cobol kirjoitti:
Jos asiasta ei ole liikaa vaivaa - tosin se vaatii enemmän kuin keskustelun kääntäminen coboliin - kerro ihan omin samoin Virmasen tärkeimmät saavutukset Jokereissa ja listaa samalla ne tekijät, jotka tekevät Virmasesta merkittävän johtajan ja joukkueen kokoajan SM-liigan raskaassa sarjassa.
Pakkohan se on hieman Coboliinkin kääntää, kun sinun harjoittamasi Virmasajojahti on saavuttanut jo koomiset mittasuhteet. Kausi sitten Virmanen oli maailman hienoin mies ja nyt surkein koskaan missään ja ikinä. Pakostihan tuo hieman syö
sinun jääkiekkoymmärryksesi arvostusta, jos kerran saman evidenssin pohjalta yhden surkeasti menneen kauden jälkeen mielipiteesi vaihtuu toisesta äärimmäisyydestä toiseen. Virmanen on yhä ihan sama Virmanen, joka aikaisemmin oli ylistyksesi kohde. Aloitan sinusta, mutta jos pysyt loppuun asti mukana niin kerron mitä mieltä olen Virmasesta. Sovittu? Hyvä.
Käydään kuitenkin ensimmäiseksi läpi edellinen väitteesi, johon et yllättäen enää viitannutkaan...
cobol kirjoitti:
Yksi pieni episodi tältä kaudelta kertoo kaiken: Virmanen ehdotti Sheddenille, että jos tarvitaan treeneissä ketjuja ja pakkipareja varten lisää pelaajia, hän (siis Virmanen) pukee mielellään ja on valmis olemaan treeneissä mukana pelaajana... Sanon suoraan, että tuon tyhmempää toimitusjohtajaa ei löydy SM-liigasta.
Tämä episodi jättää ainakin minulle kaksi mahdollisuutta.
1) Valehtelet ja olet keksinyt koko jutun omasta päästäsi
2) Masalla on hyvä ja sinulla ja/tai henkilöllä joka sinulle tuon jutun kertoi on surkea huumorintaju
Itse, näin suoraan sanoen olen kallistunut vaihtoehto ykkösen puolelle. Olet itse myöntänyt, että et ole Virmasen kanssa puheväleissä ja käsittääkseni et ole myöskään mikään Sheddenin bestis. Hän ei olisi myöskään tuollaista vitsiä eteenpäin kertonut. Et myöskään ollut missään nimessä paikalla, joten ainoaksi pieneksi mahdollisuudeksi jää, että joku muu olisi sitten tuon sinulle kertonut tajuamatta vitsiä. Epätodennäköistä. Sinänsä hieno juttu noin keksityksi jutuksi, kun eihän tuota kukaan kehtaa tarkistaa. En minä ainakaan Virmaselta kehtaisi kysyä, että "tosisaanko sinä itsäsi Jokeriharjoituksiin tarjosit?". Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että oikea vastaus on 2 niin uskotaan sinua sitten.
No niin. Että mitä mieltä olen Virmasesta.
- Virmanen on Jokeri. Kaveri ihan oikeasti on kiinnostunut Jokerijoukkueen menestyksestä enemmän kuin paljonko Jokerit tuottavat voittoa tai mikä on parhaaksi omalla urakehitykselle. Molemmanlaisia muita toimareita kyllä näkyy, myös SM-liigassa.
- Virmanen on oikeasti mukava kaveri. Virmanen ei ole v-mäinen, ylimielinen henkilö vaan rento ja mukava mies, joka tulee ihan hyvin toimeen sekä sponsoreiden, median, valmentajien ja joukkueen kanssa. Ei kaveri mikään maaginen mediasankari ole, mutta oma itsensa, ihan ok.
- Virmasen sana pitää. Mitä Jokereissa on luvattu se pidetään. Kaikki maksut ja luvatut etuudet tulevat ajallaan.
- Virmanen on hyvä esimies valmentajille. Jokereissa valmentajiin luotetaan. Yksikään pelaaja ei ole koskematon ja mene valmentajan edelle. Valmentaja saa oikeasti päättää mitkä pelaajat hänelle tulevat ja millä pelityylillä pelataan.
- Virmanen tulee toimeen Hjalliksen kanssa. Hjallis ei ole helppo pomo. Jokereiden toimitusjohtajan on pakko pystyä erinomaiseen yhteistyöhön Hjalliksen kanssa. Täällä toimitusjohtaja ei todellakaan tee kaikkia päätöksiä vaan Hjalliksen sana on lopulta laki. Tähän ei jokainen toimitusjohtaja suostuisi tai kykenisi.
Onko Virmasessa huonoja puolia. Tietysti. Jokereissa on tehty välillä karmaisevia pelaajavalintoja, Jokeribrandiä on murennettu jokaisesta nurkasta, Jokereiden linja muuttuu jokaiseksi kaudeksi, kannattajien kohtelu on sattumanvaraista, fiilis ja tunnelma areenalta on tuhottu ihan oma-aloitteisesti, ym. Kuitenkaan en suostu uskomaan, että kuka tahansa korkeakoulutuksen saanut ex-kiekkoilija on heittämällä parempi kuin Virmanen. Sori.
Voi olla, että sinusta tämä koko kirjoitus voi, hyvä Cobol, tuntua vittuilulta tai henkilökohtaiselta ajojahdilta, mutta voin vakuuttaa, että en ole kyllästynyt sinuun henkilönä. Kyseenalaistan vain jostain kumpuavaan hirvittävään yksisilmäisen Virmasvihasi, jossa mistä tahansa - vaikka kuinka positiivisesta asiasta - löydetään aina Virmasen surkeutta tukevia faktoja. Oli näillä faktoilla minkäänlaista totuuspohjaa tai ei.