Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

• 1 770 543
  • 8 168

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseä ihmetyttää että miten nää pakotteet tulee edelleen jollekkin uutisena. Näähän on ollu jo tiedossa ja Jokereillahan on edellisinäkin vuosina välillä viivästynyt palkanmaksu. Pelaajat varmasti tietävät saavansa rahansa. Ei ne siellä Khl:ssä Jokereille viiden vuoden jatkoja tekis jos pelaajia alkaisi lähtemään palkanmaksujen myöhästymisien takia. Eihän tää oo tietenkään hyväksyttävää että palkat myöhästyy. Kurja tilanne.

Sekin on ihmetyttänyt ja jaksaa ihmetyttää kun Jokerit on ja on ollut Suomen seuratuin urheiluseura niin miksi jäädä polkemaan paikoilleen tänne takapajulaan? Miksi palata polkemaan paikallaan? Miksi ei voi lähteä yrittämään rohkeasti uutta. Nyt se on Khl ja tulevaisuudessa se on toivottavasti kaikki top 5 sarjaa käsittävä liiga pl. Nhl.

Mun mielestä urheilussa on hieno asia että yritetään edetä niinsanotusti. Jos Suomen liiga olisi nykypäivänä se liiga mikä oli joskus niin ehdottomasti olisi hienoa nähdä Jokerit siellä. Ei olisi tarvetta edetä ellei sitten Nhl:lään mentäisi.

Jos Jokerit palaisi liigaan nykyisellään niin uskallan väittää että seura joutuisi lähtemään pohjamudista myös kannattajakunnan osalta. Luultavasti Jokereilla olisi vähiten kannattajia siinä kohtaa pitkiin pitkiin aikoihin. Ja uusien kannattajien saanti olisi kiven alla. Khl taipaleella Jokereilla on varmasti eniten kannattajia kun koskaan kun lasketaan myös Helsingin ulkopuolelta tulevat. En tiiä mitä muut on mieltä mut mun mielestä Jokereiden kotipeleissä ei oo pitkiin aikoihin mukaanlukien liiga ajat ollu semmosta tunnelmaa mitä oli kun oli game 6 ja CSKA vastassa. Tietenkin paikallispelit asia erikseen.

Noh joillekkin se vaan on ensisijaisen tärkeää pelata kotoista liigaa ja mun puolesta hyvä näin. Ei kaikkia ikinä voi miellyttää teki Jokerit mitä tahansa. Mun mielipide vaan on se että hyvä kun Jokerit ei jääny polkemaan paikalleen vaan lähti kasvattamaan itseään.

Myönnän sen et itellekkin on tärkeää se että Suomalainen omistaja löytyy. Mut en viiti mieltäni vaivata sillä jos Venäläiset rahoittaa ja omistaa 49pinnaa. Kuhan Suomalaisuus enimmistö säilyy. Tuli se raha sitten vaikka kiinasta niin Mulla on isompiakin asioita elämässä millä vaivata päätäni.

Kaikilla on omat mielipiteensä ja se on juurikin hienoa tässä elämässä. Mitä tästä tulisikaan jos kaikki oltaisiin samaa mieltä.

Toivottavasti nyt joskus jollakin konstilla saataisiin se Euroopan laajuinen liiga.

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoiskaarre
Nauratti ääneen tuo 99%. Surullista miten kujalla joku voi olla. Paljon on KHL vienyt kannattajia, mutta samalla on paljon tullut uusia tilalle. Muutenkin jotkut jatkoajan kyselyt ovat yhtä tyhjän kanssa. Ne eivät kerro mistään mitään vaikka jotkut terapiapotilaat haluavat itselleen niin uskotella.Tuntuu että tänne on eksynyt suurin osa kriitikoista.
Suomi on kuitenkin vapaa maa ja tietääkseni täällä saa kritiikkiäkin esittää. Tässä tapauksessa se on vielä täysin aiheellista. Jokereiden omistaja ja rahoitussuhmurointi on vain yksinkertaisesti noloa, alle kaiken arvostelun. Tästä tuskin edes sinä olet eri mieltä.
Tosin Seinäjoellahan varmasti tiedetään tämäkin asia paremmin.

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Suomi on kuitenkin vapaa maa ja tietääkseni täällä saa kritiikkiäkin esittää. Tässä tapauksessa se on vielä täysin aiheellista. Jokereiden omistaja ja rahoitussuhmurointi on vain yksinkertaisesti noloa, alle kaiken arvostelun. Tästä tuskin edes sinä olet eri mieltä.
Tosin Seinäjoellahan varmasti tiedetään tämäkin asia paremmin.

Kritiikki on ihan ok, mutta jos ihan pokkana heität päästäsi jotain Ihmelukuja jotka ovat ihan naurettavia niin pakkohan niihin on jotain kommentoida. Viimeinen lauseesi kiteyttää hienosti minkälainen on ollut keskustelun taso viimeiset vuodet jatkoajassa.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit pärjää KHL:ssä. " kyllä on huonotasoinen sarja kun noin pienellä budjetilla pärjää."

Jokerit ei pärjää KHL:ssä. "tulkaa nyt pois sieltä, ei Jokereiden anneta voittaa. Tuomarit on jatkuvasti vastaan"

Jokerit voittaa KHL:n mestaruuden. "pitäähän se maailmalle esittää että joku ulkomaalainen joukkue voi voittaa jotta saatais lisää joukkueita huijattavaks. Ensimmäinen ja viimenen kerta"

Jokerit ei voita KHL:n mestaruutta. " mitä järkeä pelata kun ei voi voittaa. Ryssäliiga ja ryssävoittajat joka kerta, ei anneta muiden voittaa"

KHL/Centro Sport jättää Eeli Tolvasen valitsematta vuoden tulokkaaksi. "vittu mikä vitsi koko sarja, tässä näkee ettei tässä sarjassa pelaamisessa oo mitään järkeä. Kaikki vedetään kotiinpäin"

KHL/Centro Sport valitsee Eeli Tolvasen vuoden tulokkaaksi. "hiljaista" tai "hahah, nyt yritetään näyttää että Jokerit vois voittaakkin jotain. Löysätään talutusnuoraa hetki, jonka jälkeen näytetään kaapin paikka"

Jokerit tiedottaa huomenna rivipelaajien sopimuksista. "tässäkö se massiivinen oli. Vittu mitä paskaa. Enää ei saada edes hyviä pelaajia Jokereihin"

Jokerit tiedottaa huomenna huippupelaajien sopimuksista. "hahah, nyt yritetään korjailla tätäkin farssia. On kyllä vitsi koko sarja. Palkkasotureita jos nyt joskus saavat edes rahaa"

Jokereiden katsojakeskiarvo on taas päälle 10k. "helppohan se on kun ilmaislippuja jaellaan ja ihmisille suunnilleen maksetaan peliin tulemisesta. Vittu mitä paskaa"

Jokereiden katsojakeskiarvo on alle 10k. "noniin, alkaa tän Putin liigan syvin olemus vaikuttamaan jo katsojiinkin. Kohta ei ketään kiinnosta enää. "

Jokereilla on ensi kaudella huippujoukkue. "mitä välii kun Jokereiden ei anneta edes voittaa. Paska sarja. Yritetään antaa viimeset hengenvedot"

Jokereilla ei ole ensi kaudella huippujoukkuetta. "lopun alkua. Ei oo järkee enää"

Jokerit palaa liigaan. " ei tää oo enää sama asia kun ennen. Tää joukkue on kuollut mulle siinä vaiheessa kun siirryttiin venäjälle"

Jokerit jatkaa KHL:ssä. " Nyt viimestään katkaisen kaikki siteeni tähän ryssäseuraan. Miks ei voitas palata liigaan. Kaikki olis paremmin. "

En yllättyis siitä että näitä saisi lukea jos kyseiset asiat tapahtuisi/olisi tapahtunut

Tapahtu mitä tapahtu niin kaikki on paskaa joidenkin mielestä.

Ihmeen paljon tää sarja herättää keskustelua ja tunteita vaikka "kaikille" sarja on pelkkä vitsi. Itse en ainakaan uhrais aikaani asioille joita pidän vitsinä ja yhdentekevänä.

Ovhj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit pärjää KHL:ssä. " kyllä on huonotasoinen sarja kun noin pienellä budjetilla pärjää."

Jokerit ei pärjää KHL:ssä. "tulkaa nyt pois sieltä, ei Jokereiden anneta voittaa. Tuomarit on jatkuvasti vastaan"

Jokerit voittaa KHL:n mestaruuden. "pitäähän se maailmalle esittää että joku ulkomaalainen joukkue voi voittaa jotta saatais lisää joukkueita huijattavaks. Ensimmäinen ja viimenen kerta"

Jokerit ei voita KHL:n mestaruutta. " mitä järkeä pelata kun ei voi voittaa. Ryssäliiga ja ryssävoittajat joka kerta, ei anneta muiden voittaa"

KHL/Centro Sport jättää Eeli Tolvasen valitsematta vuoden tulokkaaksi. "vittu mikä vitsi koko sarja, tässä näkee ettei tässä sarjassa pelaamisessa oo mitään järkeä. Kaikki vedetään kotiinpäin"

KHL/Centro Sport valitsee Eeli Tolvasen vuoden tulokkaaksi. "hiljaista" tai "hahah, nyt yritetään näyttää että Jokerit vois voittaakkin jotain. Löysätään talutusnuoraa hetki, jonka jälkeen näytetään kaapin paikka"

Jokerit tiedottaa huomenna rivipelaajien sopimuksista. "tässäkö se massiivinen oli. Vittu mitä paskaa. Enää ei saada edes hyviä pelaajia Jokereihin"

Jokerit tiedottaa huomenna huippupelaajien sopimuksista. "hahah, nyt yritetään korjailla tätäkin farssia. On kyllä vitsi koko sarja. Palkkasotureita jos nyt joskus saavat edes rahaa"

Jokereiden katsojakeskiarvo on taas päälle 10k. "helppohan se on kun ilmaislippuja jaellaan ja ihmisille suunnilleen maksetaan peliin tulemisesta. Vittu mitä paskaa"

Jokereiden katsojakeskiarvo on alle 10k. "noniin, alkaa tän Putin liigan syvin olemus vaikuttamaan jo katsojiinkin. Kohta ei ketään kiinnosta enää. "

Jokereilla on ensi kaudella huippujoukkue. "mitä välii kun Jokereiden ei anneta edes voittaa. Paska sarja. Yritetään antaa viimeset hengenvedot"

Jokereilla ei ole ensi kaudella huippujoukkuetta. "lopun alkua. Ei oo järkee enää"

Jokerit palaa liigaan. " ei tää oo enää sama asia kun ennen. Tää joukkue on kuollut mulle siinä vaiheessa kun siirryttiin venäjälle"

Jokerit jatkaa KHL:ssä. " Nyt viimestään katkaisen kaikki siteeni tähän ryssäseuraan. Miks ei voitas palata liigaan. Kaikki olis paremmin. "

En yllättyis siitä että näitä saisi lukea jos kyseiset asiat tapahtuisi/olisi tapahtunut

Ihmeen paljon tää sarja herättää keskustelua ja tunteita vaikka "kaikille" sarja on pelkkä vitsi. Itse en ainakaan uhrais aikaani asioille joita pidän vitsinä ja yhdentekevänä.
Tähän viestiin sisältyy kaikki ja juuri näin se menee. Missään vaiheessa ei mikään ole hyvin. Ei yhtään mitään lisättävää.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näköjään jäi yks vielä välistä:

Jokerit pelaa edelleen liigaa eikä olisi lähtenyt KHL:ään missään vaiheessa. "kyllä tää nykyliiga on paskaa. Pelataan 5000 :lle ihmiselle huonotasoista kiekkoa. Jotain pitäisi tehdä. Ei tätä jaksa kattoo"

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Plus plus + ++

Pitkästä aikaa viesti joka pisti Jatkoajassa hymyilyttämään, ei pelkkää poliittista bullshittia vaan jotain ihan muuta. Näinhän se on että täällä muutama nimimerkki saanut tämän KHL taipaleen kuulostamaan pelkältä kärsimykseltä ja olkoon heillä siihen oikeus vaikka hallilla porukka tuntuu viihtyvän ja yleisesti showhun ollaan tyytyväisiä. No, tämä ei kaikille sovi kun ei saa enää istua bussissa Mikkeliin, Kouvolaan....

Soft power = taklaus

Hard power = laitataklaus

This is KHL!

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
Itse en ainakaan uhrais aikaani asioille joita pidän vitsinä ja yhdentekevänä.

Olet hakoteillä. En usko, että esimerkiksi @Cobol @C.Orr tai @-Ville- pitävät KHL:ää yhdentekevänä tai vitsinä, ainakaan kovin hauskana vitsinä. Keskustelu ja kipuilu KHL:n suhteen johtuu nähdäkseni aibain pelosta ja moraalisesta vastustuksesta.

Pelolla tarkoitan pelkoa siitä mitä Jokereille käy. Tänne kirjoittaa käsittääkseni jengiä, jotka ovat olleet kannattajina divariajoista lähtien ja nähneet nousun. Todistavatko he myös tuhon. Joo, eräät sanovat, että homma aloitetaan puhtaalta pöydältä samalla logolla ja nimellä. Onko se niin yksinkertaista? Jos loppu on ruma, niin se rumuus yhdistetään nimeen ja logoon. Onko väylä auki Liigan tai edes mestikseen, jos ei niin riittääkö kannatus ja uskollisuus esim. Suomi-sarjaan? Riittääkö sinulla @sämpylä89 ? Nousisiko Jokerit enää tuhon jälkeen?

Moraalinen vastustus, tätä ei varmaan tarvi enempää selittää. KHL on Venäjän sarja. Sillä on oma propagandatarkoituksensa. Venäjä on tällä hetkellä öykkärivaltio, joka ryöstää naapurinsa alueita, kalistelee sapelia ja uhoaa. Vittu, Jokerit on tällä hetkellä osa tätä propagandakoneistoa ja täysin narrin roolissa.

Olet hakoteillä. En usko, että esimerkiksi @Cobol @C.Orr tai @-Ville- pitävät KHL:ää yhdentekevänä tai vitsinä, ainakaan kovin hauskana vitsinä.

Eivät varmasti pidäkään mutta tuolla Tolvasen ketjussa kävi jo tänäänkin joku HIFK-fani kommentoimassa näin:

Stop the press, korruptoitunut propagandaliiga saattaa jakaa jonkun pystin hieman mielivaltaisin perustein. Jos asia kiinnostaisi pätkän vertaa, olisin todella yllättynyt ja aivan shokissa tästä suuresta oikeusmurhasta.

Sitä välillä ihmetyttää, miten ihmiset voivat olla tuollaisia viestejä suoltaessaan niin sokeita niiden sisältämälle täysin ilmeiselle ristiriidalle. Jos asia ei tuotakaan HIFK-fania pätkääkään kiinnostaisi, hän ei viitsisi siitä nettifoorumilla avautua.

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No olihan tuo valinta nyt ihan yksi täysi vitsi, eikö? Muista olen kyllä ihan samaa mieltä.

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato

Jokerit ja Jokerien kohtalo kiinnostaa. Jokerit on sidottu KHL-sarjaan ja tästä syystä KHL:ltä ei voi välttyä, vaikkei KHL itsessään herätä pienintäkään positiivista kiinnostusta, pelkkää negatiivista ulostetta. Itse olin about polven korkuinen kun Jokerit tuli omaan elämääni mukaan sellaisella pistoksella etten osaa asiaa tässä edes avata. Tästä alkoi matka mitä kuljettiin päivästä toiseen ja vuosi vuoden perään. Kun omasta elämästä viedään rakkain kiintopiste, harrastus, elämäntapa ja asia minkä puolesta on liputtanut suurimman osan elämästään, niin on päivänselvää, että aihe jollain tasolla kiinnostaa. Ei mulla ole mitään mahdollisuutta olla ajattelematta Jokereita ja sivuuttaa se 100% ulos elämästäni. Ei vain ole ja jos et tätä tajua niin sitten et tajua. Sinä voit ihan vapaasti valita olla uhraamatta omaa aikaasi aiheisiin josta et välitä. Minä olen agendani valinnut ja sillä tiellä pysyn niin kauan kuin tarve vaatii eikä sitä agendaa muuta yksikään jatkoajan nimimerkki.

Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No olihan tuo valinta nyt ihan yksi täysi vitsi, eikö? Muista olen kyllä ihan samaa mieltä.
Tottakai oli, en muuta tarkottanukkaan.

Kyllä mä tuon asian @-Ville- ymmärrän. Tällä vaan tarkotin sitä että yksinkertaisesti joidenkin ihmisten tekeminen tyytyväiseks on mahdotonta.

Pelas Jokerit Liigassa tai KHL:ssä niin aina löytyy kritisointia asioista samaan tapaan.

Niinkuin viimesenä kirjoitin niin uskoisin paskamyrskyn olevan vähintään samanlainen tälläkin hetkellä vaikka koko KHL:ää ei olisi olemassa ja Jokerit pelaisi edelleen Liigassa. Luultavasti valitettaisiin jatkuvasti esimerkiksi tyhjistä katsomoista, huonosta pelintasosta, "farmisarjana" olemisesta, siitä että huippunimiä täynnä oleva Jokerit konttaa jnejne.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseen tottakai ja saa toivoa missä joukkue pelaa.

Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pelas Jokerit Liigassa tai KHL:ssä niin aina löytyy kritisointia asioista samaan tapaan.
Useampi "kriitikko" on kerennyt jo toteamaan, että edes kotimaisiin sarjoihin palaaminen ei saisi heitä takaisin. Siitä huolimatta kiukuttelevat netissä. Mitä tohonkin nyt sanoisi.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei KHL @Kaljuenkeli ole yhdentekevä vitsi itselleni. Jos olisi, en tavuakaan siitä kirjoittaisi. Mitä tulee Jokerien ensi kauden joukkueeseen, olen päättänyt olla kirjoittamatta sanaakaan valinnoista. Kun en tuota joukkuetta kannata, en käsittele sen valintoja. Sen sijaan Jokerien rahoitusta ja omistusta käsittelen, koska ne kiinnostavat KHL-Jokerien ulkopuolellakin olevaa. Onhan tässä vielä toivoa, että Jokerit nähdään Suomen ja Euroopan sarjoissa. Tunteita on, mutta pidän ne tässä neutraalina.

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Jokerit ja Jokerien kohtalo kiinnostaa. Jokerit on sidottu KHL-sarjaan ja tästä syystä KHL:ltä ei voi välttyä, vaikkei KHL itsessään herätä pienintäkään positiivista kiinnostusta, pelkkää negatiivista ulostetta. Itse olin about polven korkuinen kun Jokerit tuli omaan elämääni mukaan sellaisella pistoksella etten osaa asiaa tässä edes avata. Tästä alkoi matka mitä kuljettiin päivästä toiseen ja vuosi vuoden perään. Kun omasta elämästä viedään rakkain kiintopiste, harrastus, elämäntapa ja asia minkä puolesta on liputtanut suurimman osan elämästään, niin on päivänselvää, että aihe jollain tasolla kiinnostaa. Ei mulla ole mitään mahdollisuutta olla ajattelematta Jokereita ja sivuuttaa se 100% ulos elämästäni. Ei vain ole ja jos et tätä tajua niin sitten et tajua. Sinä voit ihan vapaasti valita olla uhraamatta omaa aikaasi aiheisiin josta et välitä. Minä olen agendani valinnut ja sillä tiellä pysyn niin kauan kuin tarve vaatii eikä sitä agendaa muuta yksikään jatkoajan nimimerkki.

Vaikka sinä kävisit täällä joka päivä pahaa oloasi purkamassa, niin älä luulekaan, että minä tai me muut Old Chiefs:it kävisimme huutelemassa Areenalla ensi syksynä niille sadoille, jopa ehkä tuhannelle, polven korkuisille, jotka silmät loistaen tulevat vanhempiensa kanssa tai kaveriporukassa nauttimaan Jokerien esittämää viihdettä, niin kävisin huutelemassa, että älkää helvetissä tulko tänne, kun se putinsetä on taas tehnyt jotain rikollista. Tämän kuvan saa sinun itkuistasi. Sulla on täysi vapaus tehdä niin, mutta kun olet niin yksin, niin yksin. No, myönnettäköön, että on täällä muutama muukin, ja te kyllä olette ne kärkkäimmät tällä palstalla 2-3 ”gurun” johdolla.

Kyllä koko Suomi tietää, millaista soft poweria veli venäläinen harrastaa rajojensa ulkopuolella ja varsinkin sisäpuolella, ei sitä tarvitse käydä ”luennoimassa" joka päivä, kuten esim mr. @Cobol tekee. Se nyt vaan on niin, että me Jokerifanit emme pysty tekemään yhtään mitään sille, mitä putin ja hänen kaverinsa tekevät, emme yhtään mitään. Luuleeko joku vängääjä tosissaan, että kun ja jos Areena olisi joka ilta typötyhjä, niin putin käskisi joukot pois Ukrainasta, Krimiltä ja Syyriasta? Näinkö helppoa se olisi?

En ole koko ikääni liputtanut Jokerien puolesta, vain siitä asti, kun Jokerit SM-liigaan nousi tähän päivään. Ja kun Jokerit tuli valittua joukkueekseni, niin se pysyy hautaan asti mukanani.

Pitäisikö minun nyt kieltää kummityttöni pojan, 14vee, pyrkimästä mukaani matsiin ja kieltää käyttämästä fanikaupasta saamiaan tuotteita, häh? Vain sen takia, että sinä ja muutama muu kärsii putinin teoista.

Olet agendasi valinnut ja pidä se, mutta älä helvetissä vaadi sitä muilta, edes vihjailemalla. Meillä varmaan jokaisella on jokin trauma, mutta niiden kanssa on vaan opittava elämään.

Jos kaipaat niitä viinanhuuruisia reissuja Turkuun tai Lappeenrantaan, niin siitä vaan, minä en niitä kaipaa, eikä kaipaa kummityttöni poikakaan. Se on minun agendani.

Jokerit ei yhtä -Villeä- kaipaa, kun kerran olet sen hylännyt. Tätä tekstiä ei olisi syntynyt ilman sinun ulostulojasi. Alkoi vaan niin v……..maan kummityttöni pojan ja monen muun samankaltaisen kollin/tytön puolesta, että oli ihan pakko näyttää sinulle myös mitalin toinen puoli, mikä sinulta on täysin jäänyt näkemättä. Tätä agendaani ei yksi –Ville- muuta miksikään.

Kauan eläköön Jokerit ja pelatkoon viime kauden kaltaista peliä, niin pelillinen viihde on taattu ja Areena täyttyy iloisista vesseleistä …… ja vanhoista parroista.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
VKyllä koko Suomi tietää, millaista soft poweria veli venäläinen harrastaa rajojensa ulkopuolella ja varsinkin sisäpuolella, ei sitä tarvitse käydä ”luennoimassa" joka päivä, kuten esim mr. @Cobol tekee.

Koko Suomi toki tietää, mutta sinä et tiedä. Älä jatka moderointiasi siitä, mistä saan kirjoittaa, milloin saan kirjoittaa. Neutraalit, faktaan perustuvat huomioni Jokerien omistaja-, talous-, velka- yms. tilanteista asianmukaisissa ketjuissaan voi ohittaa sillä, että et niitä lue. Siihen sinulla on oikeus, käytä sitä. Minä pysyn asialinjalla kirjoituksissani, ja vaikka niiden sisältö ei sinua miellytä, vika ei todellakaan ole minun.

Tästä ei osaltani enempää.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Jos eettinen urheilukannattaminen kiinnostaa, on tulevien fudiksen MM-kisojen boikotointi kieltämättä varsin must. Niiden juhlien soft power-arvo on potensseissa verrattuna jääkiekon kaltaisen, globaalisti marginaalisen, lajin yhteen sarjaan. Lisäksi vuoden 2022 kisat järjestetään Qatarissa. Maassa joka tukee terrorismia - ja jonka stadion-projekteissa on tähän mennessä kuollut tuhansia, lähinnä nepalilaisia, rakennusmiehiä - joita voidaan luonnehtia käytännössä orjiksi.

Itse asiassa kaikkien FIFAn tapahtumien boikotointi olisi hyvinkin perusteltua.

KHL:n soft power-arvo on niiltä osin positiivinen - että se saattaa lähentää erimaalaisia kannattajia toisiinsa, esim suomalaisia ja venäläisiä. Ainakin se antaa tähän mahdollisuuden. Tätä voi pitää pelkästään hyvänä asiana.

En usko että KHL on yhtään onnistunut kirkastamaan putinismin kuvaa lännessä. Venäläisten 'tavisten' kuvaa se toivottavasti on parantanut joissain piireissä. Venäläisillä kun ei, esim Suomessa, perinteisesti ole kovinkaan hyvä maine.

Venäjän nykytilanteesta, tai niiden rahojen alkuperästä - joilla Jokereitakin rahoitetaan - ei toki kellään pitäisi olla kovinkaan hyvää sanottavaa.

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koko Suomi toki tietää, mutta sinä et tiedä. Älä jatka moderointiasi siitä, mistä saan kirjoittaa, milloin saan kirjoittaa. Neutraalit, faktaan perustuvat huomioni Jokerien omistaja-, talous-, velka- yms. tilanteista asianmukaisissa ketjuissaan voi ohittaa sillä, että et niitä lue. Siihen sinulla on oikeus, käytä sitä. Minä pysyn asialinjalla kirjoituksissani, ja vaikka niiden sisältö ei sinua miellytä, vika ei todellakaan ole minun.

Tästä ei osaltani enempää.
Korjaan vaan tuon valheellisen väittämäsi, mikä muuten tuntuu teillä kolmikolla olevan vakiväittämä, tiedän varsin hyvin ja ehkä jonkin verran enemmänkin, mutta en käy täällä saarnaamassa, se kuuluu papeille.
Eikä tästä enempää kanssasi piste

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka sinä kävisit täällä joka päivä pahaa oloasi purkamassa, niin älä luulekaan, että minä tai me muut Old Chiefs:it kävisimme huutelemassa Areenalla ensi syksynä niille sadoille, jopa ehkä tuhannelle, polven korkuisille, jotka silmät loistaen tulevat vanhempiensa kanssa tai kaveriporukassa nauttimaan Jokerien esittämää viihdettä, niin kävisin huutelemassa, että älkää helvetissä tulko tänne, kun se putinsetä on taas tehnyt jotain rikollista. Tämän kuvan saa sinun itkuistasi. Sulla on täysi vapaus tehdä niin, mutta kun olet niin yksin, niin yksin. No, myönnettäköön, että on täällä muutama muukin, ja te kyllä olette ne kärkkäimmät tällä palstalla 2-3 ”gurun” johdolla.

Kyllä koko Suomi tietää, millaista soft poweria veli venäläinen harrastaa rajojensa ulkopuolella ja varsinkin sisäpuolella, ei sitä tarvitse käydä ”luennoimassa" joka päivä, kuten esim mr. @Cobol tekee. Se nyt vaan on niin, että me Jokerifanit emme pysty tekemään yhtään mitään sille, mitä putin ja hänen kaverinsa tekevät, emme yhtään mitään. Luuleeko joku vängääjä tosissaan, että kun ja jos Areena olisi joka ilta typötyhjä, niin putin käskisi joukot pois Ukrainasta, Krimiltä ja Syyriasta? Näinkö helppoa se olisi?

En ole koko ikääni liputtanut Jokerien puolesta, vain siitä asti, kun Jokerit SM-liigaan nousi tähän päivään. Ja kun Jokerit tuli valittua joukkueekseni, niin se pysyy hautaan asti mukanani.

Pitäisikö minun nyt kieltää kummityttöni pojan, 14vee, pyrkimästä mukaani matsiin ja kieltää käyttämästä fanikaupasta saamiaan tuotteita, häh? Vain sen takia, että sinä ja muutama muu kärsii putinin teoista.

Olet agendasi valinnut ja pidä se, mutta älä helvetissä vaadi sitä muilta, edes vihjailemalla. Meillä varmaan jokaisella on jokin trauma, mutta niiden kanssa on vaan opittava elämään.

Jos kaipaat niitä viinanhuuruisia reissuja Turkuun tai Lappeenrantaan, niin siitä vaan, minä en niitä kaipaa, eikä kaipaa kummityttöni poikakaan. Se on minun agendani.

Jokerit ei yhtä -Villeä- kaipaa, kun kerran olet sen hylännyt. Tätä tekstiä ei olisi syntynyt ilman sinun ulostulojasi. Alkoi vaan niin v……..maan kummityttöni pojan ja monen muun samankaltaisen kollin/tytön puolesta, että oli ihan pakko näyttää sinulle myös mitalin toinen puoli, mikä sinulta on täysin jäänyt näkemättä. Tätä agendaani ei yksi –Ville- muuta miksikään.

Kauan eläköön Jokerit ja pelatkoon viime kauden kaltaista peliä, niin pelillinen viihde on taattu ja Areena täyttyy iloisista vesseleistä …… ja vanhoista parroista.

Onneksi olkoon Haukka! Taisit juuri kirjoittaa ensimmäisen kirjoituksesi tälle palstalle, josta voin olla suurimmaksi osaksi (en kokonaan mutta suurimmaksi osaksi) samaa mieltä.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikea nähdä miten @-Ville- n vastaus liittyy kenenkään kummipojan tyttöihin tai kummitytön poikiin. Yksi tapa kannattaa tai kiinnostua ei ole koskaan ollut ainoa.

Jokerithan nousi SM-Liigaan 1989, joten aika samanmittaisen ajan olette Villen kanssa joukkuetta fanittaneet...
...mutta missään kohtaa en kyllä huomaa, että hän olisi sanonut kenestäkään muusta mitään kuin itsestään. Eli mitä ajat takaa?

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikea nähdä miten @-Ville- n vastaus liittyy kenenkään kummipojan tyttöihin tai kummitytön poikiin. Yksi tapa kannattaa tai kiinnostua ei ole koskaan ollut ainoa.

Jokerithan nousi SM-Liigaan 1989, joten aika samanmittaisen ajan olette Villen kanssa joukkuetta fanittaneet...

...mutta missään kohtaa en kyllä huomaa, että hän olisi sanonut kenestäkään muusta mitään kuin itsestään. Eli mitä ajat takaa?
Vängätäänpä nyt taas hieman, minun Jokerien seuraamiseni alkoi kun SM-liiga alkoi 1975, silloinhan Jokeritkin, muiden mukana "nousi" SM-liigaan. Onneksi löytyi vielä pätkä rautalankaa. Jatka hölinöitäsi ihan vaan yksin.

Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vängätäänpä nyt taas hieman, minun Jokerit nousi SM-liigaan 1975. Jatka hölinöitäsi ihan vaan yksin.
Voi sinua! Jokerit ei noussut SM-Liigaan 1975, vaan SM-Liiga perustettiin korvaamaan aiempi Mestaruussarja. Jokereiden historiassa on - tiedoksesi vain - kaksi nousua ylemmälle sarjatasolle: "sarjanousulla" viitataan tuohon vuoden 1969 nousuun suomensarjasta mestaruussarjaan ja "liiganousulla" tähän Teemu, Keken, Waden ja kumppaneiden suorittamaan nousuun SM-Liigaan.

No, ei se mitään. Ehkäpä nyt opit kertomaan taustastoorisi hieman tarkemmin. Sehän on tässä palstavuosinasi ollut noin muutenkin varsin epätarkka ja hapuileva tarina.

Esimerkiksi tässä 16.8.2015 kirjoittamassasi viestissä kerroit fanittaneesi Jokereita 48 vuotta, mikä viittaa perustamisvuoteen 1967, mutta hei, 8 vuotta sinne tai tänne.
48 vuotta Jokereita seuranneena ja fanittajana saman verran, kausariomistajana yhtäjaksoisesti 23 vuotta.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Korjaan vaan tuon valheellisen väittämäsi, mikä muuten tuntuu teillä kolmikolla olevan vakiväittämä

Hetkinen. Minkä valheellisen väittämäni korjaat? En löytänyt valheellista väittämää sen paremmin kuin korjausta. Vai poistitko kirjoituksesi jo, koska väittämäni ei ollut valheellinen, mutta korjauksesi sitä taattua itseään?

Minusta on edelleen parempi, että keskityt pelkästään lukemaan tekstiäni. Et malta olla lukematta. Kommentointi ei sinulta ole koskaan onnistunut, koska et erota faktoja mielikuvistasi. Kun laitetaan faktat pöytään ja mielikuvitushiekkalinnasi leviää, hermostut, ryhdyt asiattomaksi - ja istut taas kakkua.

Joten vinkki: anna olla. Itse en ainakaan viitsi juttujasi kommentoida, joten tee samoin, niin et ole ongelmissa.

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koko Suomi toki tietää, mutta sinä et tiedä. /QUOTE]
Ystävä hyvä, osaathan sinä lukea, eikö? Tämä, jos mikä on valheellinen väittämä. No, mitäs näistä, näitä sattuu, toisille vaan hieman useammin.

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voi sinua! Jokerit ei noussut SM-Liigaan 1975, vaan SM-Liiga perustettiin korvaamaan aiempi Mestaruussarja. Jokereiden historiassa on - tiedoksesi vain - kaksi nousua ylemmälle sarjatasolle: "sarjanousulla" viitataan tuohon vuoden 1969 nousuun suomensarjasta mestaruussarjaan ja "liiganousulla" tähän Teemu, Keken, Waden ja kumppaneiden suorittamaan nousuun SM-Liigaan.

No, ei se mitään. Ehkäpä nyt opit kertomaan taustastoorisi hieman tarkemmin. Sehän on tässä palstavuosinasi ollut noin muutenkin varsin epätarkka ja hapuileva tarina.

Esimerkiksi tässä 16.8.2015 kirjoittamassasi viestissä kerroit fanittaneesi Jokereita 48 vuotta, mikä viittaa perustamisvuoteen 1967, mutta hei, 8 vuotta sinne tai tänne.
Voi herranen aika, mikä moka. Koita nyt kuitenkin ymmärtää vängäämiseltäsi, kun on näin paljon ikää sattuu noita mokiakin. Voisitko vielä etsiä sen kommentin, minkä kirjoitin 15.9.1987, se liittyy myöa muistaakseni fanittamiseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy