Jokerijohdon tekemiset-yhdistetty ketju

  • 78 547
  • 409

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Silti aivan niin paskasti asiat ei Jokereissa mielestäni ole että siitä pitäisi jatkuvasti huudella

Paskasti ei ole asiat. Selasin pikaisesti viestejä tässä ja muissa ketjuissa ja en löytänyt yhtää viestiä, jossa joku väittäisi asioiden olevan paskasti tms. Sen sijaan useampi kirjoittaja toteaa, että suhteessa resursseihin, Jokerit alisuorittaa vahvasti ja esittää erilaisia ulospääsyjä alisuorittamisesta. Tällaisia viestejä löytyi pikaselaamisella muutamalta viime kuukaudelta lähes 100 kappaletta.

Itse olen sen verran pitkän linjan Jokerien fani, että kyllä mua vituttaa Jokerien alisuorittaminen suhteessa resursseihin. Enkä aio heittää kirvestä kaivoon sen suhteen, että kierre ei oikenisi. En tosin usko enää siihen, että kierre oikenisi itsestään, ilman henkilövaihdoksia johdossa. Uskoin pitkään, mutta en enää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Paskasti ei ole asiat. Selasin pikaisesti viestejä tässä ja muissa ketjuissa ja en löytänyt yhtää viestiä, jossa joku väittäisi asioiden olevan paskasti tms. Sen sijaan useampi kirjoittaja toteaa, että suhteessa resursseihin, Jokerit alisuorittaa vahvasti ja esittää erilaisia ulospääsyjä alisuorittamisesta. Tällaisia viestejä löytyi pikaselaamisella muutamalta viime kuukaudelta lähes 100 kappaletta.

Itse olen sen verran pitkän linjan Jokerien fani, että kyllä mua vituttaa Jokerien alisuorittaminen suhteessa resursseihin. Enkä aio heittää kirvestä kaivoon sen suhteen, että kierre ei oikenisi. En tosin usko enää siihen, että kierre oikenisi itsestään, ilman henkilövaihdoksia johdossa. Uskoin pitkään, mutta en enää.

Täyttä asiaa ja allekirjoitan hyvin pitkälle kaiken tuossa sanomasi. Tosin henkilövaihtojen suhteen tuolla johtoportaassa olen hieman maltillisemmin liikkeellä - saisi sinne joukkueen kasaamiseen silti tulla lisävahvistuksia nimenomana tuon UTJ:n pestin muodossa ja siten että Masa ja Hallis todella antaisi tuon UTJ:n hoitaa omaa pestiään.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Dynamo#79 kirjoitti:
Tässä on yksi suuri eroavaisuus. Nokia nimittäin on pörssiyritys, jonka tavoitteena on tuottaa mahdollisimman paljon voittoa ja sitä kautta rahaa osakkeenomistajille. Jokerit taas on urheiluseura, jonka tavoitteena ainakin pitäisi olla urheilullinen menestyminen. Nämä kaksi eivät ole keskenään verrannollisia.

Aika paskasti on asiat, jos Jokerit Hc Oy:n tavoitteena ei ole myös tuottaa voittoa. Aika erikoista liiketoimintaa mielestäni.
Urheilullisen menestymisen ja voiton tuottamisen pitäisi kulkea käsi kädessä kuten urheilullinen menestymättömyys ja tappion tuottaminen kulkevat. Ainakin Jokereissa näin on käynyt.
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän tässä itsekin uskoo(toivoo), että jos tuleva kausi on samanlainen katastrofi kuin mitä edellinen, niin joukkueen johdossa alkaa tapahtumaan muutoksia. Näin on yksinkertaisesti pakko tapahtua, ei näin voi jatkua loputtomiin. Tosiaan, kauden 99-00 jälkeen alkanut laskusuhdanne päättyi hetkellisesti 02 mestaruuteen, muuten onkin ollut kuivempaa. Ja kylmä fakta on se, että Jokerit lähtee hakemaan mestaruutta joka vuosi, joten tässä suhteessa on epäonnistuttu pahemman kerran.

Mun mielestä tästä ei voi olla vastuussa muut kuin Masa&Hjallis. Joukkueen kasaaminen on näiden kahden herran harteilla, joten myös he kantavat vastuun epäonnistumisista. Jokerien kaltaisen organisaation pitää pystyä parempaan, niillä resursseilla mitä viimeisen 10v. aikana on ollut käytössä. Masan onnistuneet hankinnat on helppo nimetä, Metro ja Thomas ja Machulda. Siihen ne sitten jääkin. Ja näistäkin ainoastaan Metro oli entuudestaan tuntematon, joten hyvällä syyllä voi kyseenalaistaa Masan scouttaus-taidot.

Luojan kiitos, nyt on sentään opittu tekemään meilläkin entuudestaan tuntemattomien jamppojen kanssa try-out sopimuksia. Eteenpäin on siis menty ainakin sillä osa-alueella.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Sape28 kirjoitti:
Ja kylmä fakta on se, että Jokerit lähtee hakemaan mestaruutta joka vuosi, joten tässä suhteessa on epäonnistuttu pahemman kerran.

En ole kuullut H&V:n puhuvan missään mestaruudesta tällä kaudella!? Shedden ei siitä puhu ja IS SM-Liiga liitteessäkin Tuulola ei nimennyt mitalikolmikkoon Jokereita. Olisikohan kerrankin näin, ettei joukkueelle kasata paineita, ennenkuin kausikaan on alkanut. Edelliskauden katastrofin jälkeen tekee varmaan hyvääkin edetä tavoitteissa vähän kärsivällisemmin. Haetaan ensin se pleijaripaikka (kotietu) ja sitten voidaan puhua jo ehkä mestaruudesta.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Sape28 kirjoitti:
Kyllähän tässä itsekin uskoo(toivoo), että jos tuleva kausi on samanlainen katastrofi kuin mitä edellinen, niin joukkueen johdossa alkaa tapahtumaan muutoksia. Näin on yksinkertaisesti pakko tapahtua, ei näin voi jatkua loputtomiin. Tosiaan, kauden 99-00 jälkeen alkanut laskusuhdanne päättyi hetkellisesti 02 mestaruuteen, muuten onkin ollut kuivempaa. Ja kylmä fakta on se, että Jokerit lähtee hakemaan mestaruutta joka vuosi, joten tässä suhteessa on epäonnistuttu pahemman kerran.

Mun mielestä tästä ei voi olla vastuussa muut kuin Masa&Hjallis. Joukkueen kasaaminen on näiden kahden herran harteilla, joten myös he kantavat vastuun epäonnistumisista. Jokerien kaltaisen organisaation pitää pystyä parempaan, niillä resursseilla mitä viimeisen 10v. aikana on ollut käytössä. Masan onnistuneet hankinnat on helppo nimetä, Metro ja Thomas ja Machulda. Siihen ne sitten jääkin. Ja näistäkin ainoastaan Metro oli entuudestaan tuntematon, joten hyvällä syyllä voi kyseenalaistaa Masan scouttaus-taidot.

Luojan kiitos, nyt on sentään opittu tekemään meilläkin entuudestaan tuntemattomien jamppojen kanssa try-out sopimuksia. Eteenpäin on siis menty ainakin sillä osa-alueella.

Minusta sekä ylläoleva, että moni muukin kirjoittaja niputtaa liian yksinkertaisesti asioita kun sanotaan, että Masan aika on ollut kauheaa resurssien hukkausta. Toki näin oli viime kautena ja se on selviö että toinen taaperrus aiheuttaisi varmastikin rajuja toimenpiteitä.

Esimerkiksi kaudet 99-01 puikoissa oli W&S ja 01-03 S&Lukkarilla/Immonen. Luulen, että näillä herroilla oli auktoriteettia sen verran kokoonpanoon, että tuskinpa Masa sinne ihan itsekseen scouttaili ketään. Kaiken kaikkiaan ainakin itse olen hyvin tyytyväinen tähän Summas-aikaan. Jokereissa oli ainakin tekemisen meininki, vaikkakin välillä pelattiin sellaista totaalikiekkoa jota oli vähän puuduttava katsella.

Muutenkin koko scouttaus puhuttaessa toimitusjohtajasta on aika käsienheiluttelua sillä tuskinpa kukaan toimari sen kummemmin scouttaa. Agenteilta saadaan tietoa, että tällainen jamppa olis tarjolla ja sitten kysellään vähän muualtakin infoa että mikäs ukko tuo on. HPK:ssa ollaan tässä hommassa onnistuttu melko hyvin resursseihin nähden, joten toki siihen nähden Jokereissa, niin kuin monessa muussa seurassa olisi tehostamisen paikka. Toisaalta HPK:ssa hieman nimettömien kavereiden on helpompi kehittyä, kun koko ajan ei ole johto ja kannattajat luomassa kovia paineita.

Summasen jälkeen koitti Jortikan aika ja luulisi, että hänelläkin oli sanansa sanottavana kokoonpanoon, joten yksistään Masan päälle on turha taas latoa paskaa. Ja Jortikan aikanakin peli oli pääsääntöisesti mallillaan jopa jo ensimmäisellä kaudella. Kapellimestareina oli Metro ja Filppula ja maalissa Thomas. Kaikenkaikkiaan kasassa oli varsin hyvin rakennetut niput Jortikan aikana.

Viime kaudesta ei sitten sen enempää.

Mitä sitten saavutettaisiin Masan ulostamisella ja vaikkapa jonkun UTJ:n palkkaamisella? Samanlainen tulos kuin Bluesissako?

Minusta A&O on huippuvalmentajan sitouttaminen joukkueeseen pitkällä sopimuksella. Näin oli S&W, Jortikan ja Sheddenin kanssa. Hyvällä linjalla siis. Immosen palkkaamisella oli myös selvä strategia, mutta jokkue hajosi käsiin ennen kautta, eikä myöskään Immonen ollut valmis niin haasteelliseen tehtävään. Valmentaja on myös priimusmoottori joukkueen rakentamisessa ja toimari sitten käyttää resurssejaan hankkimalla sellaisia pelaajia joille tuntuu olevan tarve.

Kaiken kaikkiaan homma on minusta aika hyvällä mallilla Jokereissa tällä hetkellä. Ainakaan mihinkään suuriin muutoksiin on minusta turha lähteä, sillä sellaisesta on yleensä todella surkeat seuraukset ainakin lyhyellä ajalla. Jossain vaiheessa voisi toki olla ajankohtaista vähentää Masan hommia ja todella palkata se UTJ. Mutta toisaalta olisiko hänelle tosissaan kokopäiväisesti hommia? Vrt. Summanen viime kaudella Bluesissa. Ainakaan UTJ:lla ei ole oikein mitään virkaa, jos ei lopulta saa oikein mistään päättää mitään.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
St_Patrick #16 kirjoitti:
Ainakaan UTJ:lla ei ole oikein mitään virkaa, jos ei lopulta saa oikein mistään päättää mitään.
UTJ:llä ei tehdä yhtään mitään, ennen kuin pelaajamarkkinat normalisoituvat ja pelaajia alkaa olla siinä määrin paljon, että niitä ei enää muutamassa minuutissa käydä läpi. Ennen sitä hukattaisiin niitä resurseja ihan oikeasti.
 

Sape28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lager Lager kirjoitti:
En ole kuullut H&V:n puhuvan missään mestaruudesta tällä kaudella!? Shedden ei siitä puhu ja IS SM-Liiga liitteessäkin Tuulola ei nimennyt mitalikolmikkoon Jokereita. Olisikohan kerrankin näin, ettei joukkueelle kasata paineita, ennenkuin kausikaan on alkanut. Edelliskauden katastrofin jälkeen tekee varmaan hyvääkin edetä tavoitteissa vähän kärsivällisemmin. Haetaan ensin se pleijaripaikka (kotietu) ja sitten voidaan puhua jo ehkä mestaruudesta.


Niin, tänä vuonna siitä ei ole puhuttu ääneen, vielä. Joka ainoa vuosi tähän asti on julkisesti ilmoitettu, että tavoitteena on Suomen mestaruus. Ja onko Jokerien kokoisen organisaation järkeä muuta tavotellakaan? Sillä kaiken ollessa kunnossa siihen pitäisi kaiken maailman järjen mukaan olla ihan realistiset mahdollisuudet.

Toivon mukaan nyt oltaisiinkiin maltillsempia tänä vuonna, eikä lähdettäis ainakaan julkisesti uhoamaan, että Poika hoidetaan himaan. Ja uskallan väittää, että vaikkei sitä julkisesti ilmoitettaisikaan, niin mestaruus on tavoitteena joka vuosi.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
hull16 kirjoitti:
UTJ:llä ei tehdä yhtään mitään, ennen kuin pelaajamarkkinat normalisoituvat ja pelaajia alkaa olla siinä määrin paljon, että niitä ei enää muutamassa minuutissa käydä läpi. Ennen sitä hukattaisiin niitä resurseja ihan oikeasti.
UTJ:tä ei minunkaan mielestä tarvita, pätevä TJ olisi ihan kiva. Milloin pelaajamarkkinat normalisoituvat? Mitä yleensä tarkoitat sillä? Eikö muuten niukat pelaajamarkkinat korosta hyvän scouttauksen tarvetta?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Virmanen on avoimena Veikkaajassa (12.9.). Hän myöntää, että viime kaudet on juostu sinne tänne ja että kaikki ne mielikuvat, joita Jokerit haluaisi katsojien mieltävän seurasta, ovat karanneet yhä kauemmaksi. Itse asiassa Hjalliksen osa-omistaman tutkimuslafkan tekemän selvityksen mukaan niin kauaksi, että ne ovat haastattelututkimuksen mukaan lähempänä HIFK:ta ja Jokereita. Ja tämä koskee Jokerien itsensä asettamia tavoitteita seurasta! Suomeksi sanottuna asiat ovat menneet tältä osin täysin perseelleen ja kiitokset siitä Virmaselle, että sen myöntää. Virmanen on itse Hjalliksen kanssa suurin syy siihen, että tässä tilanteessa ollaan eikä sitäkään yritetä pois pyyhkiä.

On erinomaista että Jokerien toimitusjohtaja uskaltaa sanoa epäonnistuneensa. Se ei kuitenkaan enää riitä, koska muita vaihtoehtoja ei hänellä enää ollut kuin myöntää tilanne. En ole edelleenkään havainnut riittäviä korjaustoimia purren kääntämiseksi oikeaan suuntaan, joten Virmasen on syytä jättää työnsä Jokerien toimitusjohtajana mahdollisimman pian sen aikataulun mukaan, mikä olisi seuralle paras. Kun Jokerien itsensä asettamat tavoitteet kytkeytyvät ihmisten mielissä paremmin HIFK:n kuin Jokereihin, epäonnistuminen on liian suuri muiden ongelmien (talous, joukkueen kasaaminen) lisäksi, jotta Virmasen jatko olisi mahdollista.

Jokerijohdon on syytä käynnistää pikaisesti valmistelut uuden toimitusjohtajan palkkaamiseksi.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin tuollaisen epäonnistumisen myöntäminen julkisuudessa ei voi tarkoittaa muuta kuin eroamista. Virmanen tietysti voisi erota itse mikä olisi tyylikkäin vaihtoehto hänelle itselleen ja jos ei sitä tee niin oletan, että Jokereiden hallitus herää tästä ja erottaa Virmasen.

Tulee mieleen viime kauden W Immosen haastattelu, jonkun pelin jälkeen "en mä osaa korjata enää tätä tilannetta". Ei se tainnut mennä ihan sanatarkasti noin, mutta jotain sinne päin.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Jokerijohdon on syytä käynnistää pikaisesti valmistelut uuden toimitusjohtajan palkkaamiseksi.

Ei paha. Tilalle ammattimies jonka ammattiylpeys ja -osaaminen menevät hänen egonsa edelle. Hauskahan noita Virmasen juttuja on joskus lukea, mutta ihan pitkällätähtäimellä katsottuna olisi parasta vaihtaa toimitusjohtajaa. Jokerit ei kestä enää ainuttakaan vastaavaa floppikautta, ja mielikuvatasolta materialisoituvat vahingot tullaan kärsimään vasta lähivuosina.

Toimitusjohtajasta yleensä, että hän organisaation johdossa tavallaan säteilee ja määrittää toimimismallit alaspäin duunaritasolle. Tässä tapauksessa duunarit ovat jääkiekkoilijoita, ja näinhän ei saisi käydä. Viime kausi on hyvä esimerkki siitä kuinka surkea johtaminen näkyy jäälle asti.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Virmasen epäpätevyydestä toimariksi/pelaajahankinnoista vastaavksi ei lienee epäselvyyttä kenelläkään, tämähän oli lähes konsensus jokerikirjoittajien joukossa jo vuosia sitten Jatkoajassa(tsekatkaa se vanhempi The Mighty Treasuren aloittama ketju)...mitä nyt yksi cobol ymmärsi aina Mattia.

Kuittailut sikseen ja olisi yllättävää sekä hienoa, jos Hjallis vihdoin tajuaisi tilanteen, ettei tätä homma voida pyörittää kaverisuhteella ja hukata resursseja vuodesta toiseen. Itse organisaatiosta Masaa ei tarvitsisi monottaa. Virmaselle joku hänelle sopiva homma fanien palvelijana ja pelaajien siviiliasioiden järjestäjänä.

Erittelemättä jääneitä väitteitä HIFK mielikuvista en tosin ymmärrä ollenkaan, enkä niistä välitäkaan ja ehdotankin Jarmo Kekäläisen palkkaamista Virmasen tilalle. (Joo ei saatavissa, mutta ainahan voi kysyä.)
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Panzerfaust kirjoitti:
Erittelemättä jääneitä väitteitä HIFK mielikuvista en tosin ymmärrä ollenkaan, enkä niistä välitäkaan ja ehdotankin Jarmo Kekäläisen palkkaamista Virmasen tilalle. (Joo ei saatavissa, mutta ainahan voi kysyä.)
En tiedä onko bozik tarjonnut sulle sieniä syötäväksi vai mistä on kyse, mutta ehdoton ei Kekäläiselle. Ei me mitään savolaisia tänne haluta, oli sitten kuinka pätevä jätkä tahansa. Sama koskee Junnoa. Kyllä ne parhaimmat vaihtoehdot on tässä ketjussa pitkälti läpikäyty, kaikilla Jokeritausta joka painaa vaakakupissa aika paljon.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Gags kirjoitti:
En tiedä onko bozik tarjonnut sulle sieniä syötäväksi vai mistä on kyse, mutta ehdoton ei Kekäläiselle. Ei me mitään savolaisia tänne haluta, oli sitten kuinka pätevä jätkä tahansa. Sama koskee Junnoa. Kyllä ne parhaimmat vaihtoehdot on tässä ketjussa pitkälti läpikäyty, kaikilla Jokeritausta joka painaa vaakakupissa aika paljon.

Hjallikselle tuntuu Hifk tausta olevan tärkeämpi.
1.Valmentajalla Hifk tausta, 1-sentterillä Hifk tausta, 1 maalivahdilla Hifk tausta jne.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
En tiedä onko bozik tarjonnut sulle sieniä syötäväksi vai mistä on kyse,
Sienet on viikonlopun jäljiltä finito eli slut. Nyt vietän ns. sumutonta periodia ja ainakin tällä hetkellä kallistuisin sille kannalle, että jos Matti ex-takafleda jollakin korvataan, niin tämä olkoon koti-insinööri Jarmo Koskinen. Olisi jo valmiiksi tuttua hommaa, vaikkakin ongelmana pitäisin sitä, että ei Jokerien scouttaaminen tällaisella siirrolla mihinkään paranisi.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
En ole kyseistä juttua lukenut, mutta hienoa jos johdossakin ollaan ymmärretty mihin suuntaan purtta pitää ohjata. Visio on aina hyvä!

Tämän hetkinen jokerijoukkue näyttää minusta oikein hyvältä, joten tuskinpa Masa ihan heti on mihinkään syrjään astumassa. Montaa sössimistä ei kyllä takapuoli enää kestä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
mixu kirjoitti:
Hjallikselle tuntuu Hifk tausta olevan tärkeämpi.
1.Valmentajalla Hifk tausta

Tosi vahva taustainen IFK:n mies tuo Shedden onkin, jo 3v pikku-Shedden vaelteli Helsingin katuja ja salaa unelmoi joskus pelaavansa IFK:ssa tai edes valmentavansa tuota legendaarista IFK:n joukkuetta.

IFK:n mies henkeen ja vereen, ollut sitä jo kolmessa sukupolvessa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
flintstone kirjoitti:
IFK:n mies henkeen ja vereen, ollut sitä jo kolmessa sukupolvessa.

Kuten Hjallis?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Gags kirjoitti:
En tiedä onko bozik tarjonnut sulle sieniä syötäväksi vai mistä on kyse, mutta ehdoton ei Kekäläiselle. Ei me mitään savolaisia tänne haluta, oli sitten kuinka pätevä jätkä tahansa.

Stadilaistausta on plussaa ja itsekin tykkään kauden aikana vinoilla maalaisille, mutta mistään sen vakavammasta ei ole kysymys. Jos Kekäläisen tietotaidolla (ja mielestäni ei-maalaismaisilla käytöstavoilla) oleva olisi saatavissa, niin heti tänne, ihan sama missä on syntynyt. Nythän meillä on stadilainen umpijokeri toimarina, mikä on imagollisesti ihan kiva, mutta siihen se jääkin.

Eikä nyt viitsitä puhua Junnosta ja Kekäläisestä samaan aikaan.

edit. Ja ex-gruppenführer Jarmo Koskinen olisi luonnollisesti myös minulle käyvä vaihtoehto.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Panzerfaust kirjoitti:
Jos Kekäläisen tietotaidolla (ja mielestäni ei-maalaismaisilla käytöstavoilla) oleva olisi saatavissa, niin heti tänne, ihan sama missä on syntynyt. Nythän meillä on stadilainen umpijokeri toimarina, mikä on imagollisesti ihan kiva, mutta siihen se jääkin.
Tietotaidosta ei liene erimielisyyttä, mutta se kuva minkä minä olen saanut Kekäläisestä ja jota vahvistaa jopa HIFK-leirin ns. vanhan liiton miesten mielipide Kekäläisen käytöstavoista, niin olen asiasta hiukan eri mieltä. Täysi juntti ja ylimielinen. Masaan verrattuna yllättävän paljon yhtäläisyyksia, mutta siinä missä Masalta puuttuu ammattitaito Kekäläiseen verrattuna, Masa kompensoi sen Jokeritaustallaan. Ehdoton ei Kekäläiselle edelleenkin. Mutta kyllä sulle sen verran pitää antaa periksi, että UTJ:ksi Kekäläisen voisi palkatakin. Masa taasen markkinointipäälliköksi ja sitten joku rautakoura TJ:ksi.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Gags kirjoitti:
Tietotaidosta ei liene erimielisyyttä, mutta se kuva minkä minä olen saanut Kekäläisestä ja jota vahvistaa jopa HIFK-leirin ns. vanhan liiton miesten mielipide Kekäläisen käytöstavoista, niin olen asiasta hiukan eri mieltä. Täysi juntti ja ylimielinen.

Ei kekäläinen julkisuudessa juntilta vaikuta ja sehän ratkaisee. Äijä on kuitenkin pyörinyt viime ajat hieman suuremmissa lätkäympyroissä kuin pk-skenen virmaset ja matikaiset. Ylimielisyys hänestä kyllä paistaa läpi ja se nyt ei sinänsä junttimaisuuteen liity. Se taas mitä vanhan liiton IFK-miehet keklusta kertovat ei välttämättä pidä aina paikkansa, sillä maalta tullut nuori kaveri, joka on paitsi pätevä ja röyhkeä(nimitti Hifkin toimintaa osuvasti country clubiksi jo utj-aikanaan) ei ymmärettävästi pelkästään kehuja siltä puolelta saa.

Ja tittelihän on minulle yhdentekevä. Eli jos tämä "kekäläinen" ottaisi Masalta haltuunsa kaiken joukkueen rakentamiseen liittyvän toiminnan, niin Masa voisi mun puolesta jatkaa toimarina ja kakkospäällikkönä. Epäilen vaan, että Virmasen ego ei riitä ammattimaiseen ja pelkän oman tontin hoitamiseen, jos hän on hierarkiassa liian korkealla.

Toivon vaan, etteivät H&M lue tiiviisti Jatkoaikaa, sillä eivät varmaan ihan uhalla tule tekemään mitään sellaista, mitä täällä jengi ehdoittelee - paitsi vahingossa.

edit
Gags kirjoitti:
Mutta kyllä sulle sen verran pitää antaa periksi, että UTJ:ksi Kekäläisen voisi palkatakin. Masa taasen markkinointipäälliköksi ja sitten joku rautakoura TJ:ksi.

Tuo ehkä olisikin se ammattimaisin järjestely, mutta enpä usko Hjalliksen montaa lisävahivstusta johtoon haluavan.
 
Viimeksi muokattu:

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Kun Jokerien itsensä asettamat tavoitteet kytkeytyvät ihmisten mielissä paremmin HIFK:n kuin Jokereihin, .....

Se on todella hienoa, että toimitusjohtaja uskaltaa ääneen sanoa sen, minkä kaikki IFK-fanit ovat huomanneet jo ajat sitten, mutta minkä kaikki Jokerifanit ovat järjestään kiistäneet. Miehekästä puhetta ja ehkä tästä alkaa nyt joukkueen reivaaminen takaisin omille juurilleen. Toivotaan, että näin käy.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Isaksson kirjoitti:
Se on todella hienoa, että toimitusjohtaja uskaltaa ääneen sanoa sen, minkä kaikki IFK-fanit ovat huomanneet jo ajat sitten, mutta minkä kaikki Jokerifanit ovat järjestään kiistäneet. Miehekästä puhetta ja ehkä tästä alkaa nyt joukkueen reivaaminen takaisin omille juurilleen. Toivotaan, että näin käy.
cobol nimitetty Jokereiden toimitusjohtajaksi? Lähde?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Gags kirjoitti:
cobol nimitetty Jokereiden toimitusjohtajaksi? Lähde?

Käytännössä kaikki IFK puolen toivomiset "Jokerien palaamisesta juurilleen" on pelkästään oman perseen turvaamista, toisinsanoen Jokereilta pitäisi suunilleen kieltää pelin yhden tärkeimmän osa-alueen, fyysisen kovuuden, käyttö lätkässä.

Ei tule onnistumaan. Jokerit hankkii mailataitureiden lisäksi jatkossakin tarvittaman määrän taklaajia ja tappelijoita auttamaan jengiä menestymään ja siinä samalla satuttamaan myös IFK-pelaajia ja jullien mielikuvia.

Jokerien tulee tehdä mitä huvittaa liigassa, kunhan tähtäimenä on matsien voittaminen, mestaruus ja yleisön viihdyttäminen. (Siinä järjestyksessä) Lisäksi johdolta saa mun puolestani löytyä jatkossakin ylimielisiä lausuntoja, kunhan ammattitaito jengin kasaamisessa saadaan kohdalleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös