Jokerit 2002-2003

  • 358 776
  • 3 490

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kai se piti sitten mun avata tämä ketju kun kukaan muu ei siihen suostunut... Nämä meillä on siis nyt, pelaamassa tai toipumassa, mutta sopimuksenalaisia kuitenkin:


21 Jamie Ram
32 Kari Lehtonen

90 Vladimir Machulda - 20 Petri Pakaslahti - 55 Pavel Rosa
44 Niko Mikkola - 14 Antti Aalto - 15 Antti Törmänen
26 Teemu Laine - 42 Tuomo Ruutu - 39 Frank Banham
11 Tomek Valtonen - 29 Jussi Pesonen - 10 Sean Bergenheim
13 Teemu Sainomaa
51 Jukka Voutilainen

12 Alex Brooks - 66 Tom Koivisto
22 Kari Haakana - 6 Ilkka Mikkola
7 Olli Malmivaara - 27 Mikko Ruutu

Poissa kokoonpanosta:
1 Markus Helanen
2 Ari Vallin
3 Rami Alanko
16 Ville Peltonen
18 Pasi Tuominen
19 Tomi Mäki
28 Timo Saarikoski
33 Pasi Saarinen


Ykkösketjun voisi pitää tuollaisena, mutta todellisuudessa Vallu Machulda matkaa Lappeenrantaan takaisin. Asia sovittiin vuokrauksen alussa seurojen välillä ja myös Vallu kaipaa ”kotiin” takaisin. Ehkä helpompi on lähteä liikkeelle siitä, keitä EI tarvittaisi niistä pelaajista, jotka pelaavat vakiokokoonpanosssa (EI tarvittaisi minun mielestäni):

A Törmänen (en kestä päiväkään yli kuluvan kauden, ei kovuutta, ei luistelua, ei käsiä, jäähyaltis)
I Mikkola (en kestä päivääkään yli olympiatauon -;))
T Laine (ei sopeudu, seuranvaihdos olisi parempi hänen itsensä kannalta -> HPK, täältä tullaan)


Ketä pitäisi pitää ehdottomasti:

V Peltonen (homma hallussa)
P Pakaslahti (hyvä sentteri, hyvä aloittaja, osaa myös puolustaa, fyysisyyttä lisää)
A Aalto (hyvä sentteri, hyvä pitämään kiekkoa, osaa fyysisenkin pelin)
P Rosa (pitäisin)
T Valtonen (kehittynyt kiekollisena, ei enää kannata antaa pois, parhaat kaudet edessä)
K Haakana (roolipakki, kovimpia suomalaisia mättäjiä)
P Saarinen (hyvä kiekollisena, halutessaan osaa fyysisen pelin)
N Mikkola (tsemppari vailla vertaa, taklaa vaikka Summasen)
K Lehtonen (lunastaa paikkansa ensi kaudella)

Ketä pitäisi pitää varauksin:

F Banham (jos saa jalkansa kuntoon eli kaipaa lisää voimaa koska tyyli aggressiivinen)
J Pesonen (jos saa lisää aggressiivisuutta, yrittämistä)
J Ram (kannattaa pohtia tarkkaan, kaverilla omiakin suunnitelmia)


Ketä ei saada pidettyä:

T Ruutu (NHL kutsuu, saa halutessaan sopimuksen)
V Machulda (olemme reiluja, kiitos lainasta!)
T Koivisto (aika aikaansa kutakin eli ei halua juuri jatkaa...)
T Saarikoski (ura kiekkoilijana alkaa olla ohi)

Ketä olisi hyvä saada sisään:

S Sulku (peruspakki, ei muuta, mutta tekee sebn hyvin)
Kanukki 1 (pakki, 195/105 mitat, päätehtävä olla peloite oman maalin edessä)
Kanukki 2 (Banham tai 195/105 mitat, päätehtävä kädet + olla peloite vast. maalin edessä)
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti cobol
Ketä olisi hyvä saada sisään:

Kanukki 1 (pakki, 195/105 mitat, päätehtävä olla peloite oman maalin edessä)
Kelpaisiko Teille Curtis Sheptak? Loistava pelote, myös osaa kiekollisen pelin loistavasti, eikä koskaan ole "pihalla" kun kiekko on vastustajalla omalla alueella. Mitat 190/92. Osaa mainitsemasi päätehtävän...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Jokerit 2002-2003

Viestin lähetti Clark Kent

Kelpaisiko Teille Curtis Sheptak? Loistava pelote, myös osaa kiekollisen pelin loistavasti, eikä koskaan ole "pihalla" kun kiekko on vastustajalla omalla alueella. Mitat 190/92. Osaa mainitsemasi päätehtävän...

Tjaa, Sheptakista porilaiset ystäväni ovat kyllä joskus muutakin kertoneet -;) Miten muuten nuo mitat, mulla kun on tunne Sheptakista lyhyempänä ja kevyempänä? Samaa mieltä on SM-liigan sivut: paino 185 ja pituus 83 - vai oliko se nyt toisinpäin...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyllä mä avasin tästä jo ketjun mutta se on jo hukkunut "pohjamutiin" Oma ehdotukseni ensi kaudesta on muuttunut jälleen, nyt se on seuraava:

Maalivahdit:

Jamie Ram
Kari Lehtonen
Markus Helanen

Puolustajat:

Sebastian Sulku
Rami Alanko
Sean Gagnon
Olli Malmivaara
Kari Haakana
Tom Koivisto
Mika Strömberg
Jukka-Pekka Laamanen

Hyökkääjät:

Ville Peltonen
Antti Aalto
Frank Banham
Juha Lind
Petri Pakaslahti
Petri Varis
Jussi Pesonen
Niko Mikkola
Matti Kaipainen
Mario Lemieux
Sean Bergenheim
Tomek Valtonen
Tomi Mäki
Kari Kalto


Siinä mun veikkaus ens kauden tiimiksi! Eiköhän tuolla mestaruus oteta! Mario kapteeniksi!
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Sheptak ei ainakaan mielestäni ole mitenkään kovin lyhyt. Käveli eilen hallilla vastaan, ja voin sanoa, että on pidempi kuin 185 cm.

Tässä linkki Ässien kotisivulle, ja löytyyhän miehestä mitat www.eurohockey.net/players , että www.hockeydb.com -sivuilta.
Sheptak olisi kovinkin hyödyllinen jos pelaisi Jokereissa... siis muille joukkueille. ;)

J-P Laamanen ei ole kovinkaan kummoinen pakki (vaikka pisteitä on naputellutkin kohtuullisesti), pieni, huonot avaukset, ja melko heikko kiekollisena puolustajana. Olkaa hyvä vaan, jos palkkapyyntö nousee kauden jälkeen Ässille kohtuuttomaksi.
 
Viimeksi muokattu:

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Huhut tuovat Sulun lisäksi Erik Kakkoa ensikaudeksi narripaitaan.

PS. Ikijokeri, tuskin Lemieux tulee jokereihin kun tuo #66 on varattu :D
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jokerit Rules

kehukaa, äläkää jauhako paskaa.

Jokerit on paras, Jokerit on mestari.

HIFK, Tappara, jne on paskaa,


Jokerit on paras.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
rtvaix, montako tuoppia on jo mennyt?
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
rtvaix, montako tuoppia on jo mennyt?
Voipi olla, että ei pelkät tuopit ole riittäneet. Sen verran epämääräinen oli tuo kommentti.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haaveilla saa...

...mutta minua kiinnostaisi tietää pari juttua noin niin kuin aluksi:

Jatkavatko valmentajat?
Todennäköisesti, sillä sopimusta on vuosi jäljellä. (siis näinhän se oli?) Eivätkä tuloksetkaan ole olleet hullumpia, viihdyttävämminhän joukkue pelaa kuin Westerlundin aikaan.
MUTTA, entäpä jos ei mestaruutta tule. Tai jos Summanen ajautuu törmäyskurssille muun henkilökunnan tai pelaajien kanssa vielä loppukauden aikana --- kuinkas silloin käy?

Vai toisaalta, onko niin, ettei se Summanenkaan voi olla niin paha kuin väitetään (hurjimmissa jutuissa), kun Peltonenkin jatkaa.

Ja niistä haaveista:
Sulku tuskin suostuu enää Jokereihin. Sen verran tylysti jätkä lähetettiin pois, kun joukkueeseen saatiin silloin kolme kautta sitten Phoenix-avut Focht ja Gagnon. Näistä jälkimmäistä toki lämmöllä muistellaankin. Tai sitten Sulku saa sellaisen palkkanauhan, että kipeät muistot voi kääriä siihen parantumaan.
Lisäperustelu: Santala ja Somervuori olivat vastaavia tapauksia ja poissa pysyivät, vaikka varsinkin ensimmäinen olisi (ainakin kaiken järjen mukaan) pitänyt haluta takaisin.

Enkä muuten usko sitäkään, että Strömberg mahtuu Summasen kuvioihin. Menneisyyden mies, vaikka hänestäkin toki on lämpimiä muistoja.

Muutoksia ei välttämättä tule niin paljon kuin edelliskausina. En usko, että Tuomokaan vielä lähtee, sillähän on inttikin käymättä. Koivisto menköön, mutta tilalle voi olla vaikea löytää vastaavaa hyökkäysominaisuuksiltaan hyvää pakkia. Omassa päässähän hänet korvaisi vaikka Ilkka Mikkola -- ja taitaa korvatakin;)

Ja lopuksi katse tulevaisuuteen, aikaan Summasen jälkeen:
minä haluaisin Jokerien valmentajaksi Hannu Aravirran!
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Viestin lähetti cobol
Kanukki 1 (pakki, 195/105 mitat, päätehtävä olla peloite oman maalin edessä)


Eikös Pauli Levokari kelpais? :D
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mä en lähtis nykyistä joukkuetta paljoakaan muuttamaan

Ja vielä ennen tuon oman ehdotukseni esittelemistä toteaisin cobolille että eikös tuolla Koivistolla ole myös ensi kaudelle jatkuva sopimus, joten tuskin Koikka minnekään on lähdössä - enkä näe mitään syytä miksi olisikaan.

Mutta nyt sitten itse asiaan,

Maalivahdit, koko nykyinen kolmikko voisi puolestani jatkaa. Jamie Ram ja Kari Lehtonen on molemmat liigan kärkipään torjujia ja kun tuo yhteistyö näyttää sujuvan nytkin mainiosti niin jatkakoon molemmat. Ja Markus Helanen on tarpeeksi hyvä jotta hänetkin voidaan nostaa tarvittaessa ylös.

Puolustus, tarvitsee mielestäni ensi kaudelle yhden Haakanan tyylisen kovan fyysisen jyrän ja Koikan avuksi voisi joka hyvin laukova kiekollinen pakki olla paikallaan - tosin kunnossa ollessaan Saarinen täyttää tuon kriteerin.

Hyökkäykseen, en kaipaa suuria muutoksi, tämä osa-alue on kunnossa jo nyt mutta jos Juha Lind ja/tai Petri Varis on saatavilla niin heidät toki ottaisin joukkueeseen.

Tältä pohjalta joukkueeni olisi siis seuraavanlainen:

Maalivahdit,
Kari Lehtonen
Jamie Ram
Markus Helanen

Puolustajat,
Tom Koivisto
Kari Haakana
Ari Vallin
Rami Alanko
Pasi Saarinen
Olli Malmivaara
Alex Brooks/AJ Niemi/Fyysinen kanukki
Sebastian Sulku/Fyysinen kanukki
Mika Strömberg/Jukka-Pekka Laamanen

Hyökkääjät,
Ville Peltonen
Pavel Rosa
Tomek Valtonen
Petri Pakaslahti
Antti Aalto
Juha Lind
Petri Varis
Niko Mikkola
Tuomo Ruutu
Mikko Ruutu
Sean Bergenheim
Tomi Mäki
Antti Törmänen
Roman Vopat
Frank Banham
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Varokaa

...täällä häirikkö naapurista kaiken uhallakin!

Koivisto - sitkeiden huhujen mukaan ei tiettävästi jatka Jokereissa eikä ole tulossa meillekään ilmeisesti. Joo, on sopimus, mutta olettehan kuulleet sanonnan "aikansa kutakin"

Kakko - tulossa
Hirsovitch - toivottavasti ei tulossa
T.Ruutu -menossa

Summanen - menossa, jos ei mestaruutta tule. Ei riitä Hjalliksen, eikä Raivon itsensäkään, kärsivällisyys. Tällöin saattaa tulla isojakin muutoksia.

Jos Banham ei kelpaa, niin tänne kiitos cobol;) paluupostissa Latvian paras aloittaja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Mä en lähtis nykyistä joukkuetta paljoakaan muuttamaan

Viestin lähetti flintstone
Ja vielä ennen tuon oman ehdotukseni esittelemistä toteaisin cobolille että eikös tuolla Koivistolla ole myös ensi kaudelle jatkuva sopimus, joten tuskin Koikka minnekään on lähdössä - enkä näe mitään syytä miksi olisikaan.

On Koivistolla sopimus voimassa. Mutta tietääkseni myös halua kokeilla jotain uutta. Summanen & Virmanen noudattavat siitä hyvää linjaa, että ensin kysytään kaverilta a) pelihalut Jokereissa annetulla tontilla ja annetulla tavalla sekä b) itsensä täydellinen likoon pistäminen. Jos vastaus on molempiin kyllä, ok. Jos vastaus on molempiin epäröivä tai edes toiseen, ketään ei tulla pidättelemään seuran vaihdolta. Toki saisi Koivisto mun puolesta jatkaa.

Itse kaipaan kaikissa tapauksissa hiukan lisää fyysisyyttä meidän pakistoon ja ketjuihin. Sopiva sekoitus Summasen ihannoimia jalkoja, jalkoja + käsiä, käsiä yhdistettynä vielä fyysisyyteen takaa Jokereille erinomaiset lähtökohdat mestaruuteen kaudella 2003-2004.

Niinpä valinnat ja ennen kaikkea uudet vahvistukset pitäisikin pohtia tuon Bermudan kolmion kautta: löytyykö sopivasti jalat, kädet ja fyysisyys. Tai ainakin edes kaksi näistä ominaisuuksista. Yhden ominaisuuden takia ei tarvita ketään, sillä ne paikat täyttää paljon paremmin omat junnutkin.

Uusista, täälla esillä olevista nimistä ainakaan AJ:lta ei löydy fyysisyyttä eikä minun arvioin mukaan myöskään käsiä tai jalkoja. Strömbergistä nykykunnossaan ei ole mitään käsitystä. Tuskinpa se on eteenpäin mennyt siitä kun Jokereista lähti, joten ei kelpaa ainakaan ihan suoraan vahvistukseksi.

Virmanen voisi jättää välittömät tarjoukset Flinstonen esittämästä Roman Vopatista, mun aikanaan pakiksi haaveilemasta, nykyään Ässiä edustavasta Pasi Nielikäisestä, HIFK:n puolustaja Marek Zidlickysta sekä hyökkääjistä Ilkka Pikkarainen ja Kim Hirschovits.

Kyse ei ole suinkaan vastavedosta sille, että HIFK pyrkii aktiivisesti koko ajan värväämään uskomattoman härskisti Jokereiden pelaajia petopaitaan ensi kaudeksi. Itse näkisin, että kaikkien mainittujen pelaajien kehitys jatkuisi meillä naapuria paremmin. Puhutaan mitä puhutaan, mutta todellisuudessa esimerkiksi Mr Z on taantunut HIFK:n puolustuksessa ja tuo taantuminen on pahin este hänen NHL-haaveilleen. HIFK on pilaamassa myös mm. maalivahtinsa Strömbergin uraa, mutta en nyt välttämättä tarkoita hänen värväämistään meille - kunhan totesin.

Lähtijöitä Jokereista tulee ja esimerkiksi TRuutun käymätön armeija ei ole millään tavallan lähdön esteenä. Kuten on havaittu ennenkin. Mutta TRuutun kannataisi armeija luultavasti käydä ensin alta pois. Ja unohtaa ne HIFK:n tarjoukset - eihän siellä ole sama mies puikoissakaan enää ensi kauden keväällä -;)
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Jokerit 02-03

Pitihän se arvata, että Jhag syöksyy kielloista huolimatta tänne meidän palstalle. No, yritetään kestää.

Tässä joka tapauksessa omaa ”tietoani” ensi kaudesta.

Veskaritilanne mielenkiintoinen, Ramin kanssa voitaisiin jatkaa (jos hän itse on edes kiinnostunut) ja antaa Karille ensi vuonna lisää vastuuta. Jos ei Ram niin sitten tuolta lahden toiselta puolelta (tuon lyhyen lahden) löytyisi kelpo tuuraaja. Jos JHagin epäilys Nupen paluusta pitää paikkansa (epäilen vahvasti), niin siinä olisi ratkaisu. Tosin Nupe voi vaatia liikaa peliaikaa, joten Kari kärsisi.

Pakeista Koikka jatkaa, kuten Vallin. JHag tuossa tosin väittää muuta Koikan osalta.
Haakana saanee myös sopparin, ei pääse kuitenkaan enää takaisin Edmontoniin ja on meillekin tarpeellinen "pelote"
Olli jatkaa ilman muuta ja ei kun lisää vastuuta, pelaa kuten Ossi Väänänen. NHL kutsuu piakkoin, mutta nautitaan niin kauan kun voidaan.
Saarinen saisi jatkaa jos saa itsensä kuntoon
Sulku ja Kakko työn alla, Sulku todennäköinen. Kakkoa itse en näe mitenkään toivottavana. Pari vuotta Sveitsissä + ikä = ei hyvä
Brooks on pelannut paremmin koko ajan, mutta hänet vaihtaisin silti vähän parempikätiseen mutta ilkeään "jenkkiin", tällaista ollaan tutkimassakin.
Rami Alanko saattaa vaihtaa leiriä. On kyllä korvattavissa ja tämä kausi ollut muutenkin loukkaantumisten vaivaama, mutta pidän pelityylistä, joten saisi jäädä
Ströba ei tule (pelannee sinisissä)
I. Mikkola, ei tarvinne kommentoida

Eli tuossa on 4-6 varmaa ja sitten onkin pakkipuolella avointa. Tämä ikijokerin heittämä JP Laamanen voisi olla mielenkiintoinen kundi, ainakin pisteitä on tullut. Meillä ovat nuo kiekolliset pakit vähissä ja Koikka loukkaa jalkansa kuitenkin taas jossain välissä. Itse hankkisin Jani Honkasen maalinedustalle Haakanan avuksi. Sitten on vielä kaikki nämä muut kotimaan -ja ulkomaanavut, joiden kanssa keskustellaan (ihan mielenkiintoisia nimiä), mutta näin aikaisessa vaiheessa turha lähteä edes nimeämään ketään, listat vaihtuvat monta kertaa. Kyllä sieltä joku ihan kova nimi vielä saadaan.

Hyökkääjätilanne näyttää ihan hyvällä, eli tällaisilla mentäisiin
Peltonen
Aalto
Banham
Pesonen (soppari voimassa, mutta ei kuulu kyllä minun suosikkeihini. Jos löydetään hyvä vaihtari, niin ei muutakuin menoksi)
Valtonen
Bergenheim
Sainonmaa
Mäki (toivon että saa vielä kauden aikaa yrittää)
M. Ruutu
N. Mikkola
Rosa jää, jollei lähde ison rahan perään
T. Ruutu ks. ylläoleva ja sitten myös inttikortti. Naapurit yrittivät kyllä kovasti, mutta onneksi ei mennyt lankaan. Ensi vuonna olisi jo Aallon jälkeen selvä kakkossentteri
Vallusta saamani tiedon mukaan siirtyminen takaisin L-rantaan ei ole kirkossa kuulutettu, joten saa nähdä
Pakaslahti tulisi ilman muuta pitää, erittäin hyvä kausi alla, itseasiassa huomattavasti parempi kuin ainakin mitä itse odotin
Törmäselle sanoisin itsekin kiitos ja näkemiin, aloittaa aina kauden hyvin ja sitten häviää jonnekin, ei enää tätä
Hirsovitch on työn alla, katsotaan mihin päästään, hyvä tyyppi, joka voi pelata joko sentterinä tai laidassa, vähän kuin Tuomo, ei tosin yhtä hyvä
Lind on myös mahdollinen paluumuuttaja ja mahtuu koska tahansa jengiin, tosin kysyntää on Suomessa muuallekin, kuten esim...
Varista en enää takaisin kotipesään ottaisi. Pilalle mennyt kausi, ikä painaa, samoin kun hintalappu, valitettavasti, mutta aika alkaa olla ohi
Sitten on pakko tietysti katsoa myös muutama kundi liigan sisältä ja myös ulkoa, mutta tähän pätee sama kuin pakkeihin. Yksi suoraviivainen, vahva laituri voisi olla tarpeellinen.

Valmentajista Rami ei jää jos ei olla finaalissa ja sitten voidaankin tosiaan pakkaa sekottaa ensi kaudella kunnolla. Nikolaille tiedoksi, Rami ei ole mikään hirviö, jollainen kuva hänestä on luotu, mielestäni tämä kausi on osoittanut sen myös suurelle yleisölle. Ei ole pelaajien kaveri, mutta Keklukin aikanaan sanoi, että valmentaja tai pelaajahankinnoista vastaava ei voi olla pelaajien bestis, muuten homma ei toimi. Sitten oma toiveesi valmentajasta, Aravirta ei kiitos. Ara on erinomainen valmentaja, mutta hän alkaa kohta olla melkolailla jo piipussa. Sapattivuosi kauden 03 jälkeen tekisi hyvää Aralle.

JHag: Borge käy meille kyllä vaihdossa Iluun. Annamme jopa pelipaidankin kaupan päälle.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Aravirrasta..

Pelottavan vahvat huhut liittävät Aran Kärppien valmentajaksi maajoukkuepestin jälkeen. Aran vaimokin on tiettävästi jo kaupunkiin muuttanut.

Täällähän ollaan kohta kuin Jokerit 5 vuotta sitten: On Aravirta ja Hjalliksen avustama miljoona-arena!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Jokerit 02-03

Viestin lähetti tumba17
T. Ruutu ks. ylläoleva ja sitten myös inttikortti. Naapurit yrittivät kyllä kovasti, mutta onneksi ei mennyt lankaan.

Onko mun tietoni siis jo vanhentunut kun aika tietäväisen lähteeni mukaan TRuutu ei ole tehnyt vielä sopparia Jokereiden kanssa jatkosta? Sopii hyvin kyllä TRuutun jatko mulle! Samoin esittämäsi ja JHagin mukaan arvokas pelaaja Jani Honkanen on hyvin mieluisa vahvistus, toivottavasti on jotain tehtykin asian eteen? Mun tietojeni mukaan nimittäin EI ole tehty.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Tuomo

Cobol:

Tuomo ei ole menossa HIFKn leipiin, sopparia Jokereihin ei tietääkseni myöskään ole kirjoitettu, mutta kuten sanoin jos NHL ei kutsu, niin jäädään. Sen kummempaa en voi sanoa.

AJ Niemestä olen muuten samaa mieltä kanssasi, eli ei täytä fyysisen pakin roolia. Pelitasosta en mene sanomaan kun en ole nähnyt, mutta kun on farmissa koko ajan ilman toivoakaan noususta, niin kai sekin jotain kertoo. Eli jos palaa, niin toivottavasti ei meille. Oma ykköstoiveeni on tuo Brooksia parempi mailankäsittelijä, joka on myös "ikävä ihminen".

Onko Koikka tosiaan siirtymässä pois?

Ja sitten vielä, ei Vopatia meille. On mielestäni niin HIFK-miehen näköinen. Joku kova mutta vähäjäähyisempi kiinnostaisi.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tumba 17

Voitko kertoa mistä on peräisin "tietosi" Vallun "mahdollisesta" jäämisestä Jokereihin. Jotenkin vaan tuntuisi ettei se olisi teidän kannalta kovin järkevää pitää Machulda, koska hintalappu tulisi olemaan aivan tajuton. Kuten aiemmin olen maininnut ei Vallun myynti olisi itselleni mikään maailmanloppu, vaikka kyseessä onkin liigan paras pelaaja. Nimittäin kyseessä on kuitenkin "vain" yksi pelaaja, jonka hinnalla aivan varmasti saataisiin kaksi pelaajaa, joista pommin varmasti on enemmän hyötyä kuin Machuldasta yksinään. Mutta edelleen kysymys kuuluu: Miksi Hjallis ei itse ostaisi tuolla rahalla ennemmin kahta pelaajaa. Kannattaa myös muistaa, että Vallun hankiminen olisi Jokereille myös jonkin asteinen taloudellinen riski koska en usko että yksikään vakuutusyhtiö olisi valmis vakuuttamaan miestä lähes kolmen miljoonan markan hinnasta. Nimittäin uskon että tuo olisi suunnilleen se summa minkä Jokerit joutuisi maksamaan kun huomioidaan Vallun palkka ja meille maksettava korvaus kolmen vuoden sopimuksen purkamisesta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jani Honkanen

...menee kohta, -kele, mun toimestani Bluesiin, jos sitä ei tajua signata HIFK eikä Narrit. Todellinen ilkiö. Pysyisi edes pk-seudulla.

Minun sitkeä kontaktini on tsekkauksenkin jälkeen sitä mieltä, että Koivisto itse haluaa katsella muita kuvioita.

Pikkaraisella on diili HIFKin kanssa, samoin Zeta jäänee. Hirsosta tappelevat myös TPS ja Tappara. Vopat on HIFKin mies, jos tänne jää ja minustakin enemmän HIFKin näköinen ja oloinen luupää. Mitäs narrifanit tykkäisivät unelmavävy Mäkkäristä? Ihan vaan kysyn, ei ole tiettävästi teille tulossa, mutta ensi kevään jälkeen ihan mahdollinen kenelle vaan.

Nielikäinen on tyytyväinen Ässiin ainakin tällä hetkellä. Siellä hulluja arvostetaan. Minun haaveissani palaisi meille, mutta tuskin. Pentti halusi Pasin muualle, Ape olisi pitänyt.

T.Ruutu ei ole minunkaan tietojeni mukaan tehnyt lopullista ratkaisua, suuntaan tai toiseen.

Nupella on tiettyä lämpöä Apen HIFKiä kohtaan, mutta edelleen totean, että NHL/AHL on ykkösvaihtoehto.

Eikä Zeta ole kyllä varsinaisesti taantunut, taitotaso ja fyysisyys ovat edelleen huippua. Lisäksi Zeta on valloittavan lyhytpinnainen, pakkohan sellaisesta ominaisuudesta on tykätä. Varsinkin Apen aikana hän on ollut liikkumiseltaan ja kiekonkäsittelyltään lähes pitelemätön. Ihan NHL-tasoa. Taantumisefekti tulee joskus siitä, että mieliala vaikuttaa liian paljon ja aivan erityisesti mv-peli. Moni muukin on huomannut, että kun Juuso on maalissa, Zetan peli kulkee. Kun siellä on termospullo, ei kulje. Mielenkiintoinen ajatus olisi vaihtari: Zeta/Haakana.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Tuomo

Viestin lähetti tumba17
Cobol: Onko Koikka tosiaan siirtymässä pois?

Tuskin kovin aktiivisesti, mutta tällaista juttua kerrotaan. Saa mun puolesta jäädä. Voisi olla toinen käsistä viivassa ja jalat todellakin löytyy myös. Lisäksi vielä Marek Z meille niin puolustus on käsien ja jalkojen osalta jo kunnossa. Mun "tietojeni" mukaan Marek Z on vaihtamassa seuraa, hän ja agenttinsa ovat itsekin huomanneet kehityksen kulkevan nyt väärään suuntaan... Mutta uusi seura taitaa olla Suomen ulkopuolella. Jos se on Suomessa, Jokerit on hyvin mukana.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Vallu

Birkku: Lähteestäni en valitettavasti voi paljastaa, muuta kuin että hän on se tunnettu "jääkiekkopiirejä lähellä oleva taho".

Leikki sikseen, eli tiedän vain että Vallun jäännistä on käyty keskusteluja ja yhtenä aiheena on myös tämä korvauksen suuruus sekä Vallulle, että Saipalle. Laskelmasi eivät tosin aivan täsmää, koska sopimuksen purkamiskustannus ei ole samaa kuin mitä Vallulle oltaisiin maksettu teillä kolmen vuoden aikana, eikä hänen saamansa palkka Jokereissakaan olisi ollut 7-numeroinen luku per kausi. Se minkä verran tuo summa on riippuu useasta asiasta.

Sitten vielä vakuutusyhtiö kyllä vakuuttaa, kunhan preemiosta vain sovitaan. Ongelmaksi voi tulla sitten tämän preemion suuruus.

Summa summarum, mitään varmaa tietoa Vallun jäännistä stadiin ei ole ja tällä hetkellä on varmempaa että hän palaa, mutta se ei tosiaan ole kirkossa kuulutettu.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Marek

Cobol + JHag: Tämä on kyllä aika mielenkiintoista. Omat tietolähteeni puhuivat viime viikolla Zetan mahdollisesta siirtymisestä, mutta minulta vaadittiin suorastaa päätä vadille, että ko. tietoa ei saa missään tapauksessa levittää eteenpäin. Koska olen periaatteen mies, en uskaltanut asiasta mitään edes hiiskaista ja nyt se sitten on jo täällä. Kun se kerta nyt sitten on julkista, niin voin itsekin mainostaa että Jokerit on käynyt keskusteluja.

Tuo JHagin heitto Marek/Kassu voisi olla ihan mielenkiintoinen, pannaan vielä Ilu päälle eilisen Valentinin päivän kunniaksi. Tästä en ole kuullut että kukaan olisi edes miettinyt ko. vaihtoa.

Mäkkäristä sitten, ei kiitos, pari vuotta aikaisemmin olisi kiinnostanut. Eli silloin kun osasi vielä pelata ja hanskata.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
tumba17: Sanon vaan sen verran, mikä selviö onkin, että mahdollisen kompensaation Zetasta täytyykin olla huomattava (leikitään nimillä: T.Ruutu, Haakana, P.Nurminen...)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
tumba17:
Mäkkäristä sen verran, että kyllä se osaa hanskata vieläkin. Ei se ominaisuus mihinkään katoa. Se on vaan omasta halusta ja käskytyksestä kiinni. Kesän treenimatseissa oli yksi hyvä hanskaus venäläispelaajan kanssa (muistaakseni Ruotsissa) ja videoklippi kyseisestä insidentistä näyttää, että kädet toimivat entiseen malliin = nopeasti. Ryhtiä, Mäkkäri!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös