Re: Uusi modelinja?
Juu, minä olen samaa mieltä. Tyhmä on se joka provosoituu. Ehdottomasti kuuluu nuhdella sitä, joka provosoituu.
Tässä Q:n tapauksessa en tosin itse kokenut provosoituvani, vaan tulleeni harhaanjohdetuksi totaalisella paskan puhumisella. Käytin minuuttikaupalla kallisarvoista :D aikaani etsiessäni hakukoneella tietoja tästä Nicholaksesta. Mutta tyhmyydestä sakotetaan, joten koen moderaattorin nuhtelut kohdallani aivan oikeutetuiksi. Tyhmä mikä tyhmä, siis minä.
Viestin lähetti Lapanen
Olen kuullut moderointilinjassa tapahtuvan jonkinlaisia muutoksia.
Therefin yllälainattu kommentti lienee osoitus moderintamalla puhaltavista uusista tuulista. Mielestäni suuntaus on oikea. Tähän saakkahan on pyritty kaitsemaan, oikealle tielle ohjailemaan tai jopa sanktioin keskusteluista poistamaan nimenomaan ns. provosoijia. Therefin lausunnosta on pääteltävissä, että jatkossa koetetaan rauhoitella niitä jotka ns. ärsyyntyvät asiaankuulumattomasta vittuilusta. Kun ennen ohjaileva käsi pyrki hellästi kouluttamaan provosoijia, on Therefin kommentin perusteella huomattavissa että ohjaileva käsi kaitsee tästä lähin niitä, jotka provosoituvat. Näkevätkö muut lainatussa kommentissa samansuuntaista muutosta, vai olenko havaintojeni kanssa yksin?
Kuten totesin, on suuntaus oikea. Provosointi on helppoa. Helppoa ei sen sijaan ole säilyttää tyyneyttään provosoinnin kohteeksi joutuessaan. Mauno Koiviston sanoin: ''Jos provosoidaan, niin ei pidä provosoitua''. Hienoa että JA:ssa on uskallettu ottaa näin rohkea askel pedagogiikan vaativalla saralla. Paras konsti viedä provoilta pohja pois on lopettaa provosoituminen. Ei ihan pieni pala haukattavaksi. Go on!
Juu, minä olen samaa mieltä. Tyhmä on se joka provosoituu. Ehdottomasti kuuluu nuhdella sitä, joka provosoituu.
Tässä Q:n tapauksessa en tosin itse kokenut provosoituvani, vaan tulleeni harhaanjohdetuksi totaalisella paskan puhumisella. Käytin minuuttikaupalla kallisarvoista :D aikaani etsiessäni hakukoneella tietoja tästä Nicholaksesta. Mutta tyhmyydestä sakotetaan, joten koen moderaattorin nuhtelut kohdallani aivan oikeutetuiksi. Tyhmä mikä tyhmä, siis minä.