En tiedä kuulunko vähemmistöön vai mihin, mutta en ymmärrä tuota taitotason ihannoimista oikein yhtään. Esimerkkinä käytän vuodenvaihteen junnukisoja. Ne on mun kiekkokaudessa yks kohokohdista ja nautin suuresti Suomen peleistä ja muitakin mahtavia kohtaamisia on ollu. Jos ihan kylmästi tasoa verrataan, niin muutamia yksilöitä lukuunottamatta Suomen pelaajat on liigassakin keskintertaisuuksia, puhumattakaan NHL:stä tai KHL:stä.
Ei merkkaa mulle juuri taitotaso ja helppo päätös mulle jos pitäis valita vaikka Kanada-Venäjä U20-kisoissa tai Venäjän liigasta matsi traktori vs puimuri jossa on hemmetin taitavia pelaajia toki kaukalossa.
Pelin taso ei ole merkityksetön, mutta muut asiat paljon tärkeempiä minusta.
Todennäköisesti kuulutaan vähemmistöön, mutta minä olen hyvin samoilla linjoilla. Toki on kiva katsella hyvätasoista jääkiekkoa mutta sen edelle menee kyllä minullakin monta muuta asiaa. Kyllä se fiilis on loppujen lopuksi kaikista tärkein. Esim. jostakin III-divisioonan pelistä, jossa kotikaupungin kituva seura pelaa naapurikaupungin rakasta vihollista vastaan, voi saada enemmän kiksejä kuin todella tasokkaasta mutta itselle sinänsä merkityksettömästä pelistä.
Tuossa eräänä päivänä kävin juuri miettimään tätä jokerikannattajien elämää tänä päivänä, kun Radio Cityltä kuulin Jokereiden mainoksen jossa hehkutettiin että Jokereiden vieraaksi on saapumassa Jugra Hanty-Mansijsk (en muuten osannut kirjoittaa tuota ennen kuin googletin...). Mietiskelin siinä miltä tuntuisi jos kuulisin radiosta mainoksen jossa tuon Jokereiden tilalla olisi Lukko, niin tuntui lähinnä surulliselta. On vaan hirveän vaikea kuvitella että tuosta mitään kovin isoa positiivista fiilistä saisi revittyä. Voihan se olla että jos Lukko tästä vaihtaisi sarjaa niin omakin mieli muuttuisi ja sitä olisi ihan täysillä mukana, mutta nyt tuntuu kovin vaikealta ajatella että joku Traktor saisi aikaan edes samanlaisen fiiliksen kuin Jyväskylän Traktorit, joka on Liigassa ehkä yksi eniten HMV-joukkueista itselle. Kyllähän sen huomaa siitäkin että Liigassa joka ikinen tappio vituttaa, ja jokaisen voiton jälkeen on hieno fiilis, kun taas esim. näillä CHL-peleillä ei ole oikeastaan helvetinkään merkitystä miten päättyy.
Ei siinä, en minä tänne tullut vittuilemaan tai sanomaan Jokeri-kannattajille että "väärin kannatettu, ette te oikeasti voi KHL-Jokereita kannattaa". Hienoa jos jotkut ovat pystyneet säilyttämään fiiliksen ja kannattavat joukkuettaan tilanteesta riippumatta täysillä. Tämä kommentti kumpusi oikeastaan vaan siitä miten surullinen olo minulle jotenkin tuli siitä radiomainoksesta.