaisaa jengiä :D

Nyt johtoasemassa ryssää krematorioon!

Tää on ryssäpaskaa, Amanda ei soita tokissa erissä.

Selvennän muuten tuota käyttämääni sanaa "ryssä". En tarkoita sillä suoraan venäläistä. Mulla on monta venäläistä kaveria, eivätkä he ole missään tapauksessa vähääkään ryssiä.

Ryssä on henkilö, joka tuntee ylpeyttä Venäjän valtiosta tai venäläisyydestä tai pitää niitä millään tapaa hyvinä asioina. Ryssä on yleensä venäläinen (muttei aina kuten trollitehtaiden trolleista tiedämme) ihminen, joka ei kykene näkemään kuinka surkea ja huono asia ja valtio Venäjä on.

Luulisi oikeasti että olisi hieno tunne katkoa ryssien luita mutta kun ei maistu niin ei maistu.

Huomiota en todellakaan hae, muuten kuin kirjoitusteni sisällölle, ja sen teen siksi, jotta saadaan aikaan keskustelua aiheesta, jonka koen keskustelun arvoiseksi.

Olet näköjään liittynyt palstalle vuonna 2012 ja tässä ajassa onnistunut kirjoittamaan 6600 viestiä nykyisellä nimimerkilläsi. Se on aika vilkasta "keskustelua".

Mitä tulee tuohon konkurssi-viestiin, tarkoitin sillä, että se voisi olla hädän hetkellä väline saavuttaa uusi alku. Mieluusti se tapahtuisi ilmankin konkkaa, totta kai. En missään olosuhteessa tarkoittanut toiminnan loppumista.

Konkurssi tarkoittaa toiminnan päättymistä. Ja kuten olen monta kertaa sanonut, voit aloittaa jääkiekkokannattamisen koska vain. En ymmärrä, miksi se edellyttää KHL-organisaation toiminnan päättymistä KHL:ssä. En myöskään ymmärrä, miksi sinun on seurattava Jokereiden KHL-organisaatiota esim. tällä palstalla, kun et sitä kannata. Voisit yhtä hyvin seurata jotain muuta organisaatiota Suomessa ja kuluttaa aikasi siihen.

Niinpä kannatan nyt Jokereita siitä näkökulmasta, että se saavuttaisi minuutensa takaisin, eli irtautuisi rikollisen rahan ja venäläisten poliittisten tavoitteiden talutusnuorasta.
Elät ilmeisesti jonkinlaisessa harhakuvitelmassa, että sinulla on jokin kyky määrittää Pasilassa toimivan jääkiekko-organisaation minuus esim. tällä palstalla. Sellaista ei kuitenkaan ole olemassa kuin sinun ja saman henkisten päässä. Jokereiden KHL-toiminnan loppuminen ei toisi vanhoja aikoja takaisin, joita osa kaipaa. Vanhat ajat meinasivat jo loppua ennen KHL-aikakautta konkkaan. Se kuvitelma Jokereista, jota sinä kannatat, on kuollut ja kuopattu.

Ja on kyllä todella perverssiä nimetä ryssäviha wanhan ajan Jokereiden kannattamiseksi. Hyi saatana.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@blue line Menit sitten otteluseurantaketjusta hakemaan noita viestejä, kun puhuttiin "tästä yhteydestä"... Ihan siistiä!

En snaijaa mihin viittaat "nykyisellä nimimerkillä", mulla ei todellakaan ole ollut tänne kirjoitusoikeuksia ikinä millään toisella nimimerkillä, kiitos vain. Ja mitä tarkoitat tuolla viestimäärällä? Mitä väliä? Esim @faro on kirjoittanut lyhyessä ajassa useamman viestin.

Konkurssihan päättää yhtiön toiminnan, mutta jääkiekkoseura voisi hyvin jatkaa toimintaansa. Kuten palstalla on todettu, nimi ja logo ovat vain vuokralla tuolla firmalla, joka seuraa nyt pyörittää.

Mitä oikein haet takaa tuolla uuden seuran perustamisella ja sen fanittamisella? Mä en todellakaan ymmärrä ajatusta, että "vaihdettaisiin" seuraa! Mulle Jokereiden kannattaminen ei ole mikään "päätös" jonka voisin pyörtää kun joku venäläinen miljardööri kusee seuran identiteetin ja olemuksen. Mä menen hautaan saakka narrin muotoinen sydän rinnassa. Ja jos se nyt ei ole tullut selväksi niin sanotaan se vielä, että tämä KHL-vastaisuuteni kumpuaa nimenomaan huolesta Jokereita ja jokeriutta kohtaan. Tottahan toki jokainen fani määrittelee sellaisen itse oman kokemuksensa, intuitionsa ja järkensäkin kautta.

Lopeta vääntäminen tosta ryssävihasta, pyydän. Mielestäni se on sinulta vastenmielinen tapa, kun olen palstalla monesti kertonut (varsinkin sinulle) mistä on kyse. En ole ylpeä otteluseurantaketjujen käytöksestäni, mutta se ei todellakaan määritä mielipidettäni tai kokonaisasennettani, koska ne viestit tulevat useinmiten tunnekuohussa vihaisena. Pyydän myös ettet jatkaisi tuota tapaasi kategorisoida toisia eriarvoisiksi kannattajiksi. Mä haluan että jokaisella on mahdollisuus kannattaa kuten parhaaksi näkee ja saada kokea itsensä sellaisenaan arvokkaaksi.

En itse ole yhtään sinua parempi fani tai kannattaja, vaikka olenkin kanssasi kategorisen erimielinen asiasisällöistä, eikä minulla ole oikeutta sanoa sinulle miten sinun tulee suosikkijoukkuettasi kannattaa. Toivon että soisit minulle vastaavan oikeuden ja mahdollisuuden.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Pointtina kuitenkin se, että turha kuvitella, että RR ja kumppanut ihan harrastuspohjalta huvikseen makselevat kovin pitkään jättitappioita.

Ja mistäs tämä fakta kumpuaa? Kannattaa katsella esimerkkejä vaikka jalkapallon puolella ja tarkastella lähemmin vaikka Chelseaa. Kuinkas kauan sitä seuraa on johtanut venäläinen miljardööri? Ja montahan sataa miljoonaa on tänä aika syöttänyt seuraan ihan harrastuspohjalta. Vai paukkuukohan miljardin raja rikki jo. Niissä summissa ei kuule nämä Jokereiden 10 miljoonan tappiot tunnu yhtään missään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös