Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 730 520
  • 8 198

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei ole, mutta ei myöskään suurin syyllinen. Osoittaa vaan miten heikolla pohjalla sarja on, jos yhden joukkueen poistuminen saa aikaan tämänkaltaisen dominoefektin.

Ei ole suurin syyllinen, ja näin ei kukaan kirjoittanut. Itse lähden "ei ole täysin syytönkään" näkemyksestä.


En tiedä mistä olet keksinyt tuon, että Lev-Prahan perustaminen laski pääsarjan tasoa ja poistuminen KHL:stä nosti Tsekin pääsarjan tasoa.

Mitään tuollaista en kirjoittanut. Ydin ei ole siinä, että Levin pelaaminen olisi laskenut sarjan tasoa. Vaan kirjoitin, että Levin poistuminen vahvisti kansallisia liigoja Tsekeissä. Lev aiheutti helvetinmoisen eripuraisuuden Tsekeissäkin, ja Levin riippuvuutta Venäjästä vihattiin. Jääkiekkoväki jakaantui mun tietääkseni paljon enemmän kahtia kuin Suomessa, sillä Tsekeissä osa ei todellakaan pokkuroi Kremlin suuntaan. Sattuneista syistä. 1968. Ja monta muuta asiaa sen päälle.

Tätä Tsekki-osuutta ei tule verrata KHL-Jokerien paluuseen. Eri asia, eri maa. Mutta voi ja pitää silti kysyä, vahvistaisko Jokerien paluu suomalaista jääkiekkoa. Kyynisesti voi sanoa, että ei. KHL-Jokerit päättyy siihen hetkeen kun Kreml näyttää peukkua alas.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei se pelkästään Jokereiden lähtö ollut mikä Liigaa satutti. Bluesin romahdus lähes samaan aikaan vaikutti myös. Mulla ei oo mitää Sportia, Jukureita ja KooKoota vastaan mut onhan se nyt fakta et Vaasa, Mikkeli ja Kouvola on markkina-alueina ja ns. "Prestigen" kannalta aika paljon pienempiä tekijöitä ku Helsinki ja Espoo.
 
Juuri tämän takia se vaatisi isoa sponsorirahaa, koska OY-älynväläys varmistaa sen, ettei joukkuemäärä putoa.

Niin ja Telialta saatava ilmainen raha jokaiseen organisaatioon liian helposti.

Miettikää, että Jukurit oli laskenut tämän alkavan kauden voitolliseksi (ilman koronaa olettaisin). Siellä ei pelaa ketään, pelejä käydään vähän katsomassa jne. voittoa pystyttäisiin tekemään vaan olemalla mukana sarjassa.

Ei jumaliste.
 
Siksi vähän kärjistäen ajatellen, parasta mitä Liigalle voisi nyt tapahtua, olisi koronasta aiheutuva muutaman seuran konkurssi. Jos ei muuten tajuta pienentää sarjaa, niin pienenisi sitten väkisin.

Juu ja sama juttu Mestikseen. Suomi-Sarjaa nyt pelataankin jo kädestä suuhun menetelmällä. Pelaajien taskuista kerätään budjetit jne.

12 joukkueen Liiga, TOP-8 pelaa pudotuspelit.

Viiminen tippuu, Mestiksen mestari nousee. Liigan sijoilla 9-11 joukkueet Mestiksen kakkosen kanssa karsintaan, jossa pelataan kaksinkertainen sarja, josta kolme parasta pelaa Liigassa seuraavalla kaudella.

Ei tulis ulosmyyntejä...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Juu ja sama juttu Mestikseen. Suomi-Sarjaa nyt pelataankin jo kädestä suuhun menetelmällä. Pelaajien taskuista kerätään budjetit jne.

12 joukkueen Liiga, TOP-8 pelaa pudotuspelit.

Viiminen tippuu, Mestiksen mestari nousee. Liigan sijoilla 9-11 joukkueet Mestiksen kakkosen kanssa karsintaan, jossa pelataan kaksinkertainen sarja, josta kolme parasta pelaa Liigassa seuraavalla kaudella.

Ei tulis ulosmyyntejä...

Näinhän sen pitäisi mennä ja menisi jos päätöksiä tekisi vähääkään asiasta ymmärtävät tahot. Ongelma tulee edelleen vastaan siinä, että kuka liigaseuroista on vapaaehtoisesti luopumassa paikastaan? Aivan.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Juu ja sama juttu Mestikseen. Suomi-Sarjaa nyt pelataankin jo kädestä suuhun menetelmällä. Pelaajien taskuista kerätään budjetit jne.

12 joukkueen Liiga, TOP-8 pelaa pudotuspelit.

Viiminen tippuu, Mestiksen mestari nousee. Liigan sijoilla 9-11 joukkueet Mestiksen kakkosen kanssa karsintaan, jossa pelataan kaksinkertainen sarja, josta kolme parasta pelaa Liigassa seuraavalla kaudella.

Ei tulis ulosmyyntejä...
Ei ongelma ole pelkästään suljettu sarja. Vaan myös ne jengit mitä sieltä on ylös nostettu.

Niinkuin aiemmin sanoin. No offense Vaasa, Mikkeli tai Kouvola. Mutta jos edellämainittujen sijaan liigassa olisi TuTo, Kespoo ja KiVa niin voisi meininki olla erilainen.
Ilman farmi-sidoksia tottakai.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Pieni osa KHL-Jokerien kannattajista. Jos jossain, niin tässä voi käyttää sanaa ryssät, vaikka osa onkin suomalaisia. Ovat samassa rivissä Rotenbergin kanssa ilakoimassa tulosta.

Kävimpä läpi tuota otteluketjua ja pakko todeta että nyt pahoitit mielesi aivan turhaan. Eihän siellä kukaan ilakoinut. Enemmänkin vittuiltiin Jaloselle(syystäkin). Muutama viesti Liigan tasosta ja tuomareista( puhtaasta taklauksesta ulos). Tai minä ainakin iloitsin veikkausvoitosta. Sekin on ilmeisesti kiellettyä. Ihme touhua teikäläiseltä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Lev aiheutti helvetinmoisen eripuraisuuden Tsekeissäkin, ja Levin riippuvuutta Venäjästä vihattiin. Jääkiekkoväki jakaantui mun tietääkseni paljon enemmän kahtia kuin Suomessa, sillä Tsekeissä osa ei todellakaan pokkuroi Kremlin suuntaan. Sattuneista syistä. 1968. Ja monta muuta asiaa sen päälle.

Varmana suurin syy oli yksinkertaisesti kuitenkin se, että joukkue luotiin tyhjästä. Jos Jokerien KHL-siirron sijasta olisi jätetty Spartan ja Slavian tapaan sekä HIFK että Jokerit Liigaan ja pistetty joku "Helsingin Leijonat" pystyyn, niin aivan varmasti äänenpaino Suomessa olisi toinen kuin se nyt on. Kun uuden joukkueen sijasta olemassaoleva ja valmiin fanikannan omaava joukkue siirrettiin, käytännössä pyöreä puolet maan suurimman kaupungin kiekkoihmisistä oli valintatilanteen äärellä. Jos Prahan tyylisesti olisi ollut "koko oma kylä" vastassa ja "maalla" kenelläkään ei mitään tunnesidettä (kohtaamiset, historia, lähipiiri, tuttavat, jne.) uuteen seuraan, olisi tuolla ollut ensimmäisen kauden ekan neljänneksen jälkeen yhtä paljon väkeä katsomoissa kuin nyt rajoitusten aikana ja kiekkopiireissä 99% väestä seuraa vastaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Varmana suurin syy oli yksinkertaisesti kuitenkin se, että joukkue luotiin tyhjästä.

Kyllä. Mutta ei Venäjää silti Tsekeissä kaikki hyvällä katso. Päinvastoin. Olin siellä joskus puolisen vuotta ja missään en niin kovaa Kreml-vastaisuutta ole nähnyt. Viihdyin siksi mainiosti. Mutta ei sen enempää politiikasta.

Jokerien lähtö Venäjän Liigaan ja Suomessa Liigan, Mestiksen ja A-junnujen tason putoaminen osuvat osin toisiinsa. Ei Jokereita tarvita Liigaan Suomessa korjaamaan ongelmia. Mutta näyttää siltä, että osalla liigaseuroista yhteistyö KHL-Jokerien kanssa olisi kelpoisaa. Tästä ei ole pitkä matka puolifarmiin, jos Jokerien päärahoittaja niin näkisi. En usko näkevän. Toinen vaihtoehto on se @Sämppäri n noin 2 miljoonaa Vantaalle. Muissa tapauksissa Jokerien avainpelaajat ovat yhä enemmän ulkomailta, koska KHL-Jokerit ei asemoidu välipysäkiksi NHL:ään ja pelaajien verot vievät 20-30 prosenttia enemmän kuin Venäjällä.

Se karsii kotimaisia huippuja.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Muissa tapauksissa Jokerien avainpelaajat ovat yhä enemmän ulkomailta, koska KHL-Jokerit ei asemoidu välipysäkiksi NHL:ään ja pelaajien verot vievät 20-30 prosenttia enemmän kuin Venäjällä.

Se karsii kotimaisia huippuja.

Miksi tilanne olisi muuttunut tai miksi tämä nyt nähdään ongelmaksi, kun tilanne on ollut sama koko Jokerien KHL-taipaleen?

Päinvastoin tilanne on muuttunut toiseen suuntaan KHLn palkkakaton ansiosta, joka on Jokereille selvä etu suhteessa KHLn isoihin seuroihin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi tilanne olisi muuttunut tai miksi tämä nyt nähdään ongelmaksi, kun tilanne on ollut sama koko Jokerien KHL-taipaleen

Se oli pohdintaa tähän liittyen:

Mua mietityttää/huolestuttaa isosti, että onko tulevaisuudessa kotimaisia pelaajia Jokereille? Jos kehitys jatkuu samanlaisena, Jokerien on turvauduttava yhä enemmän ulkomaalaisiin. Nythän tilanne on jo niin kärkipelaajien osalta.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kävimpä läpi tuota otteluketjua ja pakko todeta että nyt pahoitit mielesi aivan turhaan. Eihän siellä kukaan ilakoinut. Enemmänkin vittuiltiin Jaloselle(syystäkin). Muutama viesti Liigan tasosta ja tuomareista( puhtaasta taklauksesta ulos). Tai minä ainakin iloitsin veikkausvoitosta. Sekin on ilmeisesti kiellettyä. Ihme touhua teikäläiseltä.
Kiitos tästä koosteesta. Jäi lukematta nuo väitetyt kommentit. Onko tässä nyt taas kyse myrskystä vesilasissa, ja siitä että koska tappio vituttaa, aletaan kaivella syntipukkeja Jokeri-leiristä?

Mulle on henkilökohtaisesti melko sama, kuka voittaa, kunhan parempi voittaa, ja mielellään ilman tuomarikämmejä ja dopingia. Jos Leijonat jotenkin asennoitui matsiin asenteella "junnut vastassa, helppo nakki", niin ihan ansaitusti saa minusta vinoilla valmentajille ja pelaajille. Ei se nyt mitään Venäjä-fania minusta tee, samat fiilikset olisi jos olisi otettu kuokkaan Svedujen junnullta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko tässä nyt taas kyse myrskystä vesilasissa, ja siitä että koska tappio vituttaa, aletaan kaivella syntipukkeja Jokeri-leiristä?

Ei. Se mistä oli kyse:

On jopa absurdia, että tämmöinen vastakkainasettelu on syntynyt.

Se on kuitenkin aika luonnollinen jatkumo sille, miten Liiga ja sen fanit suhtautuvat Jokereihin. Joten minkäs teet. Sitä kylvää mitä niittää.

Tässähän ei ilakoida maajoukkueen konttaamista. Jos maajoukkue olisi koostunut muista pelaajista, tuskin kukaan ilakoisi. Tässä ilakoidaan enemmän Liigalle

Liiga on osalle Jokerien faneja kipupiste. Osalle taas KHL. Ikävä tilanne. Itse en pitänyt fiksuna ilakoida Suomen tappiota Venäjälle enkä pidä edelleenkään oli syy mikä tahansa. Mutta tämä keskustelu käytiin ja sitten pohdittiin jo muita KHL:n ja Jokerien juttuja.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse en pidä erityisen fiksuna keskustella sanaakaan liigasta tai karjalajengistä Jokerit-aiheisella palstalla. Kumpikaan ei jaksa kiinnostaa sentin vertaa ja jos kiinnostaisi, niin kävisin siinä tapauksessa kollaamassa asiaankuuluvia osastoja sen sijaan että spämmäisin aiheista paskaa tänne.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Estonia upposi mutta Yamaha nousee kylmästä vedestä yli kuukauden breikin jälkeen korkeintaan tulpat vähän kosteina!

Sanotaan oma mielipide tähän, että kun näin Suomen rosterin niin piti käydä katsomassa vedonlyönnin kertoimia ja esim. siihen ekaan Venäjä peliin tarjottiin itänaapurille yli 7 kerrointa ja siihen iskettiin kiinni.

Mutta hei, lähinnä surulliseksi vetää tuo Liigan tilanne jos tuo oli paras rosteri mitä luistimille saatiin. Toivotaan että pohjat on nyt nähty.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotain on vialla jos allekirjoittanutta ottaa päähän enemmän harjoituspelin tappio Ässille. Kun Jokerit häviää KHL joukkueille ei tule ollenkaan sitä tappion aiheuttamaa harmitusta. En tiedä mistä se johtuu?
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Jotain on vialla jos allekirjoittanutta ottaa päähän enemmän harjoituspelin tappio Ässille. Kun Jokerit häviää KHL joukkueille ei tule ollenkaan sitä tappion aiheuttamaa harmitusta. En tiedä mistä se johtuu?
Minusta tuntuu, että sitä kaipaamaasi SM-liigaa ei ole enää olemassa.

Itse ajattelen, että SM-liiga ei ole entisellään enkä minäkään ole enää sama ihminen kuin 10-20-30 vuotta sitten. Olen siirtynyt seuraamaan NHL- ja KHL-kiekkoa sekä harrastamaan muita rientoja. Tykkään käyttää vapaa-aikaani muuhunkin kuin jääkiekon seuraamiseen.

Ymmärrän, että monet muut ajattelevat toisin. Sen takia suosittelen kaikille aika ajoin pysähtymistä miettimään, mihin vapaa-aikansa käyttää. Jos haluaa seurata jääkiekkoa, niin vaihtoehtoja riittää, junnukiekosta Suomi-sarjan kiekkoon, Mestikseen, SM-liigaan ja NHL:ään saakka. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin mieluisaa, jos haluaa seurata jääkiekkoa. Samoin kannattaa antaa kaikille joukkueille mahdollisuus - kyllä se suosikki (rakas) sieltä löytyy, kun avoimin mielin otteluja seuraa.

Itselleni KHL antaa paljon, koska

- pystyn pitämään sanalla yllä venäjän kielen taitoani kevyellä tavalla
- olen seurannut sarjaa kaudesta 2009-2010 alkaen ja tunnen siellä pelaavia pelaajia, valmentajia ja organisaatioita.

KHL palkitsee aikaa myöten seuraajansa. On aivan erilaista katsoa pelejä, kun tuntee esim. jokaisen joukkueen tähdet, urallaan nousevat ja laskevat pelaajat, valmentajat, GM:iä ja joukkueiden historiaa. KHL:sitäkin löytyy hyvin erilaisia organisaatioita ja perinteitä, jotka heijastuvat sitten joukkueiden tekemiseen kaukalossa.

En ikinä osannut kuvitella suomalaisjoukkueen pelaavan KHL:ssä. Ehdin ennen Jokereiden mukaantuloa kiinnittyä Dynamo Moskovaan ja käydä seuraamassa KHL-pelejä Moskovassa ja Riiassa. Ilman koronaa olisin varmaan käynyt tälläkin kaudella Moskovassa, samalla ihastelemassa Dynamon uutta, kaunista jalkapallo-jääkiekkokompleksia.

En tietoisesti ryhtynyt Jokereiden kannattajaksi vaan liu’uin siihen vaiheittain, huomaamatta, kausikorttiuden kautta. Muistan vieläkin, kun eräs työkaverini totesi noin viisi vuotta sitten kertoessani Jokeri- pelistä: ”Kunpa minäkin pystyisin innostumaan jostakin asiasta noin paljon!” Silloin aloin ajatella, että minusta on taitanut tulla Jokereiden kannattaja.

SM-liigassa en milloinkaan kannattanut Jokereita, koska pidin sitä ison rahan joukkueena, joka floppaa tosipelien alkaessa: liian paljon ylipalkattuja virkamiehiä joukkueessa jne.

Nykyään Jokerit on minulle iloinen asia. Olen ylpeä organisaation ammattitaitoisuudesta, siitä miten se arvostaa kannattajia ja ennenkaikkea pelaajista, jotka ovat aivan huippuja omassa ammatissaan. Hienoa jääkiekkoa tarjolla lähes aina, kun Jokerit pelaa!
 
SM-liigassa en milloinkaan kannattanut Jokereita, koska pidin sitä ison rahan joukkueena, joka floppaa tosipelien alkaessa: liian paljon ylipalkattuja virkamiehiä joukkueessa jne.

Nykyään Jokerit on minulle iloinen asia. Olen ylpeä organisaation ammattitaitoisuudesta, siitä miten se arvostaa kannattajia ja ennenkaikkea pelaajista, jotka ovat aivan huippuja omassa ammatissaan. Hienoa jääkiekkoa tarjolla lähes aina, kun Jokerit pelaa!

Tuossa on puhtaasti omat syyt kerrottuna, miksi olen iloinen KHL:stä. Aika kultaa muistoja Jokereista SM-liigassa. Jokainen vuosi päättyi pettymykseen. Aina sai kärsiä ja hävetä.

Jokerit häviää KHL:ssä pelin olemalla vain vastustajaa huonompi. Tietysti ohipelejä tulee, mutta harvemmin Jokerit on voitetun TsSKA vieraspelin jälkeen kotona selällään Dinamo Riikaa vastaan pelaamalla ihan päin persettä, kuten esimerkiksi Liigassa nähtiin usein.

Hyvänä esimerkkinä kokonainen pudotuspelisarja Lukkoa vastaan.

Jokereiden fanit kaipaa ilmeisesti HIFK-pelejä niin kauhiasti. Olisihan ne kivoja, mutta kokonaisuus KHL:ssä vaan paaaaaljon parempi. Urheilullisesti siis.

Haluaisin, että KHL kehittyisi sarjana ja asettuisi sellaiseen malliin, että tulevaisuuden sukupolvet pystyisi kustantamaan Jokereiden pelaamisen siellä, eikä tarvitsisi jeesustella talousjutuista.

Se KHL:n kehittyminen on vähän kuin ilmastonmuutoksen estäminen. Sitä ei pysty yksin Jokerit tai Suomi tekemään.

Mutta esimerkiksi KHL:n tason nouseminen ja sarjan kehittyminen -> isommat TV-rahat -> seurat pikku hiljaa kohti vakavaraisuutta.

Vaikka Venäjällä nyt oligarkkijohtoisesti tuota sarjaa pyöritetään, niin uskon heidänkin haluavan tilanteen muuttuvan kohti taloudellisesti terveempiä aikoja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
SM-liigassa en milloinkaan kannattanut Jokereita, koska pidin sitä ison rahan joukkueena, joka floppaa tosipelien alkaessa: liian paljon ylipalkattuja virkamiehiä joukkueessa jne.

Nykyään Jokerit on minulle iloinen asia. Olen ylpeä organisaation ammattitaitoisuudesta, siitä miten se arvostaa kannattajia ja ennenkaikkea pelaajista, jotka ovat aivan huippuja omassa ammatissaan. Hienoa jääkiekkoa tarjolla lähes aina, kun Jokerit pelaa!

Hienoa, että olet kodin löytänyt. Mutta perusteestasi. Eikö KHL-Jokerien osalta floppaamisena voi pitää sitä, että kertaakaan joukkue ei ole päässyt konferenssin finaaliin vrt SM-liigassa Jokerien voittamat mestaruudet? Vai onko tässä jokin ajatus, josta en saa kiinni. Konfrenssifinaali ei ole ollut yhtään kertaa edes lähellä.

Itse arvostan SM-liigan mestaruudet sekä hienon menestyksen Euroopassa mestaruuksineen kirkkaasti varhaisten KHL:n playoff-putoamisten yläpuolelle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
KHL-Jokerien kannattajissa on joka vuosi enemmän niitä, jotka eivät ole nähneet yhtään Jokerien mestaruutta. Edellsestähän on parin vuoden päästä 20 vuotta (2002) ja sitä edellisestä pian tasaluku 25 vuotta (1997). Mestaruuksia on kuusi, samoin hopeaa eli finaalissa joukkue on ollut 12 kertaa. Katsojia riitti, halli oli täynnä ja lipuista tapeltiin.

Jokereilla on kolme Euroopan cupin/Continental Cupin voittoa ja niistä viimeisin vuodelta 2003 ja sitä edellinen vuodelta 1997.

En usko, että nuo kunnian vuodet häviävät muistoista, mutta nuoremmille ne merkitsevät vähemmän kun ei itse ole ollut kannattajana mukana.

KHL-Jokerien taulu on erilainen. Tyhjä. Pelintaso on KHL:ssä paljon parempi kuin Liigassa, mutta samalla paljon heikompi kuin moni kuvittelee vrt Liigaan.

Kun politiikka jätetään pois, moni ei silti näe KHL:ää niin hohdokkaana kuin SM-liigan ja Euroopan aikaan. Ei ole todellisia perusteita. SM-liigassa Jokerien rosteri oli parhaimmillaan selvästi suhteessa KHL-Jokerien edellä. Suhteessa tarkoittaa kaikkien muiden joukkueiden tasoa Euroopassa. Oli hienoa kun Jokerit valittiin erään merkittävän pohjois-amerikkalaisen median toimesta NHL:n ulkopuolella olevista joukkueista sijalle 2. Edelle pääsi muistaakseni yksi AHL:n joukkue.

Hienot fiiliset on kun noita muistelee. Selkäpiitä myöten.

Oisko palstalla jo 70-80 % sellaisia, joilla ei ole em. omia kokemuksia siten, olisi itse ollut otteluissa, ei esim parivuotiaana katsomassa enemmän jääkonetta.

Mutta sekin on totta, että Liigan taso on nyt suhteessa paljon heikompi kuin oli vaikkapa 1990-luvulla. Silti Liigasta, Mestiksestä ja kokonaan vilttiketjusta pystyy nostamaan Jokereihinkin pelaajia, jos vaan on osaamista valinnoissa.
 
Viimeksi muokattu:

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa, että olet kodin löytänyt. Mutta perusteestasi. Eikö KHL-Jokerien osalta floppaamisena voi pitää sitä, että kertaakaan joukkue ei ole päässyt konferenssin finaaliin vrt SM-liigassa Jokerien voittamat mestaruudet? Vai onko tässä jokin ajatus, josta en saa kiinni. Konfrenssifinaali ei ole ollut yhtään kertaa edes lähellä.

Tämän janan lasken itse aika samaksi, mitä tulee menestykseen liigassa kuin KHL:ssä. Keskimäärin Jokerit pettää aina.
Toki itse pidän tuota liigassa floppaamista huomattavasti isompana vrt.konffafinaalit KHL:ssä. Sen verran kovilla resursseilla Jokerit liigassa operoi vaikka suhteuttaa asian KHL-resurssit+konffafinaalit vs liigaresurssit+mestaruus. Muuri, johon Jokerit on törmännyt KHL:ssä=TSSKA. On euroopan top3 seura. Liigassa taaperrettiin milloin Lukkoa,milloin Saipaa, milloin JYPiä vastaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämän janan lasken itse aika samaksi, mitä tulee menestykseen liigassa kuin KHL:ssä. Keskimäärin Jokerit pettää aina.
Toki itse pidän tuota liigassa floppaamista huomattavasti isompana vrt.konffafinaalit KHL:ssä. Sen verran kovilla resursseilla Jokerit liigassa operoi vaikka suhteuttaa asian KHL-resurssit+konffafinaalit vs liigaresurssit+mestaruus. Muuri, johon Jokerit on törmännyt KHL:ssä=TSSKA. On euroopan top3 seura. Liigassa taaperrettiin milloin Lukkoa,milloin Saipaa, milloin JYPiä vastaan.

Oikeassa olet. Ja tiedän hyvin, mitä SKA/CSKA:n kaataminen siitä edestä, jotta pääsisi sitten finaaliin vastassa SKA/CSKA. SM-liigassa Jokerit oli usein väärin roolitettu ja koottu. Niinä aikoina kun joukkueen kokoamiseen ja johtamiseen panostettiin, tuli mestaruuksia (pl. 1973 ja 1992, joka tuli toisaalta lähes samasta eli huippujunnujenkin kautta).

Mutta itse näen 6 x mestaruuden ja 3 x Euroopan mestaruuden selvästi KHL:n playoffien ykkös-/kakkoskierroksella putoamisen edelle. Makuasia varmaan, mutta Jokerien resursseilla pitäisi viimeistään nyt kyetä haastamaan isot kun palkkakatto on voimassa ja sitä noudatetaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
KHL-Jokerien kannattajissa on joka vuosi enemmän niitä, jotka eivät ole nähneet yhtään Jokerien mestaruutta. Edellsestähän on parin vuoden päästä 20 vuotta (2002) ja sitä edellisestä pian tasaluku 25 vuotta (1997). Mestaruuksia on kuusi, samoin hopeaa eli finaalissa joukkue on ollut 12 kertaa. Katsojia riitti, halli oli täynnä ja lipuista tapeltiin.

Jokereilla on kolme Euroopan cupin/Continental Cupin voittoa ja niistä viimeisin vuodelta 2003 ja sitä edellinen vuodelta 1997.

En usko, että nuo kunnian vuodet häviävät muistoista, mutta nuoremmille ne merkitsevät vähemmän kun ei itse ole ollut kannattajana mukana.

Hienot fiiliset on kun noita muistelee. Selkäpiitä myöten.

Oli hienoja aikoja. Ysäri erityisesti. 2000-lukua pidän yhtenä isona puhalluksena Jokereiden osalta. Täysi oppimäärä siitä kuinka huippuresursseilla epäonnistutaan vuosi toisensa perään - yhtä Summasen poikkeusta lukuunottamatta ja 2013 jullisarjaa. Mutta hienoja aikoja kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös