Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 732 486
  • 8 198

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös Jokerijunnut siinä tapauksessa sitten ole mukana tässä KHL farssissa? Kun kerran antavat käyttää nimeä ja logoa? Vaikka JJ onkin ehkä organisaationa erillinen, niin kyllä se samassa kelkassa on. Pelaavatko myös Hartwallilla? Tai harkkahallissa? Eikös sekin ole venäläisten omistuksessa?

Vastaus on kyllä jokaiseen kysymykseesi. Jokerijunnut on selvästi pilattu Putinilla ja tukevatkin suurella joukolla Krimin invaasiota. Saavathan ne myös rahoitusta KHL-Jokereilta junioritoiminan pyörittämiseen ja aivopesuun. Koko seura on pilattu junioreita myöten ja pitäisi lakkauttaa, koska syöttävät Putin-propagandaa jo aina 5-vuotaiden lasten kiekkokoulusta eteenpäin pienille ja viattomille lapsille. 6-vuotiaina ne lapset ovat oppineet käyttämään nöyrästi sinipunavalkoisia vaatteita ja puhuvatkin jo venäjää sujuvasti. Ja jotkut vielä unelmoi tuon Putinin propagandakoneiston paluusta Suomen Liigaan.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos, mutta ei kiitos. Suomen suurimman ja suosituimman seuran paikka on ihan jossain muualla, kun mestisporukoiden keskellä.
Tietääkseni liigassa pelataan Suomen mestaruudesta. Lue uudelleen SUOMEN MESTARUUDESTA. Voittanut joukkue saa vielä mestaruus viirin hallin kattoon.
Mestis on sitten ihan muu sarja. Jokerit ei enää koskaan saa mestaruusviiriä Venäläisten rahoittaman hallin kattoon. Koska se ei pysty voittamaan Gagarin cupia, siitä pitää kyllä KHl-tuomarit varmasti huolta.
Jokereitten hyvä ja laadukas junnu tuotanto menee KHL seikkailun takia aivan hukkaan. Kyllä se ainakin itseäni kirmaisee, kun meidän omat kasvatit pelaavat Suomen liigassa muissa joukkueissa ja samalla KHL-joukkueessa pelaa lauma muukalaisia lukuunottamatta muutamaa Jokereiden omaa kasvattia.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vastaus on kyllä jokaiseen kysymykseesi. Jokerijunnut on selvästi pilattu Putinilla ja tukevatkin suurella joukolla Krimin invaasiota. Saavathan ne myös rahoitusta KHL-Jokereilta junioritoiminan pyörittämiseen ja aivopesuun. Koko seura on pilattu junioreita myöten ja pitäisi lakkauttaa, koska syöttävät Putin-propagandaa jo aina 5-vuotaiden lasten kiekkokoulusta eteenpäin pienille ja viattomille lapsille. 6-vuotiaina ne lapset ovat oppineet käyttämään nöyrästi sinipunavalkoisia vaatteita ja puhuvatkin jo venäjää sujuvasti. Ja jotkut vielä unelmoi tuon Putinin propagandakoneiston paluusta Suomen Liigaan.

Jos noin asian näet niin ok. Mun pointtina oli kuitenkin se, että jotkut liputtavat junnujen puolesta samalla kuin sanoutuvat irti KHL-Jokereista. Ovatko ne oikeasti niin erillään toisistaan?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Sehän on selvä, että muiden joukkueiden fanit toivoo tätä, ja se on ymmärrettävää. Alati kuihtuvaan Liigaan halutaan äkkiä nostetta. Kiitos, mutta ei kiitos. Suomen suurimman ja suosituimman seuran paikka on ihan jossain muualla, kun mestisporukoiden keskellä.

Olipas ylimielinen suhtautuminen.

Minä en tiedä mitään muista ”faneista” tai mitä kukakin Jokereista ajattelee. Itse kaipaan Jokereita Kärppiä vastaan kevään -89 vuoksi. Kuten myös keväiden 01,02,03,04,05,07 ja 09 vuoksi. Nuo kohtaamiset ovat tuoneet mukanaan parhaita penkkiurheilukokemuksia mitä kuunaan olen elänyt. Toki vastaavanlaisia on Tapparan ja HIFK:n kanssa - mutta tässä tapauksessa more is more.

En puhu pelin tasosta. Puhun siitä tunnelmasta, kun kaksi perinteistä seuraa mittelee pokaaleista. Toki, jos et ole Jokereiden kelkassa vielä noina vuosina ollut, et sitä osaa kaivata ja kovatasoinen KHL-kiekko tarjoaa tarvittavaan.

Moni muu noita kuitenkin kaipaa, sekä teidän leirissä että muualla. Eikä se johdu liigan ryvettymisestä, mikä tuntuu pelin tason ohessa olevan KHL-jokeripuolella lempitikari.

Käsimaalistakin muuten jo 16 vuotta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Käsimaalistakin muuten jo 16 vuotta.
Tämä on kyllä asia, josta ei tarvitsisi muistuttaa..

Kyllähän itsekin kaipaan sitä kavereiden kanssa p-jauhamista liigaseurojen otteista ja muutenkin vieraspeleissä käymistä. Olen kuitenkin asennoitunut tähän KHL-reissuun niin, että pelataan nyt nämä vuodet pois ja katsellaan sitten paluuta Liigaan. Vaikka nykymuotoinen Jokerit katoaisikin joskus kiekkokartalta KHL:stä poistumisen takia, niin Jokerit seurana ei tule häviämään koskaan. Sen verran paljon kannattajapohjaa ja puuhamiehiä löytyy varmasti Suomesta, että toimintaa saadaan jatkettua jollain tasolla - vaikka sieltä kakkosdivarista asti, jos tarve vaatii.

Tämän takia myös harmittaa, että KHL-reissun alussa puuhailtu Jokereiden "uusi joukkue" ei ottanut tuulta allensa, vaikka ihan Töölön Vesalta taidettiin näyttää vihreää valoa jääkiekkojaoston perustamiselle. Ai että olisi ollut hienoa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietääkseni liigassa pelataan Suomen mestaruudesta. Lue uudelleen SUOMEN MESTARUUDESTA.
Arvon pappi. Uskon sanansaattajana ja herran opetuslapsena varmaan tiedostat miten muuttuvainen ihmisen mieli voi olla. En koe Liigaa tällä hetkellä kiinnostavana sarjana, ja tätä myötä myös tuo Suomen mestaruudesta pelaaminen on kokenut inflaation siinä määrin, että se ei enää ole se suurin asia mikä tässä hommassa merkitsee.

Koska se ei pysty voittamaan Gagarin cupia, siitä pitää kyllä KHl-tuomarit varmasti huolta.
Tästä ei ole yhtään faktaa, joten en tätä purematta niele. Lev Praha oli aivan yhdenvertainen joukkue finaaleissa tuomareiden silmissä.

Kyllä se ainakin itseäni kirmaisee, kun meidän omat kasvatit pelaavat Suomen liigassa muissa joukkueissa
Kyllä, olen sanonutkin, että tämä on niitä isoja miinus puolia, jotka haittaavat itseänikin. Mutta sekin on selvä, että korkeammalla tasolla omien kasvattien peluuttaminen kokoonpanossa on monen monta kertaa vaikeampaa.

Olipas ylimielinen suhtautuminen.
Pahoittelut, ei ollut tarkoitus kirjoittaa ylimielisesti. Yleensä vastaus myötäilee sitä mihin vastaa.

En puhu pelin tasosta. Puhun siitä tunnelmasta, kun kaksi perinteistä seuraa mittelee pokaaleista. Toki, jos et ole Jokereiden kelkassa vielä noina vuosina ollut, et sitä osaa kaivata ja kovatasoinen KHL-kiekko tarjoaa tarvittavaan.
Kyllä, olen kokenut tunnelman, ollut mukana tunnelmassa.
Olen tainnut kirjoittaakkin, että Liigassa olisi tällä hetkellä 2 seuraa, varauksella 3, jotka itseäni kiinnostaa ja jaksaisi sytyttää vastustajana. Kärpät, IFK ja varauksella TPS. Haluanko ainoastaan näiden kohtaamisien takia Liigaan? En, ainakaan vielä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suomen suurimman ja suosituimman seuran paikka on ihan jossain muualla, kun mestisporukoiden keskellä.

Miksi Suomen suurimmasta ja suosituimmasta seurasta puhutaan Venäjän kiekkoliigan palstalla? Kärpäthän pelaa SM-liigassa.

Muutenkin huvittavaa tuo "kohta pelillisesti ajaa jo Saksa ohi"-itkuparku. Ei aja. Jos olet liigaa yhtään pidempään seurannut - mitä epäilen ikäsi huomioiden - tietäisit, että pelin taso saattaa vuodesta toiseen liigassa hiukan vaihdella, mutta yksi on ja pysyy: tunne. Sitä ei Venäjän muovisessa liigassa ole ikinä ollut, eikä tule olemaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos olet liigaa yhtään pidempään seurannut - mitä epäilen ikäsi huomioiden
Saanko tiedustella mistä tiedät ikäni? Voi olla poika, että sä et ollut syntynykkään kun tämä poika pelas jo divaria.

mutta yksi on ja pysyy: tunne.
Mulle tunne on Jokerit. Jokerit kun pelaa, niin aina on tunnetta.

Oon käynyt tällä kaudella useammassa liiga-pelissä, enkä ole nähnyt mitään tunnetta, missä se tunne on? Aivan, jokaisen sisällä. Ei sitä tunnetta nää kummemmin jos ei oma joukkue pelaa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämän takia myös harmittaa, että KHL-reissun alussa puuhailtu Jokereiden "uusi joukkue" ei ottanut tuulta allensa, vaikka ihan Töölön Vesalta taidettiin näyttää vihreää valoa jääkiekkojaoston perustamiselle. Ai että olisi ollut hienoa.

Jos nykymenoon tyytymätön porukka olisi omannut edes vähän asennetta, yrittäjähenkisyyttä, vetäissyt porukan kasaan ja käyttänyt tällä palstalla käytetyn ajan kiukuttelun sijasta tälle projektille niin ties missä sitä jo oltaisiin. Osa jengistä olisi aivan varmasti lähtenyt tähän junaan mukaan ja tällä olisi upotettu nopeammin KHL Jokerit mutta mutta... monelle se suunsoitto nettipalstoilla on suurin saavutus omassa elämässään.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos olet liigaa yhtään pidempään seurannut - mitä epäilen ikäsi huomioiden - tietäisit, että pelin taso saattaa vuodesta toiseen liigassa hiukan vaihdella, mutta yksi on ja pysyy: tunne. Sitä ei Venäjän muovisessa liigassa ole ikinä ollut, eikä tule olemaan.

Tunne?

Sen verran kun olen naapuri kannattajien kanssa työelämässä lähinnä puhunut niin Jokereiden lähdön jälkeen nimenomaan se TUNNE on puuttunut. Hifk:ta vastaan toden totta oli tunnetta, sitä ei kiistä kukaan mutta olisiko tunnetta vaikka KooKoota tai Kalpaa vastaan yhtään enempää kuin vaikka Moskovan Dynamoa? Tuskin...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos nykymenoon tyytymätön porukka olisi omannut edes vähän asennetta, yrittäjähenkisyyttä, vetäissyt porukan kasaan ja käyttänyt tällä palstalla käytetyn ajan kiukuttelun sijasta tälle projektille niin ties missä sitä jo oltaisiin. Osa jengistä olisi aivan varmasti lähtenyt tähän junaan mukaan ja tällä olisi upotettu nopeammin KHL Jokerit mutta mutta... monelle se suunsoitto nettipalstoilla on suurin saavutus omassa elämässään.
Hyvä yritys, tai no aika huono itse asiassa, saada asiat käännettyä päälaelleen.

Ensinnäkin se fanien orastanut hanke pistää pystyyn KHL:stä irrallinen "Jokereiden joukkue" tuli täyteen näitä KHL-Jokereiden suhteen myönteisiä tyyppejä, jotka saavat jäädä tässä mainitsematta.

Toisekseen, puhut ihan suotta paskaa asioista, joista et tiedä. Näitä ovat mm. se, kuinka paljon tänne kirjoittavilla on yrittäjäluonnetta tai -asennetta omassa elämässään tai kuinka paljon jollain fanien seuraprojektilla olisi mitään vaikutusta tähän Venäjän-retkeen.

Ja mitä suun soittoon keskustelupalstalla tulee, niin sinuna en kauheasti lähtisi siitä muita ojentamaan. Harva täällä nimittäin aukoo yhtä paljon yhtä puutteellisella suomella kuin sinä. Toisaalta saavutus se on sekin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
asenteeseen Jokereiden pleijarikevät ei ole KHL:ssä koskaan kaatunut. Se on kaatunut aina siihen, että vastustajalla on paljon enemmän paljon parempia pelaajia. Kuten on tarkoituskin.

Asenne on ollut kunnossa, todellakin. Vääntivoima yhdistettynä tarvittavaan nopeuteen ja taito eivät ole riittäneet. Eivätkä riitä jatkossakaan ilman Venäjän nettoveroetu huomioiden noin 25 miljoonan pelaajabudjettia. Jota ei ole tulossa.

Jos nykymenoon tyytymätön porukka olisi omannut edes vähän asennetta, yrittäjähenkisyyttä, vetäissyt porukan kasaan ja käyttänyt tällä palstalla käytetyn ajan kiukuttelun sijasta tälle projektille niin ties missä sitä jo oltaisiin. Osa jengistä olisi aivan varmasti lähtenyt tähän junaan mukaan ja tällä olisi upotettu nopeammin KHL Jokerit mutta mutta... monelle se suunsoitto nettipalstoilla on suurin saavutus omassa elämässään.

Puhdasta trollausta. Katso jostain mitä tarkoittaa. Keskustelu onkin ollut pari päivää sulle liian rauhallista, joten pelikirjana nyt sama, mitä Venäjän trollit käyttävät USA:ssa luodessaan erilaisia yhteenottoja.

Todellisuudessa Jokerien junnut antavat logon käyttöoikeuden haluamalleen taholle ja se taho on Harkimon hallussa. Junnuseura on tehnyt Jokerit Hockey Club Oy:n kanssa sopimuksen tuotemerkin kaupallisesta käyttöoikeudesta ja myös todennut puheenjohtaja Kim Borgströmin suulla viime vuonna, että lähtökohtaisesti kaikki jatkuu ennallaan Jokerit Hockey Clubin kanssa, tulivat uudet omistajat mistä tahansa. Siis vaikka 100 prosenttia Putinin lähipiiriä. Jollain harrastelijaseuralla ei olisi mitään vaikutusta tähän.

Näillä mennään, vaikka en ihan varma ole, sanoisiko Virmanen enää samoin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ensinnäkin se fanien orastanut hanke pistää pystyyn KHL:stä irrallinen "Jokereiden joukkue" tuli täyteen näitä KHL-Jokereiden suhteen myönteisiä tyyppejä, jotka saavat jäädä tässä mainitsematta.

Itse en tätä tiennyt. Lainkaan. Näyttäisi siis olevan täysin organisoitua toimintaa KHL-fanien puolelta.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä yritys, tai no aika huono itse asiassa, saada asiat käännettyä päälaelleen.

Ensinnäkin se fanien orastanut hanke pistää pystyyn KHL:stä irrallinen "Jokereiden joukkue" tuli täyteen näitä KHL-Jokereiden suhteen myönteisiä tyyppejä, jotka saavat jäädä tässä mainitsematta.

Toisekseen, puhut ihan suotta paskaa asioista, joista et tiedä. Näitä ovat mm. se, kuinka paljon tänne kirjoittavilla on yrittäjäluonnetta tai -asennetta omassa elämässään tai kuinka paljon jollain fanien seuraprojektilla olisi mitään vaikutusta tähän Venäjän-retkeen.

Ja mitä suun soittoon keskustelupalstalla tulee, niin sinuna en kauheasti lähtisi siitä muita ojentamaan. Harva täällä nimittäin aukoo yhtä paljon yhtä puutteellisella suomella kuin sinä. Toisaalta saavutus se on sekin.

Nyt tais osua oikeaan kohderyhmään mun viesti vaikka tämä oli vain oma rehellinen mielipide.

Aikaisemminkin olen kirjoittanut, että täällä vuosia saman poliittisen agendan pauhaaminen ei ainakaan johda yhtään mihinkään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Itse en tätä tiennyt. Lainkaan. Näyttäisi siis olevan täysin organisoitua toimintaa KHL-fanien puolelta.
En tiedä onko organisoitua vai ei. Voi hyvin olla kyse vain siitä, että hanke näytti joidenkin silmissä hauskalta harrasteprojektilta. Sehän väsähti aika nopeasti kaiken kaikkiaan.

Aikaisemminkin olen kirjoittanut, että täällä vuosia saman poliittisen agendan pauhaaminen ei ainakaan johda yhtään mihinkään.
Tästäkään et voi tietää. Tällä palstalla on kuitenkin aika suuri määrä lukijoita, jotka näkevät kuinka me KHL:ään kriittisesti suhtautuvat viemme teitä Pelin Taso -kirjoittajia kuin märkää rättiä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Sillä voi hyvinkin olla vaikutusta siihen, kuinka joku tähän venäläistämiseen suhtautuu. Toki kyllähän tämä lienee teilläkin käynyt mielessä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä onko organisoitua vai ei. Voi hyvin olla kyse vain siitä, että hanke näytti joidenkin silmissä hauskalta harrasteprojektilta. Sehän väsähti aika nopeasti kaiken kaikkiaan.

OK, tuota väsähtämistä muista syistä ajattelin itsekin. Sinänsä sillä ei ollut tai olisi vaikutusta Jokerien logon käyttöön, jonka toin aiemmassa viestissäni esille.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä palstalla on kuitenkin aika suuri määrä lukijoita, jotka näkevät kuinka me KHL:ään kriittisesti suhtautuvat viemme teitä Pelin Taso -kirjoittajia kuin märkää rättiä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Tämä yksi eeppisimmistä viesteistä tälle palstalle, suoranainen klassikko! :-)

Onko tämä sitä softpoweria?

Ja mitä sitten vaikka näin olisi. Mä olen polkuni valinnut (Jokereita ei jätetä!) ja mun mielipiteisiin mikään keskustelupalsta ei vaikuta yhtään mitään.

(Sorry modet, nyt riitti taas, nokka kohti treenejä ja osaan viheltää itse tältä illalta pelin poikki).
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
OK, tuota väsähtämistä muista syistä ajattelin itsekin. Sinänsä sillä ei ollut tai olisi vaikutusta Jokerien logon käyttöön, jonka toin aiemmassa viestissäni esille.
Tuo JHC-innostus kuoli aika pitkälti sen jälkeen, kun KHL-positiiviset eteläpäätyläiset perustivat samannimisen joukkueen vanhan HC Eteläpäädyn tilalle. Sehän pelasi matsejaan mm. Jaffalassa ja oli muutenkin täysin KHL-Jokereiden suojeluksessa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuo JHC-innostus kuoli aika pitkälti sen jälkeen, kun KHL-positiiviset eteläpäätyläiset perustivat samannimisen joukkueen vanhan HC Eteläpäädyn tilalle. Sehän pelasi matsejaan mm. Jaffalassa ja oli muutenkin täysin KHL-Jokereiden suojeluksessa.

Kätevää KHL-positiivisilta. En näe suoraan suhdetta, mutta tulee silti valitettavasti mieleen Venäjä-positiivisten toimintatavat Euroopassa ja USA:ssa. Perustetaan erilaisia "hyviä" järjestöjä mm. ihmisoikeuksien puolesta ja rasisimia vastaan, jotka syövät sitten tilaa ja kannatusta aidoilta. Näitä sitten ohjaillaan trollitehtaan halun mukaan milloin ketäkin vastaan ja välillä molemmat vastakkaiset tahot on Venäjän luomia. Tavoitehan on lietsoa eripuraa ja sekaannusta jatkuvasti.

Jännästi kyllä perustivat... Mutta en tästä enempää. Tällä erää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Fiilikset on nyt vahvasti sellaiset että mun pitäis ruveta saamaan korvausta itärajan takaa. Nautin liikaa peleistä ja elän tunteella Jokereiden mukana, ostin jopa täysihintaiset piletit huomiseen peliin vaikka ihan ilmaiseksi olivat saatavilla. Eilen menin kyllä Veikkauksen tarjouksella mutta yksi lippu jäi yli, kolmestaan kun oltiin ja näin aiheutettiin yksi ilmoitettu paikka halliin lisää, ehkä, koska sitä ylimääräistä ei piipattu.

Mutta, on niin täysivaltaisen venäjä-positiivinen olo että onko meille peikoille ollut tapana maksaa jotain korvausta tästä hommasta? Mistä minäkin saisin?
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Jos tämä joukkue syystä tai toisesta ajautuu elämänsä loppuun, niin mua ei todellakaan kiinnosta mikään mahdollisesti kehittyvä alasarjaporukka, vaikka käyttäisikin samaa nimeä.

Juuri näin. Se ei ole todellakaan mikään Jokerit muutakuin nimellisesti. Etenkin jos siinä taustalla pyörisi mukana täällä mellastavia ja seuralegendoja halveksivia tyyppejä. Ainakaan itse en halua olla missään tekemisissä tälläisten henkilöiden kanssa. Mistä sitä tietää vaikka tuokin projekti sitten jätettäisiin kun kaikki asiat ei menekkään haluamallaan tavalla. Kerran kun se on jo tehty.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Väärinkäsitysten välttämiseksi otan tähän keskusteluun kantaa paitsi JHC Helsingin yhtenä perustajista, mutta myös suht tuoreena Eteläpääty Ry:n hallituksen jäsenenä.

Tämän takia myös harmittaa, että KHL-reissun alussa puuhailtu Jokereiden "uusi joukkue" ei ottanut tuulta allensa, vaikka ihan Töölön Vesalta taidettiin näyttää vihreää valoa jääkiekkojaoston perustamiselle. Ai että olisi ollut hienoa.

Töölön Vesasta tosiaan näytettiin vihreää valoa, mutta harmillisesti tuo projekti ei edennyt sen pidemmälle. Ehkä jonain päivänä?
Tuo JHC-innostus kuoli aika pitkälti sen jälkeen, kun KHL-positiiviset eteläpäätyläiset perustivat samannimisen joukkueen vanhan HC Eteläpäädyn tilalle.

HC Eteläpääty tosiaan perustettiin alunperin yhtä ottelua varten, jossa Jokerifanit (KHL-mielipiteeseen katsomatta) pelasivat Talviklassikon Aimoja, eli Jokerien ex-pelaajia vastaan. HC Eteläpääty pelasi tämän lisäksi yhden ystävyysottelun SAP Finlandin jengiä vastaan. Entinen HC Etelääpääty tai nykyinen JHC Helsinki eivät ole sidoksissa Eteläpääty Ry:hyn muulta osin kuin siltä, että minä pari muuta olemme puuhaamassa molempien taustalla.

Joukkueen nimeksi vaihdettiin JHC Helsinki osin siksi, ettei ihmisille jäisi väärää kuvaa siitä, että Eteläpäädyn aktiivit rahoittaisivat RY:n toiminnalla omaa harrastustoimintaansa. Toinen syy nimen vaihtamiselle oli JFC Helsingin olemassaolo. Yhtälailla kuin JFC on myös JHC Jokerifanien perustama joukkue. Olemme samaa perhettä. Keskustelin itse henkilökohtaisesti muutaman JFC:n jäsenen kanssa tästä nimen muuttamisesta ja sieltä näytettiin peukkua. Jos en väärin muista, niin keskutelimme tästä myös erään Töölön Vesa projektin ideoijan kanssa. Mitään draamaa tähän ei siis liittynyt, päinvastoin.

Ensinnäkin se fanien orastanut hanke pistää pystyyn KHL:stä irrallinen "Jokereiden joukkue" tuli täyteen näitä KHL-Jokereiden suhteen myönteisiä tyyppejä, jotka saavat jäädä tässä mainitsematta.

Sehän pelasi matsejaan mm. Jaffalassa ja oli muutenkin täysin KHL-Jokereiden suojeluksessa.

HC Eteläpääty ja sittemmin JHC Helsinki perustettiin kaikille Jokerifaneille. Olit sitten anti-khl tai pro-khl. Yhtenä ideana oli tuoda fanit yhteen myös ottelujen ulkopuolella, kun osa jättäytyi ymmärrettävistä syistä pois peleistä. Vaikka joukkuetta olikin perustamassa lisäkseni muita KHL-peleissä käyviä Jokerifaneja, ei tämä ole ollut mikään KHL-projekti, vaan nimenomaan Jokerifanien juttu. Alusta asti on ollut mukana mielipiteitä suuntaan ja toiseen, mutta toimeen on tultu erinoimaisesti.

En tiedä mitä tarkoittaa olla KHL-Jokerien suojeluksessa? On totta, että olemme pelanneet muutamia ystävyysotteluita Jokerien toimiston porukkaa vastaan, heidän jäävuoroillaan. On pelattu myös muita porukoita vastaan. Kotipelejä JHC on pelannut useassa jäähallissa. Ensimmäisellä kaudella kotipelit pelattiin Tikkurilan Trio Areenalla. Sittemmin toiminta on laajentunut ja nykyään seura pelaa kolmella eri sarjatasolla. Näistä kaksi jengiä treenaa ja pelaa kotipelinsä viikottain Helsingin Jäähallin alakerrassa Elisa Areenalla. JHC Stadiliiga-jengi treenaa/pelaa joka toinen viikko Hartwall Arenan harkkahallissa. Näiden lisäksi on pelattu joitain ystävyysotteluita Arenan jäällä ns. kirkkaissa valoissa. Jäävuorot ovat pk-seudulla aika niukassa ja ne otetaan ihan sieltä mistä saadaan. Esimerkiksi maanantaivuoromme Nordiksen alakerrassa on hehkeään aikaan kello 22:00 - 23:30.

Maksamme kaikista jäävuoroistamme normaalia hintaa. Rahat kerätään pelaajien kausimaksuista. Siinäkään suhteessa KHL-Jokerit ei seuraan vaikuta.

Itse en tätä tiennyt. Lainkaan. Näyttäisi siis olevan täysin organisoitua toimintaa KHL-fanien puolelta.

Kuten tuossa mainitsinkin, niin mistään "KHL-fanien" toiminnasta ei ole kyse. Kyseessä on Jokerifanien joukkue, jossa pelaa myös negatiivisesti KHL:ään suhtautuvia pelaajia. Kenenkään mielipidettä KHL:stä ei kysellä, vaan kaikki punakeltaisen sydämmen omaavat pelaajat ovat mieleipiteisiin katsomatta tervetulleita seuraan!

En tiedä onko organisoitua vai ei. Voi hyvin olla kyse vain siitä, että hanke näytti joidenkin silmissä hauskalta harrasteprojektilta. Sehän väsähti aika nopeasti kaiken kaikkiaan.

Kertoisitko tästä väsähtämisestä? Harrastetoiminnasta on tosiaan kyse, mutta väsähtämisestä en puhuisi. Toiminta on kasvanut jokaisella kaudella ja kanssamme on urheillut jo yli 100 nuorempaa ja vanhempaa herrasmiestä. Tulevaisuuden osalta on tosiaan mietitty naisten joukkueen perustamista ja pelaamista divareissa.


Kätevää KHL-positiivisilta. En näe suoraan suhdetta, mutta tulee silti valitettavasti mieleen Venäjä-positiivisten toimintatavat Euroopassa ja USA:ssa. Perustetaan erilaisia "hyviä" järjestöjä mm. ihmisoikeuksien puolesta ja rasisimia vastaan, jotka syövät sitten tilaa ja kannatusta aidoilta. Näitä sitten ohjaillaan trollitehtaan halun mukaan milloin ketäkin vastaan ja välillä molemmat vastakkaiset tahot on Venäjän luomia. Tavoitehan on lietsoa eripuraa ja sekaannusta jatkuvasti.

Jännästi kyllä perustivat... Mutta en tästä enempää. Tällä erää.

Tämä on sinulta @Cobol todella ala-arvoista vihjailua. Aluksi sanot, ettet näe suoraan suhdetta, mutta vihjailet silti ihan päättömiä.



Pyrimme tekemään myös joka kaudella jotain hyväntekeväisyyttä. Toiminta on toki pientä, sillä jo itse harrastus on kallis. Ele on kuitenkin tärkein. Olemme mm. lahjoittaneet rahaa Kummit Ry:lle ja avustaneet nuorimpien Jokerijunnujen taitovalmennusta. Viimeisimpänä tempauksena pelaajamme lahjoittivat pahasti palaneelle Hockey Cornerille ison kasan käytettyjä lätkäkamoja myyntiin. Kaikki pyyteettömästi ja ilman vastiketta.

Tällä kaudella JHC tosiaan pelaa jo kolmessa suomalaisessa (jääkiekkoliiton alaisessa) sarjassa. Jokainen Jokerifani on tervetullut mukaan toimintaan. Kenenkään mielipidettä KHL:stä tai mistään muustakaan sarjasta ei kysytä.

Vastaan mielelläni JHC:hen liittyviin kysymyksiin yksityisviesteillä tai somessa. Jos kiinnoistuit, niin ota yhteyttä!

Ystävällisin terveisin Roope Räty, Eteläpääty Ry, JHC Helsinki
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä on sinulta @Cobol todella ala-arvoista vihjailua. Aluksi sanot, ettet näe suoraan suhdetta, mutta vihjailet silti ihan päättömiä.

En suinkaan vihjaile. Mutta jos asia olisi kuten kerrottiin, minkä minä sille voin, että Venäjän toimintavat tulevat mieleeni.

Minusta tästä ei kannata sen enempää taas vääntää, koska joku toinen luettelee 10 syytä yleisökadolle mainitsematta Venäjän otetta joukkueesta ja politiikkaa lainkaan ja minä taas yhdistän KHL-Jokerien päärahoittajien tavoitteet osaksi Venäjän tavoitteita.

Nämä on niin moneen kertaan käyty läpi, että itse en viitsi enempää asiaa avata. Myönnän kyllä, että olen allerginen Venäjän vaikutukselle Jokereissa.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei löydy enää sanoja jos harrastejengin yhteyteenkin saadaan jo liitettyä trollitehdas ja Venäjä -jutut.

Joo, viette nykyisiä kannattajia kuin märkää rättiä täällä palstalla. Hieno homma. Siis vau, kyllä me niin teitä katsotaan ylöspäin, että kylläpäs osaatte kirjoittaa hienosti. Hyvä jos jostain saatte iloa pahaan oloon.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Sen sjiaan se, että mahtavien Pisa-tulosten, toimivan demokratian ja yleisen lukutaidon Suomessa on vielä väkeä, jolle tällainen etukäteen suunniteltu feikki urheilujännäri putoaa, on mun mielestäni aivan täysin käsittämätöntä ja pähkähullua.

Etkö sä seurannut pelejä tunteella ainakin pari ensimmäistä KHL-kautta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös