Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

• 1 770 532
  • 8 168

Jeffrey

Jäsen
Jos eettinen urheilukannattaminen kiinnostaa, on tulevien fudiksen MM-kisojen boikotointi kieltämättä varsin must. Niiden juhlien soft power-arvo on potensseissa verrattuna jääkiekon kaltaisen, globaalisti marginaalisen, lajin yhteen sarjaan. Lisäksi vuoden 2022 kisat järjestetään Qatarissa. Maassa joka tukee terrorismia - ja jonka stadion-projekteissa on tähän mennessä kuollut tuhansia, lähinnä nepalilaisia, rakennusmiehiä - joita voidaan luonnehtia käytännössä orjiksi.

Tämä on äärimmäisen hyvä huomio. Jos kerta Jokereita ja KHL on boikotissa näiden asioiden takia, niin ovatko myös FIFAn kilpailut kokonaisuutena, ja varsinkin nämä keihäänkärjet. Tähän voivat vastata ainakin @Cobol @-Ville- ja muut vänkääjät.

Tässä on sellainen ulottuvuus, että saattaa monen argumentin pohjan tiputtaa. Kyllä minä ymmärrän sen, että Jokereiden nykymeno ei miellytä. Jos kuitenkin perustelut ovat ne annetut, niin odotan kesän MM -kisaketjujen täyttyvän edellämainittujen vänkääjien oikeinajattelusta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tämä on äärimmäisen hyvä huomio. Jos kerta Jokereita ja KHL on boikotissa näiden asioiden takia, niin ovatko myös FIFAn kilpailut kokonaisuutena, ja varsinkin nämä keihäänkärjet. Tähän voivat vastata ainakin @Cobol @-Ville- ja muut vänkääjät.

Pakkaamisen ohella pikana osaltani: FIFA on boikotissa, vaadin kisoja pois Venäjältä. Kumpikin on läpeensä korruptoitunut. Siinä mielessä kuin paita ja perse.

Tässä on sellainen ulottuvuus, että saattaa monen argumentin pohjan tiputtaa. Kyllä minä ymmärrän sen, että Jokereiden nykymeno ei miellytä. Jos kuitenkin perustelut ovat ne annetut, niin odotan kesän MM -kisaketjujen täyttyvän edellämainittujen vänkääjien oikeinajattelusta.

En kai minä ole matsiketjuissa muuta tehnyt, kuin opastanut puusilmiä KHL:n hyvästä tuomaroinnista? Se kun on hyvää, pääosin. FIFA ei ole entinen seurani, ei myöskään Venäjä. Siksi ei paskaakaan kiinnosta, vaikka uppoaisivat molemmat. Tai valehtelin, olisin iloinen, jos näin kävisi.

Jokerien tulevaisuus tietenkin kiinnostaa, kun on seuraa 1970-luvulta fanittanut. Tässä on oleellinen ero FIFA:n ja Venäjän osalta, vaikka harva ymmärtääkään näin pitkän fanituksen päälle yhtään mitään. Kaikkea on nähty, mutta ei koskaan näin säälittävää menoa talouden ja riippuvuuden osalta. Vituttaahan se. No, me voitetaan kuitenkin, ajan kysymys. Kaikki ovat tervetulleita takaisin, meillä ei ole tarvetta muistella teidän Venäjä-juttujanne.

Ja @haukka kommentti myös, vaikka et lainata osaakaan tekstiäni. Oikeassa olit, liioittelin koko Suomen tietävän, mitä soft power on. Ihan kaikki eivät sentään lue Jatkoajan Jokerien osiota, jossa soft power jyllää Suomalaisuuden ja Viennan voimalla.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi herranen aika, mikä moka. Koita nyt kuitenkin ymmärtää vängäämiseltäsi, kun on näin paljon ikää sattuu noita mokiakin. Voisitko vielä etsiä sen kommentin, minkä kirjoitin 15.9.1987, se liittyy myöa muistaakseni fanittamiseen.
Nyt tuntuu hieman siltä että haukasta tuli kuivalla maalla räpistelevä kala. Se, ettet sinä tiedä milloin Jokerit on milläkin sarjatasolla pelannut, etkä mukamas muista koska aloit joukkuetta kannattaa, ei ole minun vängäämistäni, joka on muuten jopa sinun keksimäksesi aivan paska sana. Kyse on yksinomaan siitä, ettet sinä kerro omaa tarinaasi edes likelle uskottavasti: ensin annat ymmärtää, että olet kannattanut Jokereita sen perustamisesta lähtien ja sen jälkeen kerrot kuinka kannatus alkoi lähes vuosikymmentä myöhemmin sarjanousun vuodesta jona mitään sarjanousua ei edes tapahtunut. Kaiken tämän keskellä katsot oikeudeksesi kertoa muille palstalaisille mikä on oikeaa faniutta ja kuinka Jokerit ei kaipaa sinun kanssasi eri mieltä olevia.

Jos kerta Jokereita ja KHL on boikotissa näiden asioiden takia, niin ovatko myös FIFAn kilpailut kokonaisuutena, ja varsinkin nämä keihäänkärjet. Tähän voivat vastata ainakin @Cobol @-Ville- ja muut vänkääjät.
Minä en ainakaan aio kantaa Venäjän kisoihin peson jeniä. Täysin ala-arvoisia päätöksiä FIFAlta.

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
@haukka

Vau, sulla onkin pitkä ja kunniakas historia Jokerina. Tuolla taustalla olet varmaan arvostettu hahmo Old Chiefs -porukassa. Pitääpä kysellä Pavelta, kun häneen seuraavan törmäilen.

Oma mielipiteeni Jokerien KHL-taivalta kohtaan on muuttunut erittäin kriittiseksi. Alkuun vierastin ajatusta, mutta nyt inhoa sitä.

Jokereita joita kannatin ei ole enää olemassa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereita joita kannatin ei ole enää olemassa
Jos sitä ei oo olemassa niin sitten ilmeisesti me ei nähä enää sun kirjoituksia täällä?

Kaikki vaan boikottiin mihin Venäjä liittyy. Putin juttelee Trumpin kanssa joten jenkit boikottiin.

Jalkapallon mm-kisat boikottiin

Kaikki boikottiin mitä Gazprom sponsoroi.

Jopa Sauli Niinistö ja Suomi boikottiin koska se neuvottelee Putinin kanssa sillon tällöin. Putin tartuttaa ryssäbakteereja saleen ja kohta on Suomi vallattu.

Hohhoijjaa, vittu että pitää olla pikkumaista.

Kesä on pihalla niin tässä kelpaa odotella hyvillä fiiliksillä huippujääkiekkoa. Joukkueeseen tulossa mukavasti uutta ja vanhaa.

Minä, me , Jokerit!!!

@YamahaGPR sanoin:

This is KHL!!

;)

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Jos sitä ei oo olemassa niin sitten ilmeisesti me ei nähä enää sun kirjoituksia täällä?

Kyllä näette. Enkä ole puhunut mistään Venäjään liittyvästä boikotista. Sun Jokerit on KHL-Jokerit, mun ei ole.

Kun tämä farssi päättyy, niin samalla taitaa päättyä myös sun fanitus, eiks se ole ihan KHL sidonnainen ja sen myötä syntynyt?

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
@haukka

Vau, sulla onkin pitkä ja kunniakas historia Jokerina. Tuolla taustalla olet varmaan arvostettu hahmo Old Chiefs -porukassa. Pitääpä kysellä Pavelta, kun häneen seuraavan törmäilen.

Oma mielipiteeni Jokerien KHL-taivalta kohtaan on muuttunut erittäin kriittiseksi. Alkuun vierastin ajatusta, mutta nyt inhoa sitä.

Jokereita joita kannatin ei ole enää olemassa.
Kiitos niin on pitkä ja kunniakas. Niin pitkä, että muistinikin jo pätkii sen suhteen, että milloin se nyt alkoikaan. Väliäkö sillä, kun meillä on palstalla vahtikoirat 24/7 paikalla ja haravoivat historiaa kiitettävästi, ei tarvii rasittaa omaamuistiaan.
Käypä Paven juttusilla, hänellä kyllä juttuja riittää ja kummasti vaan Jokereita kannustaa pelistä toiseen, toisin kuin jotkut muut luopiot.
Selvennykseksi sinullekin, on vain one and only Jokerit ja pysyy. On hienoa, että meitä on kymmeniä tuhansia, eikö vaan?
Perustappa vaikka Villen ja muutaman muun kanssa jengi: Inhojokerit ja samalla ihan oma juttelupalsta, ettei tarvii lukea meidän Jokerifanien positiivisia kannanottoja tulevista kausista/peleistä.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun tämä farssi päättyy, niin samalla taitaa päättyä myös sun fanitus, eiks se ole ihan KHL sidonnainen ja sen myötä syntynyt?
Kyllä mä oon Jokereita seurannu läheltä hieman pidempään kun KHL ajan. Sen myönnän että en liiga aikoina ollut niin aktiivinen kun nykyisin. Mut mitäs tällä on väliä? Väärin kannatettuko?

Ja ei. Se ei ole KHL sidonnainen. Käy mulle muutkin sarjat. Sitä en tosin osaa sanoa että väljähtäisikö tunne jos Jokerit nykyiseen suomen liigaan palaisi. Onhan tuo puhdas farmisarja muille sarjoille.

Enkö sais osallistua tänne koska en ole ollut hardcorefani vielä sataa vuotta?

Enkö sais kyseenalaistaa mitään koska en ole ollut hardcorefani vielä sataa vuotta?

En ymmärrä mihin se nyt liittyy millon oon tullut remmiin. Onks tää joku munanmittauskilpailu että kuka on kannattanu pisimpään. Vai onko se siitä kun en voi ymmärtää sitä tunnesidettä mikä on tullut liiga-aikoina koska en ollut hardcorefani? Voi kuule....

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Kiitos niin on pitkä ja kunniakas. Niin pitkä, että muistinikin jo pätkii sen suhteen, että milloin se nyt alkoikaan.

Sattuuhan sitä, että unohtuu onko ollut messissä alusta lähtien vai "liiganoususta".

Omituinen purkaus. Olenko mä sanallakaan sanonut, että olisit huonompi kannattaja tai kannattaisit väärin? Olenko sanonut, että kannatuvuosia pitää olla kuin haukalla ikään, jotta saisi tänne kirjoittaa. En ole myöskään vihjannut, että pitäisi olla joku tervaskantokannattaja, jotta voisi jotain kyseenalaistaa. En kyllä nyt tiedä mitä olet edes kyseenalaistanut. Oikeutta kyseenalaistaa on muutenkin minusta pyritty rajoittamaan lähinnä pro KHL -osapuolen toimesta erilaisin luopio ja vastaavaa kommentein.

Olin ja olen edelleen siinä käsityksessä, että olet päässyt Jokereihin sisään lätkän seuraamisen kautta KHL-aikana. Ehkä nähdään Pirkkolan hallissa alasarjan peleissä paskan osuttua tuulettimeen.

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Voi herranjeesus teidän kanssanne. Älkää nyt vittu jaksako uutta peniksenvenytyskisaa alottaa ku edellisen osalliset saatiin jäähylle.

Itselle Jokerit on Jokerit, liigasta riippumatta. Pidän urheilun ja politiikan erillään, mulle on ihan vitun sama kuka rahottaa ja miten verisiä ne on. Jos joku tästäsyystä pitää mua huonona fanina tai ihmisenä se on niiden, ei mun ongelma.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän loppu mun osalta peniksenvenytykset. Jotain jos oon oppinu nii sen että tää on loputon suo.

Tän päivän yhteistyö/pelaaja uutisten myötä on hyvä jatkaa hyvällä fiiliksellä kohti tulevaa!

Kaikesta huolimatta hyvät kesän jatkot @Kaljuenkeli ja muut eri veneessä ja samassa veneessä soutelijat.

Ovhj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jännä että täällä kilpaillaan siitä kuka on paras/oikea kannattaja. Sellaista ei ole. Olen itse syntynyt 91 ja en ole todistanut liiganousua. Mutta olen ollut pienestä asti kannattaja ja edelleen jokerit on se juttu oli liiga mikä hyvänsä. En ole parempi kuin ketään vaan minä olen minä ja mulla on omat mielipiteet ja muilla omansa. Jokainen ymmärtää varmasti sen faktan jota on pienestä asti hoettu 'mielipiteistä ei voi riidellä' faktat faktoina ja mielipiteet mielipiteinä niin ehkä sitten ei tartte kaikkien tuhlata aikaa turhaan ja istua jäähyllä. Jokainen vastustaa/kannattaa omalla tavallaan. En vain halua sitä että palsta hiljenee sen takia että riitelystä kaikki on penaltilla ja minkä takia? Aivan tyhjästä.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato

Melkoinen ulostulo, onkohan sinulla kaikki ihan hyvin elämässäsi, kun noin mahdottoman rönsyilevän tekstin sait suollettua.

Ensinnäkään minä en ole kummilapsiasi koskaan nostannut missään kirjoituksessani esille enkä koe että minulla olisi tähän aiheeseen oikein mitään kommentoitavaa. Saat puolestani hoitaa perheasiasi ja kasvatustapasi niin kuin parhaaksesi koet, minut voit jättää aiheen ulkopuolelle, sillä en ole lapsi-ihminen, näet. Sen kuitenkin tiedän että vastuulliseen kasvatukseen kuuluu kuitenkin myös niiden vähemmän mukavien asioiden käsittely, ja jos haluaisit puhtaat paperit kasvatusmetodeistasi (minulta) niin varmasti kerrot joskus kummilapsillesi millaiset taustajoukot Jokereita rahoittaa = Jokerit pyörii saman kassan rahoilla mistä rahoitettiin mm. MH17-matkustajakoneen alas ampuminen ja silta Krimille.

Mielestäni kukaan täällä ei ole todennut mitään tuollaista, että pistämällä KHL-"Jokerit" boikottiin Putinin touhuilu Krimillä ja Syyriassa loppuisi. Se mitä laajasta boikotoinnista seuraisi olisi mahdollisesti KHL:n loppuminen Suomessa. Tästä puolestaan avautuisi mahdollisuus saada Jokerit-nimeä kantava jääkiekkojoukkue taistelemaan jääkiekon suomen mestaruudesta. Tämä ainakin on oma tavoitteeni, mutta sinulle selvästi liian vaikea yhtälö hahmottaa.

Muihin aiheisiisi jätän kohteliaasti vastaamatta, menevät sen verran ohi aiheesta.

ovatko myös FIFAn kilpailut kokonaisuutena, ja varsinkin nämä keihäänkärjet. Tähän voivat vastata ainakin @Cobol @-Ville- ja muut vänkääjät.

Vänkkääjistäsi en tiedä mutta itselläni koko laji nimeltä jalkapallo on vedenpitävässä boikotissa. En siis seuraa sitä yhtikäs missään muodossa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähiaikojen uutisointi ja pöhinä on varmasti monella laskenut fiiliksiä, ja jotkut on väläytellykkin et jos nää katsojamäärät ei parane niin kauden jälkeen pitäs laittaa pillit pussiin. Itse en näin hätäisesti vielä lähtis ratkaisuja tekemään, vaikka tästä kaudesta tulisikin katastrofi. Ensi vuodeksi hommat kuntoon toimitusjohtajasta markkinointiin. Urheiluun kuuluu ylä ja alamäet. Sitten jos trendi on seuraavanakin vuonna/vuosina selvästi laskeva, niin eikun rakentamaan uutta tarinaa Jokereista suomen sarjoista. Tosin tuskin rahoittajatkaan jaksaa kauaa katsella jos seuraavalla kaudella pelataan 6000 katsojalle jossain pelissä.

Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Tässä on yksi syy sille, miksi mun fiilikset on aika lailla samat, KHL tai ei. Linkki Mäksän instapostaukseen.

Siellä on kuitenkin askissa aina äijiä, jotka painaa sata lasissa duunia. Joskus jengissä voi olla messissä karalahtia tai muita häröjä, mutta jos mä lähden esimerkiksi hallille tsekkaamaan viimeistä kotimatsia SM-liigassa HPK:ta vastaan sääläreissä, lähinnä hautajaistunnelmissa, niin se on juurikin mäksät, hahlit, mosset ja muut vastaavat, jotka mun mielestä ansaitsevat sen kannustuksen ja tsemppaamisen sarjasta, sarjatilanteesta, Hjalliksen toilailuista ja planeettojen asennoista huolimatta.

Avain on jatkuvuus. Vanhat starat jäävät pois, uusia tulee tilalle, mutta niistä muukalaisistakin tulee "omia" kunhan pelaavat riittävän määrän matseja jokerinutussa. Ja sitten ollaan taas samassa tilanteessa. Omia ei jätetä.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit - Vain yksi jengi Stadista

Tulipa taas törmättyä Youtubessa tällaiseen vanhaan helmeen. Ei tähän voi todeta kuin "Vitun khl"..

Tämä pätkä oli mukava 'käsikirjoittaa' ja kuvittaa sekä lopuksi toteuttaa yhdessä Iiron kanssa joka teki videoinnin kasaan. Eteläpäädystä lähti aika saatanallinen äänivalli, kun lopussa tekstin ilmestyessä jumbolle kajautettiin huuto ilmoille. Tuon kevään sarja hävittiin niukasti, mutta seuraavana vuonna tuli balsamia haavoille.

Yellow Jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä pätkä oli mukava 'käsikirjoittaa' ja kuvittaa sekä lopuksi toteuttaa yhdessä Iiron kanssa joka teki videoinnin kasaan. Eteläpäädystä lähti aika saatanallinen äänivalli, kun lopussa tekstin ilmestyessä jumbolle kajautettiin huuto ilmoille. Tuon kevään sarja hävittiin niukasti, mutta seuraavana vuonna tuli balsamia haavoille.
Huh..Sen uskon. Kyllähän noi kaksi jullisarjaa on jäänyt ainakin itselle aivan erityisesti mieleen Jokereista.

Areenalla aivan infernaalinen meno ja mökä, ja syke paukki jossain 200 tienoilla..
Nykyään nää tunteet on vaihtuneet vihaan ja halveksuntaan.

Onneksi sentään nyt on matseissa ollut väljää, tuo edes vähän lohtua tähän ankeuteen. Toivottavasti yleisömäärät laskevat entisestään jatkossakin.

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs tässä maan matosen on ollessa. Kun kausi on alkanut ja mennään pelistä toiseen, niin hyvillä fiiliksillä puksutetaan eteenpäin.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taas pyörii jokin ilmaislippukampanja kun sähköpostiin tupsahti tuosta noin vain lippu venäjän sarjan koitokseen. Sen tarkemmin viestin sisältöä lukematta tylysti roskakoriin vain. Ryssiä kun ei tueta edes ilmaislipuilla.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Taas pyörii jokin ilmaislippukampanja kun sähköpostiin tupsahti tuosta noin vain lippu venäjän sarjan koitokseen. Sen tarkemmin viestin sisältöä lukematta tylysti roskakoriin vain. Ryssiä kun ei tueta edes ilmaislipuilla.

Ehkä olis kannattanut lukea se viestin sisältö.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy